Spring naar bijdragen

zondag 28 juni 2020


Yana

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik was jarig gisteren, had een heerlijke dag. Helemaal op mijn manier.

We gingen ook uit eten. Het was allemaal precies goed.

Uit de macht der gewoonte heb ik vandaag pas zwemmen om 10.00 uur gereserveerd. Want verjaardag, eten, brak, laat slapen.

Maar ik ben niet brak natuurlijk. Ik ben wakker en dankbaar. En heel gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behoefte wezens? Get, dat klinkt niet zo lekker hoor. Ik begrijp het niet, die eindeloze stroom gedachtes van mij, dat zijn toch geen behoeftes? 

Oh wacht, het laatste stukje begrijp ik wel. Ik heb zin in een fles wijn want ik wil even tot rust komen, dan kan ik ook een boek pakken bijv.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Even een bakje neerzetten hier na het verwerken van de cijfers van de afgelopen week. 
Ik ben lui vanmorgen, heb heerlijk uitgeslapen en het is eindelijk weer wat normaler qua temperatuur. 
Nu dus even een bakje. 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt helemaal goed Niks. 
Mooie babyspulletje trouwens, heerlijk om zo bezig te kunnen zijn met de komst van het kleintje... 

Ik heb uiteraard wel het één en ander meegekregen van de afgelopen dagen. 
'Meer dan treurig' om mijn gevoelens daaromtrent kort samen te vatten. 
Maar, en dat las ik ook ergens in de voorgaande berichten, het is eigenlijk te gek om je weg te laten 
jagen door één persoon, dat is ook niet zoals ik normaal in het leven sta, dus ik zal hier weer vaker 
een bakje komen drinken...
Vandaag is het zondag, dus even wat lekkers erbij. 
Ontbijtbuffet, Ontbijt en Lunch Catering laten bezorgen.

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Mooie vraag van gisteren, wie ben je zonder je identificaties. 

Ik denk dat de vraag meer is: wie ben je mèt je identificaties? Identificaties zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met ons. Of beter: je ego die zorgt voor die identificaties. Het gaat er denk ik om om ze te doorzien. Vaak zijn het afleidingsmanoeuvres. Als voorbeeld het werk. Ik heb gemerkt dat erkenning voor mij een belangrijke behoefte is. In mijn werk kan ik daar natuurlijk helemaal in los gaan. Maar krijg ik dan erkenning voor de dingen die ik echt belangrijk vind in het leven? Nou, niet echt. Het is meer egostrelerij dan iets anders. Dat doorzien is eigenlijk al genoeg om er mee aan de slag te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Yvonne:

het is eigenlijk te gek om je weg te laten 
jagen door één persoon, dat is ook niet zoals ik normaal in het leven sta,

goeiemorgen frummers
thnx Von,  ik voel me net een voyeur soms
alleen meelezend
maar een konfronterende les is wel; ik heb werkelijk overal wel een mening over
dus het was verfrissend om die bewust helemaal niet te ventileren
en als onmatige dus ook reageren in vrijheid leren
mag ik nu eens gaan proberen☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Kohtje:

Jij zegt levendstil met een :). Ik zou zeggen: wees op je hoede.... natuurramp op til. :huh: Da's nou weer de pessimist in mij. Bah soms.

 

hahaha, gevoel voor humor kan jou ook echt niet ontzegd worden @Kohtje, maar inderdaad, zo'n stilte kan de voorbode van iets heel heftigs zijn .... 
Hier zijn de vogels vanmorgen dubbel zo enthousiast als normaal, ze zijn blijkbaar ook blij met de afkoeling...

@Cleo66, je bent een schat, maar ik heb wel eens het gevoel dat je dat zelf niet doorhebt... :heart:

@lady jane ik heb het de afgelopen weken best moeilijk gevonden inderdaad nergens op te reageren. 
Het moeilijkst vond ik het afgelopen week bij het lanceren van de eerste kleine venijnige opmerking. 
En toch gaf dat mijzelf opgelegde spreekverbod wat rust. 
En ja, een dikke 10 jaar dagelijks hier even goedemorgen zeggen in 1 keer zomaar skippen is wel errug moeilijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne, jij noemt het gevoel voor humor, ik ervaar het als een last. Ben vaak jaloers op mensen die op voorhand de positieve kanten
meteen zien waar ik dan voor mezelf altijd een 'ja, maar' achter zet gevolgd door de negatieve kant van die positieve kant. De laatste
jaren wordt dat steeds erger.
Met deze gewaarwording in mezelf ben ik wel heel blij, en dat is dan wél positief, dat ik niet meer drink. Drank maakte me ook nooit
blijer, alleen maar meer "zie je nou wel".. Door het achterwege laten van drank kan ik in elk geval wel m'n pessimisme enigszins relativeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook over nagedacht. Ga ik hier stoppen? Blijkbaar ben ik nu het pispaaltje, als hij daar plezier in heeft moet hij dat maar doen. Ik ga niet om 1 persoon hier weg. Het raakt mij wel, dat zeker. Maar het is aan mij om daar mee om te leren gaan. Ik heb mijn leven tenminste herpakt, drink niet meer. De zwangerschap was niet gepland. Het is welkom, nu al voel ik alleen maar liefde voor het kindje wat in mijn buik groeit. Maar oh, ik heb ook mijn twijfels. Kan ik wel een goede moeder zijn? Het is nogal een verantwoordelijkheid. Maar ik (wij) gaan er vol voor. Ik heb iemand naast mij, die heel stabiel is en nuchter. Waar ik op terug kan vallen, mijn zorgen mee kan delen. Door de corona waren we op elkaar aan gewezen. Langzaam krijgen we weer een socialer leven. Zijn sociale leven, leer ik zijn vrienden en kennissen kennen. Voor mij is het niet altijd makkelijk, maar hij pakt mijn hand en neemt mij mee. Tijd heelt wonden, ik begin weer een beetje van mijzelf te houden. Ik ben er echt nog niet, maar ik kom er wel. Met vallen en opstaan en geen Smaragd die dat tegen kan houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kennelijk wekt het jaloezie op als je je leven weet te herpakken. Tenminste zo interpreteer ik het. Zoveel jaloezie dat je bij gebrek aan beter idee in de grond getrapt moet worden, althans een soort poging. 
Voor alle anderen ben je een bron van inspiratie. Gewoon doorgaan @niks :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Senna33:

Goedemorgen, ik vind het ook niet meer leuk. Smaragd neemt even afstand, maar blijkbaar is hier toch nog iemand die er maar over door blijft drammen. Leg het neer, en ga door :wacko:

Smaragd neemt zo vaak afstand, hij is degene die vannacht weer een bericht voor mij erop zet. Maar ik hou er nu ook over op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Jopie:

het woord "kennelijk" rings bij mij een alarmbel. Soms heb ik het zelf niet eens door, maar alarmeert alleen dat woord mij. Zoals ik wel vaker niet exact door heb waar ik mee bezig ben, maar de symptomen wel heb leren herkennen. Soms woorden, soms acties...

Zodra ik dát woord gebruik, ben ik bijna altijd aan het insinueren, invullen, oordelen, stellingnemen, iets zeggen waar ik eigenlijk nog niet helemaal uit ben, hoe dan ook mijn mening aan het ventileren op een manier waar ik niet op aangesproken kan worden of zo, indirect. In ieder geval: nog work to do, voor ik zou moeten uiten, eigenlijk. het woord "kennelijk"  staat voor mij voor het reageren vanuit het gevoel van passiviteit en onmacht, slachtofferschap waar ik natuurlijk (ook, net zo zeer) vandaan kom en alert op wil blijven. 

Ik weet niet of dat voor jou zo is nu, @bumperjim, maar misschien kan je er iets mee. 

Heu nee niet echt deze keer. Ik schreef niet vanuit onmacht of slachtoffergedoe, ik schreef omdat het keihard inging tegen mijn idee van rechtvaardigheid wat er gezegd werd. En ja ik heb dus stelling genomen. Ik ben slecht in op mn handen zitten.

Maar ik hou er over op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika, moest het even googlen
ooit was er hier iemand, (bb??) die baclofen als
medicijn gebruikte tegen alcoholisme, dus ik schrok even.
Maar jouw zus heeft meen ik ALS?? sorry als ik mis ben,
maar veel sterkte voor jullie, jou. moeilijk om aan te zien/machteloos te zijn.
Vond het zo lief dat je opbleef tot ze sliep. lieve zus ben je volgens mij♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...