Spring naar bijdragen

Donderdag 25 juni


Maja

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei knakker:

Ik vind dat mensen vaak vergeten dat het soms de beste optie is om even te zwijgen.

Er wordt hier wat afgezwegen volgens mij, maar zwijgen voor de lieve vrede houden de meeste mensen niet eeuwig vol dus er glipt er bij zo'n grote groep lezers vaak wel eentje tussendoor die het even zat is om op zijn handen te blijven zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei knakker:

 

Wat bedoel je hier eigenlijk mee Smar? Dat ik jou goed ken als meelezer? Anyway, ik vind het goed hoor :). Succes met meelezen. 

Sorry @knakker was niet geheel duidelijk. Bedoelde idd dat mijn intentie en het voor mijzelf beter is om alleen even mee te lezen. Jij tikte een paar dagen geleden...dat lukt je toch niet en je had daarin gelijk. Heel lastig, wilde het toch delen/uiten. 

@niks je hebt gelijk, kwam/kan heel naar en vervelend overkomen. Zo bedoelde ik het niet. Kun je nagaan, zelfs nuchter kan ik beter mijn mond soms houden:D;) 

Serieus, mensen moeten niet vanwege mij weg gaan blijven, ben ik niet waard. En ga echt proberen mee te lezen om mijzelf scherp te houden. En iets minder te reageren. Iedereen zit hier met 1 bedoeling en dat is stoppen met alcohol, althans de controle/balans hervinden. Uiteindelijk moet/doe je het voor jezelf anders werkt het niet, niet bij mij. Zo is het voor iedereen verschillend. Blijf dit forum waardevol vinden en snap de irritaties ook wel soms. Zal er wat meer rekening mee gaan houden. Als ik maar wel mijzelf kan en mag blijven. Deels dan, niet zoals het de laatste weken ging want ik vond mijzelf ook geen leuk mens toen. Heb een plan en structuur nu, zo belangrijk voor mij. Blijf positief en wil er weer voor gaan.

Fijne middag en avond, zo blij om weer thuis te zijn. 

Zal mij vanavond droog afmelden en mij wat op de achtergrond houden.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Het gaat er denk ik meer om dat je probeert minder naar anderen op dit forum te wijzen. 

Snap wat je bedoelt @Bob is vaak ook reflecteren. En mensen die mij echt iets doen/raken, daar val ik tegen uit. Een hele vervelende eigenschap en dat heb ik alleen hier. Dat maakt het niet goed natuurlijk maar is wel zo. In opname bv niet, luister naar alle problemen van anderen en kom met oplossingen. Idem dito op mijn werk, wereld van verschil. Dat is heel eng dat verschil. Hier lijk ik wel een monster. Dat op een schavot gezet moet worden en en public afgemaakt moet worden. Daar vraag ik zelf om ja. Maar dat is niet wie ik ben. En nogmaals  het is heel erg dat ik mijzelf hier niet kan inhouden soms, zit dan echt niet goed in mijn vel. Zeg mij juist maar wel de waarheid en wat je van mijn gedrag vindt, heb ik meer aan dan negeren en op handen zitten. Kan irl toch ook niet altijd? Zelfde gedrag wat ik daar dan vertoon eigenlijk. Merk dat ik het niet goed kan uitleggen. Voel mij hier soms zo snel aangevallen en dan moet ik reageren. Beter laten bezinken soms ja. Ja hoe? Ben ik mee bezig. Wil de emdr niet maar het moet en daarvoor moet ik zeker 6 weken nuchter zijn en dat is deel van het plan.

Irl ben ik meegaand, niet recalcitrant, eerder onderdanig en hou mijn mond. Eerst een ander dan pas ik aan de beurt. Hier durf ik wel dingen te tikken/zeggen, dat is inherent aan het web/internet denk ik. Of een afwijking in mijzelf kan ook natuurlijk.

En ja ik trek zeker mijn eigen plan met hulp, hele strakke hulp, structuur, dat heb ik nodig. Was los geslagen. Natuurlijk weet ik dat het niet goed ging/was. Maar ik kan wel in de goot blijven liggen, heeft niemand wat aan. Ga door en aanvaard de hulp, te strakke hulp(voor mijn gevoel) maar het is nodig. Natuurlijk schaam ik mij en gevoel van falen. Maar het is wat het is, balans vinden in wat ik wil/kan/moet doen. Dit niet meer nee. 

En heb aan niemand een hekel hier, de 1 prikkelt mij meer dan de ander. Dat ligt niet aan die ander maar aan mezelf. Beter kan ik het niet uitleggen.

Meld mij droog af, ga slapen zo, zo moe. 

Kan niet ongedaan maken wat ik heb gedaan wel verder gaan met het anders te gaan doen, deels ook op mijn eigen manier. Anders gaat het fout.

Fijne avond allen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 graden nog in de slaapkamer, slapen is geen doen.

Bedankt allemaal en ga mij echt proberen te gedragen.

@Fruitvlieg2019 dit vind ik niet leuk van je, dan lees je ook niet echt goed en heb je gewoon de pik op mij(dat mag btw)

Moet iig 6 weken nuchter blijven anders kan die emdr niet eens. Daarna zie ik het wel. Dat bedoel ik met belerend zijn, weet dat je bedoelingen heel goed zijn. Maar laat mij MIJ zijn. 

Als ik dat al niet meer kan aangeven dan heeft het geen zin. Moet ik dan gaan liegen/bedriegen. Nee mag hier eerlijk zijn en ik kom er wel, ben nog te jong om te sterven. Te veel perspectief. Geef niet op en ja, ga daarna niet geheel stoppen nee. Zie het na die 6 weken wel. Het is een plan met begeleiding. Dat heb ik nodig ja.

En ja heb ook ruzie/discussie gehad met een arts in opleiding(verslavingsarts) Ze zei: je moet gewoon kappen met alcohol voor altijd, levert niets op. Vroeg haar naar haar drinken, ze had nog nooit gedronken. En mij dat vertellen met die stelligheid, nee heb om een andere andere arts gevraagd en terecht. Zo denigrerend was ze. Heb ik NIKS aan en gaf ik aan, heel wat voor mij. Autonomie en zelfwaarde/vertrouwen werkt beter dan opgelegde wetenschap.

Weet je waarom? Want ik ben een alcoholist. Als dat al niet begrepen wordt, ja dan gaat er weinig bereikt worden. Ben een binnenvetter.

Hou nu wel weer op. Moet pracht en praal zijn en succes. Nou hier niet altijd, de werkelijkheid bestaat ook nog. Kan zoveel tikken op dit forum. Moet wel waar zijn anders heb ik er NIKS aan. Helaas geen act, was het dat maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @Manou bijna 2 jaar, onder begeleiding van de Brijder ja. Dat moet dan maar en vind ik ook niet erg. Was veel stabieler en evenwichtiger. Nu eerst 6 weken droog blijven en daarna ga ik het wel weer zien. Er is niet voor iedereen 1 manier, was het maar zo. Ben ik maar eigenwijs, dat is dan maar zo. Ken mezelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk in @Rosee en dat kwam ook omdat ik stopte met de Brijder, had gewoon moeten blijven gaan. Ging zo goed maar dat contact hierin voor mij was wel heel belangrijk. Achteraf gezien. Word echt niet boos en explodeer ook niet. Snap @Fruitvlieg2019 deels wel, natuurlijk wil hij het liefst dat ik geheel stop, wie niet hier? Het werkt niet voor mij, ja voor 1 jaar en dan ga ik los en nog erger dan vorige keren. Wil stabiel zijn en de touwtjes in eigen handen krijgen en behouden. We gaan het zien. Ga nu weer op naar de top en ga morgen alweer werken, die structuur heb ik zo nodig. En 6 weken droog blijven kan ik, langer ook. Maar ik bepaal wel deels mijn eigen behandelplan, heb ik recht op, opgelegd werkt niet. Ben er duidelijk in geweest en krijg nu weer die medewerking, heb ik nodig.

Log nu uit, wil mij morgen minder moe voelen. Ga ervoor, dat wil ik ook.

Welterusten zo/straks.

Bedankt voor de reacties.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 je valt in herhaling, te hard op je toetsen geslagen??:D

Nee ooit een start gemaakt, durfde niet door, maakt teveel los maar het moet. Weet dat en ook dat je daar een tijd nuchter voor moet zijn.

Btw ja ze hebben boksballen in de Brijder!!!! Hoop dat je een goed gesprek/boks hebt gehad. Genoot zelf van het volleyballen, zo goed in en echt rammen op de bal met de opslag of smash. Kon er heel veel in kwijt.

Nu echt uitloggen, eerst 30 mensen om mij heen en nu 4 poezen, even wennen.

Hou jullie goed. 

Tot ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Smaragd:

@Lieke7777 je valt in herhaling, te hard op je toetsen geslagen??:D

Nee ooit een start gemaakt, durfde niet door, maakt teveel los maar het moet. Weet dat en ook dat je daar een tijd nuchter voor moet zijn.

Btw ja ze hebben boksballen in de Brijder!!!! Hoop dat je een goed gesprek/boks hebt gehad. Genoot zelf van het volleyballen, zo goed in en echt rammen op de bal met de opslag of smash. Kon er heel veel in kwijt.

Nu echt uitloggen, eerst 30 mensen om mij heen en nu 4 poezen, even wennen.

Hou jullie goed. 

Tot ziens.

Hè  nee mijn telefoon raakt oververhit  denk ik . ;)

Gesprek was goed  mijn hart gelucht  ' mijn boosheid is gevoeld door haar..      is wel goed geweest nu helaas door haar vakantie  zie ik haar 20 dagen niet..  

We hebben  het over  vervolg traject behandeling  gehad eerst  ga ik met  haar verder in vertrouwen  werken ' zorgen dat ik bij haar mijn gevoel  kan geven zonder gelijk  op hol te gaan slaan .  Volgende week start met vers training  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 19 nuchter. Prima dagje tot nu ....

Manlief zit lekker in de tuin te zuipen met 3 vrienden. Ik vind het niet eerlijk. zoveelste keer de afgelopen periode. 
Als ik zeg dat ik het moeilijk vind en het zo niet ga volhouden krijg ik de opmerking , ach Tuurlijk wel. Ik vind het niet eerlijk ...... :(:(:(

Ik vind het gemeen dat hij net doet of het makkelijk is en zelf vrolijk door drinkt. 

Ik doe het voor hem, voor ons . Het maakt me boos en verdrietig. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och jee dat kan ik mij voorstellen   dat dit je verdrietig  boos maakt omdat je het voor jullie  samen doet .

Lijkt mij zo alleen .. maar    jij bent sterk  sterker  dan jou gedachten .   En praat er over verder met je man als hij nuchter  is .  Hij heeft nu wat alcohol  op '   zal ook ongetwijfeld  invloed hébben  op wat hij nu zegt en vind .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...