Spring naar bijdragen

Hallo ik ben Ronald


Ronald87

Aanbevolen berichten

En ik ben een alcoholist. Hoop dat dit zo de bedoeling is. Zoek iemand om mee te sparren. Ben sinds 4 dagen gestopt met roken en drinken. Na 4 dagen weer sigaretten gehaald. Stom stom. Maar geen druppel meer. Dat staat vast. Ben de laatste maanden omgoog geschoten naar 2 tot 3 sixpacks per dag en aangehouden nadat ik een botsing had gemaakt zonder rijbewijs.  Stomme lul maar nu ga ik mijn leven beteren. Na jaren op en af en alles de schuld te geven behalve mijzelf moet nu echt het roer om. Ga vandaag me moeder vertellen wat een domme lul ik ben. Vandaar weer die sigaretten maar het doet mij geen goed. Rook er een paar en van de rest ga ik een kampvuur maken ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx nee zal meer een symbolisch kampvuur zijn. En probeer idd zoveel mogelijk van me af te schrijven. Forums etc. Dinsdag naar de huisarts voor een verwijs. Even al mijn verslavingen op een rijtje proberen te krijgen en een plan maken om de boel weer op de rit te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronald welkom,

Een botsing gemaakt, zonder rijbewijs? Is hij ingenomen of heb je sowieso geen rijbewijs? 

Nee het valt zeker niet mee bij jou, goed dat je je hebt aangemeld.

Ken het slechte slapen, moeten we even doorheen. Kan je heel labiel maken.

Succes met je voornemen/plan. Knap en moedig dat je het jouw moeder gaat vertellen. Vanavond nog? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het voor mij wel een alles of niets verhaal is. Mijn hele levenstijl. Alles ongezond. Als ik vrij ben ontbijt ik met bier. En had ik voor het middaguur er al een sixpack in. Roken en drinken hield elkaar in balans. Enige manier omndit financieel weer in orde te krijgen is om met alles te stoppen. Had net weer een aardige buffer opgebouwd. Maar nu is alles weer teniet gedaan. Godzijdank heb ik niemand verwond. Nu even een alcoholvrij biertje gehaald voordat ik zo de confrontatie aanga.  En mijn moeder ga overtuigeb dat ze ooit weer trots op mij kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drink eigenlijk altijd al wel veel. Hoe lang al ja. Denk nu toch een 10 jaar gemiddeld minimaal een sixpack per dag. En bij vlagen 2 a 3 in een golfbeweging. Maar de laatste 2 jaar is het wel ge explodeert. Heftige relatie gehad. Denk dat daar ook wel speciale forums voor zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Ronald, heb je al een gesprek met je moeder gehad? En, zo ja, wat heeft het met je gedaan? Je hebt de wens geuit om je moeder eens weer trots op je te laten zijn (of minder zorgen over je te laten hebben...), misschien kun je nu eens in de spiegel kijken en beseffen dat je ook trots op jezelf mag zijn en er wat aan gaat doen om dat te blijven.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx allemaal. Ja gesprek met me mams was phhfd . In shock. 

Alcoholprobleem verbaasde haar ook niet en ze heeft me geZegt dat ze hoe dan ook van me houdt. Hoe dan. Dat verdien ik niet. Nog niet. Niet nu. Maar moet er voor zorgen dat ik dat gevoel omdraai.  Nu elke dat vechten en doorgaan. In ieder geval 5 dagen nuchter. En alleen nuchter kan ik dit oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ronald, welkom hier. Heftig wat je beschrijft, maar goed dat je het aanpakt. Kijk ook wat er achter je gedrag zit en probeer te achterhalen wie je eigenlijk zelf bent en wilt zijn als je er goed over nadenkt. Drank werkt op korte termijn: lekkere roes en niet hoeven nadenken. Maar de gewoonte sloopt je op den duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja niks doen en drinken. Jeej. Wat een leven. Ok nu 4 dagen serie serie zet in nu ook uit dat is ook klaar .  Ga eens de tuin afmaken opruimen en megh. Onder ogen zien. Al zal dat nog wel even duren. Denk dat ik nog heel lang nuchter naar mezelf zal moeten kijken voordat ik in zie wat mij ertoe heeft gebracht. Waarom ik mijzelf heb gebroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm toch weer een pakje sigaretten gekocht. Tweede pakje in een week. En een klein pakje. Scheelt al een hoop maar waarom blijf ik mijzelf daar dan toch mee pijnigen. Wel nog steeds geen druppel en dat is dan inmiddels dag 6. Nu proberen lijstjes te maken. Boodschappen lijstjes. Doelen lijstjes valkuilen lijstjes. Boete lijstjes etc. Zie er alleen een beetje tegenop vanwege mijn ADD eindigd dat meestal in 1 grote chaos waarin ik op het einde niet meer weet waar ik mee begonnen was. Hoewel ik deze week zonder drank doorgekomen ben met het bingewatchen van een serie. Na werk direct mijn bed in en dan serie kijken totdat ik nog maar een uur heb voordat ik weer mijn bed uit moet begin ik mij al wel iets frisser te voelen. Dat ik drie dagen geleden in de spiegel keek zag ik echt het hoofd van een hopeloos figuur en nu zie ik alwel iets meer kleur in mijn gezicht en frissere ogen. 

Denk dat ik zo maar eens begin met een lijstje van goede en slechte bezigheden waarin ik kan 'verdrinken'. Vanavond lijstje maken voor de huisarts morgen en ook maar eens mijn teken tafel weer eens installeren. Heb verdomme een mega tekentalent en daar doe ik helemaal niks mee. Waarom niet. Omdat ik alleen maar op de bank heb zitten drinken. Uit verdriet. Uit gewoonte. Op routine. Of omdat ik dacht morgen begin ik wel eens een keer. Misschien dat het er nu echt eens van gaat komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat was de huisarts dan. Idd het valt niet mee.  Kon over 4 dagen naar de andere kant van het land of over 8 weken bij de jellinek in de buurt. Toch voor jellinek gekozen en krijg een online module om de komende tijd door te komen. Over 8 weken dan hopelijk mijn eerste mijlpaal. En kan de zoektocht naar mijn problemen echt beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt dat is idd het plan. En een dagboek ofzo. Nu nog 8 weken voor de intake. Al weet ik nog niet goed wat er komen gaat. Nu een week verder en wel nog steeds droog. Sigaretten zijn ook echt alles of niets. Als ik een pakje haal rook ik maar door en door. Geeft ook geen rust en krjjg er zo een dorst van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 9 . Geen druppel gaat goed. Roken blijft lastig. Wel beetie geschrokken. Intake over 8 weken. Dacht daar kan ik naartoe leven. Blijkt dat er tussen de intake en begin van de behandeling ook nog 10 weken zit. 18 weken dus. Dat wordt nog een lange zit. Probeer vooralsnog alleen te focussen op de intake. Klein boekje gehaald waarin ik elke dag iets ga schrijven. Hopelijk lukt dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ronald,

Ik weet niet wat de instelling/huisarts bedoelt met een online programma.

Zelf heb ik bij een andere instelling een reeks gesprekken gehad tegelijk met een online programma. Dat werkte toen voor mij goed. Het werkte, omdat ik er ook aan toe was. Vond het best pittig. Maar heeft me veel inzichten gegeven die ik kon toepassen. 

 

Succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch 'stiekem' een biertje gekocht na werk. Er was geen alcoholvrij. Toch voel ik mij niet heel slecht want het smaakte voor geen meter. Ik tel hem gewoon niet mee. Anders had ik er nu al 5 op binnen 3 kwartier. Eigenlijk wel een bonus dat ie niet smaakte. Snel maar een ander beloningsysteem verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ronald87:

Toch 'stiekem' een biertje gekocht na werk. Er was geen alcoholvrij. Toch voel ik mij niet heel slecht want het smaakte voor geen meter. Ik tel hem gewoon niet mee. Anders had ik er nu al 5 op binnen 3 kwartier. Eigenlijk wel een bonus dat ie niet smaakte. Snel maar een ander beloningsysteem verzinnen.

1???????? Foei! 

Gelukkig dat het niet smaakte.

Voel mijzelf soms hier de enige echte alcoholist. Wel goed van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet t. Is heel gevaarlijk 1 biertje dus ik doe het niet meer. Eveb kijken dat filmpje en daarna even opruimen vandaag. Heb ook wel een en ander gelezen. 1 jaar voordat t soort van normaal is en 6 jaar om cognitief te herstellen. Doorgaan doorgaan. Gewoon niet meer doen. Kleine impuls aankopen ook stoppen want dat is ook gevaarlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...