Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 juni


Momentum

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Heerlijk geslapen met het geluid van de kletterende regen. Nu al goed warm buiten. Onkruid schiet uit de grond. Eerst boodschappen doen en dan in de tuin werken. Mijn partner is werken, dus morgen samen een dagje niks. Ook lekker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei lady jane:

mij lukt dat niet.
toen ik ooit een training deed rondom pesten (ivm zoon/autisme)
vertelde de leider; negeren is buitensluiten
en buitensluiten is ook een vorm van pesten
die heeft indruk gemaakt, want zoon vond genegeerd worden dus zelfs erger
dan pesten. dan leek het alsof zijn recht om te reageren werd afgenomen en raakte hij helemaal gefrustreerd.
Hier opt forum gebeurt hetzelfde. Me ergeren hoort er blijkbaar bij.
Iedereen mag hier schrijven. Dat ik de een meer waardeer dan de ander, ligt bij mij.

Nou ik sta daar heel anders in. 

Dat ik de een meer waardeer dan de ander ligt helemaal aan de ander :D En ik negeer naar hartelust of soms negeer ik het hele forum.

Wel suf dat nu diverse ànderen de beloofde forumpauze dan maar nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn m.i. twee vormen van negeren die hier mogelijk met elkaar verward worden.

De ene vorm is een persoon in zijn totaal openlijk en demonstratief negeren met als doel zowel aan die persoon zelf als aan anderen de negatieve boodschap over te brengen dat hij of zij er niet bij hoort. Dat is het buitensluiten waar @lady jane het over had. Het is inderdaad een veel voorkomende vorm van pesten, een naar buiten gerichte, demonstratieve actie om het eigen imago op te krikken.

De tweede vorm van negeren is die waarbij je niet reageert op bepaalde uitingen van een persoon, of een ruzie waar anderen in zijn verwikkeld aan je voorbij laat gaan zonder je ermee te bemoeien. Dat is geen pesten. Het is een naar binnen gerichte manier om je kalmte te kunnen bewaren.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach @Cleo66toch... Kan zeggen, trek het je niet aan. Maar dat zal niet helpen. Wij hebben ondertussen flink de vaart erin. Naar vriend zijn huis geweest. We zouden alleen de babykamer verven. Maar we gaan meteen alles aanpakken. Tot 1 augustus is mijn huis er nog, dus nu nog alle tijd. Verf, behang uit gezocht. Maar ook nieuwe vloeren. Gaat prachtig worden! Ook de tuin gaat op de schop. Kon nog net voorkomen dat er meteen een speeltoestel geplaatst wordt:lol: De tuin laten we doen. Verven, vloeren leggen doen we zelf. Althans, ik zorg vooral voor de catering en vriend gaat het doen met zijn vader en hulp van vrienden. Dan eind juli over en kunnen we dan in alle rust de babykamer in gaan richten. Heb er zo'n zin in, sorry voor mijn enthousiasme. Lieve @Yvonne zal je missen hier! @Reacherzie dat je er bent. Gaat goed met onze kitten! Dikke ondeugd, dat wel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger op school kreeg ik de raad om pesters te negeren. Het hielp niet tegen het pesten. De pester namen alle ruimte die ze kregen en kwamen ermee weg. 
Het vermijden van pesten door mijzelf uit de pest situatie te halen hielp wel. Een legitieme reden: voor jezelf zorgen. 
Maar: de pesters vinden andere slachtoffers, verbinden zich met andere medestanders en nemen alle ruimte in. En komen ermee weg. 

Dus soms als ik de kracht kan en wil opbrengen dan zeg ik: tot hier en niet verder. 
 

Ik wil leren en liefhebben. Vriendschap en veiligheid. 
 

Maar nu ben ik de weg kwijt aan het raken op het forum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Yvonne:

Ik heb een paar dagen.... 
[....]
....omdat ik hier ook zoveel lieve en welwillende mensen zie posten.

Lieve Yvonne, ik zie dat ik (tot nu toe) als enige met een 'thanks' dingetje gereageerd heb op je bericht. Om een misverstand te voorkomen even
zeggen dat dit niet is omdat ik dankbaar ben dat je minder aanwezig zult zijn, maar thanks voor het zo duidelijk verwoorden waarom ook ik
het hier de laatste tijd fijner vind om niet in te loggen dan wel en je tegelijkertijd ook benoemt waarom ik het toch niet kan laten om elke keer
toch weer wel in te loggen en 'mee te doen'. Want inderdaad, er zijn hier erg veel lieve en welwillende mensen. Die ieder ook wel weer hun
onvolkomenheidjes hebben, maar dat laatste maakt het forum juist leuk, smeuiig en met regelmaat prikkelend en daardoor op de een of andere manier
ook (nog steeds) leerzaam voor mij. Maar ook hier gewoon zere voeten van de té vaak gekromde tenen.
(PS, met m'n handen gaat het wel iets beter sinds ik er vaker op ben gaan zitten.)
Dus nee, niet bedankt voor het minder hier komen. En ik hoop dat je niet helemaal verdwijnt met je nuchtere, relativerende en goed te snappen kijk
op de dingen. Hopelijk dus toch Tot Ziens hier. En ik wens je veel regen voor je tuin. :heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kohtje:

Ja, maar hondenpoep kun je toch wel even opruimen?  @takeiteasy, als daar mensen zitten te vissen is het toch niet zo gek dat ze vragen het even op te ruimen?
 

Verboden of niet verboden, dat stinkt gewoon. Ik laat mn hond sowieso niet zomaar naar andere mensen toelopen (en al helemaal niet voor hun neus schijten) als ze rustig ergens zitten, vissen, picknicken of wat dan ook. Sommige mensen zijn bang voor honden, sommigen wilen er niks van hebben.

Ik haat het ook als honden tegen mij opspringen. Bij de onze is het er zo'n beetje uit, maar dat is niet makkelijk omdat veel mensen ongewild dat gedrag belonen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik best @Cleo66 dat je van slag bent als de buurvrouw boos op je is, ik ben al van slag als Bor boos op me is en die is ver van me verwijderd.

De tips van Takeiteasy vind ik niks, daar wordt het niet gezelliger van.

Laatst was een buurman van een van de vakantiehuisjes boos op me, eigenlijk door een misverstand. Ik had er zó geen zin in om me dan voortaan te moeten verharden als ik hem zou zien dat ik ervoor heb gekozen om hem een zak bloembollen te brengen en een lieve kaart met excuses. De man is helemaal gesmolten en zei van de week dat ik altijd een beroep op hem kon doen als het nodig was.

'Het spijt me buurvrouw dat mijn hond soms tegen u opspringt, ik kan me goed voorstellen dat u dat heel vervelend vindt. Kan ik het een klein beetje goedmaken met deze bos bloemen?" "Weet u misschien hoe ik die dolle hond van mij dat af kan leren? Ik doe zo mijn best maar het lukt nog niet en ik vind het zo rot dat wij daardoor onenigheid hebben".

Zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

How to behave so your dog behaves, van Dr Sophia Yin, ben ik aan het lezen. Vreselijk goed honden trainingsboek. Beste wat ik gelezen heb en ik heb er al best een hoop gezien. Heel duidelijk, goede wetenschappelijke basis, heel veel tips. Allemaal korte hoofdstukjes over hoe je bepaalde problemen kunt oplossen. Tegen mensen opspringen, enz enz enz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

... als je het met een tissue in een boterhamzakje probeert te krijgen.

Wat ingewikkeld. Gewoon zakje binnenste buiten over je hand afrollen, drol oppakken en zakje van je hand afstropen. Drol in het zakje, knoopje erin en in de
dichtstbijzijnde prullenbak deponeren.
Na zoveel jaren en de zoveelste hond ben ik aan dat gevoel wel gewend. Smeriger vind ik het als ik 's winters in het donker op weg naar de drol van m'n
eigen hond in de drol van andermans hond stap. De warmte van zo'n drolletje vind ik 's winters zelfs wel weldadig aanvoelen.
Als m'n hond poept met z'n neus zowat in een andere drol (die rare gewoonte heeft ie, het poept lekkerder met de geur van andere poep in z'n neus..), dan pak ik,
met de drol van m'n eigen hond, ook de drol van die andere hond op. En dat vind ik eigenlijk viezer voelen, die ouwe, kouwe kak... :face-icon-small-shocked:. Maar als ik dan tóch
bezig ben, gaat dat in één moeite door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cleo66:

Ojee dat lukt me niet hoor yana

Schrijf het op een kaartje en zet het met een plantje op de stoep? Volgens mij zijn er weinig mensen bestand tegen zo'n charme offensief. Je maakt jezelf daarmee niet klein vind ik, eerder geeft het blijkt van een groot hart.

Ik weet niet of het bij kickboksen ook zo is maar bij sommige 'vecht'sporten is het een tactiek: iemand stormt op je af, jij doet een klein stapje opzij en ze struikelen vanzelf op hun snuitert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Kohtje:

Ja, maar hondenpoep kun je toch wel even opruimen?  @takeiteasy, als daar mensen zitten te vissen is het toch niet zo gek dat ze vragen het even op te ruimen?
 

Hoi @Kohtje. Ik stel het bruggetje naar het opruimen van hondenpoep niet op prijs.
 

Het bagetalisseert wat ik wil zeggen en dat is dat je iemand niet met de dood bedreigt. 
 

Ik begrijp dat je een woordgrapje maakte en op die wijze iets aan de kaak wilde stellen wat jou raakt maar voor mij is de timing niet goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh wat naar lieve @Cleo66 zou dat ook moeilijk vinden hoor. Alsof jij het leuk vindt dat je hond dat doet. Vind de tip van @Yana eigenlijk helemaal nog niet zo gek. Denk dat ze dat totaal niet verwacht en misschien daardoor zelfs inziet dat ze onredelijk reageerde. Eigenlijk zou jij bloemen van haar moeten krijgen met excuses, dit is een soort van omdenken. Idd kan je t gewoon voor haar deur zetten met kaartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei takeiteasy:

Mijn buurvrouw is trouwens verhuisd (over aso gesproken). 

Geeft mij toch een stukje meer rust, alleen maar weer afwachten, wat ik nu weer naast me krijg.

Misschien wel een hele leuke buurman :wub: of een chagrijnig oud wijf :face-icon-small-shocked:

Ach, niets slechts hoor over mijn buuffie, maar met geld niet te vertrouwen en werd ook vaak overdonderd door haar.

Zo heb ik haar invalide man (trouwens invalide als gevolg van overmatig drankgebruik) eens uit bed moeten halen en meehelpen met aankleden.

Stond hij daar in zijn blote snikkel :blush:

Ook wel veel gelachen hoor met haar, maar toch gaf zij onrust hier in het complex.

Ga ook niet in op de roddels, die ongetwijfeld ook weer over haar verspreid zullen worden. Ik weet wat ik aan haar had en ook haar minpuntjes.

Op zich geen slecht wijf.

Nou takeiteasy, dat jij rillingen krijgt bij het woord barbecue, dat mag je wel even in het midden laten. Niet elke barbecue bestaat uit verbrand vlees, en niet te drinken sangria. Daar heb je zelf voor gekozen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...