Spring naar bijdragen

Zondag 7 juni


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Adri02:

Ja, maar wat te doen als je nou met de beste wil van de wereld voor de betreffende persoon geen compliment weet te verzinnen?

Komt bijna niet voor als je er even over nadenkt.

"Leuk dat je reageert, maar misschien ..." 

"Fijn dat je alsnog meegelezen hebt. Toch ..."

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ik vroeg, of concludeerde eigenlijk dat Smar z'n naam verkapt gebruikt werd en dat vind ik niet leuk, dat was het

Ja maar dat is dus niet zo!!!. In elk geval was hij niet het onderwerp van gesprek. Dat proberen wij allemaal uit te leggen maar het komt niet binnen bij je Bor. Heel vermoeiend zo.

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zelf ook niet zo opgevat.

Had niet mogen/moeten zeggen wat ik getikt heb. Dacht dat dat al besproken was en dan nog kan het niet ongedaan maken. Neem afstand van het forum. Lees mee. Beter voor mij even.

Laat het los @Bor❤️
 

Wens iedereen nogmaals het beste. Had ik al getikt en door!

Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een excuus maak, gaat er gezegd worden dat het niets voor stelt. Bij deze een excuus, natuurlijk had ik niet mogen zeggen wat ik heb gezegd. Maar de hetze tegen een paar van ons hier is al een tijdje bezig. Had het moeten negeren en er niet op moeten ingaan.

Nu rust en klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Smaragd:

Ik heb het zelf ook niet zo opgevat.

Had niet mogen/moeten zeggen wat ik getikt heb. Dacht dat dat al besproken was en dan nog kan het niet ongedaan maken. Neem afstand van het forum. Lees mee. Beter voor mij even.

Laat het los @Bor❤️
 

Wens iedereen nogmaals het beste. Had ik al getikt en door!

Ga goed.

  •  
  •  
  • Forumdeelnemers
  •  
  • 3225 berichten
Op 3-6-2020 om 09:46 zei lady jane:

:heart: houd vol Lieke
liefde overwint, uiteindelijk:heart:

Vandaar dat je ws ook bij je man bent gebleven zo lang en je kids hebt geschaad. Hou je bij je ditjes en datjes. Echt. Ben weg, anders ruim ik je op, je had niks met wie is wie, ben slachtoffer zoals ouders als jullie/jij, well done! :angry::lol:;)

bewerkt door Smaragd

Dit is waar het mee startte Smaragd, niks hetze. Nota bene op Lieke's draad een berichtje aan haar. En alleen mijn bericht was voldoende om jou op tilt te laten gaan. Dus wat je hierboven schrijft is een pseudo excuus.  Ingekleed tussen je gelijk halen.
Nou wat mij betreft excuus niet aanvaard, want duidelijk niet gemeend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Smaragd:

Als ik een excuus maak, gaat er gezegd worden dat het niets voor stelt. Bij deze een excuus, natuurlijk had ik niet mogen zeggen wat ik heb gezegd. Maar de hetze tegen een paar van ons hier is al een tijdje bezig. Had het moeten negeren en er niet op moeten ingaan.

Nu rust en klaar

deze bedoelde ik om te citeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is precies wat ik bedoel met @lady jane. moet op haar manier anders mag/kan het niet.

Hou op jij. Jij weet heel goed wat je doet, dat is idd een hetze en je hitst de boel op. Dat is wat ik tik ja. Ga je gang maar. Je haalt in mij het slechtste boven dat klopt ja. Ben ik ook eerlijk in geweest. Maar goed, lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik ga je weer negeren, tik maar lekker door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Your way or no way. Ja mijn neus. Respecteer maar dat bepaalde mensen het anders doen dan jij. We zijn niet allen hetzelfde en dat is het laatste wat ik erover tik. Wil mee lezen, noem mijn naam dan niet, noemde de jouwe ook niet. Dat is wat @Bor bedoelde en je gaat vrolijk door. Nou ga je goddelijke gang maar. Er moeten mensen hier oprotten, hoe durven jullie??? Vind je het gek dat ik er kwaad om ga worden. 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Bor:

Ik heb net deze draad even gelezen en begrijp me goed, ik snap jullie gevoelens maar ik vind het wel wat laf om te praten over iemand waarvan iedereen weet over wie het gaat maar dan niet z"n naam te noemen vind ik bijzonder laf.

Deze man waarover jullie hebben heet @Smaragd hoor.

Het is een mens met een naam net zoals jij en ik.

Ik begrijp juist dat Bor wel wilde dat ik/we(?) namen noem(en).
maar goed, ik kan het ook niet goed doen bij jou......
punt dus ook maar

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bor:

Dit van @Smaragd las ik vanmiddag pas. Maar er overheerst bij mij hetzelfde gevoel; dit is verslavingsgedrag jongens en meisjes. Dat is gewoon zo! Zo werkt dat, zeker als je nog drinkt zoals wij, Smaragd en ik nog wel doen. Daarmee praat ik niet schoon of zo hoor want lijdende alcie"s hangen van list en bedrog bij elkaar in volop gebruik. Dat is ook wat mij zo pijn doet eraan want inwendig weet ik het wel...

Ha @Bor ,

Volgens mij is het in al die tijd dat ik hier rondzwerf de eerste keer dat ik iets rechtstreeks aan je schrijf en dat terwijl je het eigenlijk niet wil, heb ik weer.:unsure:
Ik heb dit stukje eruit gepakt omdat ik aanneem dat je (verkapt) mij bedoeld met dat stukje over verslavingsgedrag en dat ik er @Smaragd mee zou bedoelen. Eerlijk gezegd is dat ook wel de aanleiding geweest om het te posten. Het was voor mij zo herkenbaar en blijkbaar voor meerdere, er kwamen voor mij zulke waardevolle reacties uit dat ik er zelf ook veel aan had.

Ik heb het nooit geschreven met de intentie iemand aan de schandpaal te hangen, integendeel ik zie de worsteling, het voortdurende gevecht van aanklagen, deksel op je neus krijgen, onbegrepen voelen en daarna weer eventueel de binge in. Zoals je zelf schrijft je weet inwendig ook wel dat het zo werkt en ik begrijp heel goed dat het pijn doet, geloof mij Bor ik ben niet anders, ook ik ben een alcoholist ik weet hoe het werkt en dat heb ik opgeschreven voor mijzelf en misschien ook wel in de hoop dat iemand er wat aan had, zo ijdel ben ik dan ook wel weer.
Jij en Smaragd komen op mij zo nu en dan angstaanjagend over helemaal als het om aanklagen gaat, echt extreem soms en dan ben ik toch al bijna 5 jaar in herstel. Ik weet dat het is wat het met mij doet en dat het ook ergens weer leerzaam is hiermee om te gaan,  maar ik kan mij ook voorstellen dat nieuwkomers of frummers in (pril) herstel zich rot schrikken of er genoeg van hebben en afhaken.
Dat kan mag toch niet de bedoeling zijn?
 Soms zie ik tussen al het krabben en bijten door zulke mooie bijdrages van je, beetje de echt Bor denk ik dan. Volgens mij ben je een persoon met het hart op de goede plek ondanks die grote waffel, iedereen krijgt op de dagdraad een welkom en een bloemetje van je, vind ik echt mooi, humor heb je ook, kan soms ook wel erg om je lachen ( en dit alles is geen compliment omdat @Bob het heeft gezegd maar echt gemeend ;)

Bob heeft wel gelijk, lees het nog eens rustig door zonder de goed/fout bril op, misschien haal je er ook nog wat uit, wie weet..

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maverick wat fijn dat je deze toelichting schrijft. Ik had er het geduld niet voor. Zo komen we weer terug op waar deze draad over gaat. De mooie intenties. En ook waar het forum over gaat, wat mij betreft. 

Laten we de hatelijke persoonlijke aanvallen nu achterwege, dan komen we nog eens ergens. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb @Grumpie nooit maar dan ook nooit persoonlijk aangevallen. En dan is er dus geen hetze gaande? 

En IRL zijn er ook geen snerpende opmerkingen, hou op. Echt, intens gemeen maar goed. Sommigen zijn de ideale alcoholist, de anderen niet. Er is maar 1 weg, echt niet. Vooral doorgaan. Goed voor de sfeer. Top weer hoor!

Dank @Maverick jouw posting snap ik dan weer wel. 

Voor minder zou ik gaan zuipen maar kan deze dag droog afmelden. Niet dat het bepaalde mensen maar dan ook iets kan schelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het op een forum al niet eens gaat redden en dat al niet aankan, hoe kun je het dan redden Irl? Enige wat ik mij afvraag. Ga dat loslaten. Irl zeg ik precies hetzelfde, voor mij geen act dit. Heb @Grumpie nooit iets naars gezegd. Dat is het ophitsende aan hier en daar hou ik niet van, bijt van me af ja. Wat dacht je.

Uitloggen, morgen werken. Heerlijk.

bewerkt door Smaragd
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er gewoonweg niet van slapen, niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat uitmaken dat ik en @Bor maatjes zijn. wel of niet moeten zijn, het lef alleen al.. Of het verstandig is gaan we wel zien maar gaat niemand voor ons uitmaken.

Meerdere mensen komen juist niet meer vanwege het dominante gedrag van de vaste orde hier, echt pik dat niet. Weerwoord en tegenwicht, zo ben ik.

Tot morgen.

PUNT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorheen mochten mensen op dit forum iets tikken omdat ze bv niet konden slapen of het niet meer zagen zitten. De vaste orde vond dat je moest slapen en je mond moet houden in de nacht.

 

@Myle en vele anderen. Zij gaan dat niet bepalen hoor. Gewoon doen wat je wil doen en uiten.  Nooit laten bepalen door een ander. Hoe goed bedoelend ook. 

Nu ben ik moe genoeg en ga slapen, kan niet tegen onrecht en mensen weg jagen, niet waar ik bij ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand wordt hier weggejaagd voor zover ik het zien kan, @Smaragd. Het is wel zo dat er mensen zijn die uit zichzelf wegblijven. Sommigen zeggen dat hier ook, soms wijzend naar anderen waarvan ze last hebben. Anderen zeggen het niet maar blijven gewoon weg, een tijdje of een hele tijd. Er zijn er ook bij die steeds zeggen "ik ga nu weg" en het dan niet doen, begrijpelijk ook in zekere zin omdat het reacties oproept die ze toch eerst nog even willen beantwoorden. 

Al die uitingen roepen zelf weer reacties op, van verschillende mensen door elkaar vaak, soms verwijtend, soms "verklarend", afijn, je kent het. Nogal eens lees ik verzuchtingen van deze of gene dat men zou willen dat bepaald gedrag minder voorkwam. Maar dat is niet hetzelfde als wat jij er in lijkt te lezen. Ik heb me bijvoorbeeld wezenloos gezocht naar waar en door wie toch dat "oprotten" in jouw richting zou zijn geschreven. Ik kan het nergens vinden en ik kan het me ook niet herinneren. Wat de meeste mensen waargenomen hebben is dat jij begon, plotseling, op een onbegrijpelijk felle manier. 

Blijf je welkom voelen. Maar probeer je ook in anderen te verplaatsen, ook die waar je nu beschuldigend naar toe wijst.

 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, dat verklaart jouw gevoel tenminste. Je viel echter Lady Jane aan toen ze aan een ander schreef dat liefde uiteindelijk overwint. Vind je het gek dat anderen daar niet van hebben kunnen slapen?

Maar goed, welterusten lieve relnicht.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Jopie:

 

Ik ben echt eigenlijk wel klaar met jullie twee. Ja, inderdaad, smaragd en jij. Als je nu, na meer dan tien jaar hier rondlopen, en dat geldt voor jullie allebei, nog steeds niet weet hoe je hiermee om kan gaan om zelf steun te krijgen, of beter, nog steeds precies weet hoe je hiermee kunt spelen op dit forum, (!!!) dan rot je wat mij betreft maar op. Dan hoor jij hier niet. 

Dat is verder niet aan mij, maar dat is wel mijn mening. en daar wil ik het maar bij laten. 

Staat er dus wel, mijn geheugen is zo goed.

Kon het niet laten en niemand rot op omdat mw @Jopie dat wil. Nee zo werkt het niet!

Nu klaar, ben niet gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...