Spring naar bijdragen

Maandag 29 juni


Maja

Aanbevolen berichten

Goede morgen drukke droge dag 38. 

@knakker en @Cleo66, herken jullie verhalen. Heb de zorg voor een hoogbejaarde kat, die haar eigen gemiauw niet meer hoort en daardoor heeeeel hard loeit. Vooral 's nachts als ze ons even niet kan vinden. Helaas zijn er nog geen gehoorapparaatjes voor katten op de markt gebracht. Ik vind het wel prachtig om te zien hoe zo'n poes in een aantal jaren van een spelende vliegensvlug vliegenvangende lenige kat verandert in een oud dametje. De veroudering, die je vaak bij mensen om je heen niet ziet omdat je gelijk met ze oploopt, in al z'n schoonheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Wat n leuke beesten @Cleo66. Onze kat is twee jaar geleden overleden, 19 jaar en een krakemikkig oud besje met alle ongemakken. Missen haar nog steeds, maar het s nachts hard mauwen (dementie)en incontinentie vond ik wel lastig. Denk er weleens over om weer een kat te nemen, uit het asiel, maar dit is ook wel even rustig zo. @Pytje lekker al 38 dagen alcoholvrij. Ik heb afgelopen zaterdag champagne gedronken (iemand had iets te vieren) plus een paar gin tonics. Omdat ik het niet meer gewend ben had ik toch een lichte kater en dat voelde niet goed. De rem gaat er weer op. Wat @bumperjim schreef: als je voelt dat t de berghelling afgaat, aan de rem trekken. Dus ik doe met je mee @Pytje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het @Bor normaal gesproken werkweekend of vrij    maandag was natúúrlijk  en door de weeks geen optie om te blijven liggen  kinderen naar school brengen  ging gewoon door.   

Heb in begin ook gedaan hoor flink wat katers uitgeslapen  en weer bij getankt. 

Maar ja die tijd is over ...    maar neemt neem het er wel van als het opstaan even niet hoeft zo vroeg   man was om 7.00 er al uit..     

 

@Rosee  leuk beestje   heeft alleen net flink  op die bak gezeten  dammmmmm 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij erg vervelend  achteraf toch weer het gevoel  te krijgen van vervelend  dat ik toch gedronken  heb ook al was het gecontroleerd.     Ik moet  nog steeds bekennen dat de antabuse mij de  ruimte  geeft  om het glas niet  te nemen al heb ik ondertussen al wel duizend excuses  gehad om het wel te gaan  doen..    en dan sloffen we weer door. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt  en eigenlijk ben ik mijzelf  ook bewust dat ik die fase ook nog  wel ga krijgen  van ach ik kan het wel weer proberen  zeker als de anta gestopt is..    gelukkig zegt  de gene die mij ook begeleiding  geeft  dat ik voorlopig echt de anta jaren kan blijven gebruiken  ... nu dan wel onder toezicht  nog  nemende omdat ik nog niet emotioneel  stabiel ben en enorm kwetsbaar en wankel    .. eerst  maar sterker  worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bor:

Mis je het drinken dan?

Op sommige  momenten  wel dan zal ik mij gewoon helemaal  lam willen leggen ...  maar dan wel in mijn eentje . Dit gevoel gebeurd  vooral ik heftige emoties en/of zaken waar ik totaal  de controle op kwijt ben ervaar.

In de normale dag mis ik het drinken niet vooral omdat ik weet dat 1 of 2 glazen mij niet voldoening geven zoals normaal bij  iemand het wel zal geven.  En het meer wordt en jezelf niet meer onder controle  hebt.

Wel blijft het gevoel  terugkomen  gisteren  ook na werken  ga ik de auto  in en de gedachten  zo naar huis en tjakka...   terwijl  ik weet dat  het er niet meer is .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

mooi voorbeeld van waar we het onder anderen gisteren over hadden: je onderliggende behoeftes kennen. 

De behoefte (even niet meedoen/lamleggen)  is legitiem( bestaat gewoon), of de invulling, het middel dat je daarvoor gebruikt  (drank) is wat jij wil is iets anders. Je kent alleen vaak als je drank daarvoor gebruikte geen andere wegen en werken deed het. 

Heb jij onderhand andere manieren gevonden om met overweldigende situaties om te gaan?

Voor mij persoonlijk was slapen in het begin een onschuldig alternatief: domweg kop onder de dekens en letterlijk weg zijn, niets anders. Eenmaal weer wakker was alles al ietsje anders...

Is wel een helder bericht jopie  ' mooi omschreven  .

Ik vind douchen  heerlijk   dat heeft mij veel geholpen  bij dit soort situaties.

Helaas ben ik wel dit soort  situaties weer gaan compenseren met eten ' chippies  chocolade  enz   ..   dat is weer anders  opvullen.

Verder   geen directe  invullingen  nog  gegeven   meer de situaties  uitgezeten  en achteraf besproken  bij behandelaar.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

 

Verder was m"n nieuwe tent binnen jongens/ meisjes! Ik heb hem opgezet. M.a.w. ik heb nu een tent midden in de woonkamer staan, daar zit ik nu in. Voel me net weer een kind.Thuis in een zelf gemaakte tent op vakantie.:D Zit ook nog een lichtje in, jazeker! Ben helemaal blij.

Foto :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo nog ff naar de winkel  toe ' dit was altijd mijn flop of top time.

Nu kan ik gerust  gaan  wetende  dat ik  gewoon  voor de boodschapje  ga ipv drank  en boodschapje. 

Geen heilzame  blik opzij wie er in de gall staat   ' wie zit  er bij de kassa  ' lopen er geen bekenden  in de supermarkt  ....    gewoon relaxed  erin in..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net van de cryo. Je gaat dan in een cabine waar het min 110 graden is en blijft daar 3 minuten in. De laatste 30 seconden denk je dat je doodgaat maar als je eruit komt voel je je als herboren. Paar maanden geleden voor t laatst gedaan en nu weer 10 sessies geboekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...