Spring naar bijdragen

Lorezepam


Dikkie

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Frank86:

Ik was vorig jaar ziek geworden het begon met nachtzweten en veel plassen hele dag door elke ochtend misselijk braken elke keer huisarts geweeest die dat er niks in bloed te zien is zo ging het maar door weken lang uiteindelijk lichamelijk helemaal uitgeput geraakt toen begon angs paniek onrust ik kwam maar niet tot rust mooi draaide maar door angstgedachtes het leek alsof ik doodging ik werd van alles angstig iedere keer naar spoedpost geweest telkens zei de ze is niks ik was helemaal in paniek in mij hoofd 

uiteidelijk ggz toen lorazapam en AD maar ieder keer had ik ander pychiater en zo ben ik blijven hangen op lorazapam 

ik kon deur niet meer uit ik lag hekedag in bed onrust en angst 

waarom ben ik toch ziek geworden

ik ben nu een jaar heel ander mens geworden met angststoornis 

Key van wat een vervelende situatie, zijn je ziek zijn klachten nu wel weg of nog steeds aanwezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zijn nu weg maar heeft mij pysch veel schade nu ben ik persoon met angststoornis lijkt alsof mij brein helemaal bang modus zit ik heb nooit in mij leven medicatie geslikt nu zit ik met medicatie ik ben letterlijk nu een jaar verdoofd door lorazapam ik nu bijna jaar niet meer genieten van leven zelfs tv kijken lukt me niet meer ik was vrolijk zelfverzekerd met goed slaapritme rustig kalm van binnen 

nu niet meer onrust heeft me in greep nu 

ben ik helemaal niet gewend ik kom maar niet in hoofd in rust 

dat zo je leven kan veranderen 

ik heb in die tijd geïsoleerd sociaal contacten heb ik niet meer 

mij leven is kapot 

ik weet het ook niet meer 

maar ik wil van die pillen af want helpt niet meer naar 1 jaar gebruik of ik moet verhogen of ik moet afbouwen en stoppen 

vraag is hoe ga ik dalijk als ik gestopt ben met onrust en angst om 

hopelijk word ik weer de oude 

soms gaat de hoop weg maar 

we gaan zien wat tijd gaat brengen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Frank86:

Die zijn nu weg maar heeft mij pysch veel schade nu ben ik persoon met angststoornis lijkt alsof mij brein helemaal bang modus zit ik heb nooit in mij leven medicatie geslikt nu zit ik met medicatie ik ben letterlijk nu een jaar verdoofd door lorazapam ik nu bijna jaar niet meer genieten van leven zelfs tv kijken lukt me niet meer ik was vrolijk zelfverzekerd met goed slaapritme rustig kalm van binnen 

nu niet meer onrust heeft me in greep nu 

ben ik helemaal niet gewend ik kom maar niet in hoofd in rust 

dat zo je leven kan veranderen 

ik heb in die tijd geïsoleerd sociaal contacten heb ik niet meer 

mij leven is kapot 

ik weet het ook niet meer 

maar ik wil van die pillen af want helpt niet meer naar 1 jaar gebruik of ik moet verhogen of ik moet afbouwen en stoppen 

vraag is hoe ga ik dalijk als ik gestopt ben met onrust en angst om 

hopelijk word ik weer de oude 

soms gaat de hoop weg maar 

we gaan zien wat tijd gaat brengen 

@Frank86. Nadat ik een stuk afgebouwd ben. Voel ik me weer veel meer mezelf echt waar. Ik heb weer gevoelens soms wel eens wat te veel maar dat gaat denk ik ook wel weer weg. Wat die angst betreft die had ik ook en nog wel wat. Voor corona bvba. Ik denk echt stel je voor ik word ziek dan stort ik weer in. Dat gebeurde NL bij mij ook. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis met een darmvirus veroorzaakt door antibiotica. Maar ik kon echt niet meer relativeren en maakte het voor mezelf steeds erger. Ik dacht niemand vertelt me de waarheid ik kom hier nooit meer vanaf. Allemaal dat soort dingen.iedereen om me heen was blij dat het weer wat beter ging maar ik kon dat niet geloven en voelde me in de steek gelaten. Ik had vanaf juni vorig jaar het veel te druk gehad met het werk, ik was bezig dit voor elkaar te krijgen om dingen af te stoten. Ik ben zzp'er en perfectionist. En toen werd ik voor de kerst dus ziek. Toen storten mijn wereld dus in. Maar nog eens toen ik op een gegeven moment begon af te bouwen kon ik de werkelijkheid weer meer zien en daardoor verminderd de angst ook . Het is nog niet weg maar ik kom weer buiten en ga weer een blokje om. Ik begin me zelf een beetje uit te dagen zeg maar. Het is heel moeilijk dat wel maar ik ben ook wel weer trots op me zelf. Ik ben het best als ik alleen thuis ben dan kan ik alles wel of niet doen wat ik wil. Maar echt ik weet zeker als je van de bezo's afbent dan ga je zeker opknappen het gedraagt zich als een klein duiveltje in je en neemt je compleet over. Ga aub niet omhoog met die rotdingen probeer het op een andere manier op te lossen om die strijd te winnen. Ik schrijf dagelijks op hoe ik me voel. Niet weggooien als je je een keer slecht voelt na een stukje afbouwen en dan lees je terug en dan herken je je zelf weer terug en dan denk ik toen is me het ook gelukt dat gaat me nu weer lukken. Het helpt mij echt. Zet hem op het. We gaan ervoor oké?

Ik moet toch eens leren kortere verhalen op te schrijven. Sorry haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

Mag hoor. Ik loop al sinds de geboorte van mijn zoon in 2004 op de toppen van mijn kunnen. Huilbaby,  ik kreeg te maken met meerdere operaties,  zoon adhd. Kreeg nooit de tijd om ergens van bij te komen want dan kwam het volgende al op mijn pad. Begin 2018 moest mij dochter, toen 17, een zware operatie aan haar rug ondergaan met 4 maanden revalidatie. Dag en nacht moest ik haar helpen. In juli kreeg mijn vader een dwarslaesie door uitgezaaide kanker,  in september overleed hij.  Vanaf dat moment kreeg mijn zoon problemen met school. Dat zoog mij helemaal leeg. Daarna had mijn zoon naast het conflict met school gedoe met wiet en verkeerde omgang. Half februari kwam dat en dat van school tot een dieptepunt,  net terwijl ik ziek was. Toen  kon ik niet meer. Het was klaar.  Dat en de overgang en waarschijnlijk corona, wat de ziekte misschien was in februari,  heeft mij de das om gedaan. Daarom kreeg ik de oxa vanwege totale paniek en onrust en omdat ik niet meer in slaap kwam de tema. Mijn dochter kreeg tot overmaat van ramp ook nog eens corona. Van een kern gezonde meid van 19 naar iemand die nu 3 maanden later nog steeds verhoging heeft en 2 km kan wandelen op een dag. 

Jemig @Bellie, dit is ook niet normaal meer!! Volgens mij kan er geen mens zit in jou situatie staande houden. Respect echt diep respect. Mijn dochter had ook een huilbaby dus ik weet wat dat alleen als is om gek van te worden. En iedereen zegt dan ja ieder kind huilt wel eens. Ze dacht dat ze geen goede moeder was omdat ze dat niet aankon. Dat kwam eruit doordat ik zei ja ieder kind huilt wel eens maar dit is niet normaal. We hebben hem veel naar ons gehaald zodat zei konden doen waar ze zelf zin in hadden. Hij is nu 2 en een half een schat van een kind maar ze hebben er wel een trauma aan overgehouden. Gelukkig is de 2e de rust zelve. Maar dat is denk ik maar een leuke schil vergeleken bij wat jij voor je kiezen hebt gekregen. En nu moet je ook nog vechten tegen die rotpillen. Dat gevoel kan ik dan wel weer met je delen. Ik vind echt dat je heel krachtig over komt. Ik hoop dat dat echt is en dat je die kracht ook hebt om hier uit te komen. Ik heb een paar jaar terug ook wel wat voor mijn kiezen gehad jaar op jaar. Misschien kom ik daar later wel op terug. Toen een depressie gekregen. Ik hoop dat ik nu mijn lesje wel geleerd heb en nu wat meer voor mezelf opkom en niet steeds voor een ander klaar sta. Kom op meid we gaan ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Dikkie:

@Cyclad58 haal jij dan 3% van de dosering van de vorige dag af. En deel je de tabletten dan eerst in vieren en dan afvijlen. Wat is je advies eerst de ochtend en dan de avond

Volgens de tapering strip ga je 0.5 mg per 3 dagen. Is iedere dag beter beter denk je

Ja, ik haalde 3% van de dosering van de vorige dag af. Inderdaad deelde ik de Lora in tweeen (in vieren lukte mij niet, die dingen zijn zo klein) en dan maar vijlen. Ik vond het zelf wel prettig om elke dag iets te minderen, maar dat kan per individu verschillen. IK had alleen nog de avonddosis van 1 mg toen ik met vijlen begon. Als je nog een ochtenddosis hebt zou ik eerst die wegwerken en vervolgens pas de avonddosis. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangrijpende verhalen, @Dikkie, @Frank86en @Bellie

Mijn verhaal in het kort: Ik kreeg in 2006 een lichte burn out en kreeg daarvoor paroxetine. Werkte prima en ik slikte dat braaf door, onwetend. Alles ging weer perfect. Tot ik in 2016 de paroxetine netjes had afgebouwd in 9 maanden. Kreeg toen klachten die ik niet herkende. Huisarts zegt: slik de paroxetine maar weer. Ik vertrouwde hem. Had ik dat maar nooit gedaan, alles ging mis. Lichaam protesteerde hevig, ik kon vrijwel niets meer. GGZ, zelf opname van 10 dagen. Kreeg toen Lorazepam die ik vervolgens netjes afbouwde en inwisselde voor Quetiapine. Ook dat is netjes afgebouwd. Ik heb nog wel de paroxetine 20 mg. En sinds maart weer een aantal keer in de week Temazepam (er gebuerde even wat te veel). Ik ben al die tijd op dit forum blijven hangen om anderen te ondersteunen. Nu ben ik zelf weer aan de Temazepam, dus ben hier als benzoverslaafde weer op mijn plaats. En ja, we slepen elkaar er wel doorheen. Op mijn steun mogen jullie rekenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Bellie

Wat een verhaal. Geen wonder dat het je op is gaan breken. En in die moeilijke momenten krijg je dan opeens pillen. Het blijft belangrijk je eigen gevoel te volgen in de afbouw en als het even wat moeilijker gaat dan bouw je wat langzamer af of je stabiliseert even. Dat vergemakkelijkt alleen maar. Je wilt het liefst op temazepam afbouwen omdat je anders weer die ophoging van diazepam krijgt die je net aan het afbouwen bent. Heel begrijpelijk. Je moet wel even kijken of temazepam kortwerkend is. Dan heb je dus wel meer kans op tussentijdse ontwenning. 

Hoi @Frank86

Als je straks afgebouwd bent is het belangrijk dat je hier met therapie hulp bij hebt om met je angst en onrust om te gaan. Deze gaat echt wel minderen na afbouw maar dat heeft nog wat tijd nodig voordat alle rommel uit je bloed en lijf is. Ik vind het in ieder geval al heel knap dat je begonnen bent met afbouwen. Doe het langzaam. Onzekere momenten zullen er zeker zijn maar je bent op de goede weg.

Hoi @Dikkie

Wees niet bang om af te bouwen als je het heel langzaam doet met vijlen en enige dagen stabiliseren en dan weer naar beneden dan gaat het geleidelijk en kun je trots zijn op iedere stap die je hebt genomen. Ik ben zelf afgebouwd van 10 mg oxazepam rechtstreeks en ik ben gaan vijlen en per 10 dagen 0.5mg eraf. In microstapjes die 10 dagen. Ik ben er nu bijna 8 weken vanaf en mijn gevoel zoals ik daarvoor was is gewoon terug. Het enige is dat ik nu zonder verdoving moet leren omgaan met alles wat ik nu ervaar. Ben door een burn-out aan de oxazepam geraakt. Om tot rust te komen en om te kunnen slapen. Nu zonder dat middel slaap ik weer beter. Maar het is met vallen en opstaan. Mijn uitdaging nu is voldoende energie opbouwen en behouden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi @Bellie

Wat een verhaal. Geen wonder dat het je op is gaan breken. En in die moeilijke momenten krijg je dan opeens pillen. Het blijft belangrijk je eigen gevoel te volgen in de afbouw en als het even wat moeilijker gaat dan bouw je wat langzamer af of je stabiliseert even. Dat vergemakkelijkt alleen maar. Je wilt het liefst op temazepam afbouwen omdat je anders weer die ophoging van diazepam krijgt die je net aan het afbouwen bent. Heel begrijpelijk. Je moet wel even kijken of temazepam kortwerkend is. Dan heb je dus wel meer kans op tussentijdse ontwenning. 

 

Temazepam is kortwerkend. Vergelijkbaar met Oxazepam qua werkingsduur. Daarom is omzetting naar Diazepam wenselijk, al snap ik de twijfels en de afweging van @Bellie heel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor het antwoord @Cyclad58.

Ik zat net nog te denken. Als je moeilijk kunt slapen met het warme weer. Is het misschien een idee als je een tuin hebt om in een tent buiten te slapen. Ook misschien iets voor @angstmetbenzos of een goede airco in de slaapkamer. Ze zijn wel prijzig maar de zomers worden steeds heter. Gelukkig is het deze week iets koeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dikkie:

@Frank86. Nadat ik een stuk afgebouwd ben. Voel ik me weer veel meer mezelf echt waar. Ik heb weer gevoelens soms wel eens wat te veel maar dat gaat denk ik ook wel weer weg. Wat die angst betreft die had ik ook en nog wel wat. Voor corona bvba. Ik denk echt stel je voor ik word ziek dan stort ik weer in. Dat gebeurde NL bij mij ook. Ik werd opgenomen in het ziekenhuis met een darmvirus veroorzaakt door antibiotica. Maar ik kon echt niet meer relativeren en maakte het voor mezelf steeds erger. Ik dacht niemand vertelt me de waarheid ik kom hier nooit meer vanaf. Allemaal dat soort dingen.iedereen om me heen was blij dat het weer wat beter ging maar ik kon dat niet geloven en voelde me in de steek gelaten. Ik had vanaf juni vorig jaar het veel te druk gehad met het werk, ik was bezig dit voor elkaar te krijgen om dingen af te stoten. Ik ben zzp'er en perfectionist. En toen werd ik voor de kerst dus ziek. Toen storten mijn wereld dus in. Maar nog eens toen ik op een gegeven moment begon af te bouwen kon ik de werkelijkheid weer meer zien en daardoor verminderd de angst ook . Het is nog niet weg maar ik kom weer buiten en ga weer een blokje om. Ik begin me zelf een beetje uit te dagen zeg maar. Het is heel moeilijk dat wel maar ik ben ook wel weer trots op me zelf. Ik ben het best als ik alleen thuis ben dan kan ik alles wel of niet doen wat ik wil. Maar echt ik weet zeker als je van de bezo's afbent dan ga je zeker opknappen het gedraagt zich als een klein duiveltje in je en neemt je compleet over. Ga aub niet omhoog met die rotdingen probeer het op een andere manier op te lossen om die strijd te winnen. Ik schrijf dagelijks op hoe ik me voel. Niet weggooien als je je een keer slecht voelt na een stukje afbouwen en dan lees je terug en dan herken je je zelf weer terug en dan denk ik toen is me het ook gelukt dat gaat me nu weer lukken. Het helpt mij echt. Zet hem op het. We gaan ervoor oké?

Ik moet toch eens leren kortere verhalen op te schrijven. Sorry haha

We gaan ervoor dikkie 

bedankt voor jou steun en verhaal die je hebt geschreven 

je mag altijd lang verhalen schrijven 

hopelijk kom ik en iedereen hier op forum van benzo af en van angst en al die andere rot gevoelens 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Aangrijpende verhalen, @Dikkie, @Frank86en @Bellie

Mijn verhaal in het kort: Ik kreeg in 2006 een lichte burn out en kreeg daarvoor paroxetine. Werkte prima en ik slikte dat braaf door, onwetend. Alles ging weer perfect. Tot ik in 2016 de paroxetine netjes had afgebouwd in 9 maanden. Kreeg toen klachten die ik niet herkende. Huisarts zegt: slik de paroxetine maar weer. Ik vertrouwde hem. Had ik dat maar nooit gedaan, alles ging mis. Lichaam protesteerde hevig, ik kon vrijwel niets meer. GGZ, zelf opname van 10 dagen. Kreeg toen Lorazepam die ik vervolgens netjes afbouwde en inwisselde voor Quetiapine. Ook dat is netjes afgebouwd. Ik heb nog wel de paroxetine 20 mg. En sinds maart weer een aantal keer in de week Temazepam (er gebuerde even wat te veel). Ik ben al die tijd op dit forum blijven hangen om anderen te ondersteunen. Nu ben ik zelf weer aan de Temazepam, dus ben hier als benzoverslaafde weer op mijn plaats. En ja, we slepen elkaar er wel doorheen. Op mijn steun mogen jullie rekenen. 

Dank je cyclad58

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Frank86:

We gaan ervoor dikkie 

bedankt voor jou steun en verhaal die je hebt geschreven 

je mag altijd lang verhalen schrijven 

hopelijk kom ik en iedereen hier op forum van benzo af en van angst en al die andere rot gevoelens 

Dikkie 

vind je dat ik te lang aan lorazapam heb geslikt nu bijna jaar veel hier op forum hebben niet zo lang geslikt ik word daar wel angstig van 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Frank86:

Dikkie 

vind je dat ik te lang aan lorazapam heb geslikt nu bijna jaar veel hier op forum hebben niet zo lang geslikt ik word daar wel angstig van 

Dat lijkt me niet nodig om angstig te zijn @Frank86. Er zijn hier ook genoeg lotgenoten die soms wel 25 tot 30 jaar aan de pillen zaten en zelfs daarvan zijn ze er die er goed vanaf zijn gekomen. Het lijkt me voor jou wel raadzaam om hier met je arts of psycholoog/psychiater over te spreken. Dat doe ik ook ze kunnen je echt wel helpen. Vooral met je angst klachten. Ik herken veel van jou angstig gedrag terug in mij zelf. Vaak zijn dat wel depressieve klachten. Je kunt dan niet meer relativeren en maakt alles erger dan het is. Dat deed ik ook. Ik heb antidepressiva gekregen en echt het helpt. Ik gebruik ze nu ook nog. Daar heb ik ook geen last van. Alleen van die lammetjes word ik onrustig ik ben gewoon verslaafd aan dat spul. Om van een verslaving af te komen is altijd moeilijk. Als het nou om chocolade of lammetjes gaat. Je lichaam zal alles op alles zetten om jou weer zover te krijgen om ze op te eten. Laat zien dat je sterker bent. Maar doe het rustig aan. Dan merkt je lichaam er weinig van en zal hij niet zo snel in opstand komen. Dat gaat hij zeker wel doen maar laat dan zien dat jij sterker bent. Ga ervoor. En zoek tevens voor de rest echt hulp. Je hebt het nodig. Als je een gebroken teen hebt zoek je ook hulp. Nou heeft je hoofd hulp nodig. Doe het voor jezelf zodat je weer die vrolijke onbezorgde Frank kan worden. Zet door je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Dikkie:

Dank je cyclad58

Ik ben hier nog even terug en heb je verhaal nog een x gelezen. Wat rot voor jou dat je er nu weer aan zit. Heb je weer een burn out? 

Paretoxine ken ik niet is dat een soort Ad?. En was het achteraf te snel om af te bouwen of toch afkick verschijnselen

En die lorezepam hoelang heb je daar aangezeten en hoe snel heb je afgebouwd. Heb je daar na het afbouwen nog lang last van gehad? En heb je toch nog de juiste hulp gevonden? Wat een vragen he. Ik ben graag een beetje voorbereid ook al weet ik dat iedereen weer anders reageerde op medicatie.

Ik loop zelf ook bij een psycholoog ze heeft me wel op weg geholpen zeg maar om dingen voor mezelf helderder te krijgen, waarom ik op bepaalde dingen zo reageer terwijl een ander het fluitend aan kan. Maar op een gegeven moment ben je er klaar mee. Ik kan wel beslissingen maken waar ik wel wat mee kan en wat ik onzin vind. Dan laat ik haar maar mooi praten maar doe er niks mee. 

Ik heb op internet iets gevonden van ruurd Meulen erg daar kun je een gratis E boom downloaden over hoe herken je een burn out. Daar heb ik veel aangehad. Heb er ook veel tranen bij gelaten omdat sommige dingen zo herkenbaar waren. En wat niet voor je van toepassing is lees je gewoon over heen. Ik heb later ook een proefabonnement afgesloten voor €15,- ik dacht daar kom ik wel overheen. Ook die staat vol interessante dingen. Sommige zie ik (nu) ook niks in maar misschien later wel. Ik zou zeggen zoek het eens op. Hij heeft zelf ook een burnout gehad en is nu coach. Wie weet kun je er wat mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Dikkie:

Dat lijkt me niet nodig om angstig te zijn @Frank86. Er zijn hier ook genoeg lotgenoten die soms wel 25 tot 30 jaar aan de pillen zaten en zelfs daarvan zijn ze er die er goed vanaf zijn gekomen. Het lijkt me voor jou wel raadzaam om hier met je arts of psycholoog/psychiater over te spreken. Dat doe ik ook ze kunnen je echt wel helpen. Vooral met je angst klachten. Ik herken veel van jou angstig gedrag terug in mij zelf. Vaak zijn dat wel depressieve klachten. Je kunt dan niet meer relativeren en maakt alles erger dan het is. Dat deed ik ook. Ik heb antidepressiva gekregen en echt het helpt. Ik gebruik ze nu ook nog. Daar heb ik ook geen last van. Alleen van die lammetjes word ik onrustig ik ben gewoon verslaafd aan dat spul. Om van een verslaving af te komen is altijd moeilijk. Als het nou om chocolade of lammetjes gaat. Je lichaam zal alles op alles zetten om jou weer zover te krijgen om ze op te eten. Laat zien dat je sterker bent. Maar doe het rustig aan. Dan merkt je lichaam er weinig van en zal hij niet zo snel in opstand komen. Dat gaat hij zeker wel doen maar laat dan zien dat jij sterker bent. Ga ervoor. En zoek tevens voor de rest echt hulp. Je hebt het nodig. Als je een gebroken teen hebt zoek je ook hulp. Nou heeft je hoofd hulp nodig. Doe het voor jezelf zodat je weer die vrolijke onbezorgde Frank kan worden. Zet door je bent het waard

Je hebt helemaal gelijk 

wat mij is overgekomen heeft grote impact  

gehad pysh sindsdien ben ik veranderd maar angstig en veel paniek had ik maar die is gelukkig wat minder alleen angst is over gebleven ik kan maar die kracht niet hebben wat ik had 

maar ik ga ervoor dankje echt voor jou motivatie wat je allemaal hebt geschreven 

ik mis me oude zelf eerlijk gezegd 

ik ben echt hard onderuit gegaan waardoor veel is veranderd in mij leven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bellie

ik heb vorig jaar emdr therapie gevolgd 

het heeft niet echt veel geholpen maar heeft wel beetje opgelucht in begin maar 

ik heb beetje gegoogled 

ik heb gelezen over EFT behandeling 

Is behandeling voor blokkade waar ik vast ben gelopen om het weer los te maken ik ben benieuwd 

ik ben van plan eind van maand eens kennis makings gesprek te maken kijken als het mij kan helpen om weer tot mij zelf te komen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En is nu 4 de dag dat ik diazapam nu slik in plaats van lorazapam ik slik 2 pillen van 5 Mg ik probeer ff paar weke zo vol te houden en dan afbouwen ik heb soms de gevoel meer te slikken maar doe ik niet ik wil leren zonder die pillen is wel beetje wennen maar ik ga ervoor

hopelijk gaat het goed met je 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

@Frank86 hopelijk werkt door andere therapie voor je inderdaad! Was dat EMDR eenmalig? 

Ik moest ook een paar dagen wennen hoor aan de diazepam . Komt goed! En knap van je dat geen pil extra neem! Schiet je niks mee op!

Gisteren weer wat afgebouwd.  Vanmorgen  doodzenuwachtig wakker getroffen om 5 uur maar dat zakte weer na 3 uur. De hele ochtend mij wel goed gevoeld, alleen vanmiddag weer minder.  Nu gaat het weer. Hopelijk morgen echt verbetering.

Hou vol hé!!!

Was niet eenmalig als ik me niet vergis had ik 4 of 5 keer emdr therapie 

ochtend heb ik ook altijd moeilijk 

ik krijg gelijk zweet als ik wakker word door gelijk angstgedachte 

inderdaad ik moet ff wennen diazapam 

goed van je dat je verminderd 

gaat goed kant op ik hoop voor je dat het morgen verbetering komt 

ik hou vol jij ook he!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-7-2020 om 14:12 zei Dikkie:

Haha @Bellieie, jij kan het ook idd. Als ik 1x bezig ben is het moeilijk stoppen tot ik er weer last van krijg. Ik zit met precies hetzelfde door een misser nu bang om af te bouwen. Toen ik begon met een kwart af te bouwen dacht ik de volgende stap zou 1/8 moeten worden zelfs dat durf ik niet meer te doen. Misschien zijn de klachten dan wel niks heviger dan nu. Maar ja ik heb erger mee gemaakt met als jij dan krijg je er idd wel angst voor. Mag ik jou ook vragen waardoor jij aan deze rotzooi bent geraakt.het hoeft niet hoor als je het niet wil. Ik dus door een burnout met depressie. Zo deze reactie is wat korter haha

@Bellie ben je al naar de verslavingszorg geweest. dat was vandaag toch? Ben je er wat mee opgeschoten? en nog waardevolle tips gekregen? Als je er nog niet over wilt praten begrijp ik dat ook hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie geen probleem hoor! Ben een open boek hahaha. 

Dat was vandaag ja.  Het was een intake gesprek met een psycholoog. Tja,  dan word je hele geschiedenis erbij gehaald, je familie enz. Flauwe kul. Ze had meteen door dat ik per ongeluk aan de pammen zat omdat mijn lichaam er dus zo sterk op reageer. Mijn verhaal gaat nu naar de verslavingsarts en zet dan het afbouwschema op. Ze zei dat die arts het erg belangrijk vind dat  je aan dat schema houdt en hij kijkt naar welk middel de Temazepam omgezet kan worden .

Ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik mijn eigen psycholoog heb om om te gaan met mijn stress en verleden. En dat niks te maken heeft met het feit dat ik aan de Benzo's zit en dus geen praatprogramma wil. Ik wil realistische hulp bij het afbouwen.

En meteen duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat de Tema omgezet wordt in diazepam. Ben ik net klaar straks met de dia kan ik weer opnieuw beginnen.  Echt niet.  En de arts kan wel willen dat ik op zijn manier afbouw maar ik ken mijn lichaam. Mijn man was mee en die gaf me gelijk. 

Ja sorry hoor, ik ben geen mak lammetje. Weten ze meteen wie ze voor zich hebben. :D

@Bellie, geweldig die reactie. idd dat graven in je verleden. ze krijgen het ook nog voorelkaar dat je daar in gaat geloven en zelfs zover dat je er ook nog last van gaat krijgen.

maar je schrijft dat je er per ongeluk aan bent gekomen dat begrijp ik niet helemaal. misschien heb je het wel gezegd maar ja ik heb een burnout dus een kort geheugen weet je wel haha.

hebben ze ook nog wat gezegd over hoe je de dia afgebouwd hebt of is dat niet ter sprake gekomen?

zou je het met ons willen delen wat het afbouwschema gaat worden. Ik denk dat iedere afbouw wel een beetje op het zelfde neerkomt. welk pammetje je ook gebruikt.

ik ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie lorazepam kan je niet vergelijken met bijvoorbeeld oxazepam hoor.  Lora is veel zwaarder.  Dus 0,5 oxa afbouwen is makkelijker dan 0,5 lora. Dat is ook met diazepam. 

Ik kreeg half februari last van overspannen,  zware overgangsklachten en achteraf waarschijnlijk corona. Net de AH: 1 betalen 3 halen. Omdat ik veel last  had van angst,  onrust en slecht slapen kreeg ik op 3 mei 15 mg oxazepam en op 10 mei temazepam, allebei dagelijks.  20 dagen later wilde ik de oxa halveren en stoppen  met de Tema.  Kreeg 4 dagen later gigantische afkickverschijnselen. 5 nachten niet geslapen met hoofdpijn,  misselijk , beven en heel veel angst. Mijn lichaam reageerde belachelijk op dat.  Ze zei vandaag dat dat inderdaad uitzonderlijk is na nog geen 3 weken gebruik. Tja.... Het zou je maar gebeuren. 

daar schiet je wat mee op zo'n antwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bellie:

@Dikkie ik zei dat ik 0,0 telefonisch hulp heb gekregen van hun (Tactus) voor het afbouwen.  Dat ik zelf op zoek ben gegaan op internet en op hun eigen forum terecht kwam. Dat ik met de hulp van de forum gebruikers er achter ben gekomen hoe ik t moest aanpakken en dat ik dat weer heb teruggekoppeld aan mijn huisarts. 

top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...