Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Renaldo61

Van een verslaving naar de andere

Aanbevolen berichten

Overgewicht heb ik altijd al gehad’, dat was de laatste 15 maanden wel geminderd. Maar nu ik gestopt met drinken. Eet ik veel teveel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar voor mij. Ik dacht ook dat ik door te stoppen met drinken nu eindelijk eens goed zou kunnen afvallen maar dat is niet gelukt. Ik kan me best wel aan een gezond voedingspatroon houden bij de 3 hoofdmaaltijden maar het probleem zit hem in wat ik daarnaast nog naar binnen blijf werken. Over dat bovermatig blijven snoepen heb ik een apart draadje geopend, maar dat zul je al wel gezien hebben.

Ik realiseer me dat ik het waarschijnlijk op het psychische vlak moet zoeken. Met eten onprettige gevoelens wegdrukken, troost zoeken of een fijn gevoel oproepen dat me aan mijn jeugd herinnert, zulk soort dingen. Is dat misschien bij jou ook zo? Of weet je dat niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een goede diëtist zou kunnen helpen? Ik ben ooit makkelijk op enkele weken 6 kg kwijtgeraakt. Maar dan? Ik ben gestopt met naar de diëtist te gaan door mijn scheiding. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt je door de huisarts naar een diėtist laten doorverwijzen. Dat kan zeker nuttig zijn. Niet alleen de hoeveelheden maar ook de samenstelling van je voeding kan veel invloed hebben op je lichamelijke gesteldheid maar ook op je stemming en levenslust. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Bob:

Je kunt je door de huisarts naar een diėtist laten doorverwijzen. Dat kan zeker nuttig zijn. Niet alleen de hoeveelheden maar ook de samenstelling van je voeding kan veel invloed hebben op je lichamelijke gesteldheid maar ook op je stemming en levenslust. 

Gisteren weer bemerkt denk ik, zelfs teveel soep is blijkbaar niet goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bob:

Teveel soep? Haha, die is nieuw voor mij.

Maar ik bedoel dan ook veel hoor. Ik had in niet veel anders zin . S'morgens een ei, met een stuk brood. S'middags wat karbonade en later veel soep. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik neem nu drie hoofdmaaltijden met gezond en voldoende voedsel zodat ik me daarna verzadigd voel. Het wordt dan wel makkelijker om wat ik daarnaast nog eet te beperken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...