Spring naar bijdragen

Donderdag 2 juli


Sandro

Aanbevolen berichten

@Bob ik las dat je begonnen bent aan "De verslaving voorbij". Hoe bevalt dat, vooral in combinatie met "Verslaafd aan liefde"? Als iemand anders hier deze boeken gelezen heeft dan lees ik jullie mening ook graag :) Verslaafd aan liefde heb ik onlangs gelezen en zit te denken om het andere boek ook te gaan lezen.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren documentaire/interview gezien over Elizabeth Vargas, een grote naam bij ABC in de VS. Ze vertelde over haar alcoholverslaving. Dat ze vroeger last had van anxiety (angst) , ontdekte dat alcohol 'werkte' en hoe dat compleet uit de hand liep. 

Zo herkenbaar! Hoe je gewoon bang bent, faalangst om te leven, en dan om gewoon maar met het leven te dealen gaat drinken en hoe dat totaal verkeerd gaat. Pfoeh. 

Als we ons in onze angst wat meer zouden kunnen laten zien en gesteund kunnen voelen... we zijn niet alleen, we hoeven het niet alleen te doen. Ons groot houden, niet door de mand vallen. Alles. 

:heart:voor mij en voor wie het kan gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei niks:

Er zijn vrouwen die hebben een voorgevoel, dat heb ik niet. Heb ook geen voorkeur, zou het wel leuk vinden om alvast wat stoere jongenskleren te kopen, of schattige meidedenkleding. Nog even geduld hebben -_-

Ik wist het zeker! Een grote dikke stevige jongen. ( het werd een heel vroeg geboren mini-meisje dat nu uitgroeit tot een prachtige dame)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte vandaag @Jopie. Wat spannend @niks. Ik gok op een jongetje:) Maar je  zegt het pas als de baby er is geloof ik, he jammer!;) Ik kreeg deze week een grote bos bloemen van mijn bovenbuurjongen, die vorige week dronken  s nachts zijn eigen deur probeerde in te trappen en sleutels en telefoon kwijt was. Huizen supergehorig hier. Uiteindelijk een soort van slaapplek voor hem gemaakt in mijn gang (slaap zelf in de woonkamer) Hij schaamde zich enorm. Doet me aan mijn eigen dronken capriolen denken, hoe vaak ik wel niet mijn excuses heb aangeboden met bossen bloemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ene moment denk ik, een meisje, lekker tutten en haren invlechten. Dan zie ik mijzelf weer op het voetbalveld staan. Al kun je tegenwoordig natuurlijk ook prima voetballen als meisje zijnde en houd niet elke jongen van voetbal. Ik denk ouderwets :P Ik heb geen voorkeur, ben wel erg nieuwsgierig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik meld me weer droog. Wat een stilte in huis zonder mijn lieve hondje. Ik moet er erg aan wennen. 
Ze was wel echt een aanwezigheid, mooie spirit. Iedereen was verliefd op haar. 
Haar hele leventje is ze bij mij geweest. Daar ben ik dankbaar voor. Mijn kanjertje. 
Vannacht over haar gedroomd. Dat is fijn. 
Gister had ik het zwaar. Koekjes gegeten en een serie gekeken op Netflix. Beetje zoals "the office" humor. 
Ik moest er erg om lachen. Nog 5 seizoenen te gaan dus dit wordt mijn lach therapie komende weken. 
Het wordt vanzelf beter. Tijden zoals dit kan ik me beter rustig houden. 
Alles gaat stuk. Wasmachine. Dan maar een poosje met de hand wassen. Geen puf om er naar te kijken of een reperateur over de vloer. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sandro:

@Bob ik las dat je begonnen bent aan "De verslaving voorbij". Hoe bevalt dat, vooral in combinatie met "Verslaafd aan liefde"? Als iemand anders hier deze boeken gelezen heeft dan lees ik jullie mening ook graag :) Verslaafd aan liefde heb ik onlangs gelezen en zit te denken om het andere boek ook te gaan lezen.

Beide boeken hebben ruwweg dezelfde opbouw, d.w.z. eerst uitleg over diverse verschijnselen van het probleem en vervolgens uitleg over de oplossingsrichting. Ik ben nu ongeveer halverwege in "De verslaving voorbij", waar de oplossingsrichting begint. Er wordt in de eerste helft nog meer dan bij "verslaafd aan liefde" specifiek ingegaan op allerlei soorten verslaving. Er is uiteraard best veel overlap, maar ook dit boek zet me op een goede manier nog verder aan het denken. Wat me bij Geurtz bevalt is dat hij de gemeenschappelijke oorzaak analyseert.

Kijk evt. ook op zijn eigen website https://www.jangeurtz.nl/

Je vindt zijn boeken plus een beschrijving ervan ook op amazon.nl en bol.com. In het laatste geval ook met commentaar van lezers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Borik heb geen idee meer hoe zwaar ze was toen ze werd geboren. Ze was bijna 6 weken te vroeg. Maar er was in ons geval niets dramatisch aan. Het ging allemaal heel goed. Alleen de kleinste maat kleertjes van De Hema was echt veeeeeel te groot:-) 

Ik heb hele goede herinneringen aan die bijzondere periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei niks:

Ene moment denk ik, een meisje, lekker tutten en haren invlechten. Dan zie ik mijzelf weer op het voetbalveld staan. Al kun je tegenwoordig natuurlijk ook prima voetballen als meisje zijnde en houd niet elke jongen van voetbal. Ik denk ouderwets :P Ik heb geen voorkeur, ben wel erg nieuwsgierig. 

Gewoon niks opdringen en proberen te zien wat ze leuk vinden en ze vooral "their own person" laten zijn. Wij hebben er 1 die al 14 jaar paard rijdt, en 1 die elke 6 maanden weer een andere hobby heeft. Beetje vermoeiend maar dat moet ook kunnen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kohtje:

.. of een jongen of meisje in het verkeerde lichaampje...

't is allemaal nieuw mensenleven dat in de huidige tijd in dit land alle mogelijke kanten op mag kunnen.
Alleen de vooroordelen moeten nog even de wereld uit.

 

Het gaat toch de kant op die het op moet gaan, wat je er als ouder ook van zegt. Het enige dat je als ouder mag beslissen is: geef je ze een ongelukkige jeugd door ze te dwingen met poppen te spelen o.i.d. of laat je ze hun eigen geluk zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...