Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 5-6-2020


Aanbevolen berichten

Hé goeie morgen allemaal,

Even vertellen hoe het was gisteren. Goed, leuk en vooral heel rustig. Ben begonnen met een nieuw schilderij en ook dat gaat goed. Gisteren ook een berichtje dat ik Maandag kan beginnen op de andere dagbesteding. Dus het gaat echt de goede kant op heerlijk.

Hebben jullie een beetje kunnen pitten Kanjers? 

Wilhelmina wat schrijf jij anders zeg. Niet zo paniekerig, lekker rustig. Zie je dat het allemaal goed komt. Heerlijk voor je.

Cyclad wat fijn voor je vrouw.

Nou mensen ik ga ff poetsen en dan op naar de dagbesteding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Hé goeie morgen allemaal,

Even vertellen hoe het was gisteren. Goed, leuk en vooral heel rustig. Ben begonnen met een nieuw schilderij en ook dat gaat goed. Gisteren ook een berichtje dat ik Maandag kan beginnen op de andere dagbesteding. Dus het gaat echt de goede kant op heerlijk.

Hebben jullie een beetje kunnen pitten Kanjers? 

Wilhelmina wat schrijf jij anders zeg. Niet zo paniekerig, lekker rustig. Zie je dat het allemaal goed komt. Heerlijk voor je.

Cyclad wat fijn voor je vrouw.

Nou mensen ik ga ff poetsen en dan op naar de dagbesteding.

Zo dat klinkt goed Bol. Lekker weer in je ritme. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Louisa:

Zo dat klinkt goed Bol. Lekker weer in je ritme. 

Hallo mensen vandaag ben ik niet de vrolijkste nee ik ben kwaad  op die medicijnen maffia  ik ben zo ziek gisteren was het beter nu zo broert  gisteren kon ik lachen nu huilen maar ik geef niet op  ik ga door ik wens jullie beterschap samen zijn we sterk en misschien vanavond ben ik weer anders want nu wisselt mijn stemming de laatste loodjes wegen het zwaarst       liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

5 maand zonder benzo en nog steeds verschrikkelijk slapen. Wanneer word het beter??? Veel angst en spanning. Denk vannacht weer voor een dia te nemen.

@Kabouter0Wesleyniet doen. Het zal goed gaan 1 nachtje 1 pilletje maar dan treedt de tolerantie weer op. Houd vol. Bij mij ook heel wisselend. Varieërt heel erg. Elke dag is anders. Ik wacht niet tot ik slaap krijg maar ik ga op vroeg op bed liggen. Rustig ademen en hoofd leeg maken dan val ik in slaap. Wel tig keer wakker. Trillen is ook wisselend. Keihard en dan weer zacht. Maar ik geef niet op. Ik ben nu 3 mnd benzo af.Ik begrijp dat je een beetje herstel vanaf 6 mnd kan verwachten. Ik heb een betere nacht nu achter de rug maar de dag is zwaar met keihard trillen. Ik ga even rustig aan doen nu. Trek ook wat slappere kleding aan. Joggingbroek thuis en niet met kleding slapen. Dan krijg je het warm en word je wakker. Ook geen dekbed gebruiken maar een dunne laken. Je zal het even koud hebben maar je lijf wordt gauw warm. Let op je ademhaling en ontspan je lijf. Ik merk dat ik ook ongemerkt verkeerd adem en mijn spieren  inspant. Rot benzos. Sterkte. Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Bellie:

@bolletjeFijn om te horen! Geweldig voor je! Veel plezier weer vandaag!

Vannacht heb ik redelijk geslapen,  stroomstootjes zijn nu weg. Justin Bieber en Ariane Grande zijn na 4x24 uur ook eindelik uit mijn hoofd! Ookal wordt het slecht weer; kom maar op met deze dag!

Succes iedereen!

 

5 uur geleden zei Bellie:

Lieve Wilhemina, 

Wees maar lekker kwaad op die maffia! Je hebt groot gelijk. Vervelend dat je zo'n rot dag hebt. Het weer werkt ook niet mee lijkt mij. Hopelijk morgen weer een goede dag. We gaan er voor!!!

Ik.heb de laatste dagen dat ik niet zo trek in eten heb ik.bedoel niet zo smaakt en een beetje misselijk  ik heb geen griep komt dat van afbouwen    groetjes Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Wilhelmina:

 

Ik.heb de laatste dagen dat ik niet zo trek in eten heb ik.bedoel niet zo smaakt en een beetje misselijk  ik heb geen griep komt dat van afbouwen  ik heb wel last van verstopping buis van Eustatius en een scheef tussen schot  de kno arts zegt niet opereren komt weer terug ik gebruik capsinol  neusspray

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Wilhelmina:

 

@Wilhelminaja dat komt van afbouwen. Ik heb dat ook. Vooral als ik wakker wordt. Er zijn zoveel rot ontwenningsverschijnselen. Gewoon door blijven eten. Geen zware kost. Ik voel me ook opgeblazen als ik eet. Wat slik je nog? Ik word knetter van mijn trillingen en slechte slaap.  Mijn Slaap verbetert nu een beetje. Ik zit ook op benzobuddies forum. Daar staat dat je een beetje herstel kan verwachten 6 maanden na afbouw. En geen 2 wk wat psyhiaters beweren. Dus we moeten doorbijten. Rotbenzos. Ik heb zo een spijt dat ik die rommel ben gaan slikken. Sterkte Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wanhopige:

@Kabouter0Wesleyniet doen. Het zal goed gaan 1 nachtje 1 pilletje maar dan treedt de tolerantie weer op. Houd vol. Bij mij ook heel wisselend. Varieërt heel erg. Elke dag is anders. Ik wacht niet tot ik slaap krijg maar ik ga op vroeg op bed liggen. Rustig ademen en hoofd leeg maken dan val ik in slaap. Wel tig keer wakker. Trillen is ook wisselend. Keihard en dan weer zacht. Maar ik geef niet op. Ik ben nu 3 mnd benzo af.Ik begrijp dat je een beetje herstel vanaf 6 mnd kan verwachten. Ik heb een betere nacht nu achter de rug maar de dag is zwaar met keihard trillen. Ik ga even rustig aan doen nu. Trek ook wat slappere kleding aan. Joggingbroek thuis en niet met kleding slapen. Dan krijg je het warm en word je wakker. Ook geen dekbed gebruiken maar een dunne laken. Je zal het even koud hebben maar je lijf wordt gauw warm. Let op je ademhaling en ontspan je lijf. Ik merk dat ik ook ongemerkt verkeerd adem en mijn spieren  inspant. Rot benzos. Sterkte. Yollie

Het heeft zelfs niet meer geholpen. Heb weer slecht geslapen. Zelfs met 15 mg dia. Thuis ook zoveel stress, steeds bezig zijn en nooit slapen. Ik geef het op, die focus op mijn ademhaling zal nooit verdwijnen. Kan zo niet meer verder. Dit heeft niet met benzo te maken maar enkel en alleen met mijn angsten. Dat zal een pilletje niet oplossen. Ben doodop en spijtig genoeg zal ik daar niet aan sterven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Het heeft zelfs niet meer geholpen. Heb weer slecht geslapen. Zelfs met 15 mg dia. Thuis ook zoveel stress, steeds bezig zijn en nooit slapen. Ik geef het op, die focus op mijn ademhaling zal nooit verdwijnen. Kan zo niet meer verder. Dit heeft niet met benzo te maken maar enkel en alleen met mijn angsten. Dat zal een pilletje niet oplossen. Ben doodop en spijtig genoeg zal ik daar niet aan sterven. 

@Kabouter0Wesley snap dat nou. Je bent tolerant geworden voor benzo. Je zal zonder moeten doen en slecht slapen moeten accepteren. Ik ben van 0 tot 4 a 5 u slapen gegaan met veel wakker zijn. Soms weer minder. Zo gaat herstel. Op en neer. BENZO MAAKT JE ALLEEN ZIEKER EN ANGSTIG..Het helpt in het begin maar dan gaat het tegen je werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopige bij jou is de angst weg gegaan nadat je met de benzo''s bent gestopt heb ik begrepen. Was het door de cgt of het stoppen met de benzo''s dat de angst is verdwenen. Ik heb zulke gekke angsten overal bang voor en ik begrijp er niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei karin123:

@Wanhopige bij jou is de angst weg gegaan nadat je met de benzo''s bent gestopt heb ik begrepen. Was het door de cgt of het stoppen met de benzo''s dat de angst is verdwenen. Ik heb zulke gekke angsten overal bang voor en ik begrijp er niets van.

@karin123Meerendeels door cgt. Maar door afbouwen werd het een beetje erger. Ik werd tolerant voor benzos. Kreeg slapeloosheid en trillen voor terug. Maar slaap komt nu weer terug maar trillen is erg. Maar ook dat moet overgaan. Ik was ook overal bang voor. ik heb dat 4 1/2 jaar gehad. Ik kwam bijna nergens meer. Verloor mijn baan. Werd met enorme angst wakker maar dat heb ik niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopige dus toch door cgt. Ik heb dat ook maar het helpt niet loop steeds weer vast. Ik ben denk ik ook tolerant voor benzo''s geworden onderhand. Weet niet of de Dia''s nog werken. Als ik een Oxa neem merk ik vaag dat het de zenuwen iets inperkt. Jij had dus ook van die gekke angsten. Ik ben ooit begonnen met benzo''s door onrust niet door angst. Ik ben ook alles kwijt geraakt de afgelopen 6 jaar. Misschien doe ik te weinig met die therapie ik weet het ook niet zeker. Ik kan dingen 1000 keer doen maar de angst blijft. Misschien de verkeerde instelling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei karin123:

@Wanhopige dus toch door cgt. Ik heb dat ook maar het helpt niet loop steeds weer vast. Ik ben denk ik ook tolerant voor benzo''s geworden onderhand. Weet niet of de Dia''s nog werken. Als ik een Oxa neem merk ik vaag dat het de zenuwen iets inperkt. Jij had dus ook van die gekke angsten. Ik ben ooit begonnen met benzo''s door onrust niet door angst. Ik ben ook alles kwijt geraakt de afgelopen 6 jaar. Misschien doe ik te weinig met die therapie ik weet het ook niet zeker. Ik kan dingen 1000 keer doen maar de angst blijft. Misschien de verkeerde instelling?

@karin123 de truk is je angst onder ogen zien. Gewoon overal naartoe gaan en weten dat je niet dood gaat van angst. Dit steeds herhalen. En de benzos veroorzaken ook een heleboel angst. Afbouw is heel erg zwaar. En voor iedereen anders. Er zijn wel bijna 100 ontwenningsverschijnselen maar je moet erdoor heen. Zit niks anders op dan afbouwen en doorbijten. Ik weet niet of je al afbouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopige dat doe ik ook, mijn angsten onder ogen zien. Steeds maar weer. Maar de angst blijft voor al die dingen zelfs douchen, boterham maken, iets pakken want dan moet ik uit mezelf komen. Ik houd alles bij mezelf vind het moeilijk en eng om te rekken en strekken b.v.. Misschien veroorzaken de benzos ook angst ik weet het niet. Ik heb net 20 mg oxa afgebouwd en zit nog op 12'5 mg Diazepam en 7.5 mg Olanzapine helaas.

Bij de GGZ hameren ze erop dat ik afbouw al 3 jaar lang maar nog steeds niet gelukt.

Ook het gedoe rondom Corona werkt niet mee vooral in winkels niet, sta dan stijf van de spanning en zie overal het virus en de warme zomer die weer komt, ben ik ook bang voor sinds de overgang.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karin123en @Kabouter0Wesley. Wanhopige legt het helemaal goed uit. De benzo's doen hun werk niet meer als lang dezelfde dosering gebruikt. En dat levert tegengestelde verschijnselen op. Probeer het niet te begrijpen maar neem aan dat het zo is. Ga niet nodeloos zoeken naar oorzaken die er niet zijn. Je lichaam gaat met je op de loop. Alle narigheid die zich heeft opgebouwd heeft altijd onder een deken van pillen gezeten en als die deken niet meer dik genoeg is of weggetrokken wordt dan kom er een enorme berg aan irrationele gevoelens vrij, in overdreven hevigheid. Stoppen met benzo's is dan de enige oplossing (je kunt ook opdoseren maar ooit kom je op het punt dat het echt niet meer werkt en dan ben je nog veeeeeel verder van huis.). Rustig afbouwen volgens een goed plan. Het zal echt nare klachten geven maar laat die er zijn en onderga ze, ertegen vechten heeft geen enkele zin. Zoek eens met google naar het Ashton Manual. Dis is er ook in het NL. Een enorm belangrijk onderzoekdocument en uitleg over benzo's en hoe eraf te komen. Heather Ashton was (ze is recentelijk overleden) een psychiater die haar hele leven heeft gewerkt met benzo afhankelijkheid en heeft al haar bevindingen gedocumenteerd. Het zal vrijwel zeker je ogen openen en je hopelijk op het enige goede spoor zetten: afbouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frankk:

@karin123en @Kabouter0Wesley. Wanhopige legt het helemaal goed uit. De benzo's doen hun werk niet meer als lang dezelfde dosering gebruikt. En dat levert tegengestelde verschijnselen op. Probeer het niet te begrijpen maar neem aan dat het zo is. Ga niet nodeloos zoeken naar oorzaken die er niet zijn. Je lichaam gaat met je op de loop. Alle narigheid die zich heeft opgebouwd heeft altijd onder een deken van pillen gezeten en als die deken niet meer dik genoeg is of weggetrokken wordt dan kom er een enorme berg aan irrationele gevoelens vrij, in overdreven hevigheid. Stoppen met benzo's is dan de enige oplossing (je kunt ook opdoseren maar ooit kom je op het punt dat het echt niet meer werkt en dan ben je nog veeeeeel verder van huis.). Rustig afbouwen volgens een goed plan. Het zal echt nare klachten geven maar laat die er zijn en onderga ze, ertegen vechten heeft geen enkele zin. Zoek eens met google naar het Ashton Manual. Dis is er ook in het NL. Een enorm belangrijk onderzoekdocument en uitleg over benzo's en hoe eraf te komen. Heather Ashton was (ze is recentelijk overleden) een psychiater die haar hele leven heeft gewerkt met benzo afhankelijkheid en heeft al haar bevindingen gedocumenteerd. Het zal vrijwel zeker je ogen openen en je hopelijk op het enige goede spoor zetten: afbouwen!

@Frankk, ik weet dat de benzo's na een lange tijd niet meer werken daarom willen ze mij er ook vanaf hebben. Maar die angst is zo intens. Misschien werkt het wel tegen mij zoals jij ook zegt, dat zeiden ze bij de GGZ ook. Wat je zegt over die irrationele gevoelens klopt zeker en ik ben nog niet eens helemaal afgebouwd, 20 mg Oxa nog maar. Opbouwen is zeker niet de bedoeling. De Asthon Manual ken ik door en door vaak gelezen. Leefde ze nog maar dan liet ik me opnemen in 1 van haar detoxopnames, zij wist er echt alles van en dan kunnen ze je ook beter gerust stellen. Artsen hier weten er weinig tot niets van helaas.

Dank je voor je antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei karin123:

@Frankk, ik weet dat de benzo's na een lange tijd niet meer werken daarom willen ze mij er ook vanaf hebben. Maar die angst is zo intens. Misschien werkt het wel tegen mij zoals jij ook zegt, dat zeiden ze bij de GGZ ook. Wat je zegt over die irrationele gevoelens klopt zeker en ik ben nog niet eens helemaal afgebouwd, 20 mg Oxa nog maar. Opbouwen is zeker niet de bedoeling. De Asthon Manual ken ik door en door vaak gelezen. Leefde ze nog maar dan liet ik me opnemen in 1 van haar detoxopnames, zij wist er echt alles van en dan kunnen ze je ook beter gerust stellen. Artsen hier weten er weinig tot niets van helaas.

Dank je voor je antwoord.

@karin123, top joh, je doet het goed meid, echt. Vertel me niets over intense gevoelens, ik ben ook nog aan het afbouwen. Ik ben met het allerlaatste restje bezig. Maar enkele maanden gelden had ik ook momenten dat ik tegen de muur op vloog van pure ellende. Ik heb 95% afgebouwd en voel me sinds enkele weken een stuk rustiger. Steeds maar weer oefenen met positieve gedachtes en denken: Frank dit hoort erbij, laat maar gaan, het gaat echt over, je gaat niet dood en ga zo maar door. Dat is echt het enige dat je kunt doen. Steeds weer je negatieve gedachtes uitdagen: en steeds kom je dan tot de conclusie dat het in werkelijkheid niet uit de klauwen loopt. En afleiding, hoe vreselijk moeilijk ook, ik heb mezelf bijna letterlijk geslagen om ook maar iets te doen. Hoe onbeduidend ook, steeds een beetje afleiding zoeken en dan blij zijn met jezelf dat je het toch maar mooi gedaan hebt. En natuurlijk hier heerlijk ventileren. gooi je narigheid er maar uit hoor, we zijn er allemaal voor je! XO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frankkwat goed dat je al zover gekomen bent. Had jij ook erge angst voor de normaalste dingen? Wat fijn dat het rustiger is geworden naar het einde toe, is een goed teken. Die gedachten dat is het hem precies. Altijd maar negatief denken wat ik 5 jaar geleden nooit deed. Steeds vraag ik me af: kan ik dat wel?, dat durf ik niet. Steeds bang dat mijn lichaam er mee ophoudt. Wat jij zegt is precies wat ze mij ook leren. Steeds jezelf uitdagen en zeggen dat je het wel kunt en durft. Heb net een stuk met de hond gelopen maar wat ging dat zwaar was blij dat ik er weer was. Komt dat alles strak staat van de spanning en het is me eergisteren in de rug geschoten van de stress.

Maar het klopt wat je zegt over positieve gedachtes hebben, soort van omdenken, vind het nog erg moeilijk omdat het een gewoonte is geworden alles negatief te zien.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

@Frankkwat goed dat je al zover gekomen bent. Had jij ook erge angst voor de normaalste dingen? Wat fijn dat het rustiger is geworden naar het einde toe, is een goed teken. Die gedachten dat is het hem precies. Altijd maar negatief denken wat ik 5 jaar geleden nooit deed. Steeds vraag ik me af: kan ik dat wel?, dat durf ik niet. Steeds bang dat mijn lichaam er mee ophoudt. Wat jij zegt is precies wat ze mij ook leren. Steeds jezelf uitdagen en zeggen dat je het wel kunt en durft. Heb net een stuk met de hond gelopen maar wat ging dat zwaar was blij dat ik er weer was. Komt dat alles strak staat van de spanning en het is me eergisteren in de rug geschoten van de stress.

Maar het klopt wat je zegt over positieve gedachtes hebben, soort van omdenken, vind het nog erg moeilijk omdat het een gewoonte is geworden alles negatief te zien.

@karin123ik werd de eerste helfst van mijn afbouw soms helemaal gek van angst. Gewoon naar buiten gaan of naar een winkel, lopen met de hond, het leken vreselijke opgaves allemaal. Laat staan dat ik iets durfde te vragen aan iemand in een winkel, vreselijk. Het liefst bleef ik in bed hoewel ik daar nog slechter van werd eigelijk. Ik kon het soms nergens vinden. Dus toen ben ik begonnen met lijstjes maken. Een weg vinden in activiteit en rust. Taken die ik MOEST doen van mezelf per dag. Heel simpel zoals douchen en scheren, de hond uitlaten, de was doen, stofzuigen en ga zo maar door. Met een tijd erbij en rustperiodes inlassen die ik dan in de stoel of op de bank door mocht brengen. Ik heb me daar steeds strikt aan gehouden. En dat werkte goed. Eind van de dag steeds afvinken, heel flauw misschien maar het heeft mij enorm geholpen. 

Als ik het zo lees ben je echt goed bezig, de goede gedachtes komen echt vanzelf, tussen doen en ook echt ervaren en voelen zit vaak veel tijd heb ik gemerkt. Mijn psychologe zij steeds: blijf bij het positieve, het voelt nu nog niet zo, maar als je vol blijft houden volgt je gevoel vanzelf en daar had ze gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...