Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 juni 2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen en slaap lekker @Soberbunny31! Hier ook een gebroken nacht. Onweer en felle regen brachten mij naar de keuken voor een glas Ijskoude Spa rood. Hier aangekomen bleek het via de schoorsteen waar de afzuigkap op aangesloten is, te lekken. Dwars door het filter heen en langs elektrische draden. Wasteil eronder gezet en lichtknopje afgeplakt als reminder niet te gebruiken. Hopelijk morgen geen kortsluiting. 
Ramen en deuren opengezet. Nu weer mijn bed in voor twee uurtjes. 
Niet verkeerd!

dagpact 

Maja

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gooooooooeieeeee morgen mensen,

Wat een natte boel hier, maar m'n vijver zit weer vol.:) Vandaag eens kijken, beetje poetsen, opruimen enz. Morgen deur verder af schilderen. Voel me toppie maaaaaaar rustig aan anders zit ik zo weer in de ellende.:wacko:

Maja hoe is het met de lekkage gegaan? Is het mee gevallen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.
Voor @Cleo66:

image.png.7722b4c21a0b75d7c34a932fd902403d.png

 


Ik ben wel fan van HG produkten. Waar andere merken nogal eens teleurstellen doet HG in mijn beleving wat het belooft.
Ik zeg erbij dat ik niet gesponsord word door HG.
De sponsor die ik had was goed in 12-stappen begeleiding maar van een ander 'merk'.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk @Jopie. Lekker, verse muntthee. Ik sta met de camper nu naast een vierkante meter citroenmelisse, dus daar maak ik een koppie thee mee :)

Ik oogst nu ook brandnetels die mooi, dik, groen zaad hebben. Ze hangen op z'n kop onder een afdak dan zijn ze over een paar dagen droog. Zaadjes eraf ritsen en iedere dag een lepel ervan in de yoghurt. Schijnt boordevol goede dingen te zitten en heul gezond te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Als iemand het heeft over een liedje dat ie niet uit zijn hoofd krijgt, dan komen Hepie en Hepie direct bij me langs, met ik lig op mijn kussen. 

Als we dan toch gaan associëren komen daarbij Jan, Jans en de kinderen voorbij. :D

Waarom geen brandnetelthee Yana?

Ik heb citroenmelisse in de tuin, doe het door de thee maar dan wel altijd iets erbij, beetje groene thee en gember bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Jopie:

Grappig en voor mij mooi gevolg van zelfpluk: je laat je leiden door wat je min of meer toevallig vindt. 

Niet een maaltijd bedenken en die dan in een allesvoorzienende supermarkt halen. 

Voor mij een prettige manier van dit leren, aanwennen, en internaliseren. Als ik iets sappigs zie gebruik ik t. Nog niet ernaar op zoek. 

Ik blijk te staan naast een megabos munt. Dus wordt t thee, geen koffie. 

@Yana dank voor deze denkrichting

Lol zo koken wij altijd :) 1-2 keer per week een bult vrijwel willekeurige boodschappen en dan elke dag wat maken van wat er nog is.

Koken uit een kookboek dwz alle ingredienten op een boodschappenlijst en inkopen vind ik mentaal nogal slopend :) 

De hondenschool doe ik tegenwoordig ook zo. Bereid niks meer voor behalve 1 of 2 vage ideeën en laat me leiden door wat er komt. Gaat even goed zo niet beter.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij ook weinig dichtgetimmerde recepten. Al val ik wel vaak terug op dezelfde soort maaltijden. Soms bedenk soms thuis al iets, heb ergens zin in. Meestal is dat een richting, en ga ik in de supermarkt kijken wat daar bij past. Gisteren was het thema een pokebowl: een salade met iets vissigs. Dan kijk ik in de winkel welke groente die daar bij past; zeewier, jonge spruiten, sojabonen, groene asperges, kleine paprika's... van wat ik overhoud maak ik de volgende dag weer wat anders. Het houd je lekker creatief.

Ik deed dat bij mijn moeder in haar laatste jaren ook zo; keek bij haar in de koelkast en kastjes, en bedacht dan een maaltijd voor ons. En zij liet zich bij de boodschappen dan weer leiden door de aanbiedingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een paar maanden heb ik geen kat meer. Dat is bij de vogels in de buurt als een lopend vuurtje gegaan. Er kuieren en hoppen nu dikke duiven en brutale merels in mijn tuin. Vinkjes en koolmezen hoppen wat lichtvoetiger over de schutting, de kiwiboom en de struiken. Soms komen er eksters naar mijn pindakaaspotje. Die zijn het meest brutaal en maken daar een flink kabaal bij.

De deuren staan open en dan hopt er zomaar een nieuwsgierige merel naar binnen. Blijft gezellig even naast de tafel zitten met zijn koppie schuin. En wordt dan geroepen door zijn vrouwtje en verdwijnt weer. 

Ik ga ook maar eens wat doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bolletje:

Maja hoe is het met de lekkage gegaan? Is het mee gevallen?

Gelukkig geen nieuwe buien die nog meer lekkage zouden geven. Heb filter uit de afzuigkap gehaald en weggedaan. Met keukenpapier alles drooggemaakt voor zover ik erbij kon. Nu hopen dat alles goed droogt ( en er geen nieuwe mega bui overheen gaat:unsure:)

benauwd buiten. Maar ga toch een flinke wandeling maken. Zou eigenlijk een stappenteller moeten gebruiken voor extra motivatie. Iemand een tip welke goed bevalt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teletubbies zoete herinneringen aan! Er is een scene waarin een stuk toast uit een broodrooster wordt gelanceerd, die ik vroeger honderden keren voor mn zoontje moest afspelen en iedere keer weer schateren van het lachen.:) Vannacht toestand, een van mn bovenburen werd kennelijk niet binnengelaten door zn huisgenoot om half 3. (Had de huisgenoot al eerder lazarus thuis horen komen met veel lawaai) uur lang bellen en uiteindelijk keihard tegen de deur bonken waardoor iedereen hier ook wakker werd. Ik ging naar buiten, stond hij daar in de stromende regen zich kapot schamend en duidelijk heel erg dronken. Telefoon en sleutels kwijt. Hij zei dat ie wel in t portiek ging liggen wachten maar dat vond ik wel zielig. Maar ja ik slaap zelf al op slaapbank in woonkamer dus uiteindelijk bedje gemaakt in de gang van kussens en dekens. Vanmorgen om 6 uur hoorde ik m weggaan, huisgenoot liet m kennelijk binnen...:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lonster:

Sinds een paar maanden heb ik geen kat meer. Dat is bij de vogels in de buurt als een lopend vuurtje gegaan.

Dat is inderdaad het voordeel van geen kat hebben. Maar aan de andere kant: wat is een leven zonder kat(ten)? Als er ook al geen drank meer is?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

En zij liet zich bij de boodschappen dan weer leiden door de aanbiedingen.

Ik ook, creatiever dan dat word ik niet vrees ik. Hoewel, een vriendin heeft gevraagd of ik meedoe met een online vegetarische kookcursus. 
 

@Maja, ik gebruik een app op mijn telefoon. Bij het woord stappenteller denk ik weer aan @Gipsy (of @Gypsy? Nee toch?) Gaat het goed met je?

Hier heeft het niet veel geregend. Het begon even geleden weer, ik wilde zo graag buiten zitten dat ik een constructie heb gefabriceerd van een parasol en een stuk plastic. Een heel gedoe,  maar het is gelukt. En nu is het weer droog.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei GewoonDoen:

Oh dat zijn zulke rotdingen grasaren...

Misschien verbeeld ik het me, maar de laatste jaren zie ik hier in de stad op steeds meer en ook grotere plekken rond deze tijd van het jaar
van die 'gemene' gele grassen groeien.. van die mini-tarwe. Nu is dat spul onlangs gemaaid en liggen die aren overal. Elke keer nu na het
lopen de hond controleren in neus, oren en tussen z'n tenen..  Gelukkig is het een meegaand beestje. Die vorige hond van ons mocht je niet eens
naar z'n poten en oren kíjken, dan werd ie al link.. maar toen was dat probleemgras nog niet zo aanwezig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...