Spring naar bijdragen

Vrijdag 12 juni


Momentum

Aanbevolen berichten

Hoi lieve frummers, goedemorgen.

Ik heb zeker een week niet meer (goed) gekeken hier. Excuses als ik over iemand heenval dus:blush:

Gisteren heb ik een vrij redelijke datum gekregen voor opname. Het is in de eerste week van juli. 

Ik wil het heel graag maar 't is nu wel erg concreet. Fijn, maar confronterend. 

Ga nu even koffie zetten en buiten zitten.

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een cortisone injectie in mijn knie gehad (arthrose heeft gezorgd voor een haakje aan het bot en dat zit ergens in te prikken en dat is gaan ontsteken). Nou is het de bedoeling dat ik eerdaags weer kan lopen, dat lijkt me zo heeeeeeerlijk na ruim drie maanden strompelen op krukken.

Zo raar om het over slijtage van gewrichten te hebben en dat het dan over mij gaat :face-icon-small-shocked:

Iedereen die kan lopen of kuieren langs de rivier... geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond stoppen met roken een makkie met de e-sigaret. Ik had nog steeds m'n fopspeen en de nicotine heb ik zo langzaam afgebouwd dat ik er niks van gemerkt heb. Meteen kun je vrijer ademen, kuchje kwijt, stank verdwenen, smerige smaak in je mond weg. Top! Een wonder na 35 jaar roken en niet kunnen stoppen want dan was ik liever dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Ik geef mezelf vandaag en morgen nog die 6 mg en dan is mijn plan om zondag naar de 3 mg te gaan.

Ik heb anderhalf jaar afgebouwd :D Begonnen met 12 mg en dan steeds een beetje meer mengen met 6 mg enz. Ik heb niet één keer een sigaret gemist, geen chagrijn, volkomen soepeltjes ging het.

Hoezo geen rook? Er komt toch damp vanaf, dat fopte mijn ogen, longen en brein genoeg om die stinkrook niet te missen. Als er geen damp vanaf komt heb je een prul, koop dan een betere. Probeer maar los te laten dat het stom zou zijn, als het je helpt vind ik het wijs en roken is stommer.

Als het je lukt om binnen een paar dagen met allebei te stoppen is het ook goed natuurlijk. Maar als dat een mission impossible is, gun jezelf dan een zachte methode.

Inmiddels kan ik me er niks meer bij voorstellen dat ik het leven zonder sigaret niet leuk vond. Ik mis niks en heb veel vrijheid gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Sterkte met de knie @Yana.:heart: @Meadow you can do it!! Wb stoppen met roken, ben nu twee jaar en een maand gestopt (met oud en nieuw wel anderhalve sigaret gerookt toen ik had gedronken). Ik heb spijt dat ik niet eerder ben gestopt. Als ik s avonds in bed lig voel ik soms een soort piepje in mn longen als ik heel diep uitadem. Ben soms bang dat dat door het roken komt en dat ik te laat ben gestopt. En dat ik nu alsnog longkanker krijg of copd. Kan mezelf echt bang maken daarmee. Zie dan alvast mn begrafenis voor me, mijn kinderen huilend bij mn kist. Kan de halve nacht wakker liggen ervan. Omg dit klinkt niet echt gezellig. Verder ben ik helemaal geen hypochonder hoor:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jopie:

Goedemorgen. 

Gisteren met eerste dienst met bril. Oef, wat een verschil! Meest indrukwekkende? De blik op het prachtige tatasteel vanaf de overkant van het noordzeekanaal: ik zag buizen, silo's, blokken waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde.... Meest prettige? Posters in de abri's en prullebakken vóór de abri's zijn geen passagiers meer. En de rest natuurlijk. 

Blij mee. Vanavond weer. 

Mooi @Myle, beetje spannend ook?

 

@Jopie geniet je ook van de Windturbines daar of zie je die net niet?;) Wel fijn dat je weer zo goed kan zien!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jopie:

Goedemorgen. 

Gisteren met eerste dienst met bril. Oef, wat een verschil! Meest indrukwekkende? De blik op het prachtige tatasteel vanaf de overkant van het noordzeekanaal: ik zag buizen, silo's, blokken waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde.... Meest prettige? Posters in de abri's en prullebakken vóór de abri's zijn geen passagiers meer. En de rest natuurlijk. 

Blij mee. Vanavond weer.

 

Hoe dat er in kan sluipen, hè, dat slechter zien. Toen ik er achter kwam dat ik een bril voor veraf nodig had vond ik dat niet echt een verbetering.
Dat was in de brugklas. Toen ik wél alles op het bord kon lezen en dus goede notities kon maken, snapte ik nog steeds lang niet alles wat de
leraren me wijs wilden maken. Dus wat de oogarts beweerde, namelijk dat m'n leerprestaties nu wel een stuk beter zouden worden, klopte niet.
Wel kon ik beter zien wanneer ik me gedeisd moest houden omdat in nu beter in de gaten had of de leraar/lerares mijn kant op keek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jopie:

Mooi @Myle, beetje spannend ook?

Ja best wel. Maar ik ben blij dat er nu duidelijkheid is. Ergens komende week krijg ik nog een gesprek over hoe en wat daar allemaal. 

Oh en @Bor Roken is echt zo duur geworden. Alles of niks snap ik. Ben ik ook mee bezig. 

Fijn dat het vaarseisoen er weer is. Ik ben jaloers :face-icon-small-shocked: Ik heb even geen boot meer. *piep* Geniet ervan iig.

@Pytje :) Super bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeilen is heel natuurvriendelijk:)

Sorry Lieke, niemand wil dat er iemand zeeziek wordt. Jij mag in het meest stabiele stuk van de boot/schip/hoejehetookmaarwilnoemen.

@Bor Waar gaan we naartoe? Tuurlijk mag je mee. Meen ik.

@Jopie Ik wil wel een zeilmeeting organiseren maar moet dan nog even nadenken waar en hoe . 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...