Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 juni


Maja

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden zei Momentum:

De (golf)surf condities zijn al een paar dagen on-Nederlands en dat geeft zin om dat te bepraten en klein beetje re vieren.

B) Eerlijk dat het komt melden Momentum... jammer wel natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jopie:

maar omdat het, in ieder geval voor mijzelf, zo logisch is.....

Ik snap wat je bedoelt. En eigenlijk lees ik ook niet iets fundamenteel nieuws. Toch kunnen ook logische dingen nuttig zijn om eens herhaald te worden. Wat logisch klinkt voor je verstand, hoeft (helaas) nog niet hetzelfde te zijn als wat je met je acties bereikt (soms juist tegengesteld). Dat is ook precies wat hij meteen al duidelijk maakt in het begin en dat grijpt me. Bovendien heb ik direct al de indruk dat dit niet alleen theorie is, maar ook praktisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik een online cursus van Petra Moes (petramoes.nl) had gevolgd hoorde ik dat zij haar ideeën gebaseerd heeft op die van Jan Geurtz. Die cursus vond ik erg inspirerend en heeft me heel erg geholpen, al was het onderscheid tussen de "innerlijke criticus" en de "innerlijke coach" me aanvankelijk niet duidelijk. Nieuwsgierig naar meer achtergrond heb ik een tijd geleden al eens twee boeken van Jan Geurtz als e-book gekocht, namelijk "De verslaving voorbij" en "Verslaafd aan liefde". Ik was in verslaving voorbij op ca. 20% blijven steken. Afgeleid, andere dingen gaan doen, niet inspirerend genoeg kennelijk. Nu ben ik weer nieuwsgierig geworden en maar eens begonnen in "Verslaafd aan liefde". Ik moet zeggen dat die me tot nu toe goed bevalt. Ook benieuwd naar jullie ervaringen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ver terug ga ik hier niet. Ik hoor Geurtz zeggen dat het 12 stappenplan van de AA de grondoorzaak van het probleem niet oplost. Is dat wat je bedoelt met het verschil met 10 jaar geleden, Jopie? Ik heb me overigens nooit in de AA verdiept, juist omdat de indruk die ik ervan kreeg zo indruist tegen hoe ik in elkaar zit. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

bld 47.... ik ben nog nergens verrast door iets voor mij nieuws. ...  ik lees door, maar geloof niet dat ik hier veel mee kan. Niet omdat het niet zinnig  is wat ie schrijft, maar omdat het, in ieder geval voor mijzelf, zo vanzelfsprekend is.....Dat klinkt al snel hoogmoedig, zo bedoel ik het niet. wel aangenaam toon en taalgebruik, lekker fris.

Misschien maar het mechanisme dat hij beschrijft van versmelting en dissociatie, wat bv inhoudt zelfafwijzing juist VANWEGE de zelfafwijzing, dat vond ik een eye opener.
Wat erop neerkomt dat je de vicieuze cirkel juist niet kunt stoppen door met alle geweld niet jezelf te willen afwijzen. Omarm je zelfafwijzing en daarmee stopt het. ;) 

De oefening voor de spiegel die hij beschrijft. Ga voor de spiegel staan en spreek op neutrale toon je zelfafwijzing uit: "ik ben slap" (of iets in die geest). En kijk jezelf aan. Geurtz zegt dat de meeste mensen merken dat die woorden ineens helemaal geen impact meer hebben. Wat voor suf zinnetje je ook uitspreekt, dat spiegelbeeld dat staat daar gewoon onaangedaan. Je bent gewoon OK zo. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De AA is dus Niks. Jee minee.

Wel fijn te lezen, Geurtz is het nu.

Erik gaat door het leven als vrouw.

Ja en dus.

Nog paar uurtjes werken, deze dag blijft droog, wat verwarrend deze draad maar goed. Ligt aan mij dus.

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jopie:

bld 47.... ik ben nog nergens verrast door iets voor mij nieuws. ...  ik lees door, maar geloof niet dat ik hier veel mee kan. Niet omdat het niet zinnig  is wat ie schrijft, maar omdat het, in ieder geval voor mijzelf, zo vanzelfsprekend is.....Dat klinkt al snel hoogmoedig, zo bedoel ik het niet. wel aangenaam toon en taalgebruik, lekker fris.

Grappig Jopie. Ik dacht al dat je zo zou reageren. Daarom schreef ik geen zelfhulp,  maar zelf-uitlegboek. Alleen...jij hebt de gebruiksaanwijzing al goed gelezen.

 Voor mij was ie nieuw. Ik doe het beter nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Smaragd:

Erik gaat door het leven als vrouw.

Ik kom nooit meer op dit forum, dit voelt als achter mijn rug roddelen. Voelt vooral ook als mij de kans ontnemen hierover te schrijven hier op het moment dat ik dat verkies en met mijn eigen woorden. 

Ik ben hier en op mijn draadje en op fb een heel open persoon. Dat betekent automatisch dat er verhalen over mij zijn. Maar ik kies op welk platform ik wat wil delen. Men moet aan mij vragen of iets van adb op fb mag of van fb op adb.

Ik vind het ziekelijk roddelgedrag om snel smeuige nieuwtjes te vertellen voor ik ook maar de kans heb om er zelf over te vertellen of besluit dat niet te willen. Je ontneemt mij die kans met je roddeldrang Smaragd. Daar ben ik boos, verdrietig en vooral erg teleurgesteld over richting jou.

Wie ben jij Smaragd, jij hebt overduidelijk mijn fb pagina gelezen die op openbaar staat. Als je daar wat over wil zeggen kan dat daar en NIET hier achter mijn rug om. Het is dat ik een waarschuwing kreeg van Smaragd heeft het over je. Anders had ik dit niet eens gezien.

Welke fb naam hoort er bij Smaragd, dat zou ik graag weten. Hoop dat je dat zelf openbaart Smaragd of anders zijn tips via pb heel welkom van mensen die het weten.

 

Ik ga niet als vrouw door het leven. Dat is jou invulling Smaragd, het is aan mij om te benoemen hoe ik mij voel en hoe het heet zoals ik door het leven ga als ik er al een label aan wil hangen... 

Ik ben Erik Erika, twee namen, voel mij genderfluid/genderqueer/non binairy trans vrouw. Non binairy is als je op het spectrum wat gender is je je niet 0 of 1, man of vrouw voelt maar ergens tussenin. Ja ik heb een fotoshoot gedaan en daarin juist mijn vrouwelijke kant benadrukt. Die stap is mega belangrijk in voelen waar ik mij thuis voel op dat gender spectrum. 

Maar ik ga NIET als vrouw door het leven. Wist ik dat maar zo zeker dan zag mijn leven er een stuk overzichtelijker uit. Het is aan MIJ EN AAN MIJ ALLEEN, mij te uiten en te benoemen, zeker omdat het fluide voelt. 

Verwacht hier een verklaring op waarom je dit zo deed hier terwijl je kan zien dat ik hier nooit online ben. Wil weten wie Smaragd is op fb zodat ik hem kan blokkeren op fb. Wil vooral weten waarom, wat maakt het dat je dit deed in een boeiende discussie en plots flop je het eruit en vult verkeerd zonder toestemming, zonder mij op de hoogte te stellen mijn gender identiteit in....waarom in Godsnaam?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en even for the record Erik/Erika ik was het niet die je gewaarschuwd heeft.
Al ben ik wel blij dat je het weet nu, want het voelde als een spagaat, het te lezen.
Voor ik daar ook weer op afgerekend word.
te erg dat ik dit post, weet ik
maar alle valse beschuldigingen hebben er flink ingehakt bij mij.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoelde eigenlijk iemand anders ermee. Suikertje en die was er openlijk eerlijk over. Wist de naam niet meer en dacht dat het Erik was. Heel stom van mij. 

Was absoluut niet naar bedoelt, jammer dat het weer zo opgevat wordt.

Iemand tikte iets over dat de AA niets was en was meer cynische reactie van mij erop dat iedereen maar moet weten waar hij voor kiest. Zat niets gemeens achter.

Maar goed, vat het maar zo op. 

Ik ken dus geen Erik/Erika.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lieve dat blijft een beetje op de achtergrond laat ik maar zeggen. Ik geloof je graag, maar wat drinkt hij dan of slikt of weet ik wat allemaal om zo on-lief en hysterisch te worden. Regelmatig. Het forum lijdt er echt onder wat mij betreft. Wie wil deze ellende nog lezen. Ik wil hem best af en toe een hart onder de riem steken, maar jemig laten anderen ook een beetje aan bod komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Bedoelde eigenlijk iemand anders ermee. Suikertje en die was er openlijk eerlijk over. Wist de naam niet meer en dacht dat het Erik was. Heel stom van mij. 

Was absoluut niet naar bedoelt, jammer dat het weer zo opgevat wordt.

Iemand tikte iets over dat de AA niets was en was meer cynische reactie van mij erop dat iedereen maar moet weten waar hij voor kiest. Zat niets gemeens achter.

Maar goed, vat het maar zo op. 

Ik ken dus geen Erik/Erika.

Het klinkt misschien vreemd uit mijn toetsenbord, maar ik ben geneigd te geloven dat dit waar is.
Suikertje was hier inderdaad heel open over op dit forum, later nam hij overigens een andere naam aan hier.
Ik geloof ook dat hier niets gemeens van Smaragd achter zat. Dat dan echter de naam Erik opduikt is echter wel van een toevallig soort van
toevalligheid. Eéntje van het soort: als je eenmaal in de blubber zit dan doet elke minimale beweging de situatie alleen maar verergeren.
Dus dat Smaragd wel wist van Erik maar hier de verkeerde naam noemde waardoor het negatieve beeld dat momenteel van hem (Smar.) heerst
alleen maar bevestigd en/of vergroot wordt.
Zo herkenbaar, zo'n wereld die 'tegen je' is en bij elk woord alleen maar 'tegener' wordt. Maar die ervaring van 'de wereld tegen me' ging alleen maar
weg door niet meer te vechten tegen die wereld, maar door tot me door te laten dringen dat ik mezelf alleen maar wijsmaakte dat de wereld tegen me was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand is niet alleen maar lief, of slecht. We hebben allemaal
goede en slechte dingen. Maar Smaragd is in mijn ogen meer
een Jekyll en Hyde. En ik heb persoonlijk heel veel last van die
nare impulsieve, liegende, bedreigende en beschuldigende kant,
dan dat ik geniet van zijn goede kanten. Daar schrijft hij wel altijd over
maar ik weet niet meer wat waarheid is hierin, en waarom hij het dan
toch zo vreselijk nodig heeft om zichzelf te prijzen van alles goed te praten.

En Bor, je zoekt steeds excuses, praat goed, gaat nu zelfs voor hem schrijven?
Vind je dat oké? Jij schrijft zelf al best verwarrend, zeg je zelf gelukkig ook.
En als je dan ook nog in jouw woorden, zijn dingen moet gaan verwoorden,
sorry, maar dit is van de gekke. Net zoals wij vroeger niet namens iemand met
een ban mochten posten, zo kunnen ook jouw berichten niet neutraal zijn.
Laat staan helpend naar iemand van ons. En of het jou goed doet? Dat moet
je natuurlijk zelf weten.
We tobben allemaal met privé omstandigheden, al of niet werk, relaties, de
gevolgen van ons drinken. Dat geeft niemand recht om andere frummers te
beledigen, bedreigen of beschuldigen. Kom op zeg, we zijn volwassen!

En ook suikertje heeft er niet om gevraagd op op een volstrekt onverwachte manier
zo genoemd te worden. Net als Erik/Erika. Niemand die zich niet kan verweren.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...