Spring naar bijdragen

Verslaving


Amber77

Aanbevolen berichten

Ik kamp al jaren met een alcoholverslaving maar gebruik daarbij ook ritalin die ik voorgeschreven krijg voor mijn autisme. Dit medicijn misbruik ik de afgelopen maanden omdat het echt helemaal niet goed met mij gaat op dit moment. Als in dat ik altijd al wel problemen heb gehad maar door corona, wegvallen van werk en dergelijke nu 11 weken thuis zit en ik extreem op zoek ben naar alles wat verdoofd. 
 

Ik voel aan mijn hele lijf dat ik echt niet goed bezig ben want slaap amper, moet de hele tijd naar adem happen heb een krampachtig gevoel op mijn borst. Ook lieg ik over het gebruik van mijn medicijn want heb mijn man beloofd het niet meer te gebruiken maar ben na 1,5 toch stiekem het weer gaan gebruiken omdat ik niet zonder kan. 
 

Vanaf volgende week ga ik weer in behandeling. Zowel in de verslavingszorg en daarnaast psychiatrische zorg. Ik weet alleen dat als ik dit eerlijk bij hun neerleg er meteen word gezorgd dat er zoveel controle is dat ik het niet meer kan gebruiken. Dat maakt mij zo angstig want ik vind het leven zo zwaar zonder deze combinatie van alcohol en ritalin. Dit gebruik maakt het juist dat ik het kan verdragen. 
 

Ik weet niet wat ik moet doen. Het ene moment wil ik overal echt mee stoppen en mijn leven op de rit krijgen maar er hoeft maar iets te gebeuren en ik grijp meteen naar de middelen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo, 

dankjewel voor je reactie. Ik weet inderdaad dat er echt iets moet gebeuren want ben soms ook echt klaar met wat ik mijn lijf aandoe, de leugens en beloftes die ik niet waar maak.

Alleen er zijn de afgelopen weken echt momenten dat mijn hoofd ontploft. Ik kan niks verdragen. Licht, geluid, ik voel al mijn kleren tegen mijn lijf zitten, de warmte.. Ik zou het liefst kei hard willen gillen dan. Ik word gek van al die prikkels. Dit is het enige wat nu helpt.

Ik heb mijn hoop gevestigd op volgende week als ik weer in behandeling ga. Alleen indd het eerlijk zijn over alles zorgt ervoor dat iedereen mij onder een vergrootglas legt en als ik dan helemaal overprikkeld ben dan heb ik die alcohol en ritalin niet meer. Dat gevoel maakt me doodsbang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoi Amber,

Het is goed dat je in behandeling gaat bij een afkickkliniek. Maar ook dat je tekenen van een verslaving inziet.  De combinatie van alcohol en medicijnen, in dit geval ritalin, zijn niet goed voor je gezondheid. Alcohol en medicijnen kunnen elkaars werking beïnvloeden. Zo kunnen medicijnen de afbraak van alcohol vertragen waardoor een giftig afbraakproduct van alcohol langer in het lichaam blijft. Dit kan zorgen voor misselijkheid, duizeligheid en hoofdpijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...