Spring naar bijdragen

Huiskamer 14 juni 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Goed geslapen? Fijne zondag!:lips:

@face ik heb je al tijdje geleden een privé bericht gestuurd. Maar je leest het niet. Dus dan maar met tag. Ik las ergens dat 25 mg lorazepam had gebruikt? Klopt dat? Of is dat een tikfout? Zo ja, hoezo, waarvoor en hoe lang? 

Dan is 10 mg diazepam niks daarbij en ben je echt mega veel afgebouwd in zeer korte periode. Dus die herrie in je oren is zeker nadien gekomen? Liefs 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bellie:

Aardig geslapen maar wel erg vroeg wakker.  Vandaag begonnen met het afbouwen. Eigenlijk moet ik nu geen eens verschil merken.  Normaal gesproken moet ik nu mijn nieuwe dosis nemen maar dat wordt nu half 6 vanavond. Maar ben de hele dag al zenuwachtig, slaat nergens op. Kan je zien hoe dat echt tussen je oren kan zitten. 

@Belliehet zit niet tussen je oren. Je hersenen  beginnen al tegen te stribbelen. Het hunkert naar een dosis. Wees voorbereid. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bellie:

@Wanhopige raar hé? Er is nog  geen mg minder naar binnen gegaan en toch al die stress. Ik slaap ook slecht als ik de volgende dag wat moet doen.  Morgen moet ik weer bloed laten prikken en dan ben ik al onbewust zo gestresst terwijl er niks aan de hand is. Ik had vandaag afgesproken om na maanden weer bij mijn moeder langs te gaan. Zat daar met zweethandjes en mijn hoofd tolde.  Zoveel prikkels. 

@Bellie. Ligt niet aan jezelf. Dit is echt benzo terreur. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk toch dat het tussen mijn oren zit al die angst. Het is steeds groter geworden met de jaren. In de avond als alles klaar is wat ik moest doen en dat is al niet zoveel dan zakt de angst wat, dan zit het toch tussen je oren? En ik word gek van de zenuwen in mijn handen en voeten en benen en onderbuik. Het voelt dan of mijn lichaam zo zwak is. Of je zo om valt.Heb dat gesuis in mijn hoofd alleen aan de linkerkant. Ik wil zo graag van die pillen af na 20 jaar.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopigehet kan echt lang duren deze shit. Maar je zal genezen en het gaat echt over. Er is maar 1 ding wat je kan doen inderdaad en dat is nu doorgaan.  Ontwenning van psyho-medicatie is gewoon onvoorstelbaar heftig. 

@karin123Het zit echt niet tussen je oren. Elk klein beetje verantwoordelijkheid of activiteit kan extra prikkels zijn. En ons denken wordt  beinvloed door de ontwenning. ja, soms moeten we daar ook op letten. Maar de grote gemene deler is de ontwenning en dat je daardoor een verstoord zenuwstelsel hebt. En daarmee gaat gewoon echt veel mis in je lichaam.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Wanhopigehet kan echt lang duren deze shit. Maar je zal genezen en het gaat echt over. Er is maar 1 ding wat je kan doen inderdaad en dat is nu doorgaan.  Ontwenning van psyho-medicatie is gewoon onvoorstelbaar heftig. 

@karin123Het zit echt niet tussen je oren. Elk klein beetje verantwoordelijkheid of activiteit kan extra prikkels zijn. En ons denken wordt  beinvloed door de ontwenning. ja, soms moeten we daar ook op letten. Maar de grote gemene deler is de ontwenning en dat je daardoor een verstoord zenuwstelsel hebt. En daarmee gaat gewoon echt veel mis in je lichaam.


 

Het is inderdaad een verstoord zenuwstelsel. Ik heb gelezen dat een belangrijke zenuw de nervus vagus die voor een kalmerende werking en slaap zorgt aan de linkerkant in ons lichaam loopt. Die is verstoord. Je wordt tolerant en krijgt steeds minder demping van de benzo. Vandaar dat veel klachten merendeels aan de linkerkant voorkomen. Ik heb dat zoemen  in mijn hoofd na afbouw gekregen. En ja een klein beetje stress dan gaat je lijf te keer. Ik word juist nerveuzer in de avond. Ik moet op tijd in bed liggen om in te kunnen slapen. Dus ik wordt al gauw nerveus als ik in de avond op bezoek ergens ben. Ik wil dan gauw naar huis.Ik kan nu wel zonder benzo kleine slaapjes hebben maar wordt steeds zwetend trillend wakker en voel me dan een beetje ziek. Slechte dromen heb ik. Voorheen sliep ik niet eens meer op 12 mg lorazepam of 25 mg quetiapine. Ik heb de hele waslijst al gehad. Steeds tolerantie. De hele dag door krijg ik opvliegers. Het is zwaar omdat herstel zo lang duurt. We raken het vertrouwen kwijt dat we kunnen herstellen. Mijn grootste probleem is inwendig trillen. Ik kan overal gaan. Ik heb geen angst. Alleen als ik middags indut krijg ik angst. Het zit als een soort trauma in mijn hoofd. De psyhiater heeft me verboden middagdutjes te doen. Als ik wegzak schrik ik na een minuut al wakker en kan een half uur shaken. Voor de rest heb ik geen angst. Vorige week kon ik niet slapen na lange tijd. Ik heb me denk ik onbewust druk gemaakt omdat ik de volgende dag moest beginnen met 2 u werken. Ik nam een diazepam en sliep maar 2 1/2 u. Minder dan zonder benzo. Ik voelde me zieker en trilde nog harder bij wakker worden. Het werken viel mee omdat ik op mijn benen moest staan. Ik hoop dat we hier allemaal snel uitkomen. De angst is verschrikkelijk. Ik ken dat. Ik heb vandaag een hele slechte dag. Misschien omdat ik niks te doen heb. Ik kan geen tv kijken of boek lezen. Teveel trilling in mijn lijf. Waar is het eind? Niemand weet het. !!! Yollie

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Wanhopigehet kan echt lang duren deze shit. Maar je zal genezen en het gaat echt over. Er is maar 1 ding wat je kan doen inderdaad en dat is nu doorgaan.  Ontwenning van psyho-medicatie is gewoon onvoorstelbaar heftig. 

@karin123Het zit echt niet tussen je oren. Elk klein beetje verantwoordelijkheid of activiteit kan extra prikkels zijn. En ons denken wordt  beinvloed door de ontwenning. ja, soms moeten we daar ook op letten. Maar de grote gemene deler is de ontwenning en dat je daardoor een verstoord zenuwstelsel hebt. En daarmee gaat gewoon echt veel mis in je lichaam.


 

Ik hoop zo dat het niet tussen mijn oren zit Kannietmeer. Ik denk ook altijd negatief en ze willen dat ik het omdraai bij de GGZ maar het gaat gewoon niet. Ook steeds de dingen blijven doen het lijkt of het nooit went hoe vaak ik het ook doe, het is vechten tegen de bierkaai, zo voelt het. Stabiliseren doe ik ook niet. Je voelt je nooit veilig. Dank je wel voor je antwoord en jij ook heel veel sterkte.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Wanhopige:

Het is inderdaad een verstoord zenuwstelsel. Ik heb gelezen dat een belangrijke zenuw de nervus vagus die voor een kalmerende werking en slaap zorgt aan de linkerkant in ons lichaam loopt. Die is verstoord. Je wordt tolerant en krijgt steeds minder demping van de benzo. Vandaar dat veel klachten merendeels aan de linkerkant voorkomen. Ik heb dat zoemen  in mijn hoofd na afbouw gekregen. En ja een klein beetje stress dan gaat je lijf te keer. Ik word juist nerveuzer in de avond. Ik moet op tijd in bed liggen om in te kunnen slapen. Dus ik wordt al gauw nerveus als ik in de avond op bezoek ergens ben. Ik wil dan gauw naar huis.Ik kan nu wel zonder benzo kleine slaapjes hebben maar wordt steeds zwetend trillend wakker en voel me dan een beetje ziek. Slechte dromen heb ik. Voorheen sliep ik niet eens meer op 12 mg lorazepam of 25 mg quetiapine. Ik heb de hele waslijst al gehad. Steeds tolerantie. De hele dag door krijg ik opvliegers. Het is zwaar omdat herstel zo lang duurt. We raken het vertrouwen kwijt dat we kunnen herstellen. Mijn grootste probleem is inwendig trillen. Ik kan overal gaan. Ik heb geen angst. Alleen als ik middags indut krijg ik angst. Het zit als een soort trauma in mijn hoofd. De psyhiater heeft me verboden middagdutjes te doen. Als ik wegzak schrik ik na een minuut al wakker en kan een half uur shaken. Voor de rest heb ik geen angst. Vorige week kon ik niet slapen na lange tijd. Ik heb me denk ik onbewust druk gemaakt omdat ik de volgende dag moest beginnen met 2 u werken. Ik nam een diazepam en sliep maar 2 1/2 u. Minder dan zonder benzo. Ik voelde me zieker en trilde nog harder bij wakker worden. Het werken viel mee omdat ik op mijn benen moest staan. Ik hoop dat we hier allemaal snel uitkomen. De angst is verschrikkelijk. Ik ken dat. Ik heb vandaag een hele slechte dag. Misschien omdat ik niks te doen heb. Ik kan geen tv kijken of boek lezen. Teveel trilling in mijn lijf. Waar is het eind? Niemand weet het. !!! Yollie

@Yollieik heb ook suizen gekregen na opname om van de benzo's af te kicken, niet gelukt toen. Ging ook niet normaal daar. 20 mg Oxa werd omgezet in 5 DIa en toen zat ik op 25 mg Dia in totaal. Na drie dagen gelijk naar 18 mg Dia en de hel brak los. Klopt na een beetje stress breekt de hel los. Die opvliegers heb ik ook, ben jij al in de overgang of zijn het opvliegers van de ontwenning? Fijn dat je van de angst af bent. Ik kan in de middag ook niet slapen bent te onrustig en word ook heel naar wakker. 's nachts slaap ik aan 1 stuk door. Wat knap dat je al kan werken dat lukt mij voor geen meter, geen energie en een tolknar en veel te veel angst. Ophogen heeft dus ook geen zin lees ik, dat zegt de Manuel ook. Heb steeds de neiging om er maar een Oxa in te gooien maar heb het tot nu toe volgehouden ondanks dat ik voor geen meter functioneer. Heb allemaal van die irreele angsten.

Jij ook veel sterkte Yollie. Je bent er iig al vanaf, van die troep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopige@karin123 Dat gestresste wakker worden bij het indutten overdag heb ik ook. Maar kan het soms gewoon niet helpen nu. Zo kapot en moe. Ook het optijd niets meer hebben is echt belangrijk. s'avonds afspreken kan dan echt niet, dan sta ik de hele nacht aan in mijn hoofd en lichaam en slaap ik helemaal niet.

Op hoeveel mg zit je nu Karin?  Fijn dat je snachts wel gewoon slaapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Wanhopige@karin123 Dat gestresste wakker worden bij het indutten overdag heb ik ook. Maar kan het soms gewoon niet helpen nu. Zo kapot en moe. Ook het optijd niets meer hebben is echt belangrijk. s'avonds afspreken kan dan echt niet, dan sta ik de hele nacht aan in mijn hoofd en lichaam en slaap ik helemaal niet.

Op hoeveel mg zit je nu Karin?  Fijn dat je snachts wel gewoon slaapt.

Ben ook in de avond helemaal op. Ergens naar toe gaan is al helemaal geen optie probeer het zo nu en dan maar dan zit ik onder de zenuwen. Bij de GGZ vinden ze dat ik door moet zetten en dat doe ik ook steeds daar ligt het niet aan. Ik doe zelfs mee met Nederland in Beweging en daarna ben ik totaal los. Dat aan staan herken ik zeker, gaat de hele dag zo, tot dat ik in bed lig.

Ik was hier twee jaar geleden ook al. Ik zit nu op 12,5 mg Diazepam en 7,5 mg Olanzapine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bellie:

Wat een herkenning hier allemaal.  De angst is zo beklemmend. En dat negatieve denken ben ik ook een kei in.  En inderdaad @karin123 ik vraag mij soms ook af of het de overgang is,  want daar zit ik in.  En dan word ik nog moedelozer. Duurt dit dan nog jaren???? Of is toch de naweeën van Corona ? Ik zou zo graag daarop  antwoord willen hebben...

wanneer de balans in je lichaam zo totaal naar de  haaien is, zijn de gedachten in je hoofd ook niet 'normaal' . ik heb dat zelf heel duidelijk gemerkt. Als je depresief bent, dan denk je ook negatief. Gaat de depressie weg, dan denk je anders en doe je ook automatisch anders. Zolang je  lichaam totaal in de war is,  heb je er mee te dealen. Maar  geloof  je gedachten niet altijd. Want  je wordt wel beter en er is leven na de ontwenning. En je gedachten worden dan weer beter, rustiger, vrediger, positiever, etc. Geloof je gedachten niet als ze zeggen dat je het niet kan of dat je er niet  doorheen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Wilhelmina:

yollie j ik wens je gezondheid je heb het heel zwaar meisje ik leef met je mee  stop niet ik denk aan je in deze strijd  jij gaat winnen net als ik liefs    liefs wilhelmina

knappe willy, wat  ben  jij toch een kanjer. Al die tijd heb je jezelf er doorheen gesleept. Heb je ook nog goede momenten te delen?
ik heb  net mijn avondeten op, en dat is op het moment  een prestatie op zichzelf. Mijn  moeder heeft het gelukkig, voor ze weg ging vanavond aangewezen, maar ik moest wel mijn WIL gebruiken het te doen, want smaak of prikkel om te eten heb  ik al 10 dagen niet meer gehad. Dus hoewel het eten niet genoten wordt, heb ik het wel in mijn lichaam en dat is belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bellie:

Wat een herkenning hier allemaal.  De angst is zo beklemmend. En dat negatieve denken ben ik ook een kei in.  En inderdaad @karin123 ik vraag mij soms ook af of het de overgang is,  want daar zit ik in.  En dan word ik nog moedelozer. Duurt dit dan nog jaren???? Of is toch de naweeën van Corona ? Ik zou zo graag daarop  antwoord willen hebben...

Iedereen heel veel sterkte!

En @Wilhelmina wat ben je toch een schat. Je hebt het zelf zo zwaar en dan toch nog zoveel interesse in een ander. :heart:

Ja @Belliedie angst slaat me volledig lam. Ik vlucht niet maar lamgeslagen. Ik zit al 11 jaar in de over gang. Maar aan de ander kant denk ik dat de opvliegers ook van de stress kunnen komen. ik weet het soms niet meer. Net zoals jij weet ik ook niet meer wat wat is. Jij ook veel sterkte.

Ook voor jou @Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ja, lange tijd.  Maar nu dus wel aan  het afbouwen?

Ja, 20 mg oxa is eraf sinds een aantal weken. Nu de diazepam nog, daar is ook al 2,5 mg van af. Zou het handig zijn de Asthon Manual aan te houden qua afbouwen? 1 mg in de 2 weken? Erger dan nu kan het toch niet worden denk ik dan maar verder naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei karin123:

Ja, 20 mg oxa is eraf sinds een aantal weken. Nu de diazepam nog, daar is ook al 2,5 mg van af. Zou het handig zijn de Asthon Manual aan te houden qua afbouwen? 1 mg in de 2 weken? Erger dan nu kan het toch niet worden denk ik dan maar verder naar beneden.

In mijn ervaring kan dat ook nog te snel zijn. De Ashton Manual is een richtlijn, geen gebod. Maar als het lukt is het fijn. Als je er erg ziek door wordt, kan je gewoon met de weegschaall elke dag afbouwen en dan maximaal bijvoorbeeld 1 mg per maand doen. Maar dat moet je dus zelf gaan ervaren. De 2,5 mg diazepam heb je ook in een gewone stap gedaan?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kannietmeer:

In mijn ervaring kan dat ook nog te snel zijn. De Ashton Manual is een richtlijn, geen gebod. Maar als het lukt is het fijn. Als je er erg ziek door wordt, kan je gewoon met de weegschaall elke dag afbouwen en dan maximaal bijvoorbeeld 1 mg per maand doen. Maar dat moet je dus zelf gaan ervaren. De 2,5 mg diazepam heb je ook in een gewone stap gedaan?

 

Ja, dat moest van het GGZ, die vonden dat dat wel kon. Maar ik ga dan liever met 1 mg naar beneden. Stabiel worden lukt toch niet meer. Cgt zijn ze ook mee bezig maar volgens mij lukt dat alleen als je van de pammetjes af bent.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Bellie:

@karin123 ja klopt. Elke 10 dagen een kwart eraf. Een nadeel daarvan is dat je tijden tussen de tabletten dus steeds langer worden. Maar ik kan ook niet een kwartje gaan vijlen. Het is al zo klein stukje. Dan wordt het poeder.

Ik slikte 10 mg oxazepam en ben nu dus aan het afbouwen met 3 mg Diazepam. Ik heb daarnaast nog 10 mg temazepam.  Ik kon er voor kiezen om die ook om te zetten naar dia maar dat durfde ik niet. 

Ja snap ik, de stukjes worden dan te klein. Dan ben je al een eind op weg. Snap dat je dat niet durfde de Temazepam ook nog eens omzetten, elke pam werkt toch anders is mijn ervaring. Misschien straks als de Diazepam is afgebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...