Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 juni


Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Etty:

Dit klinkt meer als de innerlijke coach die perse wil dat je ergens  positief naar kijkt.  Ik heb er ook zo één.  Ik gooi het altijd op een akkoordje : ik wacht totdat ik niet meer boos ben, en neem dan een beslissing. 

Mijn innerlijke criticus zou de stinkbommailers groot gelijk geven. 

Ja ff afwachten is het beste, tot iedereen het daarboven weer eens is :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Lonster:

En je slikt antabus, las ik. Toch? Dus niks geen drank.

Ik werd vanmorgen door een muis aangevallen en in mijn hand gebeten. In mijn droom. Heb eens opgezocht wat dat moet betekenen, waar die muis symbool voor staat. Ik maak me te druk om onbelangrijke dingen, stond er. <_<

@bumperjim je innerlijke criticus heeft het juist altijd goed met je voor hoor. Dus ik zou het niet zo kort door de bocht doen. Mij lijkt een hondenclub sowieso vreselijk. Jij zal er vast mooie dingen uithalen. Als ik jou was zou ik een lijstje maken; voor en tegen. Gezeurd wordt er namelijk overal. 

Nou de innerlijke criticus die hamert graag op het plichtsgevoel wat bij ons in de familie een beetje overaanwezig is. Altijd maar geven en doorploegen als een brave soldaat, daar krijg je burnouts en andere problemen van. Op een gegeven moment moet je ook mogen zeggen, nou heb ik geen zin meer, iemand anders aan de beurt.

Twas trouwens wel weer leuk vanochtend. De zeikerds waren er niet. 

De bedoeling van de hondenclub is om een beetje op een leuke manier met je hond om te gaan en leuke dingen te doen. Het is geen "jij doet wat ik zeg" penisverlengende sekte :D 

OK als je überhaupt niet van honden houdt is het ongetwijfeld best wel vreselijk. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim de innerlijke criticus wil je beschermen, houdt niet van veranderingen en denkt vanuit angst. Dus hij bedoelt het goed, wilde ik maar zeggen ^_^

25 minuten geleden zei Lika:

Gezwommen .buiten in natuurwater

Held!!! 

Leuk je weer te zien hier Kohtje. Hoewel kort. 

Of dromen betekenis hebben. Ik denk van wel. Welke betekenis dat dan is, tsja. Daar zijn boeken vol over geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dromen zijn volgens mij gewoon een fantasierijke verbeelding van dingen waar je je in de voorafgaande tijd al of niet bewust mee bezig hebt gehouden. Dat kunnen angsten zijn maar ook andere zaken die indruk hebben gemaakt. Het hoort bij de manier waarop je hersenen de dingen van de dag verwerken. Ik geloof niet serieus in een voorspellende waarde, hoewel dromen je op een idee kunnen brengen dat je anders niet zo gauw zou hebben gekregen en je ze daardoor achteraf wel een betekenis in je eigen ontwikkeling kunt geven.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Bob:

Dromen zijn volgens mij gewoon een fantasierijke verbeelding van dingen waar je je in de voorafgaande tijd al of niet bewust mee bezig hebt gehouden. Dat kunnen angsten zijn maar ook andere zaken die indruk hebben gemaakt. Het hoort bij de manier waarop je hersenen de dingen van de dag verwerken. Ik geloof niet serieus in een voorspellende waarde, hoewel dromen je op een idee kunnen brengen dat je anders niet zo gauw zou hebben gekregen en je ze daardoor achteraf wel een betekenis in je eigen ontwikkeling kunt geven.

Dat denk ik ook. Hersens zijn 's nachts bezig met herstelwerkzaamheden. Connecties die niet belangrijk zijn of toegevoegde waarden hebben worden verbroken. Connecties die juist wel waardevol zijn passeren nog een keer de revu in je dromen, om de connectie te versterken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Adri02:

Een déjà vu, of feitelijk een déjà rêve, zou een soort kortsluiting in de hersenen zijn. Normaal gesproken wordt wat we zien in de hersenen doorgesluisd naar een gebied dat ons bewust maakt van wat we waarnemen. Zo weten we waar we naar kijken. Pas daarna wordt onze waarneming in het geheugen opgeslagen. Bij de kortsluiting (en dus de déjà rêve, volgens deze theorie) gaat er iets mis: wat we zien komt eerst in ons geheugen terecht, en daarná worden we ons er bewust van. Daardoor denk je dat je je iets herinnert, terwijl je er eigenlijk gewoon naar kijkt. En zie daar: een déjà rêve is geboren (bron: Nemo Kennislink).

Fruitvlieg heeft het echter over iets wat hij eerder gedroomd heeft, niet over iets wat hij eerder gezien zou hebben. Deja vu en Deja reve zijn verschillende dingen.

"Déjà vu is the phenomenon that a person experiences when they feel that they’ve experienced an event in their past. Studies show it’s not a psychic experience, but rather a little trick the brain does. Déjà rêvé, however, is something different and there’s no trick to it."

https://www.inverse.com/article/42129-what-is-deje-reve-phenomena/amp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben vanmiddag in slaap gevallen. Al.mijn kleren aan... nu opgewarmd. Even nadenken of ik morgen weer durf. 

Had een aparte sensatie. Na de eerste kou in het water voelde mijn buik heel heet van binnen. Terwijl ik nog in het water was. Heel apart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Het is beide interessant. Aan de ene kant ben ik heel nieuwsgierig naar dit soort dingen maar er is nog zo weinig bekend over de hersens dat er heel vaak aannames worden gedaan en daar kan ik dan weer niet goed tegen.

Een vriend van mij had zich ooit eens verdiept in lucide dromen. Ook interessant. Heb zelf ook een aantal keren een lucide droom gehad, maar hij ging nog een stap verder en beweerde dat je dan vervolgens je droom ook zelf kunt invullen. Dus je eigen droom beïnvloeden.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vroeger meerdere keren gedroomd dat ik op een savanne oid achterna werd gezeten door een kudde olifanten. Ik vluchtte een enorm metalen douchegebouw in met hele zware deuren die ik steeds open en dicht deed. Die olifanten denderden daar zo doorheen. Strange....

En eentje die wel eens terugkwam is dat ik nog steeds de woning heb waar mijn ex en ik ooit woonden. Daar moeten we nog steeds van alles opruimen....

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant onderwerp die dromen!

Door het drinken heb ik jarenlang geen echte dromen meer gehad. Ik viel nagenoeg elke avond binnen 2 minuten in een soort coma om na een paar uur wakker te worden om dan over van alles en nog wat te gaan malen. Ik viel dan wel weer in slaap maar kon de volgende ochtend helemaal niets terughalen met mijn brakke kop.

Toen ik stopte kwamen de dromen weer terug. Zelfs dromen die ik herinnerde te hebben gehad toen ik nog kind was, heel gek. Ik ben blij dat ik weer droom, ik denk dat het zo nu en dan opnieuw rangschikken van mijn harde schijf wel ergens goed voor is ;)

 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...