Spring naar bijdragen

Huiskamer 31 mei 2020


Louisa

Aanbevolen berichten

Morning peepz. 

Heb besloten niet meer iedere dag over een kijk in mijn gevoel en beleving te schrijven op een open forum. Ik vond t fijn maar krijg door omstandigheden toch een onveilig gevoel. Ik kan hier niet over schrijven op een open forum. Heb er ook nooit over geschreven. Dus ik kan t niet uitleggen. 

Mocht je het willen weten, kun je mij pb'en.

Fijne dag en tabee weg ermee :)

Ik blijf meelezen zover dat lukt en reageren! Dikke kus :lips:

 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Morning peepz. 

Heb besloten niet meer iedere dag over een kijk in mijn gevoel en beleving te schrijven op een open forum. Ik vond t fijn maar krijg door omstandigheden toch een onveilig gevoel. Ik kan hier niet over schrijven op een open forum. Heb er ook nooit over geschreven. Dus ik kan t niet uitleggen. 

Mocht je het willen weten, kun je mij pb'en.

Fijne dag en tabee weg ermee :)

Ik blijf meelezen zover dat lukt en reageren! Dikke kus :lips:

 

 

Sterkte, @Louisa!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bellietjonge wat een toestand joh, vreselijk voor je. Het is voor veel mensen idd gif en ik vraag me ook echt af waarom ze die rommel zo makkelijk blijven voorschrijven. Er is echter geen vervangend middel, en vroeg of laat loop je toch tegen de lamp. En zie er dan maar eens af te komen. Dat is vaak keihard werken. En de rit uitzitten, terwijl je nooit weet hoe lang die rit gaat duren. Je zenuwstelse moet weer helemaal leren om alle gevoelens en emoties zelf te verwerken en dat kost tijd, dat herstel gaat vaak langzaam. Kop op, je bent echt niet alleen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ik heb een vraag ik ben aan het afbouwen maar sinds een paar dagen heb ik tussen mijn vingers rode vlekken kan dat van het afbouwen zijn       liefs Wilhelmina

Het zou zomaar kunnen, al staat dat niet echt omschreven als afbouwverschijnsel. 
Hoe gaat verder met jou bij het afbouwen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ELL:

Sterkte en succes @Louisa :rose:

Hoe gaat het bij jou lieve  @Cyclad58? Ik schrijf hier weinig maar lees nog wel mee. 

 

Dag lieve @ELL, dank je wel voor je belangstelling! Hoe is het nu met jou? 

Ik ben helaas weer sinds ergens in maart aan de Temazepam nadat ik echt niet meer sliep. Dat was in het begin van de Coronacrisis, toen een vriend van mij ernstig ziek werd daardoor en ik ook veel moeite ondervond met alle veranderingen. Huisarts schreef mij Lorazepam voor, maar dat had ik in 2017 netjes afgebouwd en dat wilde ik echt niet. Uiteindelijk gezwicht voor 10 mg Temazepam capsules. IK neem ze niet eens voor het slapen, maar pas als ik om 12 uur nog wakker lig. In het begin ging het soms een paar nachten goed, maar nu niet meer, zodat ik om 12 uur alsnog de Temazepam moet nemen. Dan slaap ik meestal wel een uur of 6. Zonder slaap ik gewoon nagenoeg niet.

Ben ook bij een psychologe met schematherapie begonnen. Daar komen wel wat dingen uit, bv dat ik nooit als kind heb geleerd met emoties om te gaan, om emoties te uiten. Dat kan  ik nog steeds heel slecht. 

Enfin, nu wil ik weer van de Temazepam af, maar dat zal ik dan moeten afbouwen. Eerst maar omzetten naar Diazepam 5mg en dan langzaam weer terug. IK ben eigenlijk best wat boos op mezelf en misschien nog wel meer teleurgesteld. Het lukte echt niet meer, maar had ik het niet anders moeten oplossen? Die vragen houden mij wel bezig. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cyclad58:

Het zou zomaar kunnen, al staat dat niet echt omschreven als afbouwverschijnsel. 
Hoe gaat verder met jou bij het afbouwen? 

 

Zojuist zei Cyclad58:

Het zou zomaar kunnen, al staat dat niet echt omschreven als afbouwverschijnsel. 
Hoe gaat verder met jou bij het afbouwen? 

Dankje wel voor je antwoord 

     Afbouwen is zo zwaar onmenselijk maar er is geen andere weg ik huil erg veel ik heb te lang die troep geslikt dat heb ik 40 jaar gedaan ben nu 74  maar we moeten niet stoppen dan heb je verloren zonde al die moeite voor niks gedáan en al die afbouw symptomen zijn niet te tellen weten we allemaal elkaar moet inspreken is zo belangrijk hoe gaat het jou met afbouwen ik wens je genezing  ik stond op 5 nu volgende maand op een halfje bromazepan  liefs Wilhelmina jij

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

 

Dankje wel voor je antwoord 

     Afbouwen is zo zwaar onmenselijk maar er is geen andere weg ik huil erg veel ik heb te lang die troep geslikt dat heb ik 40 jaar gedaan ben nu 74  maar we moeten niet stoppen dan heb je verloren zonde al die moeite voor niks gedáan en al die afbouw symptomen zijn niet te tellen weten we allemaal elkaar moet inspreken is zo belangrijk hoe gaat het jou met afbouwen ik wens je genezing  ik stond op 5 nu volgende maand op een halfje bromazepan  liefs Wilhelmina jij

 

Je stuurt me iets en doe het per ongelukkig weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Wilhelmina:

 

Dankje wel voor je antwoord 

     Afbouwen is zo zwaar onmenselijk maar er is geen andere weg ik huil erg veel ik heb te lang die troep geslikt dat heb ik 40 jaar gedaan ben nu 74  maar we moeten niet stoppen dan heb je verloren zonde al die moeite voor niks gedáan en al die afbouw symptomen zijn niet te tellen weten we allemaal elkaar moet inspreken is zo belangrijk hoe gaat het jou met afbouwen ik wens je genezing  ik stond op 5 nu volgende maand op een halfje bromazepan  liefs Wilhelmina jij

 

Ik ben in 2017met succes afgebouwd van 4 mg Lorazepam. Nu helaas weer teruggevallen en slik nu 10 mg Temazepam voor het slapen. Dat ga ik binnenkort afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Ik ben in 2017met succes afgebouwd van 4 mg Lorazepam. Nu helaas weer teruggevallen en slik nu 10 mg Temazepam voor het slapen. Dat ga ik binnenkort afbouwen. 

Ja door gaan hoor nu gaat het jou ook lukken geef niet op kijk vooruit niet achterom slapen is een probleem vannacht weer niet geslapen ik gebruik melatonine 10 mg en dat help meestal niet ik ga zo stukjes pil wegen maar lief dat je me geschreven heb   Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ja door gaan hoor nu gaat het jou ook lukken geef niet op kijk vooruit niet achterom slapen is een probleem vannacht weer niet geslapen ik gebruik melatonine 10 mg en dat help meestal niet ik ga zo stukjes pil wegen maar lief dat je me geschreven heb   Wilhelmina

Ik heb ook melatonine geprobeerd, maar dat hielp ook niet. CBD olie evenmin, zelfs quetiapine (dat heb ik inmiddels ook afgebouwd) hielp niet. Dat slapen is echt een probleem. Met Temazepam lukt het meestal wel en dat is echt een zegen, maar ik weet ook dat ik er weer vanaf moet. 

Ik vind het echt knap wat jij doet, @Wilhelmina Je bent al zover, het gaat je lukken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een heftigheid bij iedereen. Ik dacht de oxazepam wel snel te kunnen afbouwen. Ik gebruikte meestal 1-2 oxazepam 10 mg. Afhankelijk van mijn stress niveau. Bij het afbouwen dacht ik het zo ook wel te kunnen doen. De helft minderen, alleen als ik het echt nodig heb maar zo werkt het blijkbaar niet. Vandaag een beroerde dag ..... na een beroerde nacht met 1 temazepam. Ik moet mij wasrschijnlijk toch meer aan een schema houden???

bewerkt door mijnleven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bellie:

Ik heb echt vandaag erge ontwenningsverschijnselen. Vannacht daardoor ook niet geslapen. Zenuwen gieren door mijn lijf, oorsuizen en net boven een bak gezeten. Wat zou ik doen? Ik heb 18 mei dus 5 mg van de 15 mg van Oxazepam afgehaald.  Doorzetten of toch terug naar de 15 mg omdat het te snel ging?

Niet te snel gaan Bellie probeer wat te rusten oorsuizingen zijn vreselijk door zenuwen gaat het harder gaat effe in de zon zitten krijg je andere gedachten ik wil je alleen troosten ik heb vanacht niet geslapen dan kan je niks doen en ben je erg moe en huilen macht je verdriet moet eruit    we gaan met zijn allen naar een pil loos leven    liefs Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Wil, fijn dat je er weer ff bent. En onze Cyclad. Jammer kerel dat het weer even niet makkelijk is maar overal komt een eind aan, en je bent sterk genoeg om dit weer te overleven.

Bellie ik zou proberen op 10 mg. te blijven, daar ben je nu al 12 dagen vanaf. Das al mooi mee genomen. Maar blijf voorlopig maar op 10 mg. denk ik, en niet meer afbouwen, tot het weer een beetje gestabiliseerd is en ga dan 1/8 eraf halen of nog minder, maar niet ineens zoveel, Daar krijg je heel veel last van,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil kijk eens of het tussen je vingers vochtig is? En jeukt het? Het is nogal warm en vingers zitten dicht tegen elkaar aan dus het vocht kan niet weg. Strooi er eens wat talgpoeder tussen als het vochtig is. Verder geen zorgen maken hé kanjer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat lees ik toch steeds weer ellendige verhalen hier. Ik moet zeggen dat ik lang niet alles meer lees, maar wat ik lees doet me zeer. Helemaal nu ik zelf ook weer aardig in de kreukels lig. De meesten van jullie kennen mijn afbouwverhaal niet, ik zal t hier niet herhalen. Ik weet alleen heel goed door welke hel jullie allemaal gaan. Zelf ben ik al 3 jaar bezig met afbouwen en heb echt de bodem van de put gezien. Sinds een Klein jaar ben ik over op diazepam en dat is echt beter te handelen. Maar nog voel ik me slecht hoor. Net even bij mn ouders geweest, maar dat trek ik dus helemaal niet. Dus me maar weer naar huis laten brengen en nu ellendig op de bank. We moeten vertrouwen houden dat we van die rotpillen af komen en ons leven terug krijgen. Ik weet als geen ander dat dat vertrouwen er lang niet altijd is, of beter gezegd, meestal niet is. Maar we strijden door, dappere mensen, zet m op.

@Louisa, weet jij al wanneer je in opname kunt

@Cyclad58, zo naatje dat je niet slaapt zonder de tema. Ik hoop echt dat je slaap snel hersteld en je kunt beginnen met afbouwen. 

Denk aan jullie allen. Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bellie je weet niet hoeveel er verdiend wordt aan die medicatie. Miljarden. En wat is nu makkelijker is je je niet kunt verdiepen in iemands probleem dat hem of haar vol te stoppen met tranquilizers?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou kunnen Bel. maar misschien span je je schouders nu erger en kan er iets knel gaan zitten. Gespannen Schouders betekenen vaak opgekropte boosheid. Kijk nu je bezig bent met afbouwen hebben gevoelens meer kans weer naar boven te komen, je kan ze niet meer weg drukken door medicatie. Maar probeer straks eens een warme douche op die plek te zetten misschien verlicht het wat. Warmte ontspant.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent heel sterk @Cyclad58, straks kun je echt wel weer afbouwen als je wat meer rust hebt. Goed dat je het omzet naar Diazepam. Ai, omgaan met emoties. Dat is herkenbaar lastig inderdaad. Super dat je dat hebt opgepakt. Straks komt voor jou ook de stijgende lijn weer! 

@Wilhelmina, zo super dat je doorzet. Mijn moeder bouwt ook een medicijn af, ze twijfelde of ze door moest en ze vroeg zich af of ze niet te oud was voor afbouw. Ze is 62. Toen heb ik jou als voorbeeld gegeven :rose:

ha lieve @doorbijter. Jij bent er nog niet bovenop dus, uit de dip. Balen voor jou, hopelijk komt dat straks weer. Goed dat je wel naar huis bent gegaan, hoe rot ook. 

Bij mij gaat het een klein beetje beter. Ik durfde het weer aan om acupunctuur te doen na 13 weken benzovrij. Dit heeft toch al iets geholpen. Ook gebruik ik hooikoortsmedicatie, dit had ik nooit nodig maar sinds de pillenzooi ben ik 1 histaminebom. Liever geen pillen, maar het was echt nodig. Mijn stemming knapt er ook lichtjes van op en het lijkt de adrenaline wat te kalmeren. 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ELL:

Je bent heel sterk @Cyclad58, straks kun je echt wel weer afbouwen als je wat meer rust hebt. Goed dat je het omzet naar Diazepam. Ai, omgaan met emoties. Dat is herkenbaar lastig inderdaad. Super dat je dat hebt opgepakt. Straks komt voor jou ook de stijgende lijn weer! 

@Wilhelmina, zo super dat je doorzet. Mijn moeder bouwt ook een medicijn af, ze twijfelde of ze door moest en ze vroeg zich af of ze niet te oud was voor afbouw. Ze is 62. Toen heb ik jou als voorbeeld gegeven :rose:

ha lieve @doorbijter. Jij bent er nog niet bovenop dus, uit de dip. Balen voor jou, hopelijk komt dat straks weer. Goed dat je wel naar huis bent gegaan, hoe rot ook. 

Bij mij gaat het een klein beetje beter. Ik durfde het weer aan om acupunctuur te doen na 13 weken benzovrij. Dit heeft toch al iets geholpen. Ook gebruik ik hooikoortsmedicatie, dit had ik nooit nodig maar sinds de pillenzooi ben ik 1 histaminebom. Liever geen pillen, maar het was echt nodig. Mijn stemming knapt er ook lichtjes van op en het lijkt de adrenaline wat te kalmeren. 

Liefs

ELL groetjes aan je moeder nee hoor pas 62 in mijn ogen nog jong  en met jou komt het ook goed liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben echt geschrokken van de verhalen op dit forum. Het geeft mij ook veel angst. Wat een wanhopige dag had ik vandaag. Ik weet soms niet meer waar ik het zoeken moet. Een vriend van mij heeft mijn ex laten weten dat ik niet meer voor onze dochter kan zorgen. Zoveel schaamte en zorgen over de toekomst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bellie:

Inderdaad bolletje. Ik heb mij de afgelopen dagen in deze materie verdiept. 1 miljoen Nederlanders zitten er aan. Huisarts assistentes die gewoon maar herhaalrecepten blijven geven. Mijn vader heeft wel 20 jaar aan de Diazepam gezeten. Constant werd dat weer verlengd. Toen hij niet meer kon slapen en hallucinaties kreeg, hij zag zijn vader in de slaapkamer en op de gang staan die al 60 jaar dood is, sleepte mijn zus hem maar de huisarts. Huisarts wist helemaal niet dat mijn vader dat spul al zo lang slikte. Echt ongelofelijk.  Met dit verhaal in gedachte kan ik mijzelf nog steeds voor mijn kop slaan dat ik er ook aan begonnen ben. Maar goed, dat is nu eenmaal gebeurd. Nu maar vooruit kijken per dag. 

Is trouwens een elektrisch gevoel van je schouder tot je vingers, net of je heel zwak stroom vast hebt, ook een ontwenningsverschijnsel?

@Bellie ja dat is een ontwenningsverschijnsel. Het begon in mijn voeten af en toe. Kroop naar mijn benen. Mijn buik en borstkas. Soms zacht soms keihard. Alleen lopen verlicht het bij mij.  Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi  @Bellie, ik ken dat elektrische gevoel maar al te goed en is een veel voorkomende klacht bij ontwenning of afbouwen, ik omschrijf het als enorme tintelen in je armen en handen en heb het ook in mijn voeten, het gevoel alsof je uren sneeuwballen gegooid hebt En nu met je handen bij de warme kachel zit. Overprikkelde zenuw uiteinden, en juist je vingers en je voeten zitten er vol mee. Vaak hebben mensen het ook in hun gezicht. Heel naar. Maar het gaat allemaal over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...