Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 7-7-2020


Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Mientje:

Vandaag voor de eerste keer weer naar de opvang geweest. Anderhalf uur, maar voor mij meer dan genoeg, kapot weer thuis en meteen naar bed. Maar wel voldaan, ik heb het dan toch maar gered. Gelukkig mag ik zo vaak naar bed als ik wil en rusten op de bank na alles wat ik doe, wordt juist aangeraden. Als ik dan een nacht wakker blijf vind ik dat natuurlijk wel vervelend, maar niet zo erg als dat nare gevoel van oververmoeid zijn. Ik ga dan wel iets doen, kaarten maken, kleuren of painten, ik hoef niet meer te werken, voor mensen die moeten werken kan dit natuurlijk niet. Ik had vanmiddag wel meteen weer loopproblemen maar gelukkig lukt het fietsen dan wel, of het dan wel vertrouwd is weet ik ook niet, want mijn hoofd is dan natuurlijk extra dol. Het is dus ook per psychiater en begeleidster wat je wel of niet mag. Gelukkig mag ik heel veel en dat geeft wel rust, vooral als je kop weer zo gek is. Wat hebben jullie het zwaar, kon ik maar helpen. Maar ja dat gaat niet. Mijn lichamelijke klachten vind ik heftig, maar gelukkig ken ik geen angst, en die lichamelijke klachten die zijn vaak al niet te doen en dan ook nog die angst. Dag moedige strijders, heel  heel veel moed.

@Mientje wat heb jij afgebouwd hoe en hoelang heb jij erover gedaan. En heb jij alleen lichamelijke klachten. Ik zeg niet dat dat niet erg is, ik zou niet durven. Maar geen geestelijke klachten en kun je wel normaal slapen? En hoe gaat het met emoties/ huilen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bellie:

@Wanhopige @karin123

Voor dat hoofd wat overloopt en constant aan staat, de liedjes en constant denken; hebben jullie  eens psychomatisch fysiotherapie gehad? Dat heeft mij zo goed geholpen om weer mijn rust op momenten te kunnen krijgen. 4 maanden geleden vluchtte ik mijn bed uit en kon ik absoluut niet stil zitten.  Ik werd gek. Deze therapeute heeft mij zo goed geholpen. 

@Bellienee dat ken ik niet helaas. Weet ook niet waar in het Oosten van het land die te vinden is. Mijn hoofd is alleen maar bezig met dingen die ik moet doen. Dan doe ik een ding en denk vervolgens weer aan het volgend wat ik moet doen en zo de hele dag door, ook al is het alleen maar een kopje oppakken, bij alles denk ik na. Ook tast ik voortdurend mijn lichaam af of die het nog wel doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Wanhopige:

Dikkie kan jij wel slapen. Wat zijn je klachten

@Wanhopige ja tot nu toe wel. Mijn klachten verschillen per dag. Soms onrustig en emotioneel. Dat ging vandaag gelukkig goed. Wel eigenlijk iedere dag hoofdpijn maar het is te dragen. Afgelopen nacht wel slecht geslapen. Ik heb een aantal weken te snel afgebouwd vooral de laatste 0.25. ikdachttoen dat ik gek werd. Vieze geur in neus, alles stonk maagpijn vreselijk huilen niet te stoppen en niet kunnen slapen. Ik ben toen weer begonnen met 2x 0.25 voor de nacht en in de ochtend. Nu ben ik weer begonnen met afbouwen met de ochtend. Eerst 0.5 eraf en nu iedere dag 0.1 vanochtend dus 17 mg met vijl en weegschaal. Ik denk tot 15 te gaan en dan even een paar dagen aankijken hoe het gaat. Ik twijfel nu of ik deze ochtend dosis dan tot 0 ga afbouwen of de avond eerst ook tot 0.15 ga brengen. Zodat het weer een beetje gelijk sta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

@DikkieIk heb 1 van de twee oxa''s eraf en 2,5 mg Diazepam van de 15 mg. Daarnaast slik ik nog 7,5 mg Olanzapine.

@karin123. Oké dan heb je nog wel wat te doen. Ik hoop dat je het bij 1 soort afbouwen houd  ik ben lorezepam aan het afbouwen ik kom van 3mg 3x daags. Vanaf februari. Daarnaast gebruik ik nog 150 Gr venlaflaxine deze heb ik in 2012 ook al een x gehad toen zonder problemen afgebouwd ik hoop dat dat nu ook weer lukt. Maar eerst de lorezepam maar dan zien we wel verder. De lora heb ik gekregen omdat het lang duurt voordat de venlaflaxine gaat werken. Ivm burnout en depressieve klachten. Alleen de afbouw begeleiding is gestopt bij de GGZ ivm corona. Mijn nieuwe psych maakt zich hier niet zo druk over dus ga ik het zelf wel proberen. Met behulp van onze lotgenoten. En ik geloof dat wij elkaar beter helpen en bijstaan dan welke psych dan ook. Alleen is het soms jammer dat je nooit mekaar in levende lijve kunt ontmoeten. Dat zou voor sommige best wel eens het extra zetje kunnen zijn om toch door te zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die hier vandaag aanwezig was. En wie dit leest. Ik kwam vandaag een mooie Quat tegen

 

Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën.!!

Ik vond dit wel op ons van toepassing voor dat je wel wil maar ff niet durft of even vastloopt:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei karin123:

Ben net naar de winkel geweest net met mijn man. en ik werd helemaal slap van de angst en hevig trillen, doodeng. Het lijkt of ik er niet overheen kom voor die angst in de winkels, heb het al zo vaak gedaan.

Vind je dit voor u nodig dan?. Mijn man haalt de boodschappen ik denk maar zo mijn tijd komt wel weer. Vaak wordt ook geadviseerd vermijd drukke plekken. Het zijn voor mij te veel prikkels. Probeer eerst maar dicht bij huis je prettig te vinden. Je komt vanzelf verder als je er klaar voor bent. Waar ik tegenaan kijk doe ik gewoon niet. En ik zie nu wel dat ik bepaalde dingen gewoon weer doe zonder erbij na te denken. Dat ik achteraf denk je dat leek me eerst zo eng en nou heb ik het "per ongeluk" gewoon gedaan. Wanneer je hier een ding van gaat maken ben je gewoon nog niet zover. Dus zet het uit je hoofd. Misschien wel met 3 maand dan is dat maar zo. Je moet geen eisen stellen en ook weinig doelen. Neem de dag zoals hij gaat. Soms K... En soms gewoon niet slecht. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het werkt voor mij wel. Maar ja jij bent mij niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dikkie:

Vind je dit voor u nodig dan?. Mijn man haalt de boodschappen ik denk maar zo mijn tijd komt wel weer. Vaak wordt ook geadviseerd vermijd drukke plekken. Het zijn voor mij te veel prikkels. Probeer eerst maar dicht bij huis je prettig te vinden. Je komt vanzelf verder als je er klaar voor bent. Waar ik tegenaan kijk doe ik gewoon niet. En ik zie nu wel dat ik bepaalde dingen gewoon weer doe zonder erbij na te denken. Dat ik achteraf denk je dat leek me eerst zo eng en nou heb ik het "per ongeluk" gewoon gedaan. Wanneer je hier een ding van gaat maken ben je gewoon nog niet zover. Dus zet het uit je hoofd. Misschien wel met 3 maand dan is dat maar zo. Je moet geen eisen stellen en ook weinig doelen. Neem de dag zoals hij gaat. Soms K... En soms gewoon niet slecht. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het werkt voor mij wel. Maar ja jij bent mij niet

Je hebt het toch weer gedaan karin. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Dikkie:

Vind je dit voor u nodig dan?. Mijn man haalt de boodschappen ik denk maar zo mijn tijd komt wel weer. Vaak wordt ook geadviseerd vermijd drukke plekken. Het zijn voor mij te veel prikkels. Probeer eerst maar dicht bij huis je prettig te vinden. Je komt vanzelf verder als je er klaar voor bent. Waar ik tegenaan kijk doe ik gewoon niet. En ik zie nu wel dat ik bepaalde dingen gewoon weer doe zonder erbij na te denken. Dat ik achteraf denk je dat leek me eerst zo eng en nou heb ik het "per ongeluk" gewoon gedaan. Wanneer je hier een ding van gaat maken ben je gewoon nog niet zover. Dus zet het uit je hoofd. Misschien wel met 3 maand dan is dat maar zo. Je moet geen eisen stellen en ook weinig doelen. Neem de dag zoals hij gaat. Soms K... En soms gewoon niet slecht. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het werkt voor mij wel. Maar ja jij bent mij niet

Ik moet dat van de GGZ, zij zeggen de confrontatie aangaan. Maar ik kan het duizend keer doen maar het helpt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei karin123:

Ik moet dat van de GGZ, zij zeggen de confrontatie aangaan. Maar ik kan het duizend keer doen maar het helpt niet.

Ja wat moet ik daarvan zeggen. Ik heb makkelijk praten vanaf hier. Ze willen dat je voor jezelf opkomt.ik heb ondervonden dat ze soms domme dingen willen. Tuurlijk wil je verder en stappen zetten maar als het je echt niet lukt dan moet je naar mijn gevoel niet pushen. Heb je niet een ander ding een kleinere stap die je misschien ook nog moet zetten. Of een ander soort winkel. Ik ga wel eens bij Zeeman ofzo binnen als het rustig is. Dat soort winkels zijn veel kleiner en overzicht over. Ik zou zeggen blijf bij jezelf als je het wilt doorzetten doe dat. Laat je niet door mij weerhouden. Maar laat het ook geen trauma worden. Maar als je het toch als een overwinning kan zien dan vooral doorgaan. En kijk om je heen zoek een bepaald persoon uit in de winkel en denk waarom zou ik het niet kunnen en die dame daar wel! Misschien doet zij wel net zo stoer maar heeft ze de broek ook bijna vol. Bedenk er lopen heel veel mensen met angst in de winkel.doe waar je jezelf goed bijvoeld en laat je niks opdringen niet door mij en niet door de GGZ. Misschien als je hard op durft te zeggen ik ga het nog niet doen ik voel dat ik nog niet zover ben dat ze dat ook wel als een overwinning zien. Succes!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 ik geef @Dikkie gelijk.  Als je juist er door slechter voelt wat schiet je er dan mee op? Dan ken je wel denken: ik heb het toch gedaan,  maar wat is de prijs die je ervoor betaald.  Ik kon ook niet naar  de winkels of de kerk.  Veel te veel prikkels. Nu gaat de winkel wel maar alleen als het niet druk is.  Dus pas  ik mijn tijd erop aan. Sta ik beroerd op,  dan maar niet naar de winkel.  Misschien later of iemand anders dan maar. Begin klein. 

Bij wijze van spreken: vind je het eng om de straat over te steken omdat voor jouw gevoel dat te ver is. Dan loop je tot het begin van de stoeprand.  Vind je dat niks.  Dan ga je de volgende dag tot een meter van de stoep.  Lukt het? Dan is dat jouw grote overwinning! Volgende keer probeer je je voet op de straat te zetten.  Snap je wat ik bedoel? Je moet leren om op jezelf weer te vertrouwen. Beetje bij beetje. 

Probeer te luistern naar jezelf en niet alleen naar wat de ggz wil

@karin123 en @Bellie precies dat, goed beseft HELEMAAL MEE EENS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Dikkie:

@Mientje wat heb jij afgebouwd hoe en hoelang heb jij erover gedaan. En heb jij alleen lichamelijke klachten. Ik zeg niet dat dat niet erg is, ik zou niet durven. Maar geen geestelijke klachten en kun je wel normaal slapen? En hoe gaat het met emoties/ huilen?

@DikkieIk heb afgebouwd van een levenlang oxazepam slikken, ben met mijn vijftiende al begonnen en heb al zes opnames achter de rug. Ik kan op het moment wel dagen huilen en voel mij erg rot. Maar gelukkig ken ik die erge angst niet. Ben wel altijd dol/raar in mijn hoofd, mag niet meer autorijden en door die dolheid ben ik zelfs op de fiets niet altijd vertrouwd. Heb wel een rollator door vallen en heupen breken, maar als ik zo duizelig ben kan en durf ik wel met de rollator op pad want daar sta je stevig achter/tussen. Voor het slapen en de rust slik ik sinds half december Quetiapine,  dit geeft veel bijwerkringen maar geeft wel rust en slaap en verder slik ik tracydal voor de depressie en de stemming. Ik ben in zes weken afgekickt bij Dimence - opname - van 40 mg oxazepam per dag naar 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mientje:

@DikkieIk heb afgebouwd van een levenlang oxazepam slikken, ben met mijn vijftiende al begonnen en heb al zes opnames achter de rug. Ik kan op het moment wel dagen huilen en voel mij erg rot. Maar gelukkig ken ik die erge angst niet. Ben wel altijd dol/raar in mijn hoofd, mag niet meer autorijden en door die dolheid ben ik zelfs op de fiets niet altijd vertrouwd. Heb wel een rollator door vallen en heupen breken, maar als ik zo duizelig ben kan en durf ik wel met de rollator op pad want daar sta je stevig achter/tussen. Voor het slapen en de rust slik ik sinds half december Quetiapine,  dit geeft veel bijwerkringen maar geeft wel rust en slaap en verder slik ik tracydal voor de depressie en de stemming. Ik ben in zes weken afgekickt bij Dimence - opname - van 40 mg oxazepam per dag naar 0.

@Mientje Jeetje heftig allemaal, en wat ben je dan snel afgekickt! Komt het huilen en rot gevoel van de afbouw of had je dat altijd al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Bellie:

Dat zou je even op Google kunnen  opzoeken. En dan wel even kijken naar de reviews over die praktijk

Ik hoorde vandaag iemand over een osteopaat die vrouw had ook een angststoornis, van de week krijg ik het adres, eens kijken of dat helpt. Bij de GGZ kom ik ook niet verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-7-2020 om 17:17 zei karin123:

Dat herken ik dus ook dat hoofd dat de hele tijd denkt en niet te stoppen is. Ontspannen kan ik ook niet en ben daarom zo moe denk ik en door dat hoofd wat maar niet stil wil zijn. Dat je nog kunt werken, dat is bij mij onmogelijk. Dank je voor je antwoord. Wens je sterkte en hopen dat het gauw minder wordt. Ja ik vond ook al dat je veel kon doen. Je was zo optimistisch dat ik dacht hoe doe je dat toch.

Karin  tog het hondje uigelaten om de hoek ben gesloopt wel een overwinning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...