Spring naar bijdragen

Onze H. kamer 19-6-2020


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 je klachten komen  echt wel van de ontwenning.  Maar heb je je wel eens afgevraagd of het ook kan komen door de overgang? Geloof me,  overgang is meer dan opvliegers. Er zijn zoveel vrouwen met ernstige psychische klachten er door en angst is één van de meest voortkomende. En als je dan ook nog de Benzo's, stress hebt en angst voor dat rot virus dan versterkt het één het ander. Bij mij is de angst,  huilbuien,  depressieve gerechten,  dood willen,  opnames willen omdat ik gillend gek werd een paar maanden vanuit het niets begonnen.  Ik twijfelde heel sterk of ik corona  had omdat ik ook ziek was toen.  Maar alles viel op zijn plek toen ik op Facebook bij een groep kwam over de overgang. 

Denk er eens over na of dat ook soms een groot gedeelte van je problemen is. Als je liever in PB erover praat, dan mag je me gerust een berichtje sturen 

 

@Bellieik zit al sinds mijn 43 ste in de overgang met heel veel ellende en toen is de angst ook begonnen samen met de verkeerde AD die niet werkte na 6 weken, die overgang heeft me ook gesloopt, heb er al zoveel over gelezen de afgelopen jaren nu niet meer. Ik ging altijd met een natte nachtpon en nat haar naar bed en twee waaiers erop vandaar de angst voor de zomer die is er nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei karin123:

@Yolliedat trillen is ook vreseliijk. Jij bent van de angst af, fijn is dat. Het lijkt me heerlijk om daar van verlost te zijn, wat zou ik blij zijn maar in de morgen na het opstaan begint het alweer, echt bang voor alles, zelfs als ik alleen maar naar buiten kijk. Ik ga straks ook naar het hondenveld maar ben daar ook bang. Heb het al tig keer gedaan maar de angst blijft, snap er niets van. Ik ben ook bezig met cgt maar het helpt nog niet veel. Ik ga ook steeds de confrontatie aan.

@karin123ik weet precies wat je bedoelt. Je bent tolerant geworden voor de benzo. En daarom heb je weer een benzo genomen. Je hersenen schreeuwen om meer voor een dempend effect. Maar meer benzo is niet de oplossing. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 echt bij mij is het zo begonnen en ik heb ook in de ochtend en de middag het meeste last.  In de avond vraag ik mij dan af waarom ik me druk maakte omdat het dan vaak weg is. Maar voor alle duidelijkheid: dit was de reden waarom ik aan de Benzo's begon.  Dus de afbouw geeft bij mij niet alleen die klachten.  Er zit met meer achter.

@Belliebij mij precies zo. Toen begon het allemaal, ik moest het rustiger aan gaan doen maar bleef maar door rennen. In 2014 een Burnout gekregen kon toen helemaal niets meer MAAR was niet bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bellie:

Dan kan het toch nog steeds de overgang zijn? Dat kan echt jaren  duren.  Ben je maar een menopauze kliniek, overgangstherapeute geweest? Hormoon therapie geprobeerd?

Ik heb twee jaar Femoston geslikt tot begin dit jaar en toen werd het weer erger. Maar ik bleef bang. Ik moest stoppen de de huisarts hij dacht dat het wel over was. Maar ik betwijfel dat. De opvliegers en de angstgevoelens in de buik waren wel weg. Die zijn er nu weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Wanhopige:

@karin123ik weet precies wat je bedoelt. Je bent tolerant geworden voor de benzo. En daarom heb je weer een benzo genomen. Je hersenen schreeuwen om meer voor een dempend effect. Maar meer benzo is niet de oplossing. Yollie

@YollieIk weet dat het dom is weer een Oxa te slikken maar ik werd echt gek van de zenuwen, het is net of ik helemaal ben uitgeput door alle ellende geestelijk en lichamelijk. Zo bang voor de hitte die ontstaan is in de overgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

Hoe kun je nu overal bang voor zijn geworden, er komt steeds iets bij. Kan dat ook door de pammetjes komen?

Angst komt zeker ook door de pammetjes. Echt waar. Daar helpt ctg en confrontatie aangaan dan echt niet tegen. Ik spreek uit ervaring. Als iets niet goed voelt, niet doen. Je overprikkelt jezelf alleen maar meer op die manier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

Angst komt zeker ook door de pammetjes. Echt waar. Daar helpt ctg en confrontatie aangaan dan echt niet tegen. Ik spreek uit ervaring. Als iets niet goed voelt, niet doen. Je overprikkelt jezelf alleen maar meer op die manier. 

Daarom willen ze mij er ook vanaf hebben maar het is zo ook geen doen. In maart werd het slechter doordat de zomer eraan kwam en het virus, Dan denk ik het ligt toch echt aan mijn denken. Als ik niet bang voor de zomer en het virus was was het niet zo erg geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

@karin123

Ik heb pleisters geprobeerd maar daar werd het alleen maar erger van. Ik heb nu ook femoston gekregen maar ik gebruik het niet.  Durf het niet. Heb geen zin in weer bijwerkingen van iets anders. Ik ga binnenkort naar een orthomoleculaire arts om te kijken of zij mij ken genoten om bij hormonen  in balans te krijgen.  Orthomoleculaire is geen hocus pocus gedoe maar wetenschappelijk bewezen. Ik wil ondanks mijn onrust en alles nuf met in ieder geval af van de Benzo's . Want ook die hebben mij niet geholpen om van die angsten en wisselende buien af te komen. Voordat  de klachten kwamen zat ik tegen een burn out aan. Lichamelijk in de zin van een ziekte ben ik gezond.  Het moet bij mij gewoon de overgang zijn. Echt,  ik herken veel van jouw klachten van wat ik zelf in mindere mate heb,  maar ook heel veel van die overgang groep.

Zoals @Yollie al zei helpt een extra oxa niet.  Al denk je van wel. Helemaal niet als de klachten ook ergens anders vandaan komen. 

@BellieIk heb het 5 jaar uitgesteld om Femoston te gaan gebruiken maar twee jaar geleden toch gedaan en ik had geen opvliegers meer en het angstgevoel in de buik was ook weg, ook de angst voor de zomer was minder. Maar het is een gevaarlijk goedje, ik weet het. De Oxa werkt eventjes dat wel. Ik weet niet of de Dia nog wat doet. Ik hoop dat je wat hebt aan de Orthomoleculaire arts. Ik heb nu weer opvliegers en het angst gevoel in mijn buik plus heeeeel veel zenuwen. Ik zit dan al 11 jaar in de overgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

 Tijdens de afbouw wel. Maar door wat voor reden ook, bouw je de ene angst op boven de andere. Je bent je vertrouwen kwijt in jezelf. Je geest en lichaam zitten nu constant in een gevaar modus. Heb je daar professionele hulp in? En dan bedoel ik niet persé een psychiater of de ggz mee?

Klopt er komen steeds angsten bij. Nu die zomer weer enz.. Klopt dat ik mijn vertrouwen kwijt ben in mezelf vraag steeds aan iemand anders of ik iets wel kan. Ik heb alleen hulp van het GGZ en iemand die twee keer in de week langs komt om met me te wandelen. Alles is begonnen met de overgang.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei karin123:

Hoe kun je nu overal bang voor zijn geworden, er komt steeds iets bij. Kan dat ook door de pammetjes komen?

Jazeker kan dat, @karin123. Misschien ben je van nature al wat angstig (dat hoeft niet, dat weet je zelf het beste), maar de pammetjes ontregelen je brein en dat maakt dat je je angstig voelt. 

Vraagje: is je angst voor situaties als hitte, corona, de hond uitlaten verschillend? Ik bedoel, is het 1 erger dan het ander? Of voel je de hele dag een constante angst? Je voelt je bang, dus ben je ook bang voor de zon, voor Corona, voor het hondenveld. Ik denk eerder dat de pammetjes je een soort chemische angst bezorgen. Je bent misschien niet eens echt bang, maar zo voelt het wel. daarbij helpen de rotgevoelens in je lichaam je ook niet. 
Ik ben het wel met de vorige spreeksters eens: op de bank blijven zitten voedt het rotgevoel alleen maar. Doe toch de dingen die je moet doen, dat is altijd beter. 
Kop op, we slepen je er wel doorheen. Blijf het benoemen als je dat wilt, wij snappen wat je voelt. De scherpe randjes gaan er wel vanaf als je eenmaal afgebouwd bent, dan ziet de wereld er een stuk leuker uit. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Bellie:

@karin123    Femoston is echt niet een gevaarlijk goedje hoor.  Er is een overgangsforum maar daar zijn ze heel negatief over hormoon therapie.  De hormonen die worden gegeven zijn tegenwoordig echt wel  veilig.  Kans op borstkanker is te verwaarlozen tov mensen die niet gebruiken. Tenzij het natuurlijk erfelijk aanwezig is. Hormoontherapie is ook geen uitstel van je overgang.  Dat wordt vaak gezegd. Dat de klachten nu weer terug zijn betekent gewoon dat je er nog in zit. 

Schat als het zo duidelijk voor je is dat de klachten met femoston echt minder waren ga het dan alstublieft weer gebruiken. Dit gaat zo ook niet! Had de huisarts een reden waarom je van hem moest stoppen?

 

Ik ken het forum daarom heb ik ook zo lang gewacht om met de Femoston te beginnen. Ze waarschuwden daar van alle kanten. Klopt ze zeiden dat het uitstel was. 11 jaar is toch niet normaal meer? In eerste instantie kreeg ik ze niet eens van de huisarts maar na lang aandringen wel en heb ze nog een tijd in de kast gelegd. Hij zei dat ik moest stoppen en ik krijg ze niet meer van hem. Hij zei dat het te gevaarlijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cyclad58:

Jazeker kan dat, @karin123. Misschien ben je van nature al wat angstig (dat hoeft niet, dat weet je zelf het beste), maar de pammetjes ontregelen je brein en dat maakt dat je je angstig voelt. 

Vraagje: is je angst voor situaties als hitte, corona, de hond uitlaten verschillend? Ik bedoel, is het 1 erger dan het ander? Of voel je de hele dag een constante angst? Je voelt je bang, dus ben je ook bang voor de zon, voor Corona, voor het hondenveld. Ik denk eerder dat de pammetjes je een soort chemische angst bezorgen. Je bent misschien niet eens echt bang, maar zo voelt het wel. daarbij helpen de rotgevoelens in je lichaam je ook niet. 
Ik ben het wel met de vorige spreeksters eens: op de bank blijven zitten voedt het rotgevoel alleen maar. Doe toch de dingen die je moet doen, dat is altijd beter. 
Kop op, we slepen je er wel doorheen. Blijf het benoemen als je dat wilt, wij snappen wat je voelt. De scherpe randjes gaan er wel vanaf als je eenmaal afgebouwd bent, dan ziet de wereld er een stuk leuker uit. Sterkte!

@Cyclad58ik ben nooit angstig geweest, niet een durfal maar deed alles. De hond uitlaten is minder erg dan de hitte en corona maar ik heb de hele dag angst ook al zit ik gewoon op de bank.

Dank je Cyclad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bellie:

@karin123   Dat forum is echt anti hormoon  therapie. Is ook opgezet door huisartsen.  En als iemand een positief bericht plaatst over de therapie wordt ie afgeschoten.  Echt belachelijk. 

In Nederland lopen ze zo achter met de kennis er over ten opzichte van andere landen in Europa. Huisartsen hebben er ook geen kaas van gegeten.

Heb je Facebook? Dan raad ik je aan om op de groep 'overgangs- en menoplein te gaan.  Echt zo herkenbaar en vriendelijk daar.  Zo anders als dat forum. Echt een aanrader.  Ok daar hebben bellen AD en andere medicatie ivm angst klachten door de overgang. 

Ja ik weet het daarom ook jaren gewacht met de Femoston. Door alle horrorverhalen daar. Ik heb geen Facebook helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...