Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam


Cesje

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,

Het zoveelste topic over oxezepam maar ik wilde toch mijn verhaal even doen en wat advies.

Ik slik sinds november 2018 in meer of mindere mate oxazepam. Voor die tijd gebruikte ik het zo nodig, gemiddeld 2 x per week ofzo.

Sinds nov 2018 heb ik wisseled doseringen geslikt van 30,60,100 en soms nog wel veel meer per dag. Maar net wat mij uit kwam. Gevolg is dat ik gewoon keihard verslaafd ben.

Vanaf februari wilde ik eerst mijn gebruik naar max 30 gram per dag krijgen (dat was ook voorgeschreven maar ik gebruikte altijd meer). Half maart zat ik daarop maar toen werd ik geopereerd en kwam corona langs, paar weken terugval als gevolg.

Vanaf mei wist ik het weer op te pakken naar max 30 per dag. En vanaf dat moment ben ik gaan afbouwen naar 20, met wisselend succes.

Toen ik half juni stabiel op 15/20mg per dag zat ben ik verder gaan afbouwen en nu 3.5 week later zit ik vrij consequent op 5 of 10 mg per dag. Vandaag zelfs helemaal niets!

Nu voel ik me wel wat trillerig en heb last van paniek maar dat heb ik met oxazepam ook. Ik dissocieer wel aanzienlijk meer op de lagere doseringen, ben niet helemaal aangesloten.

Maar ik met dat dit laatste stukje van 10mg naar 5 of naar 0 eigenlijk het lastigste is. Van 60 afbouwen naar 20 ging echt probleemloos.

Maar hoe kan ik nu het beste verder? Ga ik nog te snel, waar zou ik.last van kunnen hebben waar ik me niet bewust van ben? Is dit wat ik doe echt gevaarlijk of wel prima als je je goed voelt?

liefste zet ik nu in 1 klap door en niet nof maanden afbouw. Maarben bang sat het misschien gevaarlijk is na zo'n lange tijd.

 

Hoor graag jullie tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je kan sowieso per stapje van 2.5mg afbouwen omdat dat ook de kleinste stap is die je kan breken. 

 

Wat je ook kan doen is een weegschaal aanschaffen die per 1/10mg kan wegen en dan met een vijltje of iets dergelijks steeds je dosering verlagen. Ik zou sowieso de tijd nemen en niet sneller dan na 7 dagen een volgende stap nemen. Dus elke week / 2 weken een stapje van 2.5mg doen. Stabiliseren is de sleutel tot succes met afbouwen. Je lichaam moet aan de klap gewend raken. En de klap moet je zo laag mogelijk houden anders raak je 'geblesseerd' en dan ben je weer terug bij af. 

 

Persoonlijk zou ik het via de huisarts allemaal omzetten tot diazepam en erop wijzen dat je niet sneller dan 2mg diazepam per 2 weken wilt afbouwen ( dat is omgerekend 6,66mg oxazepam ). Diazepam heeft een stabiele bloedspiegel in tegenstelling tot oxazepam en zorgt dus voor minder erge afkickverschijnselen. De laatste stappen kan je zelfs per 1mg diazepam doen ( = 3,33mg oxazepam ) en 0.5mg diazepam ( = 1.66mg oxazepam ).

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...