Spring naar bijdragen

Voorstellen


Eliana

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Wat een fijn forum! Ik wil mezelf even voorstellen. Mijn naam is Eliana en ik woon in Amsterdam en ben 47. Na jaren een stevige drinker te zijn geweest, veranderde ik de laatste 3 jaar in een probleemdrinker. Ik heb afgelopen maand een detox gedaan en slik nu antabus. En ik ben trots om te melden dat ik nu op dag 21 zonder alcohol zit.

Ik hoop veel van jullie te leren en bij het doorbladeren van het forum las ik dat jullie elkaar heel fijn steunen. Ben blij dit forum te hebben gevonden.

 

Groet, Eliana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klinkt zelfverzekerd, Eliana. Lekker. En je leest al langer mee hier, begrijp ik. Er valt inderdaad best veel te halen. Ook als de emoties hier tegen de plinten klotsen, soms, kan het leerzaam zijn.

Heb je al een idee wat je op de lange termijn wilt v.w.b. alcohol consumptie, of kijk je maar niet te ver vooruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Je klinkt zelfverzekerd, Eliana. Lekker. En je leest al langer mee hier, begrijp ik. Er valt inderdaad best veel te halen. Ook als de emoties hier tegen de plinten klotsen, soms, kan het leerzaam zijn.

Heb je al een idee wat je op de lange termijn wilt v.w.b. alcohol consumptie, of kijk je maar niet te ver vooruit?

Ik ben helaas vanuit 2 families genetisch behept (zowel bij moeders kant als vaders kant veel alcoholisme). Ik ben nog niet zo ver, maar ik vermoed dat ik de rest van mijn leven geen alcohol kan/moet drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Ik drink nu 4 jaar niet meer en zie het inmiddels als een bevrijding.

ik zit pas/al op dag 21. Maar af en toe bekruipt me de realisatie dat ik nooit meer zou moeten drinken, verstandelijk weet ik dat dat het beste voor me zou zijn. Ik moet alleen nog even wennen aan het feit dat ik dan voor altijd een geheelonthouder ben. Daar ga ik later in de therapie mee aan de slag. (ik vergat in mijn voorstelbericht te zeggen dat ik ook een behandeling krijg)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Eliana:

Maar af en toe bekruipt me de realisatie dat ik nooit meer zou moeten drinken, verstandelijk weet ik dat dat het beste voor me zou zijn. Ik moet alleen nog even wennen aan het feit dat ik dan voor altijd een geheelonthouder ben.

Welkom!

Het zit hem vooral in de woorden 'voor altijd' denk ik dan he? Je hebt dan als het ware angst voor het lijden. Althans, zo ervaar ik het zelf.

Net als dat je bij wijze van spreken nu al stress kan ervaren voor een afspraak die je pas over drie weken bij de tandarts hebt. Het is de gedachte die je dan pijn doet, niet de handelingen van de tandarts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het begin werkt het vaak efficiënter als je niet te ver vooruit denkt. Eerst maar eens wennen, en of je van dag tot dag of liever in weken of maanden wilt denken is een persoonlijke keus. Goed om het daar in de therapie ook eens over te hebben, trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Eliana, goed dat je er bent!

Drie weken inmiddels dat je bij je besluit bent gebleven en je bent er trots op! Mooi hè?
Dat heb jijzelf gedaan, voor jezelf.
Voor altijd is nog zover weg, vandaag maar gewoon trots voelen, hier en nu, dat mag ook.

Succes!

 

bewerkt door Maverick
Nieuwe leesbril nodig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eliana, welkom. 

We liggen een beetje gelijk qua stopdatum. Ik zit as zaterdag op 4 weken. Begin ook steeds dichter bij het besef te komen dat dit misschien wel voor de rest van mijn leven is en ervaar dan veel steun van de ervaringsverhalen van anderen hier.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Supergoed zeg dag 21 '   het slikken  van antabuse  is dat voor jou ook een gevoel alsof je niet meer dagelijks het conflict  met jezelf aan hoeft te gaan om te gaan drinken immers de keus is gemaakt dus drinken kan niet meer.. dus ook meer innerlijke rust   ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lieke7777:

Supergoed zeg dag 21 '   het slikken  van antabuse  is dat voor jou ook een gevoel alsof je niet meer dagelijks het conflict  met jezelf aan hoeft te gaan om te gaan drinken immers de keus is gemaakt dus drinken kan niet meer.. dus ook meer innerlijke rust   ? 

ik slik iedere morgen 100 mg antabus (bruistablet) in bijzijn van mijn man en drinken is dan geen optie meer. Dat geeft mij geestelijk heel veel rust. Als ik gedurende de dag trek krijg in drank, dan moet ik er iets anders mee. Wandelen met de hond, poetsen (haha, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest) en ik pak iedere dag 2 planken beet uit een willekeurige kast , trek ze leeg en maak ze schoon en leg terug wat we nog nodig hebben. Een opgeruimd huis geeft me ruimte in mijn hoofd én liever een volle kliko dan een overvol brein :) 

ps. wat zijn jullie allemaal aanmoedigende mensen! wat fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedere morgen dat is best pittig ' ik slik volgens mij 400 mg 2 kr per week ook bruis  ..zal moeten kijken maar geen zin op te staan.ik slik ze onder  beeld  bel begeleiding  van brijder verslavingszorg  .  En hoe je het dan ook idd wend of keert ik ervaar de anta  als een bom waar ik geen vuur alcohol dus op kan gooien ..   slik het nu bijna 5 maanden ..     ik ben helaas nog niet zo hyperactief  maar dat is bij mij aan de privé  sector  te danken .  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

inmiddels op dag 34 (yeahh). Ik heb alleen een vraag over vermoeidheid. Het lijkt wel of ik de hele dag kan slapen. Ik sta om 07:00 op en om 13:00 val ik om.... ik wil slapen, slapen en nog meer slapen. Ik ga  tussen 22:00 en 23:00 slapen. Herkent iemand dit? En wat doe ik er aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

Ja herinner ik me nog wel. Je lichaam is waarschijnlijk nog aan het detoxen. Gewoon slapen. Energie komt wel weer. 

Dank je wel voor je antwoord. Het vervelende is alleen dat mijn gezin dat niet zo goed trekt. Toen ik nog veel dronk sliep ik ook veel, dat vonden zij uiteraard vervelend. Nu ik gestopt ben, slaap ik ook veel. Met name de puber in huis heeft het idee dat er niet zoveel veranderd is. Snap je? Ze zijn overigens verder superlief hoor. Maar dat slapen stoort ze een beetje en dat zit me dwars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja

maar als je moe bent en je gaat niet slapen dan blijf je moe. En misschien prikkelbaar en alles. Je MAG toch ook gewoon moe zijn?

en al mocht het niet het overkomt je toch :) 

Hee, en je wordt een dagje ouder mama. 47 schrijf je, 48 hierzo en ik ben ook vaker moe dan vroeger. Slaapje doen en dan ben je er weer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...