Spring naar bijdragen

Ditjes en datjes 30-6-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Ik kwam ooit bij de OA en daar begonnen ze ook over een hogere macht. In die tijd worstelde ik erg met geloofsvragen en ging daarom niet meer naar de kerk. Toen had ik het idee dat de kerk via de achterdeur toch weer bij mij binnenkwam, dat voelde niet goed.  
Het was zo wie zo onduidelijk voor me, want er werd gesproken over het bruine (?) boek, maar in het begin wist ik helemaal niet waar het over ging. Het leek een soort bijbel en dat was voor mij op dat moment niet oké, ik werd er opstandig van.

Al met al ben ik niet lang gebleven, maar mijn gang ernaartoe was wel het begin van de verandering. Nou ja, het begin was dat ik opgezocht heb waar ik hulp kon krijgen. Ze bleken gewoon in het telefoonboek te staan, dat vond ik toen verbijsterd. 
De mevrouw die ik aan de lijn kreeg was verbaasd dat ik voor mijzelf belde, meestal zeggen mensen het niet zei ze. Ja maar ik wil toch hulp zei ik?

Afijn, nu naar een afscheidsborrel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei knakker:

Het zit hem wat mij betreft niet zozeer in het aanvaarden van hulp. Daar heb ik niet zoveel moeite mee. Kijk, als je auto kapot is en iemand wil deze voor je repareren zal ook niemand daar echt een punt van maken vermoed ik.

De moeite zit hem mijns inziens veel meer in het blootleggen van de kern van de problematiek, en vervolgens in het vinden van passende hulp daarbij. 

En dan hangt het weer af van de hoeveelheid problematiek, en het soort problematiek, of je er alleen uit kunt komen of hulp nodig is, denk ik. Maatwerk.

Ik probeer het nog steeds alleen en denk dat dat in mijn geval gaat lukken.

Klinkt dat trouwens niet wat voorzichtig? ("Ik denk dat het gaat lukken"). Misschien wel, maar dat is bij mij een goed teken. Zodra ik euforisch ga lopen doen, is de kans juist groot dat het mis gaat.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Hoezo alleen Sandro, je schrijft hier toch? Je deelt over jezelf en je staat open om andere te lezen.

Dat is ook weer waar. Ik denk dat zo bezien vrijwel niemand het helemaal alleen doet. Is ook niet aan te raden denk ik. Het kan heel bevrijdend werken om iemand te spreken die je begrijpt en ongeveer hetzelfde meemaakt. Ben niet bekend met de AA maar als het zo bedoeld is dan begrijp ik het wel. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei knakker:

Het zit hem wat mij betreft niet zozeer in het aanvaarden van hulp. Daar heb ik niet zoveel moeite mee. Kijk, als je auto kapot is en iemand wil deze voor je repareren zal ook niemand daar echt een punt van maken vermoed ik.

 

Met een kapotte auto aanvaard ik wellicht hulp, maar voor heel veel andere zaken vind ik het erg ingewikkeld. 'Wil je me even helpen?' Die vraag op een volwassen mensen manier stellen...  ??? Pfoeh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopieg oed ingeschat. Vond m'n bericht geblaat na jouw laatste zinnetje.
M'n afkeer van delen om het delen en samen de shit bejubelen, de zgn. cowboyverhalen, deel ik met je.
Of eigenlijk is het niet zozeer afkeer maar meer het inzien van het totaal nutteloze van het benoemen van omstandigheden en
hoeveelheden die mij tot alcoholisme hebben 'gebracht'. Die zijn idd geschikt voor aan de tap of voor bij het kampvuur.
Het delen van manieren van 'omdenken' en 'omdoen' is wat ik bedoel met 'delen is helen'.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook nog aan sprokkelen. Echter:

Ook tegenwoordig wordt sprokkelen zonder toestemming als een misdrijf gezien en wel als een vorm van stroperij. Artikel 314 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht luidt letterlijk:

Hij die, zonder geweld of bedreiging met geweld tegen personen, geheel of ten dele aan een ander toebehorende klei, bagger, ongesneden veen, zand, aarde, grind, puin, mestspeciën, zoden, plaggen, heide, helm, wier, riet, biezen, mos, onbewerkt en niet vervoerd hak- of sprokkelhout, ongeplukte of afgevallen boomvruchten of bladeren, te veld staand gras of te veld staande of na de oogst achtergebleven veldvruchten wegneemt, met het oogmerk om zich die voorwerpen wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan stroperij, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.

Aangenomen mag echter worden dat deze strenge regel tegenwoordig vooral dient om grootschalige ingrepen met een commercieel doel te bestrijden. In toenemende mate speelt hierbij een rol dat men ecosystemen moet beschermen.

Dus laat het dan maar grazen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...