Spring naar bijdragen

Terug op valium


Aanbevolen berichten

Hoi.

Ik ben sinds een maandag terug valium 10 mg beginnen nemen. In het begin was het echt terug beter. Kon terug rustig in mijn bed blijven liggen en door de dag heen was ik kalmer en kon ik mij op andere zaken concentreren en mijn ademhaling laten voor wat het is.

Vandaag werd ik wakker en dit was precies weg, weer onmiddellijk gespannen, angstig,...

Wil dus terug van de valium af maar heb zo'n angst dat het slapen weer nihil gaat worden en de benauwdheid weer heel da dag door gaat aanhouden.

Mijn vraag is dus, kan ik nu nog "makkelijk" terug stoppen of is het al te laat en moet ik heel die hel van nul af aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Hoi.

Ik ben sinds een maandag terug valium 10 mg beginnen nemen. In het begin was het echt terug beter. Kon terug rustig in mijn bed blijven liggen en door de dag heen was ik kalmer en kon ik mij op andere zaken concentreren en mijn ademhaling laten voor wat het is.

Vandaag werd ik wakker en dit was precies weg, weer onmiddellijk gespannen, angstig,...

Wil dus terug van de valium af maar heb zo'n angst dat het slapen weer nihil gaat worden en de benauwdheid weer heel da dag door gaat aanhouden.

Mijn vraag is dus, kan ik nu nog "makkelijk" terug stoppen of is het al te laat en moet ik heel die hel van nul af aan beginnen.

Hoewel t jammer is dat je er aan begonnen bent, ben ik blij dat je ermee stopt en t niet helpt. Sorry maar ik denk wel beter, ivm tolerantie en meer slikken. 

Ik kan je alleen niet adviseren of in 1x stoppen beter is of in stapjes. Hopelijk dat knm t ziet of cyclad die weten dat wel!

Succes en hopen dat je een goede angsttherapeut vindt!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kabouter0Wesley:

Hoi.

Ik ben sinds een maandag terug valium 10 mg beginnen nemen. In het begin was het echt terug beter. Kon terug rustig in mijn bed blijven liggen en door de dag heen was ik kalmer en kon ik mij op andere zaken concentreren en mijn ademhaling laten voor wat het is.

Vandaag werd ik wakker en dit was precies weg, weer onmiddellijk gespannen, angstig,...

Wil dus terug van de valium af maar heb zo'n angst dat het slapen weer nihil gaat worden en de benauwdheid weer heel da dag door gaat aanhouden.

Mijn vraag is dus, kan ik nu nog "makkelijk" terug stoppen of is het al te laat en moet ik heel die hel van nul af aan beginnen.

Je slikt het nu dus 6 dagen, dan zou je in 1 keer kunnen stoppen. Hoe lang heb je tussendoor niets geslikt? 

Weet je. ik denk dat je klachten als je nu stopt met Diazepam niet erger worden dan voor de Diazepam, want toen had je de angst- en ademhalingsklachten ook al. 
Je kunt even kijken hoe je er op reageert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Cyclad58:

Je slikt het nu dus 6 dagen, dan zou je in 1 keer kunnen stoppen. Hoe lang heb je tussendoor niets geslikt? 

Weet je. ik denk dat je klachten als je nu stopt met Diazepam niet erger worden dan voor de Diazepam, want toen had je de angst- en ademhalingsklachten ook al. 
Je kunt even kijken hoe je er op reageert. 

Had al sinds begin januari niets meer geslikt, maar ik ben veel te snel moeten afbouwen en heb sindsdien nooit één moment van rust. Voelt steeds of ik mijn adem inhoud. Vooral tijdens wandelen, fietsen, tv kijken,... Constante angst

Zal dan vanavond terug niets nemen en kijken hoe het gaat.

Mijn idee was gewoon om terug te stabiliseren en dan rustig af te bouwen met 1 mg per zoveel weken. Daarna nog wat minder ipv 5 mg om de 2 weken.

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...