Spring naar bijdragen

Donderdag 18 juni


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Slecht geslapen vannacht
Dat gebeurt niet zo heel vaak
Dus vannacht, de vaatwasser leeg gehaald, meditatie muziek geluisterd, tijdschrift gelezen, beker melk gedronken en twee crackers met kaas gegeten
Raar, dat slechte slapen, want was de hele dag actief buiten geweest, en niet eens zo vroeg naar bed gegaan, want was nog fit
Enfin, zal vannacht wel beter gaan

Enfin eerst maar eens courgette soep maken en gedeelte daarvan invriezen
Heb van de week een reuze courgette geoogst !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Pytje:

Goedemorgen droge dag 27! Wat fijn dat er hier meer mensen zijn die van grote hoeveelheden ijs houden. Misschien een keer tijd voor een draadje "ijsdebaas"...

Misschien meer iets voor onder etendebaas, maar daar lezen weinig mensen mee geloof ik. Ik herken het ook heel erg en vind het helemaal niet fijn. Niet alleen ijs, tegenwoordig ook met vla bijvoorbeeld. Gaat de hele avond door. Ik geloof dat het in mijn geval iets te maken heeft met het oproepen van jeugdherinneringen en een prettig en veilig gevoel dat daaraan gekoppeld is. Lekker iets extra's mogen eten. Het gevoel verwend te worden, wat dus los staat van een lichamelijke behoefte aan voedsel. Juist doordat je het oproept smaakt het al vrijwel onmiddellijk naar meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bob:

Misschien meer iets voor onder etendebaas, maar daar lezen weinig mensen mee geloof ik. Ik herken het ook heel erg en vind het helemaal niet fijn. Niet alleen ijs, tegenwoordig ook met vla bijvoorbeeld. Gaat de hele avond door. Ik geloof dat het in mijn geval iets te maken heeft met het oproepen van jeugdherinneringen en een prettig en veilig gevoel dat daaraan gekoppeld is. Lekker iets extra's mogen eten. Het gevoel verwend te worden, wat dus los staat van een lichamelijke behoefte aan voedsel. Juist doordat je het oproept smaakt het al vrijwel onmiddellijk naar meer.

Dat prettige gevoel zal vast verdwijnen als je de kilo's erbij ziet komen. Waardoor je weer meer behoefte hebt aan het prettige en veilige gevoel, etc. Maar lastige verslaving (als ik het zo mag noemen). Helemaal stoppen met eten is geen optie. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bob:

"Troostfood" is wel een overeenkomst met mijn gedrag, maar in mijn geval speelt "lekker toch" niet zo'n rol, inderdaad.

Heel herkenbaar @Bob, ik eet (ook) vaak als troost , om een leegte op te vullen, omdat ik me ongelukkig of somber voel. 

5 uur geleden zei Sandro:

Dat prettige gevoel zal vast verdwijnen als je de kilo's erbij ziet komen. Waardoor je weer meer behoefte hebt aan het prettige en veilige gevoel, etc. Maar lastige verslaving (als ik het zo mag noemen). Helemaal stoppen met eten is geen optie. 

Je kunt inderdaad niet stoppen met eten @Sandro, daarom vond ik bv stoppen met roken makkelijker dan een eetverslaving overwinnen. Een beetje stoppen met roken kon ik niet, helemaal stoppen wel. Maar dat eten, tja dat is lastiger. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat dit niet de draad is van vandaag.

Wil toch even reageren op wat ik las over eten. Ik heb in een (meerderr)eetstoorniskliniek(en) gezeten en daar werd gezegd dat dat heel lastig is om vanaf te komen

 Alcohol heeft je lijf niet nodig. Eten wel. Zoals voor de meeste alcoholisten geldt dat niks nemen helpt, geldt dat niet voor mensen die een eetprobleem hebben. Eten is een echte levensbehoefte. Dat moet en is hardnekkig. En ik weet waarover ik het heb. (anorexia en boulimia).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-6-2020 om 07:54 zei Myle:

Ik weet dat dit niet de draad is van vandaag.

Wil toch even reageren op wat ik las over eten. Ik heb in een (meerderr)eetstoorniskliniek(en) gezeten en daar werd gezegd dat dat heel lastig is om vanaf te komen

 Alcohol heeft je lijf niet nodig. Eten wel. Zoals voor de meeste alcoholisten geldt dat niks nemen helpt, geldt dat niet voor mensen die een eetprobleem hebben. Eten is een echte levensbehoefte. Dat moet en is hardnekkig. En ik weet waarover ik het heb. (anorexia en boulimia).

Dit is precies wat ik ook bedoelde @Myle, stoppen met eten gaat niet. 
Mag ik vragen hoe het nu voor je is , heb je nog (veel) last van anorexia en/of boulimia? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...