Spring naar bijdragen

Lorazepam


Greta

Aanbevolen berichten

Door ziekte en daardoor slapeloosheid kreeg ik Lorazepam van de huisarts. Inmiddels gebruik ik 5 weken 1 mg voor het slapen. Nu wil ik ermee stoppen maar weet niet precies hoe dat moet. Het merk is apotex. Kan ik deze pillen breken? Ik heb me van tevoren niet goed gerealiseerd dat deze middelen zo verslavend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Greta, welkom op het forum. Lang niet iedereen krijgt last van ontwenningsklachten. Dus de verhalen die je hier wellicht hebt gelezen, hoeven helemaal niet van toepassing te zijn als jij gaat afbouwen. Zelf heb ik ook lorazepam proberen af te bouwen. Elke 2 weken een kwart tabletje eraf. Je kan het tabletje met een pillensnijder snijden. Die kan je bij de apotheek halen. Mocht je nou na verminderen van het eerste kwartje wel heel erg last krijgen van ontwenning, kom dan nog weer even terug op het forum, dan zijn er nog andere manieren om af te bouwen. Maar ik zou het eerst zo proberen. Houdt er wel rekening mee dat je weer minder goed kunt gaan slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Greta, Vgls mij is de pil wel Te halveren en ik kwarten Te delen. Als dat echt niet wil zou, kun je of overstappen op diazepam of de lorazepam vijlen. 

Bij mij ging de afbouw niet goed. Ik ben sinds een jaar over op Diazepam en bouw heel langzaam af. Maar dat wil echt niet zeggen dat het bij jou niet gaat lukken. Voor iedereen is dat anders

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vandaag een kwart minderen. Ik heb ook een vraag: ik neem de 1 mg lorazepam voor het slapengaan en merk dat ik rond 11 uur in de ochtend een bandgevoel om mijn middenrif krijg. Als ik vroeg wakker word heb ik dat niet. Kan het zijn dat dit een soort afkickverschijnsel is? Dat de pil dan uitgewerkt is? En wat kan ik verwachten als ik een kwart pil minder? Slechter slapen of allerlei lichamelijke klachten? Is een kwart de juiste hoeveelheid? Gebruik het nu ruim 6 weken. En ik ben wel angstig aangelegd. Ik vind het heel erg dat ik nu Lorazepam gebruik maar dat kreeg ik van de dokter voorgeschreven omdat ik herstellende ben van Corona. Ik heb nooit iets gebruikt of gerookt en vind een pil dus eng. Ik hoop dat ik er vanaf kan komen maar uit de vele berichten merk ik dat het lastig is. Alvast bedankt voor de antwoorden hier boven. De meeste mensen doen er heel luchtig over, zo van dan halveer je toch zo;n pil. Mijn zus slikte 30 mg oxazepam voor 3 maanden en stopte in 3 weken. Is 30 mg oxazepam vergelijkbaar met 1 mg lorazepam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Greta:

Ik ga vandaag een kwart minderen. Ik heb ook een vraag: ik neem de 1 mg lorazepam voor het slapengaan en merk dat ik rond 11 uur in de ochtend een bandgevoel om mijn middenrif krijg. Als ik vroeg wakker word heb ik dat niet. Kan het zijn dat dit een soort afkickverschijnsel is? Dat de pil dan uitgewerkt is? En wat kan ik verwachten als ik een kwart pil minder? Slechter slapen of allerlei lichamelijke klachten? Is een kwart de juiste hoeveelheid? Gebruik het nu ruim 6 weken. En ik ben wel angstig aangelegd. Ik vind het heel erg dat ik nu Lorazepam gebruik maar dat kreeg ik van de dokter voorgeschreven omdat ik herstellende ben van Corona. Ik heb nooit iets gebruikt of gerookt en vind een pil dus eng. Ik hoop dat ik er vanaf kan komen maar uit de vele berichten merk ik dat het lastig is. Alvast bedankt voor de antwoorden hier boven. De meeste mensen doen er heel luchtig over, zo van dan halveer je toch zo;n pil. Mijn zus slikte 30 mg oxazepam voor 3 maanden en stopte in 3 weken. Is 30 mg oxazepam vergelijkbaar met 1 mg lorazepam?

Het zou heel goed kunnen dat je zonder veel problemen van de lorazepam af komt hoor. En dat bandgevoel kan idd van de lora komen, maar het kan ook totaal iets anders zijn.

Ja, wat kun je verwachten. Misschien merk je wel niks. Misschien slaap je minder goed of voel je je onrustig. Bij iedereen kunnen de klachten anders zijn. Ga er vooralsnog maar gewoon vanuit dat je nergens last van zult krijgen. 

1 lora is trouwens 20 mg oxa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Greta:

Dank je wel voor je antwoord. En hoop dat het lukt. Hoe gaat jouw afbouw? Heb je veel klachten of is het te doen?

Ik zie dat je dezelfde vragen als hierboven nog meerdere keren op het forum vraagt. Is mijn reactie niet duidelijk genoeg? Je moet echt gewoon beginnen en dan merk je vanzelf hoe het gast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste doorbijten,

Ik heb een weegschaal gekregen en dacht dat dit misschien ook kan werken. Kan ik ook beginnen met 1/8 eraf. Mijn probleem is niet slapen en ben bang dat met een kwart het te snel gaat. Of kan ik ook de pil verdelen over de dag? Merk nu bijvoorbeeld ontwenning. Als ik dan in de middag 1/8 neem en in de avond 6/8 Dan heb ik minder gebruikt en dan een week erna weer dezelfde hoeveelheid eraf. Komt het precies aan op 0,01 mg of kan ik gewoon met een pillensnijder de stukjes hakken. Ik had mijn verhaal nog een keer verteld omdat ik dacht dat er dan meer reacties komen. Maar ben heel blij met jouw reactie want ik begrijp dat je een ervaringsdeskundige bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben me nu aan het voorbereiden en hoop z.s.m te starten. Ik wist echt niets over deze pillen voordat ik ermee begon. Dus alle info ben ik nu aan het zoeken en kijken wat het beste past. In ieder geval bedankt voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...