Spring naar bijdragen

Nieuw


ChardoNEE

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben een vrouw van 42 jaar. Dagelijks drink ik in de avond een fles wijn en soms meer. Ik wil stoppen met drinken en heb gisteren mijn man verteld dat ik een probleem heb met alcohol. Dit was een hele grote opluchting omdat ik het altijd voor mezelf heb gehouden uit schaamte. Dit wist hij natuurlijk allang en heeft me ook meermalen gevraagd om minder te drinken. Ik ben het type binge drinken..binnen een uur is de fles leeg. 
gisteravond heb ik nog een fles wijn leeggedronken maar ik wil dat dat de laatste was. Ik wil vanaf vandaag weer nuchter door het leven gaan en hoop dat ik hier wat steun kan krijgen. Vanwege mijn werk durf ik niet naar mijn huisarts omdat we ook veel samenwerken. Ik wil het op eigen kracht gaan doen. 
 

dit is voor mij de eerste stap...en ik vind het reuze spannend...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes    alleen   zal ik als advies niet gelijk naar de oxazepam gaan grijpen  mocht  je onrustig worden.. dan vervang  je gelijk het gevoel met medicatie  waarop je normaal  alcohol er ingooide.

 

Denk dan meer aan iets homeopathische   zoals passieflora complex  iets minder heftig en verslavende  gevoelig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik ook zeker niet doen, voor je t weet heb je de ene verslaving ingeruild voor de andere of heb je er gewoon twee. En als ik het pammen forum soms meelees dan denk ik dan heb ik nog liever een alcoholverslaving.

Ja gewoon flink fris drinken dat je iig geen dorst hebt, en wat anders gaan doen. En als het ff heel moeilijk is dat is normaal, maar dat duurt nooit zo lang, althans is mijn ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ChardoNEE! Ik kan me het gevoel bij mezelf ook nog goed herinneren toen ik eindelijk toegaf dat ik verslaafd was. Zeker een gevoel van bevrijding. Nu kun je tenminste iets gaan doen. Heel veel succes! 

Onrust is normaal de eerste dagen. Het beste kun je het maar gewoon laten gebeuren. Soms is slapen lastig omdat je gewend bent om met alcohol in slaap te vallen. Het gaat meestal na een paar nachten beter en dan wil je niet anders meer; nuchter inslapen is zoveel fijner. De meeste mensen hebben in het begin ook veel last moeheid. Je lichaam laat je gewoon weten hoe je het hebt toegetakeld met al die drank. En ook dat gaat weer over.

Kortom: je hebt niets te verliezen en een wereld te winnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...