Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 29 juni


Aanbevolen berichten

Ik had gister knallende koppijn. Het was zo: mn bekken zat vast na een dag vreselijk krampen van ongesteldheid. Dus oefeningen gedaan elke dag. Insmeren met gel en t leek losser te worden. 

Nu kwam eergister mn tante op bezoek met mn ma en ik zei dus dat mn bekken een beetje nog vast zit. Dus mn tante zei ik kan heel goed masseren. Nou fijn! Gratis therapie. Bindweefselen noemde ze het. Knijpen en trekken. Deed zeer. Ik werd nadien heeel moe. Viel ook direct in slaap en heel lang. Om gister veel pijn te hebben! :(Meer dan ervoor en de pijn straalde uit naar boven en beneden. Mn nek en had een koppijn in de avond. Pfff ik was echt chaggo ervan. Voelde me nog verder van huis en nu lijkt fysio wel te moeten zo'n last heb ik nu nog. Kwam ook niet in slaap. Het doet zeurend zeer, voelt echt vast. Heb gister allerlei oefeningen gedaan. Gezeten op een opgerolde handdoek. 

Iemand nog tips bij vastzittende bekkenbodemspieren? Ik heb t paar maanden geleden ook gehad na ongesteldheidkrampen en toen 1x fysio en t was los. Maar t leek nu niet nodig want t ging losser zitten (ik deed wat toen de fysio deed) tot die massage vab mn tante pffff. Ik hoop dat t weer losser komt want ik heb er echt last van. Het zit echt boven mn billen ter hoogte van de eierstokken die zo'n pijn deden en dus daar ben ik gaan spannen en nu zit t vast. Echt het bekkengebied.

Ik wil t graag zelf controleren want bij iedere ongesteldheid naar fysio 50 euro vind ik niet fijn. Ik weet wel dat de fysio zei dat je gevoel moet krijgen over die spieren maar Het is anders dan je kuiten bijvoorbeeld. De meeste vrouwen weten niet hoe je aan en ontspant omdat ze zo diep liggen, zei ze. Dat voel ik dus ook niet. Maar met oefening kun je t gaan voelen zei ze... dont have the touch yet... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Mogge allemaal,

Ik was vanmorgen veel te vroeg wakker, rond 4.45 uur na 5 uur slaap. Wel weer zonder Temazepam, echt blij ben ik echter nog niet. 
Hoe was jullie nacht? 

@Wilhelmina, hoe is het vandaag met jou? Heb je iets kunnen pitten? 
 

 

Beste Cyclad58,

Ik hoop graag een advies van jullie te krijgen. Sorry voor de vele vragen maar voel me een beetje wanhopig. Ik gebruik nu 8nweken lorazepam 1mg voor het slapen gaan. Maar nu ben ik al 3 dagen ziek, misselijk, overgeven, tot niets in staat en ben nog niet begonnen met afbouwen.  Ik heb gezien dat er bij de Regebgoogapotheek tateringsstrips bestaan en dat lijkt me wel wat. Maar  u ik me zo ziek voel, wordt dat nog erger natuurlijk. Een vriendin van me zei dat het misschien een idee is om ter ondersteuning in gedurende de dag een kleine hoeveelheid diazepam te nemen. Is dat een mogelijkheid? Of moet ik de lorazepam verdelen  o er de dag? Ik ben een beetje radeloos. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Ik had gister knallende koppijn. Het was zo: mn bekken zat vast na een dag vreselijk krampen van ongesteldheid. Dus oefeningen gedaan elke dag. Insmeren met gel en t leek losser te worden. 

Nu kwam eergister mn tante op bezoek met mn ma en ik zei dus dat mn bekken een beetje nog vast zit. Dus mn tante zei ik kan heel goed masseren. Nou fijn! Gratis therapie. Bindweefselen noemde ze het. Knijpen en trekken. Deed zeer. Ik werd nadien heeel moe. Viel ook direct in slaap en heel lang. Om gister veel pijn te hebben! :(Meer dan ervoor en de pijn straalde uit naar boven en beneden. Mn nek en had een koppijn in de avond. Pfff ik was echt chaggo ervan. Voelde me nog verder van huis en nu lijkt fysio wel te moeten zo'n last heb ik nu nog. Kwam ook niet in slaap. Het doet zeurend zeer, voelt echt vast. Heb gister allerlei oefeningen gedaan. Gezeten op een opgerolde handdoek. 

Iemand nog tips bij vastzittende bekkenbodemspieren? Ik heb t paar maanden geleden ook gehad na ongesteldheidkrampen en toen 1x fysio en t was los. Maar t leek nu niet nodig want t ging losser zitten (ik deed wat toen de fysio deed) tot die massage vab mn tante pffff. Ik hoop dat t weer losser komt want ik heb er echt last van. Het zit echt boven mn billen ter hoogte van de eierstokken die zo'n pijn deden en dus daar ben ik gaan spannen en nu zit t vast. Echt het bekkengebied.

Ik wil t graag zelf controleren want bij iedere ongesteldheid naar fysio 50 euro vind ik niet fijn. Ik weet wel dat de fysio zei dat je gevoel moet krijgen over die spieren maar Het is anders dan je kuiten bijvoorbeeld. De meeste vrouwen weten niet hoe je aan en ontspant omdat ze zo diep liggen, zei ze. Dat voel ik dus ook niet. Maar met oefening kun je t gaan voelen zei ze... dont have the touch yet... 

 

Ik herken dit uit duizende. Ik slik dan ook de pil en slik hem ook door ( geen stop week) dit heeft mijn leven stuk aangenamer gemaakt. Heb dit wel met overleg van de huisarts gedaan. Ik kon vroeger amper lopen als ik ongesteld was. Ik weet niet of je de pil slikt? Zo ja misschien idee om dit met je huisarts te bespreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Mogge allemaal,

Ik was vanmorgen veel te vroeg wakker, rond 4.45 uur na 5 uur slaap. Wel weer zonder Temazepam, echt blij ben ik echter nog niet. 
Hoe was jullie nacht? 

@Wilhelmina, hoe is het vandaag met jou? Heb je iets kunnen pitten? 
 

 

gelukkig wel was zo moe en nu het zelfde nog steeds doodmoe maar heel onrustig  vandaag moet ik veel rusten nu moet ik stoppen en toch geslapen  smorgens misselijk  dag lieve mensen  doe rustig aan  liefs wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rooslove:

Ik herken dit uit duizende. Ik slik dan ook de pil en slik hem ook door ( geen stop week) dit heeft mijn leven stuk aangenamer gemaakt. Heb dit wel met overleg van de huisarts gedaan. Ik kon vroeger amper lopen als ik ongesteld was. Ik weet niet of je de pil slikt? Zo ja misschien idee om dit met je huisarts te bespreken

Nee ik wil niet nog een pil. Ik wil juist van alle pillen af en t was nooit zo erg die krampen. Dus t moet ook weer weggaan. Wat deed jij als je bekken vast ging zitten van de lage rugkrampen? Tips more than welcome! Een lastige spier om controle over te hebben. Je merkt ook niet dat je die aanspant bij de krampen. De fysio zei wel dat he het kon gaan voelen. Handdoek opgerold zitten en t voelen maar heb haar advies niet helemaal helder. Vorige maanden waren de krampen niet zo heftig dus had ik t gelukkig niet meer... Nou zal vast wel loskomen weer... 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Greta:

Beste Cyclad58,

Ik hoop graag een advies van jullie te krijgen. Sorry voor de vele vragen maar voel me een beetje wanhopig. Ik gebruik nu 8nweken lorazepam 1mg voor het slapen gaan. Maar nu ben ik al 3 dagen ziek, misselijk, overgeven, tot niets in staat en ben nog niet begonnen met afbouwen.  Ik heb gezien dat er bij de Regebgoogapotheek tateringsstrips bestaan en dat lijkt me wel wat. Maar  u ik me zo ziek voel, wordt dat nog erger natuurlijk. Een vriendin van me zei dat het misschien een idee is om ter ondersteuning in gedurende de dag een kleine hoeveelheid diazepam te nemen. Is dat een mogelijkheid? Of moet ik de lorazepam verdelen  o er de dag? Ik ben een beetje radeloos. 

Greta, 

Je bent duidelijk al tolerant geworden en de lora werkt nu alleen maar tegen je. Zoals ik je al (meerdere keren volgens mij) eerder heb geadviseerd, is het beste de lora om te zetten in dia, 8 mg. Bij voorkeur elke week een kwart lora vervangen door 2 mg dia. Dan ben je in 4 weken geswitched. Ik adviseer je dan wel om de 1e dag van elke omzetting zowel ook Het kwartje lora nog te nemen. Dit om de ergste klachten op te vangen. Als je met strips afbouwt zou mijn advies zijn 1 mg per 4 weken, dat geeft de minste kans op klachten, zo doe ik het zelf ook. Mocht de 1e mg heel goed gaan, dan kun je altijd nog beslissen De 2e x 2 mg te taperen. En dan zul je echt door de zure appel heen moeten en net zoals velen van ons de ontwenning proberen te accepteren.

Zoals hierboven al geschreven heb ik al meerdere keren op je vraag gereageerd. Kennelijk wil je mijn advies niet aannemen, waarom is me een raadsel, terwijl ik je echt met zekerheid kan zeggen dat dit de beste manier is. Helaas door schade en schande De afgelopen jaren zelf ondervonden. Maar dit is wel de laatste x dat ik reageer. Ik snap dat je wanhopig bent, maar je moet ergens beginnen en bovenstaande is echt Het beste. Zo zou iedereen Het moeten doen, maar ik zit helaas door omstandigheden (financieel, een arts die niet mee wil werken) niet voor iedereen weggelegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellie, ik weet het niet zeker hoor maar ik denk dat het eerder wat ontwenningsverschijnselen kunnen zijn dan bijwerkingen. Dat tintelen zijn zenuwuiteinden die opnieuw moeten leren, ik dat ook heel erg in mijn handen in voeten, bijna een doof gevoel. Dat heb je vooral op plaatsen waar heel veel voelzenuwen zitten, dus handen, voeten en gezicht. Dat wordt vanzelf ook minder. Goed bezig zo te lezen, fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Louisa:

Nee ik wil niet nog een pil. Ik wil juist van alle pillen af en t was nooit zo erg die krampen. Dus t moet ook weer weggaan. Wat deed jij als je bekken vast ging zitten van de lage rugkrampen? Tips more than welcome! Een lastige spier om controle over te hebben. Je merkt ook niet dat je die aanspant bij de krampen. De fysio zei wel dat he het kon gaan voelen. Handdoek opgerold zitten en t voelen maar heb haar advies niet helemaal helder. Vorige maanden waren de krampen niet zo heftig dus had ik t gelukkig niet meer... Nou zal vast wel loskomen weer... 

Snap dat je niet de pil wil nemen ( ik stop ook na me afbouw). Voorheen ging ik altijd naar de chiropractor voor mijn migraine,rugpijn en bekkenpijn. Dat hielp mij echt goed de menstruatie door te komen. Ik moest daar helaas mee stoppen omdat ik niet meer naar buiten durfde en toen via huisarts de pil gekregen. Het is echt de moeite waard om een bezoekje te brengen aan de chiropractor, als dat tuurlijk financieel haalbaar is voor je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bellie:

@Cyclad58 mag ik vragen hoe lang en hoe veel temazepam jij hebt gebruikt? En deed je dat eerst dagelijks?

Ik gebruikte in 2017 Lorazepam, begonnen met 4 mg per dag, na een maand met afbouwen begonnen. Eind 2017 was dat afgerond. Helaas in februari 2020 begonnen met Temazepam na slapeloosheid. Ik werk nog, dat kon ik niet gebruiken. Inmiddels slik ik het dus ruim 4 maanden, maar niet elke dag. Ongeveer 3 keer per week. 10 mg. Ik heb het denk ik 2 weken dagelijks geslikt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bellie:

Ik hoop  dat het ontwenningsverschijnselen zijn en niks blijvends. Net  wel bij mijn fysio geweest en die merkte heel veel spanning in mijn nek. Toen hij daar bezig was, begonnen de tintelingen meteen in mijn vingers.  Maar had jij ook je hele arm?

Nee, ik had het echt alleen in m’n handen en voeten. Soms voelde net of mijn voeten niet meer meededen, moeilijk uit te leggen. Het is nu niet over maar echt heel veel minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Rooslove. Goed joh, stoer! Mijn eerste mgen gingen eigenlijk best soepeltjes. Een pijntje hier, een bibbertje daar, maar geen vreselijke dingen hoor. Maar ja, dat is voor iedereen weer anders. Gewoon doorgaan met ademhalen, niet te veel bij stilstaan. Hoe meer aandacht je het geeft hoe meer je denkt te voelen, en natuurlijk lekker klagen hier en steun zoeken als dat nodig is. En als je je lekker voelt wil ik dat natuurlijk ook graag weten en ik weet zeker de anderen ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Frankk:

Ha @Rooslove. Goed joh, stoer! Mijn eerste mgen gingen eigenlijk best soepeltjes. Een pijntje hier, een bibbertje daar, maar geen vreselijke dingen hoor. Maar ja, dat is voor iedereen weer anders. Gewoon doorgaan met ademhalen, niet te veel bij stilstaan. Hoe meer aandacht je het geeft hoe meer je denkt te voelen, en natuurlijk lekker klagen hier en steun zoeken als dat nodig is. En als je je lekker voelt wil ik dat natuurlijk ook graag weten en ik weet zeker de anderen ook!

Dank je wel. Ik blijf positief en ga er ook volledig voor. Ups and downs horen er bij gelukkig schijnt er altijd een licht puntje in de donkere tijden. Eerste stap is gezet. En klachen zal ik zeker doen dat is zo af en toe heerlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Mogge allemaal,

Ik was vanmorgen veel te vroeg wakker, rond 4.45 uur na 5 uur slaap. Wel weer zonder Temazepam, echt blij ben ik echter nog niet. 
Hoe was jullie nacht? 

@Wilhelmina, hoe is het vandaag met jou? Heb je iets kunnen pitten? 
 

 

Ik ga liever dood dan deze pillen weer te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Wanhopige:

Ik ga liever dood dan deze pillen weer te slikken.

Yollie, met zulke filmpjes schrik je mensen heel erg af. Iedereen weet dat alle psychische medicatie slecht is, maar niet iedereen kan er, om verschillende redenen van af. Met het delen van zulke filmpjes gaan ze zich alleen nog maar meer ellendiger voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

Yollie, met zulke filmpjes schrik je mensen heel erg af. Iedereen weet dat alle psychische medicatie slecht is, maar niet iedereen kan er, om verschillende redenen van af. Met het delen van zulke filmpjes gaan ze zich alleen nog maar meer ellendiger voelen. 

Sorry dat het afschrikt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen iedereen waarschuwen om alsjeblieft af te bouwen of er niet aan te beginnen. Doorgaan is niet de oplossing. We moeten er vanaf. Doorgaan door de hel is beter dan zo te eindigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Wanhopige:

Sorry dat het afschrikt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen iedereen waarschuwen om alsjeblieft af te bouwen of er niet aan te beginnen. Doorgaan is niet de oplossing. We moeten er vanaf. Doorgaan door de hel is beter dan zo te eindigen. 

Ik slik ook Olanzapine en schrik me rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Wanhopige:

@karin123 voor slaap? Ben je niet dikker geworden ervan?

Nee voor overdag 2 en 1 tegen vijf uur in de avond, Ja ik ben er dikker van geworden, heb een gigantische honger van dat spul maar als ik het niet neem word ik helemaal gek en eet ik niets meer.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...