Spring naar bijdragen

Maandag 22 juni


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Slaap niet zo goed, gelukkig alleen therapie morgen. 

Als ik ergens niet goed in ben is het wel schoonmaakwerk in huis.

Komt ook door de mindset: Het word toch wel weer een rommel..

Voor de schoonmaakexperts onder ons: Heeft hier iemand wat tips? Vooral hoe het zo weinig mogelijk tijd in beslag neemt, gebruik je een schema?, Hoe doen mensen dat toch..? :face-icon-small-shocked:

Nu poging 2 om te slapen dan maar...

:moon:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Soberbunny31:

Goedemorgen,

Slaap niet zo goed, gelukkig alleen therapie morgen. 

Als ik ergens niet goed in ben is het wel schoonmaakwerk in huis.

Komt ook door de mindset: Het word toch wel weer een rommel..

Voor de schoonmaakexperts onder ons: Heeft hier iemand wat tips? Vooral hoe het zo weinig mogelijk tijd in beslag neemt, gebruik je een schema?, Hoe doen mensen dat toch..? :face-icon-small-shocked:

Nu poging 2 om te slapen dan maar...

:moon:

 

Waarom slaap je niet goed? Heb ik ook veel last van hoor van slapeloosheid..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Soberbunny31:

Als ik ergens niet goed in ben is het wel schoonmaakwerk in huis.

Komt ook door de mindset: Het word toch wel weer een rommel..

Dat zijn twee verschillende dingen, rommel hoef je niet schoon te maken.

Als je last hebt van rommel helpt het als je het 1x goed doet. Neem al je kasten door en doe rigoureus weg wat je niet echt nodig hebt zodat je geordende kasten met ook nog lege ruimte overhoudt. Weg met al die keukenlijken en overbodige glazen en bestek. In de weggeefzak met al die kleding, schoenen en tassen die je niet draagt. Naar de kringloop met al die prullaria uit de vensterbank en van bovenop de kast.... Je staat ervan te kijken hoeveel zooi je hebt, ondergoed wat niet lekker zit, verstofte bekers waar nooit uit gedronken wordt, shampoo die stinkt, brillen op verkeerde sterkte... de gekste dingen.

Alles wat nu rondslingert geef je een vaste plek in een van die opgeruimde kasten (of lades of whatever). Vanaf hier is het een makkie: een keer per dag leg je alles wat rondslingert terug op zijn vaste plek en voilá... een opgeruimd huis.

Schoonmaken is leuk als het geen zooi in huis is en als je het toch niet leuk vindt, probeer dan geld te verdienen met wat je wél leuk vindt en huur een schoonmaker in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een tip over schoonmaken: koop een robot-stofzuiger. Die doet veel werk voor je, en geeft je daarnaast ook nog een leuke motivatie om rommel op te ruimen zodat er vloeroppervlak vrij komt en hij overal zijn gang kan gaan.

Opruimen van mijn huis heb ik onlangs kast voor kast en kamer voor kamer aangepakt. Niet alles tegelijk dus maar gewoon steeds een stukje verder. Het werd grappig genoeg ook steeds meer helder in mijn geest. Rommel in huis wegdoen en kopzorgen loslaten gingen min of meer hand in hand.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Vind schoonmaken eigenlijk het leukst als het echt moet, dan zie je tenminste resultaat. Kleine dingen tussendoor doen is niet zo aan mij besteed, ik wacht liever tot t enorme chaos is en dan ga ik los. Maar goed probeer het wel bij te houden ook. 1 x per week de grote dingen: badkamer, toilet, stofzuigen, dweilen etc etc. Tussendoor de was en iedere dag afwassen enzo. Ik hoorde een keer dat je je vooral niet moet schamen als je onverwacht bezoek krijgt en het is een puinhoop, want daar maak je mensen juist blij mee, die denken: 'zie je wel, het kan nog erger dan bij mij.";)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moeilijkst vind ik trouwens de kamers van mn puberzonen. Vind dat ze het zelf moeten doen, maar als ik bezig ben kan ik er niet tegen dat die kamers nog een bende zijn. Heel af en toe als ze weg zijn kan ik het niet laten om daar de bedden te verschonen en er toch even doorheen te gaan. Maar heb nu iets anders bedacht: ze hebben steeds een week de tijd en anders vervalt het zakgeld. Werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Heerlijk weer !
Gisteren een strandwandeling gemaakt met vriend
daarna terrasje, broodje kroket, kopje jasmijn thee, en vreselijk genieten :)

Zaterdag naar de film geweest; System  Crasher
Vond het een heftige film, over een onhandelbaar meisje van 9 jaar
Het speelde in het filmtheater bij ons, die net weer een paar weken open was
We waren met 6 mensen :o
Hoop, niet dat het failliet gaat, want is echt zo,n leuk theatertje !

Hoe dan ook
Vandaag 3 weken alcoholvrij
Nu vast houden !
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je dat er ook mensen zijn die zich ergeren aan mensen die zich aan afwijkende schrijfgewoonten van anderen ergeren?

Ikke niet hoor. :lol:

Maar toch een doordenkertje: met ergernis aan andere mensen zit je vooral jezelf dwars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei takeiteasy:

Ja, aan me hoela. (...) of is het "mijn hoela"":D

Het is ammehoela, maar er zijn nog wat spellingsvarianten. 

Bron:

https://onzetaal.nl/taaladvies/ammehoela/

hier staat ook:

"Dit tussenwerpsel gaat terug op een persoon: koning Amanoellah van Afghanistan (1892-1960). Deze koning wilde zijn land naar westers model hervormen." 

Nooit geweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 2 July 2005 Pink Floyd performed at the London Live 8 concert with Roger Waters rejoining David Gilmour, Nick Mason and Richard Wright.

Hier heb ik net even naar gekeken, op YouTube, zomaar midden op de middag, in het volle daglicht, slechts 24 minuten lang, zonder
drank, drugs of wat dan ook...
...en ik ben er helemaal high en geëmotioneerd van.

Waarom ik hiernaar keek?
Ik was wat aan het joetjoepzwemmen en kwam dit tegen.
Om te 'vieren' dat het vandaag m'n tweeënveertighonderdtiende droge dag is besloot ik het filmpje helemaal af te kijken en luisteren. :D
(nee hoor, dit verzin ik achteraf als reden om te kijken... die zoveelste dag heb ik achteraf pas berekend om een reden te kunnen geven
waarom ik naar dit filmpje heb gekeken. Ik heb gekeken omdat ik even geen zin in schilderen had).

Waarom ik dit vertel?
Zomaar.
 

@Adri02, ja, wie weet tot ooit. :sun:

Allemaal: tot later. Groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bor:

@Zbb Opname vandaag had ik begrepen?
Zet"m op man, succes!:rose:

Ja heb me helaas moeten laten opnemen

ik kwam niet meer uit me binge en ik wou het niet nog langer laten voortduren  

het is beter eventjes voor zo

danjewel   @bor 

bewerkt door Zbb
Ik was vergeten een woord ertussen te zetten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...