Spring naar bijdragen

onze H. kamer 28-6-2020


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Bellie:

Dat weg zakken heb ik dan ook. Handen op je buik en rustig in en uit ademen en letten op je ademhaling.  Mij part tel je daar bij of je zingt een  liedje in je hoofd. Om je af te leiden van de angst terwijl je rustig probeer door te ademen. Al is het 5 minuten! 5 minuten zonder angst! En dat bouw je langzaam op qua tijd zodat je lijf weet en weer leert dat er niks is om bang te zijn

Zal het gaan proberen, dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Frankk:

@Gretaoverschakelen kun je in delen doen of in één keer. Ik heb het in één keer gedaan, was wel even een klap op mn kop. Veel angst en enorme huilbuien, dat duurde een dag of 3 en toen klaarde het op, was er vanaf dat moment een stuk beter aan. Wat voor jou het beste is kan ik niet zeggen helaas. Ik zou het weer in één keer doen. Een paar dagen vreselijk en dan gaat de zon weer een beetje schijnen. In plaats van een week of nog langer aanrommelen met 2 pillen en breken of wegen. 1 mg lora is lastig in stukje te friemelen. Ik heb toen 2 weken gestabiliseerd (even rust in de tent) en ben toen steeds 10% van de dosering af gaan halen per 2-3 weken. Dat mag zelfs ook 4 weken zijn. De angst en stress die je nu voelt is omdat Lora maar relatief kort werkt. 8-12 uur en dan is het wel uitgewerkt. Daarbij komt nog eens dat je lichaam gewend is geraakt aan die 1 mg en dan voel je de narigheid nog sneller. Ik

3 uur geleden zei Frankk:

 

Dankje meid, het is een zware weg. Ik moet nog 4 mg dia afbouwen, ben nu ruim 2 jaar bezig. Ik prijs me gelukkig met goede medische hulp en therapie, want dat is ook wel eens anders Ik ben vroeger op school en op de sport en weet ik veel waar, vreselijk getreiterd, zowel fysiek als psychisch. En in ons gezin was het ook allemaal niet pluis, dat is ook wel een ding. Had een enorm laag zelfbeeld. Dus dat heb ik weggestopt onder een enorme laag pillen. En nu ben ik dus keihard aan het werk om het 2e deel van mijn leven een beetje leuker te maken. En dat gaat lukken hoor. Daar ben ik van overtuigd.

ken het helemaal, je zit uren en uren je tijd uit te zitten totdat je weer een pil mag innemen. Vreselijk is dat. Dat is nu met de dia veel minder, dat werkt veel langer door. En dat gevoel, dat ben JIJ ook niet, dat is echt benzo gevoel. Je lijf en grijze cellen zijn totaal van de weg weg. vergelijk het met iemand die onder dikke dekens ligt omdat het heel koud is en iemand trekt die dekens weg. Hoe meer dekens je weghaalt hoe vreselijker je je gaat voelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Mientje:

 

Frank wat weet jij veel. Ik weet in de tussentijd dat jij veel ervaring hebt. Ik heb veel aan jou verhalen. Je zei ook dat je opstond met een strak hoofd. Dar herken ik dus heel goed. Als ik maar niks doe valt het wel mee, maar o als ik maar iets doe dan begint het vaak alweer. Ik zeg dan altijd " mijn gekke kop" werkt weer. Zelfs de psychiater heeft het al over mijn gekke kop en vraagt dan wat dit is, maar dat weet ik dus niet. Jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Mientje:

Frank wat weet jij veel. Ik weet in de tussentijd dat jij veel ervaring hebt. Ik heb veel aan jou verhalen. Je zei ook dat je opstond met een strak hoofd. Dar herken ik dus heel goed. Als ik maar niks doe valt het wel mee, maar o als ik maar iets doe dan begint het vaak alweer. Ik zeg dan altijd " mijn gekke kop" werkt weer. Zelfs de psychiater heeft het al over mijn gekke kop en vraagt dan wat dit is, maar dat weet ik dus niet. Jij?

@Mientjezeg maar gerust, helaas weet ik veel hahahaha. Ik loop al ruim 2 jaartjes mee in dit wereldje, jammer genoeg. Maar ja het is niet anders. Het doet me goed dat je wat aan mijn inbreng hebt. Ik ben geen dokter maar heb veel zelf met vallen en opstaan uitgeprobeerd. Weet je, dat hele afbouw en herstel traject kost je letterlijk bakken met energie. Je omgeving zorgt voor zoveel prikkels, je raakt over gestimuleerd. Je hoofd kan al die informatie gewoon niet verwerken en dan krijg je die gekke kop zoals je het zelf noemt. De hele dag krijg je ongemerkt heel veel naar je hoofd geslingerd. En dat moet allemaal beoordeeld en opgeslagen worden door je hersens: is het belangrijk, moet ik het onthouden, moet ik oppassen, wat is dat, hoe schil de aardappels, ik moet de wc schoonmaken en ga zo maar door. En voor een benzo hoofd is dat bijna niet te doen en dan is rust en ontspannen het enige, en daar moet je gewoon aan toegeven. Ik zeg niet dat je niets meer moet doen, je moet je zelf wel blijven uitdagen met dingen die je aankan, vaak lukt het maar soms niet, niks mis mee. Ik denk dat ik 'die gekke kop' zou vertalen naar mijn hersens stromen over en dat zorgt letterlijk voor druk en spanning in je hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Frankk:

@Mientjezeg maar gerust, helaas weet ik veel hahahaha. Ik loop al ruim 2 jaartjes mee in dit wereldje, jammer genoeg. Maar ja het is niet anders. Het doet me goed dat je wat aan mijn inbreng hebt. Ik ben geen dokter maar heb veel zelf met vallen en opstaan uitgeprobeerd. Weet je, dat hele afbouw en herstel traject kost je letterlijk bakken met energie. Je omgeving zorgt voor zoveel prikkels, je raakt over gestimuleerd. Je hoofd kan al die informatie gewoon niet verwerken en dan krijg je die gekke kop zoals je het zelf noemt. De hele dag krijg je ongemerkt heel veel naar je hoofd geslingerd. En dat moet allemaal beoordeeld en opgeslagen worden door je hersens: is het belangrijk, moet ik het onthouden, moet ik oppassen, wat is dat, hoe schil de aardappels, ik moet de wc schoonmaken en ga zo maar door. En voor een benzo hoofd is dat bijna niet te doen en dan is rust en ontspannen het enige, en daar moet je gewoon aan toegeven. Ik zeg niet dat je niets meer moet doen, je moet je zelf wel blijven uitdagen met dingen die je aankan, vaak lukt het maar soms niet, niks mis mee. Ik denk dat ik 'die gekke kop' zou vertalen naar mijn hersens stromen over en dat zorgt letterlijk voor druk en spanning in je hoofd.

Duidelijk. Erg bedankt. Ik kan er dus even helemaal niet meer tegen. Omdat mijn begeleidster met vakantie is mag ik deze weken met de psychiater mailen. Hij weet wat er beloofd is, ik heb hem vanmorgen al een lange mail vol spanningen en klachten geschreven. Maar hopen dat hij net zo duidelijk kan antwoorden als jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Mientje:

Frank wat weet jij veel. Ik weet in de tussentijd dat jij veel ervaring hebt. Ik heb veel aan jou verhalen. Je zei ook dat je opstond met een strak hoofd. Dar herken ik dus heel goed. Als ik maar niks doe valt het wel mee, maar o als ik maar iets doe dan begint het vaak alweer. Ik zeg dan altijd " mijn gekke kop" werkt weer. Zelfs de psychiater heeft het al over mijn gekke kop en vraagt dan wat dit is, maar dat weet ik dus niet. Jij?

Ik herken die rare kop wel @Mientje. Als ik op sta gaat het nog maar daarna wordt het steeds erger en ook vooral als ik iets moet gaan doen of heb gedaan dus achteraf. Mijn hoofd helemaal in de war en vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...