Spring naar bijdragen

31 jarige vrouw met kater


Soberbunny31

Aanbevolen berichten

Ik lig nu op bed want ik heb een kater de ergste effecten zijn gelukkig al weg want ik had gisteravond gedronken rond18:00 uur. 1 fles wijn en daarna een half liter bier.

Hallo ik ben Soberbunny, (v)

Kwam vandaag door schuldgevoel op dit forum terecht en herken veel verhalen van mensen hier.

Ik ben nu 31 jaar oud en woon op mezelf. Mijn vriend woont zowat bij me maar hij heeft wel zijn eigen huis. In de relatie hebben we samen veel gedronken maar nu is het wel 70% verminderd. Soms een uitschieter, hij zelf rookt liever wiet. 

 De afgelopen 2 jaar heb ik periodes van geen alcohol steeds 1 of 2 maanden en dan toch weer wat drinken (nu kan ik best een glaasje..) en dan weer uitschieten. Soms met black outs soms hou ik het bij 1 glaasje maar het belangrijkste is dat het me schuld en schaamte oplevert en dat het me in de weg staat om het leven te lijden waar ik trots op ben.

Ik hoop hier te leren van ervaringen van anderen en wie weet heeft iemand iets aan mij verhalen 

Liefs, en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Soberbunny31:

belangrijkste is dat het me schuld en schaamte oplevert en dat het me in de weg staat om het leven te lijden waar ik trots op ben.

Schuldgevoel, ja dat kennen we allemaal helaas. Wat is je plan nu bunny? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vreemde dag vandaag.

Vanmiddag therapie gehad en dat was een behoorlijk heftige sessie.

Ik ben nogal in de war omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik mijn leven compleet heb ingericht om te kunnen ontsnappen aan mijn leven. (!Wtf?)

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik van 31 mei (de dag dat ik mij voorstelde op dit forum)  t/m 1 juli niet drink.

Dit lukt goed. Ik heb weinig zin om te drinken ook vanwege leververvetting. Morgen moet ik eigenlijk een afspraak maken met de huisarts voor de lichamelijk klachten waar ik mij zorgen over maak. 

Vermoeidheid, spanning voelen onder mijn rechter onderste rib, ook rechterkant rug drukkend gevoel,  Boos, depressief, aphatie, geen zin om iets te ondernemen, thuis blijven en opsluiten in slaapkamer.

Dat ik niet naar buiten ga heeft ook te maken met dat het uiterlijke verzorgings ritueel nogal lang duurt.

Ik ben meestal nogal levendig en heb ook bijna altijd zin om te bewegen maar vandaag kan ik mezelf er niet toe zetten. Het belangrijkste is dat ik het niet drinken tot 1 juli vol hou, voor mijn zelfvertrouwen en zelfrespect.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Soberbunny31:

Ik ben nogal in de war omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik mijn leven compleet heb ingericht om te kunnen ontsnappen aan mijn leven. (!Wtf?)

Kan mij voorstellen dat het een heftige sessie is geweest Sb! Je conclusie heb ik een paar keer gelezen, ik vind het zelf een mooi inzicht. Raakt het niet de kern? Als je deze conclusie doortrekt, is dit niet ook onderdeel van waarom drinkers drinken? Ontsnappen aan het leven zelf? 

Voor mij in ieder geval wel, ik gebruikte drank om mijn eigen leven even te vergeten, terug te trekken in mijn roes, uit mijn echte bestaan. Ik dronk het liefst alleen zodat ik niet gestoord werd in mijn eigen chemisch gecreëerde wereldje.
Om te “ontspannen” was mijn overtuiging.

Kan mij voorstellen dat het verwarrend is, en dat je vermoeid en lusteloos bent, herken ik ook van mijn begin. Niet alleen lichamelijk moet je herstellen, het verwerken van alles wat er mentaal bij komt kijken vreet ook energie.

Neem de tijd, niemand is binnen een maand verslaafd geraakt dus is het niet realistisch te verwachten dat het binnen een maand weer over is. 
Vandaag niet gedronken? Prima, morgen weer een dag :)
 

 




 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Soberbunny31:

Vreemde dag vandaag.

Vanmiddag therapie gehad en dat was een behoorlijk heftige sessie.

Ik ben nogal in de war omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik mijn leven compleet heb ingericht om te kunnen ontsnappen aan mijn leven. (!Wtf?)

Dit overkomt meer mensen dan je denkt. Dat je in zo'n patroon verzeild raakt. Maar je kan er ook weer uit. 31 joh je hebt nog zat leven over. Er zijn er ook die pas bij 65 op dit idee komen. 

Sterkte. Overal zijn redenen voor geweest. Goede of slechte. Nu vooruit kijken. Alleen het heden kan je nu veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Maverick:

Neem de tijd, niemand is binnen een maand verslaafd geraakt dus is het niet realistisch te verwachten dat het binnen een maand weer over is. 
Vandaag niet gedronken? Prima, morgen weer een dag :)
 

Dat is helemaal waar. Ik denk dat ik de ernst van de situatie bij mezelf ook heb onderschat.

Op een ander draadje zag ik dat @Meadow een youtube filmpje had neergezet van roadmap of recovery. Toevallig heb ik die net gekeken en vallen de puzzelstukjes weer wat op zn plek.

Fijne reacties ook van @bumperjim en @Cleo66 bedankt, het betekent veel voor me.

Morgen weer een dag:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker gek dat ik je bericht nu pas lees.

Wat een leuke namen heb je voor mij verzonnen, je zou er bijna een nieuwe account voor aanmaken. :)

Ik heb nu echt geen zin meer om weg te rennen, heeft tot nu toe niets opgeleverd behalve dan op de korte termijn. Sinds ik op dit forum ben is de drang om te drinken heel erg verminderd. Komt door de herkenbare verhalen over probleem ontkenning in de beginfase van het stoppen..

Het uitvoerige verzorgingsritueel is angst dat ik iets over het hoofd zie, iets aan mijn uiterlijk waar anderen mij volledig op kunnen neerhalen. Als ik heel lang bezig ben met mijn uiterlijk dan heb ik het gevoel dat ik het meer onder controle heb, de reactie van anderen. (Wat natuurlijk niet mogelijk is) zie het maar als een dwangneurose onstaan door onzekerheid.

Konijnen wat zijn ze leuk he! Inderdaad de enthouisaste sprongetjes en het blije rond hupsen is heel cute. Een binkie, eerste keer dat ik dat hoor.^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soberbunny! Het beste is om nooit meer te drinken.. Je gaat dan wel door de hel, maar het is alleszins de moeite waard. Zelf heb ik ook nog steeds last van de naweeën van mijn alcoholgebruik. Gewoon doorzetten en nooit opgeven. Ik heb ruim 40 jaar redelijk tot zwaar gedronken. Ik deed dat is gebleken om mijn emoties onder controle te houden en vooral de stress te lijf te gaan. Nu probeer ik mijn stress door meditatie te onderdrukken. En dat lukt me wel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Adrian:

Soberbunny! Het beste is om nooit meer te drinken.. Je gaat dan wel door de hel, maar het is alleszins de moeite waard. Zelf heb ik ook nog steeds last van de naweeën van mijn alcoholgebruik. Gewoon doorzetten en nooit opgeven. Ik heb ruim 40 jaar redelijk tot zwaar gedronken. Ik deed dat is gebleken om mijn emoties onder controle te houden en vooral de stress te lijf te gaan. Nu probeer ik mijn stress door meditatie te onderdrukken. En dat lukt me wel.

 

Ja zonder drinken komt er veel shit boven. Je bekijkt de wereld op een andere manier.

40 jaar dat is een lange tijd. Het geeft hoop dat je jezelf, zelfs dan, nog kunt herpakken. Vind het bijzonder moedig van je en goed ook dat je aan mindfulness doet schijnt veel mensen te helpen. 

Ik stoof zelf rechtstreeks op afgrond af met binge drinken waarbij ik 1x op het randje zat van comazuipen dat was echt een hel, vooral de volgende dag.

Nooit meer werkt voor mij niet. Ik wil het niet en ik ga het vandaag niet doen, werkt voor mij beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Soberbunny31:

Ja zonder drinken komt er veel shit boven. Je bekijkt de wereld op een andere manier.

40 jaar dat is een lange tijd. Het geeft hoop dat je jezelf, zelfs dan, nog kunt herpakken. Vind het bijzonder moedig van je en goed ook dat je aan mindfulness doet schijnt veel mensen te helpen. 

Ik stoof zelf rechtstreeks op afgrond af met binge drinken waarbij ik 1x op het randje zat van comazuipen dat was echt een hel, vooral de volgende dag.

Nooit meer werkt voor mij niet. Ik wil het niet en ik ga het vandaag niet doen, werkt voor mij beter.

Kom elke dag op de dagdraad. Hier kun je veel steun krijgen van soortgenoten.. Mij helpt het in ieder geval wel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik het moeilijk met mijn gedachten. Normaal zou dit mij richting de fles wijn aanschaffen brengen. Ik Merkte dat ik vandaag meer dacht aan alcohol vooral toen ik in de supermarkt was. Het is een teken dat iets mij bezig houd dat ik liever uit de weg ga.

Mijn relatie ben ik dronken ingerold. Ik zat waarschijnlijk aan het hoogtepunt van mijn drankcarrière toen ik mijn vriend ontmoette.

Moeilijk om nu mijn leven zo te zien veranderen en steeds meer moeite te hebben om hem nog om mij heen te verdragen. Ik vind dat heel erg kut. Hij drinkt hij rookt hij hangt hier een beetje en kijkt veel tv. Ik haat de tv, ik haat het roken en ik haat de geur van zuur alcoholzweet naast mij in bed. (Hoor wie het zegt)

Het verleden trekt aan mij. Hij staat voor het verleden en ik heb iedere dag weer behoefte aan alleen zijn of een vriend die past bij wie ik nu ben. Vervelend.

Ik ga hem niet kunnen veranderen en wil dat ook niet willen. Hij is goed zoals hij is. Ik ben heel bang dat ik hem verlies als ik verander, hij is zo lief en een grote steun. Dankzij hem ben ik verbeterd. Tegenstrijdig. Dat getwijfel maakt mij gek. 

Drank gaat dit getwijfel niet oplossen. Het helpt vooral bij het onderdrukken van de nieuwe behoeften die mij beangstigen. Voor even dan.

:moon:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zijn boek "Verslaafd aan liefde" gaat Jan Geurtz op dit soort zaken in. Ik heb het net uit en ben nu zijn eerdere boek "De verslaving voorbij" aan het lezen. Het zet me erg aan het denken en ik herken steeds meer dingen in mezelf waar ik eerder maar niet doorheen prikte. Misschien ook iets voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...