Spring naar bijdragen

Lorezepam


Dikkie

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil me even voorstellen. Ik ben dikkie, 54 jaar en sinds begin van dit jaar aan de lorezepam 3mg verdeeld over 3 momenten. Ik zit nu op 2x 0.25 mg. Ik ben gegaan tot 1x 0.25mg in de avond maar door dat ik na een aantal dagen toen ook per ongeluk de laatste 0.25 eraf haalde ging het totaal mis. Dus ben na een aantal dagen maar weer teruggegaan naar die 2x 0.25 om eerst weer te stabiliseren. Zover ben ik nu. Alles weer onder controle dus nu weer rustig afbouwen. Nu is mijn plan om dit te doen met een precisie weegschaal en dan volgens de taperings methode. Heeft iemand advies of liefst goed ervaring hoe dit het beste aan te pakken. Ik wil het liefst niet eerst overstappen naar een ander lammetje. Tot hier ging het redelijk goed tot die stomme fout. Hoor graag van jullie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lager gezeten NL op 0.25 mg. Maar daar ging ik de mist in doordat ik niet opgeschreven had wanneer ik dat heb gedaan. Met als gevolg dat ik me na een tijdje goed voelde(achteraf een paar dagen) dacht ik kan de nacht er ook wel afhalen. Ik sliep altijd als een roos. Maar toen begon de doende. Ik was niet meer te houden. Ik heb dit 3 dagen volgehouden toen werd ik gek. Toen ben ik weer begonnen met 2x 0.25 gram. Om zo snel mogelijk weer tot rust te komen. Maar ben nu wel weer klaar om verder te gaan. Maar durf nu niet in 1x o.25 in de ochtend er af te gooien. En de laatste 0.25 lijkt me dood eng. Normaal liet ik er ca 3 weken tussen zitten maar dan moest ik me wel weer goed voelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

Ik heb lager gezeten NL op 0.25 mg. Maar daar ging ik de mist in doordat ik niet opgeschreven had wanneer ik dat heb gedaan. Met als gevolg dat ik me na een tijdje goed voelde(achteraf een paar dagen) dacht ik kan de nacht er ook wel afhalen. Ik sliep altijd als een roos. Maar toen begon de doende. Ik was niet meer te houden. Ik heb dit 3 dagen volgehouden toen werd ik gek. Toen ben ik weer begonnen met 2x 0.25 gram. Om zo snel mogelijk weer tot rust te komen. Maar ben nu wel weer klaar om verder te gaan. Maar durf nu niet in 1x o.25 in de ochtend er af te gooien. En de laatste 0.25 lijkt me dood eng. Normaal liet ik er ca 3 weken tussen zitten maar dan moest ik me wel weer goed voelen

Hallo @Dikkie

 

Ik heb ook de Lorazepam rechtstreeks afgebouwd eind 2017. De laatste 1 mg via vijlen en een precisieweegschaal. Ik haalde er elke dag 3% vanaf, dat is best wel een gepuzzel geweest. Uiteindelijk lukte het me zo om de zware laatste loodjes af te bouwen. Als je de laatste 0,5 mg in stappen van 0,25 mg afbouwt gaat het te snel en krijgt je lichaam een optater. Als je de precisieweegschaal gebruikt kun je het echt in je eigen tempo doen. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is beetje raar gevoel ik had gister in middag veel onrust gevoel en angst ik denk dat ik daar aan moet wennen lorazapam is anders dan dia 

ik snap het niet lijkt alsof niks meer helpt ik wil ook niet verhogen 

ik lig hele dag enorm vermoeid gevoel lichamelijk en in mij hoofd 

maandag gesprek pychiater ik wil daar eigelijk helemaal niet heen want alles daar begonnen die zal weer zeggen meer omdenken en bezig zijn afleiding enz 

ik snap heel goed dat je oxa heb genomen soms kan je het gewoon niet aan 

hoelang had je geen oxa genomen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Frank86:

Het is beetje raar gevoel ik had gister in middag veel onrust gevoel en angst ik denk dat ik daar aan moet wennen lorazapam is anders dan dia 

ik snap het niet lijkt alsof niks meer helpt ik wil ook niet verhogen 

ik lig hele dag enorm vermoeid gevoel lichamelijk en in mij hoofd 

maandag gesprek pychiater ik wil daar eigelijk helemaal niet heen want alles daar begonnen die zal weer zeggen meer omdenken en bezig zijn afleiding enz 

ik snap heel goed dat je oxa heb genomen soms kan je het gewoon niet aan 

hoelang had je geen oxa genomen 

 

De Diazepam moet meestal even inwerken. De laatste 3 dagen een Oxa genomen erbij daarvoor weer 2 dagen niet en zo verder.

Misschien moet ik het toch laten omzetten in Diazepam, weet het ook even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is nu mij 2de dag mij toestand is ook labiel ook veel angst maar ik wil ervan af mij brein is helemaal verdoofd door deze pillen en helpt ook niet meer te lang aan gezeten ik kan me nergens op concentreren 

2 oxa eraf is toch wel veel maar toch goed van je dat je paar dagen soms niks inneemt ik snap je dat je soms niet volhoud door spanningen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frank86  ik weet het niet meer precies maar ik geloof rond 10 februari. Ik heb tot 2 mg afgebouwd met kinderen van 0.5mg per 3 dagen. Daarna een kwart per keer en die x was afhankelijk hoe ik me voelde. Tussentijds wel ophoogt met venlaflaxine  met 37.5 tot 150 ivm burnout met depressie. Nu dus nog in de ochtend 0.25 en in de avond 0.25

Ik doe het nu mbv. Een presissie weegschaal . Wat ik hiervan geleerd heb is dat het doormidden breken echt niet zuiver van gewicht is. Laat staan het breken in 4 delen. Er zaten soms stukjes bij van 0.20 tot 0.35

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Hallo @Dikkie

 

Ik heb ook de Lorazepam rechtstreeks afgebouwd eind 2017. De laatste 1 mg via vijlen en een precisieweegschaal. Ik haalde er elke dag 3% vanaf, dat is best wel een gepuzzel geweest. Uiteindelijk lukte het me zo om de zware laatste loodjes af te bouwen. Als je de laatste 0,5 mg in stappen van 0,25 mg afbouwt gaat het te snel en krijgt je lichaam een optater. Als je de precisieweegschaal gebruikt kun je het echt in je eigen tempo doen. Succes! 

@Cyclad58 haal jij dan 3% van de dosering van de vorige dag af. En deel je de tabletten dan eerst in vieren en dan afvijlen. Wat is je advies eerst de ochtend en dan de avond

Volgens de tapering strip ga je 0.5 mg per 3 dagen. Is iedere dag beter beter denk je

bewerkt door Dikkie
Fouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Deligaf1:

@Dikkie

Netjes dat je al zover bent gekomen met de afbouw van lora. In totaal slik je nu 0,5mg als ik het goed begrijp. Ik heb zelf met diazepam afgebouwd @Cyclad58 met Lorazepam die heeft daar meer ervaring mee. Je zou kunnen proberen om 0.1mg per maand af te kunnen bouwen dat lijkt me haal baar.

Dank je @Deligaf1 dan zou ik er nog 5 maand over doen. Of begrijp ik je niet goed. Dat zou beteken 0.1 mg eraf en dan 3 weken stabiliseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Dikkie

 

Het klinkt alsof je ieder geval goed op de hoogte bent van het afbouwproces en dat je ook al grote stappen hebt gemaakt :)

 

Nadeel van Lorazepam is dat het een zeer potent middel is en dat je dan op een gegeven moment niet makkelijk meer kleine hoeveelheden er af kan halen. Het beste is echt om te gaan omzetten naar Diazepam, de voordelen zijn dat dit middel lang in je bloed blijft zitten en daardoor ook langzaam er uit gaat = minder afkickklachten. Ook heb je diazepam speciaal voor het afbouwen in hele lage doseringen van 2mg per pil. Ideaal om een kwartje per keer mee af te bouwen. 

 

Als je toch de moeilijke weg wilt kiezen, kan je inderdaad door middel van een weegschaaltje en bijvoorbeeld een vijl of mesje steeds iets er af halen. Persoonlijk zou ik om schommelingen in je bloed te voorkomen, zowel de ochtend als de avond dosering dan aanpakken. Niet alleen de ochtend en dan pas als dat op 0 is, je avond. Dan krijg erge schommelingen en dus meer klachten. 

 

Wat je kan doen is iedere dag een percentage er af halen, maar je kan ook iedere week iets eraf halen. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt en wat je kan volhouden. Het is jouw afbouw proces dus ook jouw tempo. Alleen langer stabiliseren dan 2 weken is te lang en maakt juist de kans op falen groter omdat het proces dan veel te lang duurt. Je lichaam heeft ongeveer 7 tot maximaal 14 dagen nodig om te wennen. Langer dan dat is alleen maar uitstel van executie. En bij hele lage verminderingen kan je inderdaad elke 1 tot 3 dagen wel steeds een stapje doen. Normaal gesproken haal je 5 tot 10% er af en dat stabiliseer je 7 tot 14 dagen. In theorie kan je bij kleinere verminderingen wel sneller weer doorgaan met de volgende stap.

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

@angstmetbenzos

even inhaken; wat bedoel je met 1 tot 3 dagen iets minderen met 5 tot 10% en dan stabiliseren 7 tot 14 dagen? 

3 dagen lang elke dag 5% tot 10% eraf en dan minstens 7 dagen wachten tot je dat weer gaat doen? Ik zit met het probleem met de temazepam namelijk. Ik ga verder niet tusse deze discussie zitten hoor.  Dit is het draadje van Dikkie.  Maar ik zag het toevallig voorbij komen. En zoek en oplossing voor mijn temazepam.  Die wil ik liever niet omzetten naar diazepam namelijk

Goedemorgen, @angstmetbenzos bedank voor je reactie zo duidelijk en rustig. Kan ik met deze lage dosering nog wel overstappen naar diazepam? En hoeveel zou ik dan moeten gebruiken volgens jou? Het gekke is daar ben ik ook mee begonnen volgens mij. Het deed toen voor mij te weinig. Ook toen al keek ik alleen maar op de klok mag ik bijna weer 1. Maar dan viel ik nadien vaak gelijk in slaap. Toen had ik ook alleen maar rust nodig. Ik gebruikte ze om te beginnen met venlaflaxine maar ja dat duurt 6 weken toen was de dosering nog niet hoog genoeg dus weer een aantal weken verder. Maar die onrust bleef. Dus maar op de klok kijken voor weer een pil om rust te krijgen anders kon ik alleen maar huilen ontroostbaar vreselijk. Ik kon niet zeggen waarom. Toen kwam ik bij de GGZ terecht. Achteraf kreeg ik daar niet echt wat ik nodig had. Ik denk dat ik meer 1 op 1 had kunnen hebben. Al kwam ik daar wel beter weg. Tja toen kwam de corona en moest ik daar weg. Dat was wel een klap en Ik zakte weer in de put. Ik werd heel bang voor de corona maar vond het ook wel lekker dat iedereen bang met mij werd allemaal gelijk aan mij. Toen alles weer een beetje normaal werd kon ik daar niet mee omgaan. Mijn man ging weer aan het werk en ik zat alleen thuis, nu ben ik het liefst alleen thuis. Niemand die zit met mij bemoeid ik kan doen en vooral laten wat ik wil. Maar ik ben zo vreselijk onrustig en ik denk dus dat dat van de lorezepam komt. Ik dwaal erg af zie ik.

Die lorezepam heb ik gekregen gelijk bij de intake bij de GGZ. Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld met in pil van 1 mg had ik wel genoeg gehad denk ik nu misschien 2 wel maar 3 was niet nodig geweest. Maar ja je krijgt ze en dan neem je dat. Ik zat toen op 107,5 venlaflaxine. In die 4 weken bij de GGZ moest ik beginnen met afbouwen om de 3 dagen 0.5 eraf. De middelste was geen enkel probleem. Maar toen begon de ellende ik heb het geprobeerd maar het lukte echt niet. Daarna ben ik bij een andere instelling gekomen voor een vervolg traject e die psych zei ik denk dat je venlaflaxine nog iets opgehoogd moet worden en dan lukt het waarschijnlijk wel. Daar was ik het wel mee eens. Toen is me het ook tot zover gelukt. Eerst nog een halve eraf 2x  dus zat ik op 1 pil. Toen stagneerde het weer en kreeg ik het advies probeer het met een kwart. Dat ging beter. Een kwart van de ochtend en daarna van de avond. Zo bleef ik op 2x een kwart zitten. En werd het weer moeilijk maar die 1e kwart ging wel redelijk. Maar toen heb ik heel snel ook die voor de nacht eraf gehaald. Toen waren de rapen gaar zoals wij dan zeggen. Het begon met een hele vieze geur in mijn neus ik dacht eerst de vaatwasser moet schoongemaakt, maar later in de nacht ruimte het heel chemisch bijna niet te doen. Mijn man ruikte niks. En later vreselijk veel last van mijn maag, soort van diarree. En vooral vreselijk huilen niet normaal. Ik werd angstig. Durfde bijna niet meer naar buiten. En als er iemand bij de deur kwam was het goed mis ik beefde als een rietje zo bang. En niet meer kunnen slapen. Ik vond dit zo erg ik begreep toen ook wel dat ik te snel was gegaan. Dus ik heb toch weer 0.25 voor de nacht en de dag genomen om weer tot rust te komen. Dit was ook het advies van de crisis dienst. Ga terug waar je je goed bij voelde dat was voor mij dit dus.

Toen ben ik op zoek gegaan hoe zit dit met anderen. En kwam ik hier terecht. En zag dat het een verslaving kon zijn. En dat het mogelijk was met taperingsstrips of weegschaal. Ik heb het ook met mijn huisarts besproken en die zei er is ook wel een drankje misschien lukt dat. Dat was dus een fiasco ik kon de verdeling niet lezen dus ben gestopt en weer op de pillen gegaan. En een weegschaal gekocht 55 euro. Met duidelijke uitleg hoe ik het moest doen. Daar ben ik heel blij mee. Ik dacht met wegen kan ik stoppen als ik wil en kan ik eventueel meer of minder doen.Vandaar. maar ik ben dus begonnen met 0.05 eraf en zou dat dan drie dagen volhouden en dan weer 0.05 eraf. Maar ik merkte wel dat ik weer heel onrustig word en weer veel huilbuien krijg. En geen prikkels meer aan kan. Dus ik dacht ik blijf hier 5 dagen op en ga dan weer minderen maar nu word ik heel onzeker. Moet ik hier langer over doen gaat dit niet te snel. Kan ik beter eerst met de nacht beginnen dan heb ik voor overdag nog wat om tot rust te komen. Ach jullie weten er alles van. Graag advies.

 

Oja en ook die vraag van @Bellie vind ik een goeie daar wil ik ook wel graag antwoord op. En @Bellie iedereen mag hier inbreken geen probleem. We zitten allemaal in het zelfde schuitje.

Jmig wat een verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Frank86:

Toch goed volgehouden 3 dagen geen oxa 

mij was het een keer 7 dagen gelukt geen lorazapam in te nemen maar daarna hield ik bed niet vol ik had ontzettend hoofd pijn en kon niet slapen zweten enz

@Frank86. Vanaf welke dosering was je laatste stap toen. Van o.25 of 0.5 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slikte 2 pillen van 1 Mg meestal ook nog halve ik ben sinds 3 dagen nu diazapam aan het slikken afbouwen met lora heb ik niet gedaan is me maar niet gelukt wel keer paar dagen volgehouden niks in te nemen ik heb het gevoel dat het ook niet meer helpt ik slik bijna jaar ik wil ook de dosering niet verhogen

hoelang slik je lorazapam en hoeveel Mg 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frank86:

Ik slikte 2 pillen van 1 Mg meestal ook nog halve ik ben sinds 3 dagen nu diazapam aan het slikken afbouwen met lora heb ik niet gedaan is me maar niet gelukt wel keer paar dagen volgehouden niks in te nemen ik heb het gevoel dat het ook niet meer helpt ik slik bijna jaar ik wil ook de dosering niet verhogen

hoelang slik je lorazapam en hoeveel Mg 

 

 

@frank86 ik weet niet precies meer wanneer ik ben begonnen met lorezepam . Volgens mij 2e week februari bij de GGZ. Ik kreeg 1mg 3x daags. Na 4 weken moest ik beginnen met afbouwen eerst de. Helft van de middag en drie dagen later de andere helft. Dit ging goed. Toen weer drie dagen later  de helft van de nacht er af . Die nacht zou er dus na 3 dagen er ook helemaal af moeten maar dat ging helemaal niet goed. Ik moest toen door de corona naar een andere behandelaar ook psychiater en psycholoog maar dat ging via video bellen. Ff wennen. Ondertussen lukte het niet met die anderhalf en ben weer overgegaan naar 2 . Daarna op advies van de psych de venlaflaxine met 37.5 verhoogd naar 150. Daarna heb ik er wel weer een halve afgekregen. Ik weet niet meer welke.Daarna stagneerde het weer en kreeg ik het advies met een kwart te verlagen . Zo ben ik uiteindelijk op 0.25 in de ochtend en voor de nacht gekomen. Dat was 18 mei zie ik in mijn agenda nu.daarvan werd ik onrustig, veel op mijn kaken bijten, prikkels mijden. Maar stil zitten lukt ook niet. Wel veel schoongemaakt in huis. Tenminste veel tijd erin gestoken maar niet veel gedaan. Maar dat ging gaandeweg beter. En ik voelde me weer meer mens meer mezelf dus was nog meer gemotiveerd om te stoppen. Nou zie ik in mijn agenda staan. Bij 5 juni gestopt met laatste kwart. Dus tussen 18 mei en 5 juni  ben ik van 0.5 mg naar 0 gegaan daar ging het mis helaas. En 9 mei weer begonnen met 2 x 0.25. en 28 juni begonnen met afbouwen met weegschaal die 0.25 in de ochtend naar 0.20 ik zit nu op de 6e dag. Maar wel weer teveel prikkels en toch wel wat emotioneel en verkrampt. Misschien ga ik vanaf nu wel eerst die voor de nacht afbouwen naar 0.20 zo dat het wat gelijk op gaat. Was advies van @angstmetbenzos  en dat lijkt me geen slecht plan.. ik wens jou ook veel kracht @Frank86 we zullen het allemaal nodig hebben. Hou je ons op de hoogte. Probeer ik ook te doen. Waardoor ben jij aan deze groep gekomen. Ik door burnout met depressie

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bellie:

 @Dikkie 

Ik zat op 15 mg oxazepam en 10mg  temazepam. Begin mei daar mee begonnen.  na 3 weken gestopt met de tema en de oxa gehalveerd.  4 dagen ging het goed en toen kwam de klap. 5 nachten niet geslapen, huilen, schokken, trillen,  koud,  paniek en noem maar op.  De huisarts heeft toen de ggz crisisdienst gebeld.  Die kwamen in de middag.  Ik vertelde mijn problemen en dat ik te snel ben afgebouwd en dat dat waarschijnlijk het grootste probleem van nu was.  Het antwoord van de psych was dat ik maar de oxa moest verhogen naar 50 mg!!!! Ik schrok me rot.  Ik wilde er vanaf en hij zegt verhogen.  Dat heb ik geweigerd.  Toen heeft ie mij 12,5mg Quantepine voor de nacht gegeven om te kunnen slapen.  Die nacht wederom geen oog dicht gedaan. En overdag was ik een zombie door dat spul.  De psych zei toen neem maar het dubbele vannacht.  Slaap je vast wel. Ik dacht stik er maar in. Ik ben mijn oxa iets gaan verhogen naar 10mg en mijn Tema  weer gaan nemen. Toen  ging het weer beter.  De psych van ggz was beledigd  dat ik zijn advies niet had opgevolgd. Echt,  die komen nooit met bij mij binnen of ik daar heen.  Het enige wat ze doen is je nog meer pillen geven. Dat is hun niet van helpen.

3 juni is mijn oxa omgezet naar 3mg diazepam. Ik ben per 10 dagen 0,5mg aan het minderen.  Ik zit nu op de helft.  Heb er vandaag veel last van en ben bang voor de laatste helft van het afbouwen.  Daarnaast zit ik nog steeds met de tema. Ook die moet weg. Maar ik weet niet hoe. Ze hadden aanraden om ze tegelijk om te zetten naar 8mg dia maar dat durfde ik niet.  Het liefst doe ik het met de tema zelf. Ben ik straks klaar met dit stuk keman ik weer aan de dia beginnen.... Woensdag moet ik naar Tactus verslavingszorg.  Hopelijk kunnen ze me daar helpen. 

Zo  je bent niet de enige met een lang  verhaal ;):)

Haha @Bellieie, jij kan het ook idd. Als ik 1x bezig ben is het moeilijk stoppen tot ik er weer last van krijg. Ik zit met precies hetzelfde door een misser nu bang om af te bouwen. Toen ik begon met een kwart af te bouwen dacht ik de volgende stap zou 1/8 moeten worden zelfs dat durf ik niet meer te doen. Misschien zijn de klachten dan wel niks heviger dan nu. Maar ja ik heb erger mee gemaakt met als jij dan krijg je er idd wel angst voor. Mag ik jou ook vragen waardoor jij aan deze rotzooi bent geraakt.het hoeft niet hoor als je het niet wil. Ik dus door een burnout met depressie. Zo deze reactie is wat korter haha

bewerkt door Dikkie
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vorig jaar ziek geworden het begon met nachtzweten en veel plassen hele dag door elke ochtend misselijk braken elke keer huisarts geweeest die dat er niks in bloed te zien is zo ging het maar door weken lang uiteindelijk lichamelijk helemaal uitgeput geraakt toen begon angs paniek onrust ik kwam maar niet tot rust mooi draaide maar door angstgedachtes het leek alsof ik doodging ik werd van alles angstig iedere keer naar spoedpost geweest telkens zei de ze is niks ik was helemaal in paniek in mij hoofd 

uiteidelijk ggz toen lorazapam en AD maar ieder keer had ik ander pychiater en zo ben ik blijven hangen op lorazapam 

ik kon deur niet meer uit ik lag hekedag in bed onrust en angst 

waarom ben ik toch ziek geworden

ik ben nu een jaar heel ander mens geworden met angststoornis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...