Spring naar bijdragen

Daar gaan we weer... nieuwe poging en bang om falen


Catho

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik me hier ingeschreven, toen nog vol goede moed. Nu moest het me gaan lukken... nou dat is het niet geworden

Ik ben een echte binge-drinker, kan gewoon niet stoppen als ik eenmaal begin, hou het dan ook niet bij 2 flessen, maar soms wel3-4 flessen wijn. Dit maakt dat ik waanideeën krijg, stemmen ga horen en compleet uit mijn plaat ga... geheel onterecht tegen degenen die me het meest dierbaar is.

Hij heeft nu aangegeven dat het klaar is, dat hij dit niet meer aankan. (is de 4e keer dat dit gebeurd). Ben er kapot van, maar heb niet naar de fles gegrepen. sinds zaterdagnacht (wanneer het mis is gegaan) geen druppel meer aangeraakt. Het is ook terecht dat hij zegt, dit wil ik niet meer. We hadden een bourgondische relatie en ook hij lust een aardig glaasje... een fles of 2 is voor hem ook niet ingewikkeld, al heeft hij die boze buien niet die ik wel krijg. 

Weet en wist ook wel dat je als notoire alcoholist niet af en toe wel een glaasje kunt drinken, die afspraak heb ik nu ook keihard met mezelf gemaakt, ik moet hiervan af, en nooit meer alcohol drinken. Of de relatie ook echt over is weet ik nog niet, hij wil even tijd voor zichzelf om daarover na te denken..... ik zit hierin ook met twijfels. Stel dat het mij lukt om van de drank af te blijven, kom ik dan niet verschrikkelijk in de verleiding om toch weer een glas te doen als hij ook drinkt? 

Nu dus dag 5 zonder alcohol. 

I can do this!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Catho:

Stel dat het mij lukt om van de drank af te blijven, kom ik dan niet verschrikkelijk in de verleiding om toch weer een glas te doen als hij ook drinkt? 

Antwoord is ja, natuurlijk, maar er zijn nog veel meer verleidingen, of triggers als je ze zo wilt noemen. Daar moet je mee leren leven. En dat kan. "Bang om te falen" schrijf je, maar slechter dan het nu is zal het niet worden als je gaat stoppen, toch? Je kan het eigenlijk alleen maar beter doen zelfs als je een keer terugvalt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @PytjeIk heb hulp gezocht ga morgen langs mijn huisarts. 

@bumperjim ik moet daar idd mee leren leven, en terugvallen is ook niet erg, maar na nu zeker 5-6 keer toch wel echt toestanden en woedeaanvallen te hebben gehad, kan ik me qua relatie geen enkele terugval meer veroorloven (als er nog een relatie is..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (terug) Catho,

Drankgebruik pakt langzaam maar zeker steeds meer van je af. Herstel geeft langzaam maar zeker steeds meer terug.

Welke van de twee paden je ook volgt, beide kosten veel tijd. Vele in herstel proberen daarom per dag bij hun besluit te blijven om zo op koers te blijven, dit valt beter te overzien. Ik zelf heb er veel aan gehad en doe het nog steeds.

Wat is gebeurd is gebeurd, jezelf blijven slaan heeft niet zoveel zin denk ik. Sterker nog, het voelt ellendig en dat gevoel moet weg, drank lijkt dan extra belangrijk....

Het enige wat rest is het vandaag proberen beter te doen en het mooie is, dat heb je de afgelopen 5 dagen al gedaan! Dat is dan al veel beter dan afgelopen zaterdag, dat is toch al winst? 
Goed dat je hulp zoekt, voor mij was hulp aanvaarden één van mijn beste beslissingen ooit. Buiten dat ik er veel aan heb gehad, was het voor mij dé beslissing om de ommekeer te gaan maken. Ik nam daarmee mijn drankprobleem en dus ook mijzelf eindelijk serieus.

Succes!

 

 

 

 

 

bewerkt door Maverick
Woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een erg goed weekeinde gehad, veel gepraat met mijn vriend... en gelukkig wil hij het nog een kans geven. Vanzelfsprekend zal het tijd nodig hebben om zijn vertrouwen weer terug te winnen, en zal ik knetterhard mijn best moeten doen om mezelf op de goede weg te houden. 
Een feestje en een zondagmiddag terras zonder een drup ... merk dat me dat erg goed bevalt... was niet makkelijk, maar voelde me er erg goed bij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maverick ,  hij zal mij vandaag terugbellen met de opties die hij heeft op korte termijn. Is bij mij natuurlijk niet alleen het alcohol misbruik, maar ook mijn verleden. (en recent verleden, mijn broer heeft 1,5 jaar geleden zelfmoord gepleegd) waar ik nu echt iets mee moet gaan doen. Hij wil graag dat ik nu op de goede plek terecht komt, en wilde daar even met een aantal collegae overleg over plegen. Even afwachten dus...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heftig @Catho 

Dan is het volgens mij goed dat je hulptroepen hebt ingeschakeld. Herstellen van verslaving is idd meer dan alleen stoppen met gebruiken. De onderliggende pijn is als een bal onder water geduwd. Je kunt het lang volhouden maar een keer springt de bal tussen je handen vandaan...

 
Zoals vaker (hier) gezegd, je moet het zelf doen maar het hoeft niet alleen. 
Het begin is er, succes vandaag  :rose:
 

bewerkt door Maverick
Woordje vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...