Spring naar bijdragen

onze huiskamer 30 mei


Aanbevolen berichten

ik ben net aan het afbouwen. In de nacht nog de temazepam 10 mg maar overdag probeer ik nu 2 keer 1/2 oxazepam ipv 2 hele oxazepam 10 mg. Mijn huisarts heeft niet echt een afbouw schema maar ik heb nu een verslavingsarts en met haar heb ik afgesproken om de oxazepam te halveren. De temazepam nog te blijven gebruiken. Ik lees bij jullie over het zenuwstelsel. Ik had gisteren een redelijke dag. Dit merk ik al bij het opstaan. Ik heb gisteren overdag dus maar 1 keer een 1/2 oxazepam genomen omdat mij huisarts ook had gezegd dat ik de oxazepam mag gebruiken indien nodig. Of is het beter om consequent te zijn en ook op betere dagen 2 keer een 1/2 oxazepam te slikken? vanochtend werd ik om 5.00 uur wakker met hartkloppingen en veel gejaagdheid. Wat mij iets verlichting geeft is te gaan zwemmen in buitenwater. Door de kou en het water kan ik mijn lichaam weer wat voelen. Of is dit juist belastend voor mijn zenuwstelsel. Hebben jullie hier een mening over. Hebben jullie ervaring met yoga. Vroeger heb ik veel aan yoga gedaan maar na veel nare gebeurtenissen in mijn leven de afgelopen drie jaar kan ik niet de energie opbrengen om weer yoga te doen. heeft iemand ervaring met het doen van yoga, ook al roept mijn hele lichaam dat het niet wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M.L. Ik heb het gevoel dat dit afbouwen veel te veel en veel te snel is. Niet aan Yoga beginnen als je lichaam aan geeft dat niet aan te kunnen. Luister naar je lichaam. En zwemmen is juist heel goed dat ontspant maar geeft ook energie. Wacht even met het advies van de h. arts op de reacties van hier. Hoop dat je goeie reacties krijgt waar je echt iets aan hebt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister een heftige breindag. Mn pms is voorbij waarbij mn brein altijd beter is? Waarom is dat? En dat hoofd is nu verschrikkelijk. Ik weet t allemaal niet meer. Zo in de war. Alles is vreemd. Vergeten verwarring. Weet niet meer wat mn intenties waren? Ben t helemaal kwijt. Ik heb t verdraaide zwaarder dan tijdens de pms!!!!! Ik kan t mezelf niet meer uitleggen laat staan een ander. Ik krijg t niet voor elkaar mn man uit te leggen Wat een horror mn hersenen zijn en wat ik precies ervaar in verwerking en gewaarwording. Ik kan niet meer. Ik ben een schim van wat ik ooit was

In de middag breinpijn tot daar aan toe maar daarna op de bank om half 6 een breinsensatie die Ik niet kan omschrijven en nieuw is. Doodeng. Huilen. Ik weet niet meer wat dat brein heeft? Ik was alles kwijt in mn hoofd. Een druk alsof ik de grond in werd geboord en t gevoel r niet meer te trekken en 1 grote black out. Dezelfde middag ervoor was helemaal weg. Doodeng. 1 blur. Ik kon niks doen om me af te leiden. Het drukte zo erg. 

Heel de avond met een kussen op mn hoofd. Niks kon erbij. Ben doodmoe.

Ik weet niet meer wat er met me aan de hand is. Ik vergeet het. 1 chaos. 1 grote verwarring. Een bol met wol in de klit. Ik weet niet meer of ik hier juist ben. Mn klachten lijken eerder op nah. Steeds als ik er op zocht. Nu kan ik niet meer googlen maar maanden geleden en kwam ik steeds uit op nah verhalen. Soms denk ik t begon met heftige explosies in mn hoofd. Ik kon van elke dag 12 km lopen geen stap meer zetten nadien. 112 gebeld. Sinsdien elke dag overgeven en heftige breinklachten. Trillen tollen schudbenen explosies  wegzakkers daar begon t mee. Artsen wisten t niet. AD omhoog gegooid, hoofd werd erger. Kreeg depressies erbij. Ik moet t even ordenen.

Okee in nov. Kwam ik erachter dat t wellicht de benzos konden zijn die me klachten gaven. Mn man had de a Manuel gelezen en ik herkende heel veel. Eerst ontkennen en t niet geloven. Lorazepam was mn vriend. Enfin na een overdosis van 50 en nogmaals 60 mg kreeg ik heftige breinpijnen en sensaties terwijl de angst redelijk laag was. Ik was zo ziek en traag in mn hoofd dat ik dacht miss zijn t toch de benzos? 

Paling gecontacteerd afspraak gemaakt. Hij adviseerde gezien mijn forse dosis dat onder artsenbegeleiding te doen in Nijmegen. 

Ik zelf was ongedurig en ging al afbouwen. Paling zei te wachten tot de opname en niet zelf gaan klooien. 

Alleen toen kwam de corona uitbraak! Iets wat 8 wek had moeten duren duurde maanden en steeds werd t later. 

Ik kreeg geheugenproblemen en de breinaanvallen werd anders en steeds naarder. Moeier int hoofd. Neurofatigue. En toen kwam ook de twijfel. Wat is er nu met me aan de hand. Zit ik hier wel juist? Zijn t wel de benzos want als ik ze inneem helpen ze me wel. Totale uitputting met angst? Depressie? Nah. Mn ME die erger is dan ooit. 

Ok dit helpt niet. 

Wat me buggerd is dat ik niemand heb kunnen vinden die OP de benzos zulke breinklachten had. Alleen TIJDENS  afbouw head aches. Nu kan ik t niet meer, maar heb destijds heel benzobuddies afgestruind en Facebook benzos. Niemand. Ik heb ontelbaar veel artsen gesproken en niemand herkende dat ook niet bij Radboud! Die vroegen om een ct scan. Ik voel me zo onbegrepen en weet niet meer waar ik aan toe ben? 

Ik ben zo bang voor het brein en ik weet niet meer wat t is. Ik ben helemaal de weg kwijt. Ik weet alleen dat t geheugen heel raar doet maar ook derealisaties. Ik vergeet zo weer wat ik heb geschreven. Gister ben ik allang kwijt. Ik overleef per minuut. Gister in de vroege avond was de middag weg. Ik wist t niet meer. Gewoon 1 groot gat. 

Ik ben doodsbang. Ik weet niet meer wat ik doe? Waarom heb ik me hier aangemeld.

Wat was het plan? Ik had t in nov nog zo scherp voor ogen. Alles lijkt nep. De spullen om me heen vreemd. Alles is teveel. 

Heb net mn pms gehad. Ik heb een vulling. Ik kan me niet meer de tandarts herinneren. Maar voel de vulling. 

Ik wil nu alles wissen. Mn man zei schrijf niet zoveel op dat forum. Hij is tegen afbouw zonder begeleiding. En ik zei er zijn mensen die zeggen afbouwen. 

Ik heb geslapen maar zo voelt t niet. 

Ik weet t niet meer. Ben de draad kwijt de weg kwijt het bos kwijt het overzicht kwijt de grip kwijt. Tranen in mn ogen. Ik weet t even niet meer waar ik ben of sta. Alles onder mn voeten lijkt weg en ik wil wel maar mn brein zegt neen. 

Ik ben zo moe in het hoofd. Ik weet het niet meer. Ik heb zeker angst. Kun je van 13.5 mg lora zo'n fucked up brein krijgen denk je of zit er iets anders achter? Een angststoornis? Depressie? Emoties?

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @mijnlevenik vind het allereerst goed dat je met die narigheid aan de slag gaat en ga heerlijk zwemmen zoveel als je wilt als dat je goed doet. En laat de yoga lekker voor wat het is, of gewoon een hele kleine oefening op een moment dat je er zin in hebt, ga jezelf niet forceren. Bewegen is goed maar doe wat je leuk voelt of waar je je prettig bij voelt. Ik denk echter net als Bolletje dat je te snel afbouwt.  5-10% van de originele dosis iedere 2-4 weken wordt als richtlijn aangehouden. Dan duurt het misschien wel lang maar je lichaam krijgt niet van die enorme oplazers . En wat ik zelf gemerkt heb is om niet zelf te gaan rommelen van dag tot dag, probeer je dosering zo stabiel mogelijk te houden. Ik was soms ook zo dapper om eens een pil over te slaan als ik me goed voelde maar dat kreeg ik dan op een later moment recht in mn gezicht terug. De klachten bij afbouwen zijn nu eenmaal niet lineair, maw de klachten kunnen per dag of zelfs uur verschillen, ook als je stabiel bent op een bepaalde dosering. Doe je best en meer kun je niet doen. Houdt ons op de hoogt hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...