Spring naar bijdragen

Do 4 jun 20


Aanbevolen berichten

Wij hebben elkaar gewoon hard nodig om alles draaiende te houden. Toen ik een keer 4 dagen weg was voor mijn werk in het buitenland was zij maar al te blij dat ik weer terug was.

'S avonds duik ik regelmatig mijn mancave in en kan zij lekker TLC kijken, of Forge of empires op haar telefoon spelen of meer van dat soort suffe dingen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik geloof toch dat als mijn partner zou zeggen dat ze het al moeilijk vind om het een zondag met mij uit te houden en liever heeft dat ik weg ben ik ook meteen weg zou zijn.

Echt wel

Dan voel je je echt een melkkoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei bumperjim:

En ik speel liever snooker dan pool

Dan kunnen we elkaar een corona proof boks geven. Kon geen plaatje vinden met een snookertafel, maar die zou zeker in mijn ideale mancave komen te staan. Ben snooker fan.

Dartbord erbij. Pinball machine, bubbelbad. Man, ik heb nog zoveel om voor te werken.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sandro:

Dan kunnen we elkaar een corona proof boks geven. Snooker is top. 9 ball pool vind ik ook wel leuk.

Volgend forum uitje in een poolcentrum. 
Als je met spa rood speelt dan speel je na een uur of twee alle bierdrinkers eruit. Heb ik met karten ook weleens gedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Als je met spa rood speelt dan speel je na een uur of twee alle bierdrinkers eruit.

Ja, dat zal wel. Terwijl zij denken dat ze steeds beter spelen. 

Op YouTube zijn mooie filmpjes te vinden van jaren 70 profsnooker. Hoe het er toen aan toe ging...hele andere tijd qua roken en drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Reacher:

Ha @Jannigje! Ik zou de zomer aangrijpen om te vragen of jullie buiten kunnen zingen, heb je nog wel eens contact met de koorleden of dirigent. Ook samen zingen via beeldbellen kan heel mooi zijn. 

De regels voor zangers: 3 m afstand, ruimte 4 m hoog: 30m2 per zanger. Ons koor bestaat uit ongeveer 90 leden. Dat samen (buiten)zingen zit er niet in.

Beeldbellen wordt onderzocht. Geen idee hoe dat klinkt, naast mijn eigen stem die ik dan natuurlijk erg sterk hoor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Jannigje:

30m2 per zanger.

Zo dat is flink!

Het is heerlijk om in een koor te zingen. Jammer dat dit dé manier is om spuugdruppels te verspreiden. Hopelijk is er toch iets te vinden dat je iets samen kan doen. In een station of winkelcentrum misschien. En dan zogenaamd spontaan in zingen uitbarsten. Een flashmob heet dat toch.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hoe de discussie verder ging over thuis werken. Het reizen mis ik juist wel, want ik fietste elke dag 20 minuten heen en terug. En inderdaad, ik hoef geen nieuwe kleren meer te kopen. Trek gewoon een trainingsbroek aan en een bloes erop, als ik een beeldbel vergadering heb. Inmiddels ben ik ook heel bedreven in achtergrondjes. Eerst zag je de collega's thuis zitten in hun slaapkamer of aan de keukentafel. Nu heeft iedereen een gekozen achtergrond, bijvoorbeeld een sjiek appartement of de mancave van Sandro. Zo'n foto kun je als achtergrond gebruiken en het lijkt dan net of je daar zit te werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Lonster:

Nu heeft iedereen een gekozen achtergrond, bijvoorbeeld een sjiek appartement of de mancave van Sandro. Zo'n foto kun je als achtergrond gebruiken en het lijkt dan net of je daar zit te werken.

Wij deden tot nu toe alles zonder beeld. Maar ik merk dat daar nu verandering in komt. Afgelopen dagen ineens 2 keer een overleg waarbij mensen camera aanzetten. Één van die overleggen was ons afdelingsoverleg. Ben ik snel de tuin ingedoken. Mooie achtergrond van de heg, ik droeg een tanker top, want was warm. "Zo, wat zit jij er zomers bij!". 

Andere collega's zaten er minder florissant bij (het was ook een spontaan idee van een collega om eens met beeld te doen). Corona coupes all over the place :lol:

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Sandro, grappig dat het voor jullie nieuw is. Via de computer bellen zonder beeld kan ook handig zijn, wij delen dan soms het scherm met elkaar en zo lijkt het alsof je meekijkt over de schouder van je collega. Moet je natuurlijk wel uitkijken dat je geen gekke websites open hebt staan of iets over een alcoholverslaving. Ik heb 2 laptops, op mijn werklaptop kijk ik wel uit om hier te kijken en schrijven. Je weet maar nooit.

Het vergaderbellen via Microsoft Teams is de afgelopen weken verbeterd. Wij hebben een team van 8. Eerst zag je daar maar vier mensen van, en nu al zes. Meer dan genoeg. En overleggen met zijn drieën of vieren via beeldbellen vind ik wel goed werken, leuk wel om de gezichten erbij te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lonster:

wij delen dan soms het scherm met elkaar en zo lijkt het alsof je meekijkt over de schouder van je collega. Moet je natuurlijk wel uitkijken dat je geen gekke websites open hebt staan of iets over een alcoholverslaving. Ik heb 2 laptops, op mijn werklaptop kijk ik wel uit om hier te kijken en schrijven. Je weet maar nooit.

Beeldscherm delen is bij ons onmisbaar. Dat doen we vrijwel elk overleg.

Idd, werklaptop gebruik ik ook alleen maar voor werk. Niet om bijv dit forum te bezoeken. Dit forum bezoek ik alleen met mijn mobiele telefoon. Soms lastig om langere verhalen te typen op zo'n klein toetsenbordje, maar het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beeldbellen vereist weer andere omgangsvormen dan gewoon bellen en daar moet je dan weer aan wennen. Het nadeel van beeldbellen, behalve de vertraging, is dat je niet ondertussen kunt ijsberen of alvast de waterkoker aan te zetten. Ook moet je bedenken dat als je je concentreert, je niet de hele tijd op je hoofd moet gaan krabben als je tenminste niet voor gek wilt staan.

Voordeel is wel dat je net wat meer contact met een ander kan hebben, en ook aanknopingspunten om een grapje te maken of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer iemand zijn scherm deelt, wat wij dus altijd wel doen, zie je de collega's nog maar zo klein onder in beeld dat je ze eigenlijk niet meer ziet.

Ons team is overigens ook wat groter en je ziet het beeld alleen maar van de laatste 6 die iets gezegd hebben ofzo. Maar je belt ook weleens in wat kleiner verband natuurlijk, dan kan het goed werken.

Persoonlijk vind ik "anoniem" overleggen met de microfoon op mute en ondertussen een bakje koffie zetten heerlijk hoor. Met de microfoon op mute kun je af en toe ook je verbazing uitspreken als iemand weer eens wat belachelijks zegt. Wel zeker zijn dat je echt op mute staat haha.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben net languit in de kamer gevallen, knie en voet gekneusd. Het zit niet zo mee de laatste dagen.

Tot overmaat van ramp wordt de kast waar ik al enige tijd op wacht mogelijk morgen toch niet bezorgd! Het hele ding is niet in het het track and trace gebeuren te vinden. Tijdens het bestellen was er een computer storing, mogelijk is de hele bestelling niet doorgekomen. 
Toen ik erachter kwam was de klantenservice natuurlijk al gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...