Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 24-6-2020


Aanbevolen berichten

:D Ik heb heel goed kunnen slapen vanacht na een rot nacht, hier ook alles dicht 2 ventilatoren aan voor de hond en gaan met die banaan. Hopen dat het na het weekend beetje koeler word om lekker huis te luchten. Kopje thee dan therapie en lekker filmpje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Cyclad58:

Wij zijn  een paar daagjes aan zee. 1e nacht prima geslapen, vannacht kon ik wat lastig in slaap komen, maar uiteindelijk toch wel mijn uurtjes gemaakt. en ja, het wordt warm. Ik heb een hekel aan insmeren, maar toch maar doen. Fijne dag allemaal!

Hoi allemaal, even een paar daagjes geen forum inspiratie hier, sorry. Ik heb dan domweg geen energie om mijn gevoel te verwoorden. Ook bij is het soms gewoonweg niet koek en ei hoor hahaha. Doodmoe, bloedheet, onzeker en angstig. Ik ben dan het liefste gewoon heel rustig aan bezig met iets, of lekker even naar buit. Stukje auto rijden. Dat lukt dan wel en het doe me goed. Voel ik me weer een beetje man van de wereld. Ja @Cyclad58, dank nog voor je fijne bericht van enkele dagen geleden. Fijn om te lezen, maar zoals je merkt gaat het bij mij ook niet allemaal van een leien dakje. Ach ja, wat maakt het allemaal uit. Ik zullen wel betere tijden komen denk ik dan maar. Ik heb ook echt moment waarop het zo vreselijk zat ben. die narigheid komt me dan mijn oren uit. Ik maak me zorgen om niks, angst in mn buik, grrrrr.

@BellieIk heb al eens uitgebreid met Frank86 gemaild en getracht hem op gang te helpen zo goed als dat in mijn macht ligt. 

Heel goed dat je nachtdosering eraf is. Ik herken dat heel erg goed, dat je 's morgens zo brak wakker wordt. Ik heb dat lang gehad.  Het heeft volgens mijn arts een voornamelijk lichamelijke oorzaak. Een 'normaal' mens wordt door zijn, 's morgens stijgende, cortisolspiegel (een stress hormoon) wakker gemaakt. Bij ons is die spiegel door de ontregeling veel hoger en wordt heftiger ervaren. Dat levert stress en angst op. Het is dus puur je lijf dat nog niet in balans is. Je zult merken dat dit hele nare gevoel echt minder wordt naar mate je lichaam zich hersteld en op eigen kracht weer alles in het gareel houdt. 

Nou mensen, houdt het hoofd koel en probeer allemaal een heel klein beetje van de dag te genieten zover als dat gaat. Knuffel allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BellieYep, helemaal ruk, dat is het goede woord ervoor. Ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is. Ik doe 2 doseringen, ik zit nu op 4,25 mg. Ik neem 2.25 mg 's morgens en 2 mg 's avonds. Ik denk dat het maar net is wat je gewend bent. Ik lees ook vaak dat je onder de 10 mg kunt volstaan met één inname moment, maar ik laat het lekker voor wat het is. Ik kan het zo redden, dus niks aan doen. Ik denk dat dat voor jou ook geldt. gewoon proefondervindelijk een beetje aan rommelen hahaha. 

Tja, en die angst, ook ruk dus. Ook dat is een beetje aanrommelen. Kijken wat jou verlichting brengt. Geen koffie, geen suiker, geen geraffineerde dingen, geen chocola en ga zo maar door. Er is zo veel over geschreven. En misschien is het gewoon iets waar je doorheen moet. Blijven denken: dit is mijn lijf dat kapot is en dat gaat ook weer over, wees er een beetje lief voor en meer kun je niet doen. Bij mij is het nu flink minder, in maart bv had ik ochtenden die ik nu omschrijf als alsof je in de branding van de zee ligt, de angstgolven rollen over me heen en soms stik je er bijna in. Dat is nu al een poosje bijna weg hoor. En ik heb mezelf weinig ontzegd. Ik merk alleen dat veel suiker bij mij erg averechts werkt. Wordt ik enorm opgefokt en onrustig van. Had ik voorheen nooit last van. Kon me echt te buiten gaan aan koekjes of chocola, maar dat krijg ik nu keihard in mn gezicht. Gewoon uitproberen wat voor jou werkt denk ik.

bewerkt door Frankk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...