Spring naar bijdragen

onze h. kamer 9-7-2020


Aanbevolen berichten

Moggel,

Wat fijn hé dat het niet meer zooooo warm is. Gisteren is goed gegaan, vroeg "jullie blazen mijn buik op hé? Dat zal een troep geven zeg". Was toch best wel een rotgevoel maar het is gebeurd. Gelukkig. Had verwacht dat ik kapot was maar valt gelukkig mee. Nou vandaag niet naar de dagbesteding, dus lekker rustig thuis.

Hoe is't met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bellie:

Fijn dat het goed gegaan is @bolletje! Geen  pijn gehad?

Vannacht minder geslapen. Last van mijn darmen.  Uit onderzoek is gebleken dat ik een overvloed van een gist/schimmel en een parasiet in mijn darmen heb. Verklaart een hoop klachten die ik al jaren heb. 

Gisteren naar Tactus verslavingszorg geweest.  Was intake gesprek met psycholoog.  Alles wordt  erbij gehaald,  je geschiedenis en familie, maar het was haar wel duidelijk dat ik niet van de Benzo's af kwam omdat mijn lijf er kennelijk erg sterk op reageer. En dat ik het gekregen had voor een tijdelijk  probleem en niet vanwege mijn geschiedenis of zo.     Mijn verhaal gaat nu naar de verslavingsarts voor afbouwschema.  Duidelijk gemaakt dat ik de Temazepam niet wil omzetten. Nou, dat bepaalt de Arts wel en ook het tempo. Daar moest ik mij wel aan houden dan. 

Dat zien we straks dan wel. Ik ben baas over mijn eigen lijf. Ze hadden een paar weken geleden aan de huisarts  doorgegeven dat ik gerust 1mg per dag kon afbouwen. Tuurlijk.....

Daar ben je weer vanaf Bolletje.

Bellie, 1mg per dag afbouwen?? Eigenlijk zouden die artsen het zelf eens meegemaakt moeten hebben  dan weten ze hoe dat het werkt.

Ik mag niet mopperen, bijna 4 weken geleden begonnen en nu 3 mg eraf. Ik die het rustig aan heb ook weinig klachten. Slaap soms te weinig, die ik s middags dutje.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat t goed is gegaan Bol. Hopelijk goede uitslagen?

Zeker fijn dat t niet zo warm is. Van mij mag t zo blijven! 

Zo 21 graden vind ik prima, maar niet richting 30!!!! 

Ik heb mn tetanus prik gehad dus ben beschermd nu. De wond geneest ook aardig. Bont en blauw uitgeslagen, maar doet niet meer zo'n pijn. Geen infectie of pus. Ziet er rustig uit gelukkig. Die prik was trouwens een gemene in je bovenarm. Voel mn arm nog. 

Ik was gister te moe om te slapen. Ben je oververmoeid. Kom je niet in slaap. Uiteindelijk won de uitputting het wel. 

Fijne dag allen!

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb beetje beter geslapen zonder medicatie 2x 3u. met veel wakker zijn. Gisteren hele dag op bezoek geweest bij mijn dochter. Leuk om met mijn kleinzoon te spelen maar vervelend dat ik tril. Psyholoog heeft gebeld vandaag en hij zei probeer meditatie mundfulness. Ik heb het net geprobeerd. Eergisterenavond uit wanhoop oxazepam ingenomen wilde eigenlijk niet. 2 u geslapen erop.  Nou wordt er nog gekker van bij meditatie. Tril nog meer bij liggen. Tril bij bewegen. Ik weet niet meer wat te doen. Ik snap mijn slaapproblematiek helemaal niet. Mijn naam zegt het al ik word steeds wanhopiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, fijn dat je er goed doorheen gekomen bent, ik neem aan dat ze je buik ook weer leeg hebben laten lopen :-))

 @Bellie Ik begrijp je helemaal, kom echt goed voor jezelf op. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er steeds zo lichtzinnig omgegaan wordt me ontwenning van benzo's. En dat er zoveel verschil is in benadering van de gebruikers. Ik ben ook onder behandeling van de verslavingszorg en wordt met alle respect en begrip behandeld. Ik bouw af in mijn eigen tempo. En dat is helemaal prima. Mijn huisarts is een ander verhaal, die is voor mij alleen nog goed voor een pijntje of een pukkel. Ik moet op zoek naar een ander maar dat komt nog wel. Er zijn talloze mensen over de hele wereld die werkelijk doodziek zijn van narigheid door deze rommel. Ondanks dat ik ook het gevoel heb dat er een buitenaards wezen in mij buik huishoud, prijs ik mezelf nog gelukkig als ik de verhalen van anderen soms lees. Mensen die werkelijk aan huis en bed gekluisterd zijn, tegen de muur opkruipen van narigheid, zichzelf totaal verliezen.

Bij mij gaan overigens de klachten ook in golven. Soms voel ik me dagen relatief goed en dan weer veel minder. Ik noem het maar dat beest in mn buik. Een knagende angst. Hoofdpijn, depri en een totaal gevoel van nikserigheid. ik had afgelopen weekend weer 0.5 mg moeten minderen maar heb het voor de eerste keer een weekje uitgesteld. Zag het even niet zitten. even een paar daagjes bijkomen nog. Niet echt in mijn goede doen, maar hopelijk komt dat wel weer.

 @Wanhopigeik kan me zo goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt. Aan de ene kant ben ik jaloers dat je pillen vrij bent, maar ik benijd je niks als ik al die vervelende klachten zo lees. Als ik me zo voel soms dan probeer ik het maar gewoon te accepteren, is wel lastig maar het is nu eenmaal niet anders. Je ertegen verzetten maakt het alleen maar erger en ergelijker.

 

bewerkt door Frankk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bellie:

Echt,  probeer een psychomatische fysiotherapeut voor het slapen en onrust.  Mij lukte het ook niet met mindfulness. Irritante stemmen en liedjes op YouTube ook. Maar mijn therapeute heeft zulke  handige trucjes.  Mocht je in de buurt van West veluwe /midden  Nederland wonen dan weet ik wel een goede voor je dus. 

@Bellie ik woon midden nederland. Wordt het wel vergoed? Heb je ook last van inwendige trillingen?

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Ik ben op de dag van afbouwen en dag erna steeds aardig beroerd.  Nu merk ik de laatste tijd dat het dan daarna heel goed gaat om dan op dag 7 weer klachten  krijg.  Ik bouw af om de 10 dagen trouwens. Herkennen jullie dit? Dat je tussendoor ook weer ff een knauw krijgt? Ik gebruik trouwens Diazepam. 

Ik herken het bellie 

ik snap dat gevoel 

ben trouwens gestopt met diazapam 

ik bouw toch met lorazapam af 

sind paar dagen slik ik maximaal 1 Mg 

gister heb ik niks ingenomen

 ik voel me laatste week niet zo onrustig en angstig gelukkig Ik probeer vandaag ook niks in te nemen zodat me lichaam dalijk mischien met 0.5  genoeg heeft en daar mee rustig afbouw ik ga ieder geval niet boven 1 Mg komen 

heb lange tijd 2.5 gezeten ik voelde het effect niet meer leek alsof ik het voor niks innam 

en beroerd gevoel heb ik ook 

wat mis ik toch die lekker gevoel Bellie 

indergeval afscheid met ggz heeft me ook opgelucht shit plek ik wordt gewoon angstig en spijtgevoel als ik daar aan denk 

het lijkt wel dat ze me vorig jaar niet hebben geholpen maar de shit in gestopt maar goed 

hou vol met je afbouw rare gevoelens komen te voorschijn hoort erbij we slikke benzo s probere dalijk zonder medicatie en dan heeft ons brein gaba ook tijd nodig om te genezen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

Ik ben op de dag van afbouwen en dag erna steeds aardig beroerd.  Nu merk ik de laatste tijd dat het dan daarna heel goed gaat om dan op dag 7 weer klachten  krijg.  Ik bouw af om de 10 dagen trouwens. Herkennen jullie dit? Dat je tussendoor ook weer ff een knauw krijgt? Ik gebruik trouwens Diazepam. 

Nee, dat heb ik niet, ben ook aan het afbouwen diazepam, wel bijna elke ochtend beetje misselijk wat na paar uur weg trekt.

Het valt me tot nu toe erg mee, maar slik ook Valdispert ( niet die met cbd) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bellie:

@Frankk dus jij kent dat fenomeen ook van opeens weer een mindere dag? Gisteren dacht ik nog: nou het gaat zo goed,  ik denk dat ik eerder de volgende afbouw doe.  Nou neeeeeee dus...

De volgende stap is eigenlijk zondag.  Maar ik heb maandag een gesprek met de middelbare school van mijn zoon waar we al het hele schooljaar mee in de clinch liggen.  Dat wordt behoorlijk  emotioneel dat weet ik nu al. Dus ik wacht maar ff met de afbouw

Ja ik herken het 

maar ik zeg steeds tegen mezelf komt door afbouw en dat ik minder dat geeft geruststelling het gaat over zeg ik in me 

maandag zal wel moeilijk voor je zijn maar hou je sterk bellie 

gaat voorbij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @Bellie, ik heb dagen die ik het liefst vergeet of enorm verlang naar alleen maar in bed liggen en dagen dat ik het heel aardig kan redden. Ik ben wel altijd in de weer hoor, ik dwing mezelf om in ieder geval iets te doen. Soms dan voel ik zoveel verzet tegen alle dingen maar ik sleur mezelf mn nest uit. vreselijk die dagen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bellie:

Ik heb bij het gesprek ondersteuning van de psycholoog van mijn zoon.  Zij staat vierkant achter ons.  Dus dat scheelt

Bedankt! Komt goed! Op een dag zijn  we er allemaal vanaf.....

Zo is dat 

Deze moeilijke tijde gaan hopelijk weg en ons vreugde en zelfvertrouwen komt terug ook al lijkt dat het moeilijk is maar komt goed we hebben die rommel in ons lichaaam en brein vandaar dat het ook alles moeilijk is 

ik voel me al paar dagen raar maar ik blijf erin geloven dat het goed komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Frankk:

 @Bellie, ik heb dagen die ik het liefst vergeet of enorm verlang naar alleen maar in bed liggen en dagen dat ik het heel aardig kan redden. Ik ben wel altijd in de weer hoor, ik dwing mezelf om in ieder geval iets te doen. Soms dan voel ik zoveel verzet tegen alle dingen maar ik sleur mezelf mn nest uit. vreselijk die dagen. 

 

Dat heb ik precies zelfde bellie ik zit daar ook mee vaak in bed heeft allemaal door medicatie te make ons energie is verstoort  

ik probeer toch elke dag even naar buite supermarkt of wandeling dat soort dingen ik heb dagen dat ik niks doe dan in bed liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Wanhopige:

Ik heb beetje beter geslapen zonder medicatie 2x 3u. met veel wakker zijn. Gisteren hele dag op bezoek geweest bij mijn dochter. Leuk om met mijn kleinzoon te spelen maar vervelend dat ik tril. Psyholoog heeft gebeld vandaag en hij zei probeer meditatie mundfulness. Ik heb het net geprobeerd. Eergisterenavond uit wanhoop oxazepam ingenomen wilde eigenlijk niet. 2 u geslapen erop.  Nou wordt er nog gekker van bij meditatie. Tril nog meer bij liggen. Tril bij bewegen. Ik weet niet meer wat te doen. Ik snap mijn slaapproblematiek helemaal niet. Mijn naam zegt het al ik word steeds wanhopiger.

2 x 3 uur is best goed. en dat zonder medicatie! Beviel de mindfulness niet? 
Slaapproblemen zijn ook niet te bevatten. Ik heb het ook, soms lukt het zonder medicatie, maar soms helemaal niet. En dan pak ik maar een Temazepam, omdat ik toch ook moet werken. 
Ik snap je wanhoop, maar het zal toch eens beter moeten worden. 
Het is vaak de kip en het ei verhaal. Ik snap niet goed waarom ik zo slecht slaap, heb geen angst daarvoor. Ik doezel vaak snel weg, maar word dan weer snel wakker en dan is het einde slaapoefening. En overdag betalen we daar ook de rekening voor. 

Sterkte, Yollie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

2 x 3 uur is best goed. en dat zonder medicatie! Beviel de mindfulness niet? 
Slaapproblemen zijn ook niet te bevatten. Ik heb het ook, soms lukt het zonder medicatie, maar soms helemaal niet. En dan pak ik maar een Temazepam, omdat ik toch ook moet werken. 
Ik snap je wanhoop, maar het zal toch eens beter moeten worden. 
Het is vaak de kip en het ei verhaal. Ik snap niet goed waarom ik zo slecht slaap, heb geen angst daarvoor. Ik doezel vaak snel weg, maar word dan weer snel wakker en dan is het einde slaapoefening. En overdag betalen we daar ook de rekening voor. 

Sterkte, Yollie! 

@Cyclad58dank je. Nee wordt gek van mindfulness. Ik ga me nog onrustiger voelen. Moeilijk om stil te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Frankk:

 

 @Bellie Ik begrijp je helemaal, kom echt goed voor jezelf op. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er steeds zo lichtzinnig omgegaan wordt me ontwenning van benzo's. En dat er zoveel verschil is in benadering van de gebruikers. Ik ben ook onder behandeling van de verslavingszorg en wordt met alle respect en begrip behandeld. Ik bouw af in mijn eigen tempo. En dat is helemaal prima. Mijn huisarts is een ander verhaal, die is voor mij alleen nog goed voor een pijntje of een pukkel. Ik moet op zoek naar een ander maar dat komt nog wel. Er zijn talloze mensen over de hele wereld die werkelijk doodziek zijn van narigheid door deze rommel. Ondanks dat ik ook het gevoel heb dat er een buitenaards wezen in mij buik huishoud, prijs ik mezelf nog gelukkig als ik de verhalen van anderen soms lees. Mensen die werkelijk aan huis en bed gekluisterd zijn, tegen de muur opkruipen van narigheid, zichzelf totaal verliezen.

Bij mij gaan overigens de klachten ook in golven. Soms voel ik me dagen relatief goed en dan weer veel minder. Ik noem het maar dat beest in mn buik. Een knagende angst. Hoofdpijn, depri en een totaal gevoel van nikserigheid. ik had afgelopen weekend weer 0.5 mg moeten minderen maar heb het voor de eerste keer een weekje uitgesteld. Zag het even niet zitten. even een paar daagjes bijkomen nog. Niet echt in mijn goede doen, maar hopelijk komt dat wel weer.

 

 

@Frankk. wat een  herkenning. 
Jouw woorden relativeren heel erg, dank daarvoor. Ik heb vandaag ook een slechte dag. Wat voel ik dan? Precies, dat beest in mijn buik. Knagend, onbehagen. You name it. Het doet geen pijn, maar het verlamt je wel. Dan komt er weinig uit mijn handen. Ik werk gewoon thuis en dat lijkt allemaal prima te gaan, maar vandaag kostte het ook heel veel moeite. 
Het zou best eens kunnen komen  door de Temazepam die ik een aantal keer per week gebruik om wat te kunnen slapen. Op vakantie kon ik nagenoeg zonder, nu weer even niet. Het voelt als tussentijdse ontwenning en dat is verre van prettig. 

Hoeveel mg moet je nog afbouwen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Wanhopige:

@bolletjedat heb je maar weer gedaan. Ik vind het zelf geen fijn onderzoek. Al die scheten die je achteraf moet laten. Yollie

Ja ik hoopte ook dat er een flinke explosie zou komen tijdens het onderzoek zelf, maar dat zal je altijd zien, als je naar de tandarts gaat is de kiespijn over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo liefjes.

Het gaat met mij redelijk goed. Maagpijn Misselijk en duizeligheid maar heeft niet veel invloed op mijn leven nu. Ik ben nu 2mg afgebouwd in 2 weken. Zit nu op 10 en maandag naar 9. Nu vind ik het zo raar dat het goed gaat maar nu ook heel bang dat er vandaag of morgen ineens de hell uitbarst. Weet dat hoe ik mij nu voel echt niet mijn hele afbouwschema ga voelen en dat de hell nog gaat komen. Waar moet ik rekening mee houden? Is het vaak het einde dat je goed ziek word of juist in het midden van je schema. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Rooslove:

Hallo liefjes.

Het gaat met mij redelijk goed. Maagpijn Misselijk en duizeligheid maar heeft niet veel invloed op mijn leven nu. Ik ben nu 2mg afgebouwd in 2 weken. Zit nu op 10 en maandag naar 9. Nu vind ik het zo raar dat het goed gaat maar nu ook heel bang dat er vandaag of morgen ineens de hell uitbarst. Weet dat hoe ik mij nu voel echt niet mijn hele afbouwschema ga voelen en dat de hell nog gaat komen. Waar moet ik rekening mee houden? Is het vaak het einde dat je goed ziek word of juist in het midden van je schema. 

Rooslove , dat vraag ik me ook af, bijna 4 weken geleden met afbouwen diazepam, nu 3 mg eraf. Van 10 mg naar 7 mg.

Ik vraag me af hoe dat het verder zal gaan, met de klachten die ik nu heb kan ik normaal leven. Ik vraag me ook af ofdat ik mezelf nog ben en ken na 48 jaar diazepam.

Word er beetje onzeker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Rooslove:

Hallo liefjes.

Het gaat met mij redelijk goed. Maagpijn Misselijk en duizeligheid maar heeft niet veel invloed op mijn leven nu. Ik ben nu 2mg afgebouwd in 2 weken. Zit nu op 10 en maandag naar 9. Nu vind ik het zo raar dat het goed gaat maar nu ook heel bang dat er vandaag of morgen ineens de hell uitbarst. Weet dat hoe ik mij nu voel echt niet mijn hele afbouwschema ga voelen en dat de hell nog gaat komen. Waar moet ik rekening mee houden? Is het vaak het einde dat je goed ziek word of juist in het midden van je schema. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Wanhopige:

Ik ben 57. Al 7 jr uit de overgang. Ik app met een man die ook van benzo af is en ook trilt. 

Hallo wanhopige 

nou dat ik aan het afbouwen ben van benzo ben ik bang dat ik ook ga trillen 

gebruik je zelf wel nog benzo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...