Spring naar bijdragen

Onze h.kamer 10-07-2020


Frankk

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Bellie:

Sorry hoor maar ik moet het ff van me af schrijven. Het gaat zo slecht momenteel. De klachten die ik in maart kreeg lijken weer helemaal terug te komen. De klachten waar ik oxazepam en temazepam voor kreeg en waar ik na 3 weken gebruik al afhankelijk van was. Ben nu de Benzo's aan het afbouwen want ik wil er persé van af. De klachten die voornamelijk door de overgang komen (K#t Eva, was van die pokke appel afgebleven) en waarschijnlijk versterkt worden door de benzo afbouw.  Of houden de Benzo's mij nog enigszins op de been????

Maar ik slaap weer zo slecht, zoveel angst en zenuwen die maar door mijn lijf gieren. Hartkloppingen, Kriebels, prikjes onder mijn huid, schedel en nek. Steenkoud en vooral in de nacht opvliegers. En ga maar door. Ik ben er zo klaar mee . Er is de afgelopen jaren veel ellende op me afgekomen dat ik niet nog meer erbij wil. Ik wil rust. Ik wil mezelf zijn en niet als een trillend rietje in mijn bed liggen in de nacht van de onrust. Loop vandaag regelmatig maar te huilen. Officieel had ik al ik ongesteld moeten worden en dat zal vast  wel de reden zijn. Ik ben bezig met vitamines, supplementen en voeding om mijn darmen weer in orde te krijgen. Darmen zijn je 2e hersens. En beide dingen zijn bij mij behoorlijk van streek. Toen ik in maart/april/ mei echt heel diep ging zag ik het leven niet meer zitten. De liefde voor mijn man en vooral kinderen weerhouden mij van gekke onbesuisde beslissingen. Ik ben zo bang dat het nu weer zo slecht gaat de komende weken. Date als toen. Dat trek ik niet, ik wilde mij toen al op laten nemen. Maar echt, ik ben zo klaar met het gezeik wat bij mij maar door blijft gaan. Op welk gebied dan ook. Jaar in jaar uit.....

Wat lastig bellie wat je nu voelt en meemaakt probeer ik snap dat opeens als je slecht voelt dat je terug gaat denken aan verleden en dat je eigen nog angstig en rot gaat voelen focus je op nu je bent goed bezig met afbouw dat kan er ook mee te maken we slikken benzo s die heel ons systeem heeft verkloot dus blijf kalm 

bellie jij bent sterker dan dat je denkt 

alleen gedachtes hebben ons overgenomen dat we ons zwak voelen

Komt echt goed volhouden laat maar alles op ons afkomen maar met geduld gaan we rust weer vinden

Soms gaat het minder 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Belliejeee meid wat vreselijk rot voor je. Ik herken die ellende zo goed. Al die dingen die je omschrijft komen mij in meer of mindere mate heel bekend voor. Ik had afgelopen week ook een paar dagen dat ik weer allerlei ernstige kreten op google zit in te tikken. Ik ga ze hier niet opschrijven, bedenk er maar wat bij. Ik heb me vanaf half maart best heel aardig gevoeld, tenminste in vergelijking met nu. Natuurlijk had ik allerlei pijntjes, klachten en gedoe. Maar het was te overzien. Sinds afgelopen zondag is het weer helemaal k u t. 

ik moet nog 4 mg diazepam afbouwen en het lijkt echt een lijdensweg, bah. Maar goed, ik heb wel 3 km met mn hond gelopen, mn beddegoed in de was gedaan, wat gegeten, mn planten verzorgd. maar ja, als je je zo ruk voelt dan is dat gewoon echt niet fijn. Ik denk idd dat ik me er maar bij neer moet leggen. Vandaag is vandaag en morgen is morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag @Bellie

Wat een akelige start van de dag. 

Jouw hele systeem rommelt gewoon. Het is alles bijelkaar. Een stuk overgang. De medicatie met ontwenning. Jouw  eigen sores. Het is ook allemaal niet niks. We willen allemaal dat het meteen graag helemaal goed gaat. Helaas is dat niet het geval het is echt met vallen en opstaan. Je doet het echt goed en meer kun je niet doen. Een opname is volgens mij niet echt iets voor jou. Houdt Je eigen regie daar ben je echt goed in. Je kan niet altijd sterk zijn dat hoeft niet. Goed uithuilen en jezelf verwennen waar mogelijk. Sterkte voor jou en iedereen die er doorheen zit. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen.

Hoe is het met iedereen? 

Anderhalf jaar benzo clean en al een heletijd geen klachten meer. 
 

iedereen succes het gaat jullie lukken.

Dat klinkt goed, hoop ook zover te komen en dat gaat me lukken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Bellie:

Sorry hoor maar ik moet het ff van me af schrijven. Het gaat zo slecht momenteel. De klachten die ik in maart kreeg lijken weer helemaal terug te komen. De klachten waar ik oxazepam en temazepam voor kreeg en waar ik na 3 weken gebruik al afhankelijk van was. Ben nu de Benzo's aan het afbouwen want ik wil er persé van af. De klachten die voornamelijk door de overgang komen (K#t Eva, was van die pokke appel afgebleven) en waarschijnlijk versterkt worden door de benzo afbouw.  Of houden de Benzo's mij nog enigszins op de been????

Maar ik slaap weer zo slecht, zoveel angst en zenuwen die maar door mijn lijf gieren. Hartkloppingen, Kriebels, prikjes onder mijn huid, schedel en nek. Steenkoud en vooral in de nacht opvliegers. En ga maar door. Ik ben er zo klaar mee . Er is de afgelopen jaren veel ellende op me afgekomen dat ik niet nog meer erbij wil. Ik wil rust. Ik wil mezelf zijn en niet als een trillend rietje in mijn bed liggen in de nacht van de onrust. Loop vandaag regelmatig maar te huilen. Officieel had ik al ik ongesteld moeten worden en dat zal vast  wel de reden zijn. Ik ben bezig met vitamines, supplementen en voeding om mijn darmen weer in orde te krijgen. Darmen zijn je 2e hersens. En beide dingen zijn bij mij behoorlijk van streek. Toen ik in maart/april/ mei echt heel diep ging zag ik het leven niet meer zitten. De liefde voor mijn man en vooral kinderen weerhouden mij van gekke onbesuisde beslissingen. Ik ben zo bang dat het nu weer zo slecht gaat de komende weken. Date als toen. Dat trek ik niet, ik wilde mij toen al op laten nemen. Maar echt, ik ben zo klaar met het gezeik wat bij mij maar door blijft gaan. Op welk gebied dan ook. Jaar in jaar uit.....

De benzo ontwenning verloopt ook nooit lineair, @Bellie
Ik weet nog dat ik tijdens de afbouw betere dagen had, maar ook heel slechte. Soms zit er een dag tussen waarop het echt helemaal ruk is. En morgen kan het, zeker na een betere nacht, zomaar ineens weer behoorlijk gaan.

Toen je een aantal maanden terug zo slecht was wist je vast niet wat je overkwam. Nu moet je het wel herkennen. En weten dat het ook weer over gaat. 
Dat je er klaar mee bent begrijp ik helemaal. je komt hier doorheen, echt. Sterkte! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

 Dank je @Doorgaan:heart:

Opname is ook niks voor mij,  dat weet ik. Maar in je wanhoop grijp je alles aan.  Zoals ook Benzo's....... 

Ik ga tijdelijk ff wat minder snel afbouwen.  Om de 14 dagen en niet de 10. Ik heb maandag een emotioneel gesprek op de school van mijn zoon.  Zij hebben mij in februari de afgrond in geduwd.  Ik wil maandag vertellen met steun van de psycholoog van mijn zoon wat ze allemaal veroorzaakt hebben met hun geïntimideer. Het zou zwaar worden,  maar voor mijn verwerking wel  nodig. Zondag zou ik weer eigenlijk afbouwen, lijkt me geen goede combi. Dus even pas op de plaats

Hou vol @Bellie, Goed van je dat je dat gaat doen met je psycholoog zie je wel dat je best nog wel sterk bent. ik zou peentjes zweten als ik zo iets moest doen geen wonder dat je onrustig bent. En idd de afbouw even uitstellen dat kan alleen maar lukken als je je goed voelt. Nu nog even hopen dat je snel ongesteld word naar mijn idee scheelt dat ook heel veel.

ZET HEM OP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Frank86:

Mooi om te lezen iderdaad geeft hoop 

dikkie bedankt trouwens voor jou reactie en dat je jou verhaal hebt gedeeld wel heftig wat je nu doormaakt maar jij komt erwel overheen hou vol 

we komen hopelijk allemaal van deze ellende af 

dank je frank, je klinkt al een stuk optimistiser ook in al je reacties hierboven. Het komt goed. ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar lijkt goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje dikkie 

soms heb ik het minder dagen maar ik blijf de hoop houden 

hoe ik voorelkaar heb gekregen weet ik eerlijk gezegd ook niet ik ga het zo proberen hoe ik het nu doe kijken wat mij lichaam op reageerd ik wil zo graag weer de oude van vorig jaar zijn wat is het toch een ellendige angstige paniek en zieke jaar voor mij geweest mij leven en zelf ben helemaal veranderd ik ben echt onderuit gegaan maar als ik kijk van nu en vorig jaar is er wel voor uit gang alleen het is een shock voor mij hoe ik nu voel denk en leef ik mis enorm 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Frank86:

Dankje dikkie 

soms heb ik het minder dagen maar ik blijf de hoop houden 

hoe ik voorelkaar heb gekregen weet ik eerlijk gezegd ook niet ik ga het zo proberen hoe ik het nu doe kijken wat mij lichaam op reageerd ik wil zo graag weer de oude van vorig jaar zijn wat is het toch een ellendige angstige paniek en zieke jaar voor mij geweest mij leven en zelf ben helemaal veranderd ik ben echt onderuit gegaan maar als ik kijk van nu en vorig jaar is er wel voor uit gang alleen het is een shock voor mij hoe ik nu voel denk en leef ik mis enorm 

Vandaag beetje licht hoofdpijn net een paracetamol genomen in plaats van benzo ik ga niet verhogen dat heb ik me beloofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Bellie:

@Cyclad58 Dank je! Ik ben alleen zo bang dat deze klachten niet van de benzo afbouw is omdat het dezelfde klachten zijn als vóór het benzo gebruik.  Maar ik hoor zo vaak dat juist door het afbouwen de oude klachten terug komen.  Die snap ik niet. Komen ze terug omdat ze weer boven komen drijven omdat de Benzo's de klachten niet meer opvangen? Of komen ze alleen terug omdat de benzo afbouw het weer oproept? Dus dat het waarschijnlijk wel weg is als ik gestopt  ben met de Benzo's? Weet iemand dit?

Heb wel gelezen dat de benzo alles onderdrukt. Stop je ermee komt hetgeen waarom je ermee begon weer terug.

Ik kreeg diazepam omdat ik niet meer kon slapen na een moeilijke tijd. Dus ik ben benieuwd hoe dat het gaat als ik er vanaf ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie @Bellie & de rest

Ongeveer 3 maanden heb ik verschillende benzo’s geslikt het begon met oxazepam dit heb ik 2 maanden geslikt 3x 10 mg voor angst en paniek klachten onder begeleiding van de huisarts. Ik voelde me zwaar onder druk gezet van de bedrijfsarts omdat ik moest gaan werken. De huisarts zei dat het verstandig was om te stoppen met benzo’s in 1 week tijd afgebouwd. Na een paar dagen kwam ik op de crisis afdeling terecht met bijna een psychose door bijna cold turkey te stoppen.

Daar kreeg ik 3x 0,5mg clonazepam en heb hier mee proberen af te bouwen maar dat is de meest moeilijke benzo om af te bouwen. Uiteindelijk was ik tot 0,75mg clonazepam gekomen en dit later in een keer omgezet naar 15mg diazepam. En kreeg daar seroquel bij 150mg xr

Van 15mg tot aan 8mg heb ik met stappen van 15 naar 12,5mg en van 12,5mg naar 10mg en van 9mg naar 8mg gezet. Ik was helemaal over de rooie heen met alles wat me was gebeurt en was ook wel onhandelbaar geworden. Toen kwam ik bij eeen behandelaar bij het ggz en meteen kreeg ik er een AD bij citalopram dit 2 weken geslikt en voelde me wat beter. 

Ik ben van de 8mg naar de 5mg afgebouwd met 1mg per 2 weken dus dat zijn 6 weken. Nu moest ik weer gaan werken en therapie volgen en afbouwen. Dat heb ik even kunnen doen en toen ging het weer helaas mis. Veelste veel en snel afgebouwd. De seroquel dosis verdubbeld en na een week voelde ik me weer prima raar genoeg. Seroquel weer afgebouwd naar huidige dosis.

Toen van 5mg naar 0mg

1mg per maand afbouwen dat ging beter als de vorige keren. Ik slikte wel 2 inname momenten per dag diazepam en de ochtend innmae afbouwen had ik veel moeite mee. 
ik was bij de laaste korrel en bleef bij de laaste korrel 1 week op de zelfde dosis stabiliseren om dan de stap naar nul te maken en het is me gelukt. 
 

Na 1 week ging ik weer op bouwen met werken en ging wel een tijdje goed alleen al de therapieen werden me te veel en heb uiteindelijk ontslag genomen om aan me zelf te werken 

Succes mensen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

@Dikkie @Bellie & de rest

Ongeveer 3 maanden heb ik verschillende benzo’s geslikt het begon met oxazepam dit heb ik 2 maanden geslikt 3x 10 mg voor angst en paniek klachten onder begeleiding van de huisarts. Ik voelde me zwaar onder druk gezet van de bedrijfsarts omdat ik moest gaan werken. De huisarts zei dat het verstandig was om te stoppen met benzo’s in 1 week tijd afgebouwd. Na een paar dagen kwam ik op de crisis afdeling terecht met bijna een psychose door bijna cold turkey te stoppen.

Daar kreeg ik 3x 0,5mg clonazepam en heb hier mee proberen af te bouwen maar dat is de meest moeilijke benzo om af te bouwen. Uiteindelijk was ik tot 0,75mg clonazepam gekomen en dit later in een keer omgezet naar 15mg diazepam. En kreeg daar seroquel bij 150mg xr

Van 15mg tot aan 8mg heb ik met stappen van 15 naar 12,5mg en van 12,5mg naar 10mg en van 9mg naar 8mg gezet. Ik was helemaal over de rooie heen met alles wat me was gebeurt en was ook wel onhandelbaar geworden. Toen kwam ik bij eeen behandelaar bij het ggz en meteen kreeg ik er een AD bij citalopram dit 2 weken geslikt en voelde me wat beter. 

Ik ben van de 8mg naar de 5mg afgebouwd met 1mg per 2 weken dus dat zijn 6 weken. Nu moest ik weer gaan werken en therapie volgen en afbouwen. Dat heb ik even kunnen doen en toen ging het weer helaas mis. Veelste veel en snel afgebouwd. De seroquel dosis verdubbeld en na een week voelde ik me weer prima raar genoeg. Seroquel weer afgebouwd naar huidige dosis.

Toen van 5mg naar 0mg

1mg per maand afbouwen dat ging beter als de vorige keren. Ik slikte wel 2 inname momenten per dag diazepam en de ochtend innmae afbouwen had ik veel moeite mee. 
ik was bij de laaste korrel en bleef bij de laaste korrel 1 week op de zelfde dosis stabiliseren om dan de stap naar nul te maken en het is me gelukt. 
 

Na 1 week ging ik weer op bouwen met werken en ging wel een tijdje goed alleen al de therapieen werden me te veel en heb uiteindelijk ontslag genomen om aan me zelf te werken 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...