Spring naar bijdragen

onze h. kamer 29-5-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen Superstrijders, 

Heeft iedereen een beetje goed en rustig de nacht door kunnen brengen? Ik heb weer eens flink geronkt, een keer wakker geworden en weer zoefffff weg.

Ik heb nog niet de draad van gisteren gelezen. Eerst eens even doen. Tot zo.

Niet veel geschreven maar jammer Face dat er voor jou geen reactie is geweest. Wat een rotdag heb je gehad lieverd. Kijk maar eens goed in de spiegel en zeg tegen jezelf dat dit ECHT tijdelijk is, dat dit voorbij gaat. Heb je een beetje kunnen slapen? Probeer het vandaag als je kunt heel rustig aan te doen. Beetje op bed liggen, of in de zon. Het gaat echt over. We hebben dit allemaal mee gemaakt.

Waar is trouwens Willemina toch gebleven? Potverdikkeme Wil. Bij ons blijven meis.

Gisteren te horen gekregen dat ik volgende week donderdag weer kan beginnen op een van de dagbestedingen. Gelukkig twee dagen niet meer eenzaam want ondanks ik me heel goed zelf bezig kan houden mis ik toch veel mensen om me heen. Vandaag lekker kaarten maken. Yeeehaaaaaa. Heb er weer zin in.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal 

ik hoop dat dit mijn laatste berichtje is op dit forum. Ik ben nu een maand af van alle benzo’s )Xanax en oxazepam). Ben bijna volledig aan het werk en gebruik nog maar 1 AD. Ik merk dat alles steeds een beetje beter gaat. Het enige waar ik echt nog last van heb is een suis in mijn oor. Wat mij helpt is veel bewegen en zoveel mogelijk buiten zijn. Zit dus s avonds ook al Is het wat koud buiten te lezen. Frisse lucht en beweging zijn heel belangrijk !! Ik wens jullie het allerbeste en als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Chris1972:

Hallo allemaal 

ik hoop dat dit mijn laatste berichtje is op dit forum. Ik ben nu een maand af van alle benzo’s )Xanax en oxazepam). Ben bijna volledig aan het werk en gebruik nog maar 1 AD. Ik merk dat alles steeds een beetje beter gaat. Het enige waar ik echt nog last van heb is een suis in mijn oor. Wat mij helpt is veel bewegen en zoveel mogelijk buiten zijn. Zit dus s avonds ook al Is het wat koud buiten te lezen. Frisse lucht en beweging zijn heel belangrijk !! Ik wens jullie het allerbeste en als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag !!

wat zijn je 3 ergste afbouwsymptomen en wat zijn je 3 fijnste gewaarwordingen die je op de benzos niet had en wat waren je 3 vervelendste klachten die OP de benzos had?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GO3D3MORG3N ZOND3R ZORG3N

Zo goed geslapen. Dat is 1. Gister heel moeie en zware dag na al die emoties en krampen - interne en externe prikkels. Kreeg ook een breinaanval. Was te verwachten. Voelde t al. Maar t tij keerde in de avond en ik had een prima, rustige avond. Goed te doen. Dat is 2. 

@face miss helpt t om geen koffie te drinken. Koffie kan angst uitdagen. Ik word zelfs van chocola gejaagd. Zo overgevoelig is mn stresssysteem nu.

@bolletje wat doe je op de dagbesteding? Hoeveel dagen is dat? Kaarten nu mk? Waar voor soort 3d borduren??? 

Ik word weer erg verward wakker. Moeders zegt stellig de pammen. Maar ik had t niet zo erg. Ik slik nu een jaar 13 mg en pas sinds maanden ging dat geheugen raar doen en kreeg ik geheugenverlies en verwardheid... Dat wat mindert als ik mn ochtenddosis lora inneem. Dus denk ik, is t niet de angst of uitputting? Ik ben lichamelijk in een jaar tijd bizar conditioneel en mentaal verslechterd. Ik liep elke dag hard en hele einden. Dat doe ik al een jaar niet meer! Kan niet meer lopen dan kleine ommetjes. Mn conditie is zero. En dan rook ik ook. Moeders zegt maar hoe langer je er aan zit aan die pammen hoe slechter je geheugen wordt. Is dat zo? 

Maar gister was zwaar maar ik heb de rust bewaard! Bleef kalm en moedig. Kon nog niet positieve vibes vasthouden of creëren. 

Ik ben een beetje mn moed kwijt. Als iemand kan helpen? Ben zo in de war en wazig dat ik niet meer weet wat wat veroorzaakt? Angst depressie benzos vermoeidheid? 

Toen ik bij paling was had ik nog een behoorlijk helder hoofd. Ik wist dat de meeste klachten van de benzos was en had zo'n motivatie van afbouwen dat ik al was begonnen. DIE motivatie zoek ik weer. Door de corona en tijd ben ik m verloren. Was ook november dat gesprek!!!! en ik stond te springen voor afbouw. Was begonnen. Was ik maar zelf door gegaan en had ik maar niet zo braaf naar paling geluisterd! Aargh wat kan ik me soms voor de kop slaan! Maar goed nu ben ik de motivatie kwijt. Ik probeer te herinneren wat ik toen dacht. Soms komt t een moment boven. Heerlijk! Nu nog vasthouden! Help me t weer op een rij te krijgen in mn hoofd. 

Ik heb steeds een druk in mn oren. Ik heb al oorspray gebruikt. Dacht dat ze volzaten. Maar helpt niet echt. Iemand herkenning? 

Fijne vrije dag

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

wat zijn je 3 ergste afbouwsymptomen en wat zijn je 3 fijnste gewaarwordingen die je op de benzos niet had en wat waren je 3 vervelendste klachten die OP de benzos had?

Mijn 3 ergste symptomen waren, pijnlijke nek en schouders, tinnitus en veel angst vooral s morgens.

alle drie heb ik nu ook wel maar het is nu beter te hanteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Louisa, ik herken alles zit nu op mijn kamer op bed heb ook zo'n drukkend gevoel,in mijn hoofd,,ik weet nu wel dat die pammen alles vernielen mijn geheugen mij  gevoel,mijn leven,eigenlijk leef je niet meer,je bestaat,verlang zo terug naar normaal zijn,als de me een om mij heen,mijn zus mijn man,niemand snapt je echt meer,heb vandaag weer zo'n dag,ik kan alleen maar zeggen ,roepen haal me weg uit deze hel,ik wil niet meer,mijn moest raakt op,zie geen oplossing méér ze staan erbij en kijken ernaar iederéén 

kom mijn kamer niet uit het is zulk mooi weer,normaal had ik op de fiets gezeten lekker genieten van het weer,maar er is niks méér, je zit in een kooi,weg sleutel waar eindigt dit,kan alleen maar huilen roepen iemand die verstand er van hééft, help ons uit deze ellende zou vandaag nog weg willen,er niet meer zijn niet omdat ik dat wil,maar omdat het ondragelijk is geworden,dat mega oorsuizen doet die diazepam,en daardoor loop ik zo gek op wolken drukt op je evenwichtsorgaan,maakt mijn geluidsbeleving op hypercauses nivo,

nee dit is geen leven meer,hopeloos

liefs van mij vrijdag ws altijd mijn lievelingsdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bolletje:

Lou meid hoe zouden we je nu meer of anders kunnen helpen??????? Zeg eens waarmee jij geholpen bent?:heart:

Ik ontwerp de kaarten en stans ze dan uiten maak ze.:D

Weet ook niet Bol. Mn moed houden ben nu zo verward dat ik vergeet hoe ik t deed? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Chris1972:

Hallo allemaal 

ik hoop dat dit mijn laatste berichtje is op dit forum. Ik ben nu een maand af van alle benzo’s )Xanax en oxazepam). Ben bijna volledig aan het werk en gebruik nog maar 1 AD. Ik merk dat alles steeds een beetje beter gaat. Het enige waar ik echt nog last van heb is een suis in mijn oor. Wat mij helpt is veel bewegen en zoveel mogelijk buiten zijn. Zit dus s avonds ook al Is het wat koud buiten te lezen. Frisse lucht en beweging zijn heel belangrijk !! Ik wens jullie het allerbeste en als jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag !!

@Chris1972 fijn dat het goed met je gaat. Ga zo door. Liefs Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@face@Louisaals jullie zo ziek worden van de medicatie. Waarom niet afbouwen? Niet bang zijn voor de gevolgen. Jullie moeten erdoor heen. Face heb je al oordopjes gekocht. Ik zei het al. Specsavers hele goeie. Dat helpt. En louisa heb jij al een pillendoosje gekocht? Wat maakt een halve mg minder uit? Het wachten op Radboud is veels te lang. Ik weet niet meer wat ik tegen jullie moet zeggen. Veel hangt zelf van jullie af. Pillen gaan het niet voor jullie doen. Dokters en psyhiaters ook niet. Zie dat nou in. Sterkte Yollie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Wanhopige:

@face@Louisaals jullie zo ziek worden van de medicatie. Waarom niet afbouwen? Niet bang zijn voor de gevolgen. Jullie moeten erdoor heen. Face heb je al oordopjes gekocht. Ik zei het al. Specsavers hele goeie. Dat helpt. En louisa heb jij al een pillendoosje gekocht? Wat maakt een halve mg minder uit? Het wachten op Radboud is veels te lang. Ik weet niet meer wat ik tegen jullie moet zeggen. Veel hangt zelf van jullie af. Pillen gaan het niet voor jullie doen. Dokters en psyhiaters ook niet. Zie dat nou in. Sterkte Yollie. 

Ik ben zo verward Yo dat ik niet meer weet waar te beginnen. Heb t te druk met mezelf in leven te houden met dat vermoeide hoofd... Alles is 1 chaos. Ik weet niet meer wat de benzos doen en wat uitputting en angst en depressie is. Ben t spoor kwijt. En bang. Frozen. Ken je die film. Ik blijf in t ijspsleis omdat ik de de uitgang niet zie...  Mn man wil dat ik wacht op Radboud. Ik weet t niet meer. De 1 zegt wachten de ander zeg r beginnen. Wat is een kwartje? Gister wilde ik t bijna doen, maar dan ben ik bang dat t hoofd helemaal gek wordt. Ik weet nu al niet meer wat ik doe. 1 chaos 1 blur. Ik kan t niet uitleggen. Alles is vreemd. Ben de draad kwijt en ben gewoon bang. 

Daarbij moet ik nog aantal tandarts behandelingen voor de opname. Ik zie t niet zitten met dit uitgeputte brein. 

Maar t moet. 3 kiezen staan op rotten en gaan pijn doen. Dus moet behandeld worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 @WanhopigeJe hebt helemaal gelijk Yollie, Ik vind het zo sterk hoe je er nu in staat! Een totaal andere vrouw die het helemaal gaat redden.

 @Louisa @faceDe enige oplossing is idd jezelf oppakken en vooruit, hup, aan de slag. Niet wegzinken in al die nare gevoelens, zelfmedelijden en uitvluchten. Die gevoelens gaan echt niet weg door ze hier weken, maanden lang te dumpen en er vervolgens niks mee te doen. En niet boos worden hoor, ik bedoel het heel goed en begrijp het ook heel goed. We zitten samen in hetzelfde schuitje en alleen elkaar steunen in een opwaartse flow gaat ons helpen. Die nare gevoelens gaan echt niet weg, thuis niet en in het ziekenhuis niet. Afbouwen is een enorme bitch, maar we moeten. Linksom of rechtsom moeten we van die rommel af. En dat gaat vrijwel zeker en helaas gepaard met hele nare en overweldigende gevoelens en klachten. Al die gevoelens en ellende gaan onherroepelijk gewoon met je op de loop. Ik kan en wil niemand steunen die geen beweging laat zien, ik weet niet hoe dat moet. Een snippertje moed en vooruitgang, positiviteit, wilskracht. Dat is het enige dat jullie gaat redden. Je bent echt niet alleen hoor, wij zijn er allemaal voor jullie, voor elkaar, maar dan wel graag de goede kant op en niet de verkeerde kant. Neem een voorbeeld aan @Wilhelminadie vrouw voelt zich gruwelijk maar heeft wel al 3 kwart van haar medicatie afgebouwd. Zo dapper, en bere sterk en met alle respect,  zo jong is ze ook niet meer. En ze komt er, ik weet het zeker. 

Probeer iedere dag eens alle positieve dingen hier veel breder uit te meten, Niet in drie woorden, leg de nadruk op het positieve, je hebt goed geslapen, laat dat binnen komen wees er blij mee,. Dat brein...tja dat zal nog wel even zo blijven, al die andere klachten zullen ook echt niet op korte termijn verdwijnen, reken daar maar op. De kans is groot dat je nog veel meer narigheid gaat ervaren voor zover dat mogelijk is. Wat ga je dan doen, achterover zitten en wachten? Dus focus op iets positief. Als je nu zo veel mogelijk coping strategieën leert, des te meer profijt zul je daar de komende tijd voor hebben. Stel doelen voor jezelf, wat moet je vandaag zeker doen, schrijf het op en doe ze, hoe ziek je je ook voelt. Je kunt veel meer dan je denkt. Je bent veel sterker dan je denkt. @Yvo59heeft hier al eens de knuppel in het hoenderhok gegooid en die had helemaal gelijk.  De waarheid is soms niet leuk om te horen/lezen. 

Als laatste, ik weet echt waar ik het over heb, 2 jaar geleden slikte ik 40 mg lorazepam en nu nog 5 mg diazepam, dus ik ben de laatste die jullie zal vertellen dat jullie je niet rot voelen. Jullie voelen je (soms) vreselijk, ik weet er echt alles van. Maar er bestaat helaas geen magic pil of slimme truc die je van deze narigheid gaat afhelpen. Je moet het in de ogen kijken en doen, er dwars doorheen. Dat kun je alleen zelf, door keihard te werken. Door talloze malen je kop te stoten. En je zal regelmatig vreselijk op je gezicht gaan en het uitgillen van narigheid, tja, dat is dan prima, laat maar komen maar leer ervan en ga VOORUIT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Frankk ik heb niks toe te voegen. Chapeau 40 mg naar 5. Ik had lorazepam 12mg en 2 mg xanax 5mg melatonine. Ik heb zelf aan de bel getrokken toen ik van al dat spul nog niet sliep. Ik wist niet waar de angst vandaan kwam. Ik ben nu van mijn angst af en de pillen. Slaap is ook nog niet denderend maar het komt langzaam terug. Ik heb wel bijna de hele apotheek aan pillen geslikt. Alleen nog trillen maar ik geloof heilig dat ook dat tzt zal verdwijnen.

XXX Yollie dus geen wanhopige meer.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ik ben nieuw op dit forum en kom vandaag voor het eerst in de huiskamer. Ik heb vandaag een wat duffe dag want ik ben wat verkouden en ben moe doordat ik wat minder slaap nu. Deze week maak ik de stap naar 0 mg zolpidem, het is al 3x gelukt! Dus ben best trots op mezelf. Vier maanden geleden zat ik nog op 20-25 mg per nacht. Maar goed, wel watjes in mijn hoofd de laatste dagen. Ik realiseer me ook wel dat het een tijd zal duren voordat de zolpidem echt uit mijn systeem zal zijn en dat het risico op terugval lang aanwezig zal blijven. Ik was/ben tenslotte al een jaar of 15 verslaafd aan deze pillen. Ik denk dat dat altijd een zwak punt zal blijven, die verslavingsgevoeligheid. Zit ook in de familie van vaderskant helaas. 

Ik ga me even oppeppen om boodschappen te doen en te koken voordat het kindergrut weer thuiskomt van speelafspraken en muziekles :). Ik hoop dat jullie allemaal de kracht vinden om (stapje voor stapje) te stoppen met de medicatie en de moed erin te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Frankk:

 @WanhopigeJe hebt helemaal gelijk Yollie, Ik vind het zo sterk hoe je er nu in staat! Een totaal andere vrouw die het helemaal gaat redden.

 @Louisa @faceDe enige oplossing is idd jezelf oppakken en vooruit, hup, aan de slag. Niet wegzinken in al die nare gevoelens, zelfmedelijden en uitvluchten. Die gevoelens gaan echt niet weg door ze hier weken, maanden lang te dumpen en er vervolgens niks mee te doen. En niet boos worden hoor, ik bedoel het heel goed en begrijp het ook heel goed. We zitten samen in hetzelfde schuitje en alleen elkaar steunen in een opwaartse flow gaat ons helpen. Die nare gevoelens gaan echt niet weg, thuis niet en in het ziekenhuis niet. Afbouwen is een enorme bitch, maar we moeten. Linksom of rechtsom moeten we van die rommel af. En dat gaat vrijwel zeker en helaas gepaard met hele nare en overweldigende gevoelens en klachten. Al die gevoelens en ellende gaan onherroepelijk gewoon met je op de loop. Ik kan en wil niemand steunen die geen beweging laat zien, ik weet niet hoe dat moet. Een snippertje moed en vooruitgang, positiviteit, wilskracht. Dat is het enige dat jullie gaat redden. Je bent echt niet alleen hoor, wij zijn er allemaal voor jullie, voor elkaar, maar dan wel graag de goede kant op en niet de verkeerde kant. Neem een voorbeeld aan @Wilhelminadie vrouw voelt zich gruwelijk maar heeft wel al 3 kwart van haar medicatie afgebouwd. Zo dapper, en bere sterk en met alle respect,  zo jong is ze ook niet meer. En ze komt er, ik weet het zeker. 

Probeer iedere dag eens alle positieve dingen hier veel breder uit te meten, Niet in drie woorden, leg de nadruk op het positieve, je hebt goed geslapen, laat dat binnen komen wees er blij mee,. Dat brein...tja dat zal nog wel even zo blijven, al die andere klachten zullen ook echt niet op korte termijn verdwijnen, reken daar maar op. De kans is groot dat je nog veel meer narigheid gaat ervaren voor zover dat mogelijk is. Wat ga je dan doen, achterover zitten en wachten? Dus focus op iets positief. Als je nu zo veel mogelijk coping strategieën leert, des te meer profijt zul je daar de komende tijd voor hebben. Stel doelen voor jezelf, wat moet je vandaag zeker doen, schrijf het op en doe ze, hoe ziek je je ook voelt. Je kunt veel meer dan je denkt. Je bent veel sterker dan je denkt. @Yvo59heeft hier al eens de knuppel in het hoenderhok gegooid en die had helemaal gelijk.  De waarheid is soms niet leuk om te horen/lezen. 

Als laatste, ik weet echt waar ik het over heb, 2 jaar geleden slikte ik 40 mg lorazepam en nu nog 5 mg diazepam, dus ik ben de laatste die jullie zal vertellen dat jullie je niet rot voelen. Jullie voelen je (soms) vreselijk, ik weet er echt alles van. Maar er bestaat helaas geen magic pil of slimme truc die je van deze narigheid gaat afhelpen. Je moet het in de ogen kijken en doen, er dwars doorheen. Dat kun je alleen zelf, door keihard te werken. Door talloze malen je kop te stoten. En je zal regelmatig vreselijk op je gezicht gaan en het uitgillen van narigheid, tja, dat is dan prima, laat maar komen maar leer ervan en ga VOORUIT.

Lieve Mensen geef niet op ik ben nu erg ziek met afbouwen maar ik ga door we hebben geen andere keus zo zwaar is het ik moet denk ik nog 4 maanden  dan zeg ik tegen jullie ik heb het gehaald. niet stoppen hoor liefs Wilhelmina ❤️

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

Lieve Mensen geef niet op ik ben nu erg ziek met afbouwen maar ik ga door we hebben geen andere keus zo zwaar is het ik moet denk ik nog 4 maanden  dan zeg ik tegen jullie ik heb het gehaald. niet stoppen hoor liefs Wilhelmina ❤️

 

 

En jullie redden het ook ga door niet stoppen vecht ervoor de pillen de baas liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top  @Wilhelmina, IK vind je echt Zo dapper en stoer, ik moet denk ik ook nog 2-3 maanden tot ik vrij ben van die rommel, ik houd steeds dat ultieme doel voor ogen. Ook jij @Veertje76mag super trots zijn, we slepen elkaar er door heen hoor. 
 

@Wanhopigehet wordt echt beter, je hele zenuwstelsel is van de kook en in de war, er is een soort herbedrading aan de gang en dat kost tijd, gun je lijf die tijd, ritme en rust tussendoor. Het komt echt goed meid!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Frankk:

Top  @Wilhelmina, IK vind je echt Zo dapper en stoer, ik moet denk ik ook nog 2-3 maanden tot ik vrij ben van die rommel, ik houd steeds dat ultieme doel voor ogen. Ook jij @Veertje76mag super trots zijn, we slepen elkaar er door heen hoor. 
 

@Wanhopigehet wordt echt beter, je hele zenuwstelsel is van de kook en in de war, er is een soort herbedrading aan de gang en dat kost tijd, gun je lijf die tijd, ritme en rust tussendoor. Het komt echt goed meid!

 

@Frank dank je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 29-5-2020 om 14:57 zei Frankk:

 @WanhopigeJe hebt helemaal gelijk Yollie, Ik vind het zo sterk hoe je er nu in staat! Een totaal andere vrouw die het helemaal gaat redden.

 @Louisa @faceDe enige oplossing is idd jezelf oppakken en vooruit, hup, aan de slag. Niet wegzinken in al die nare gevoelens, zelfmedelijden en uitvluchten. Die gevoelens gaan echt niet weg door ze hier weken, maanden lang te dumpen en er vervolgens niks mee te doen. En niet boos worden hoor, ik bedoel het heel goed en begrijp het ook heel goed. We zitten samen in hetzelfde schuitje en alleen elkaar steunen in een opwaartse flow gaat ons helpen. Die nare gevoelens gaan echt niet weg, thuis niet en in het ziekenhuis niet. Afbouwen is een enorme bitch, maar we moeten. Linksom of rechtsom moeten we van die rommel af. En dat gaat vrijwel zeker en helaas gepaard met hele nare en overweldigende gevoelens en klachten. Al die gevoelens en ellende gaan onherroepelijk gewoon met je op de loop. Ik kan en wil niemand steunen die geen beweging laat zien, ik weet niet hoe dat moet. Een snippertje moed en vooruitgang, positiviteit, wilskracht. Dat is het enige dat jullie gaat redden. Je bent echt niet alleen hoor, wij zijn er allemaal voor jullie, voor elkaar, maar dan wel graag de goede kant op en niet de verkeerde kant. Neem een voorbeeld aan @Wilhelminadie vrouw voelt zich gruwelijk maar heeft wel al 3 kwart van haar medicatie afgebouwd. Zo dapper, en bere sterk en met alle respect,  zo jong is ze ook niet meer. En ze komt er, ik weet het zeker. 

Probeer iedere dag eens alle positieve dingen hier veel breder uit te meten, Niet in drie woorden, leg de nadruk op het positieve, je hebt goed geslapen, laat dat binnen komen wees er blij mee,. Dat brein...tja dat zal nog wel even zo blijven, al die andere klachten zullen ook echt niet op korte termijn verdwijnen, reken daar maar op. De kans is groot dat je nog veel meer narigheid gaat ervaren voor zover dat mogelijk is. Wat ga je dan doen, achterover zitten en wachten? Dus focus op iets positief. Als je nu zo veel mogelijk coping strategieën leert, des te meer profijt zul je daar de komende tijd voor hebben. Stel doelen voor jezelf, wat moet je vandaag zeker doen, schrijf het op en doe ze, hoe ziek je je ook voelt. Je kunt veel meer dan je denkt. Je bent veel sterker dan je denkt. @Yvo59heeft hier al eens de knuppel in het hoenderhok gegooid en die had helemaal gelijk.  De waarheid is soms niet leuk om te horen/lezen. 

Als laatste, ik weet echt waar ik het over heb, 2 jaar geleden slikte ik 40 mg lorazepam en nu nog 5 mg diazepam, dus ik ben de laatste die jullie zal vertellen dat jullie je niet rot voelen. Jullie voelen je (soms) vreselijk, ik weet er echt alles van. Maar er bestaat helaas geen magic pil of slimme truc die je van deze narigheid gaat afhelpen. Je moet het in de ogen kijken en doen, er dwars doorheen. Dat kun je alleen zelf, door keihard te werken. Door talloze malen je kop te stoten. En je zal regelmatig vreselijk op je gezicht gaan en het uitgillen van narigheid, tja, dat is dan prima, laat maar komen maar leer ervan en ga VOORUIT.

Hallo Frank,ik weet niet of ik goed zit,snap dar allemaal niet ,maar ik laat me niet beledigen,niet door jou door NIEMAND, ik heb hier niet om gevraagd,ik zat met eet en slikproblemen,was zo uitgedroogd dat ik nog maar 2 dagen had ,hoorde ik later in het ziekenhuis,ze verdomde het om mij naar het ziekenhuis voor infuus te geven,ben 25 kilo afgevallen,later bleek wist ik veel dat het ontwenningsverschijselen waren,waardoor ik bijna niet meer kon eten en drinken,was juist op de goede weg,maar ben veel te snel afgebouwd,deels zelf ja zo moedig was ik,ik weet net als jij wat de hel is hóór, en ik laat me nooit meer vernederen,zeker niet door jou,die psychiaters en huisartsen deugen niét, ze luisteren niet ,hebben maar 1 doel pillen in je donder gooien als je op je zwakst bén, maar ik ben zo slim om steeds maar wéér nee te zeggen,jij niet blijkbaar,waarom zat je dan met zo'n hoge dosering in je lijf,nou leg het mij maar uit,jij maakt me woest,om mij en die andere mensen die je noemt ,zwak te noemen je weet helemaal niks van de achtergrond van deze mensen,we zijn allemaal anders,e  je moet er aan toe zijn lichamelijk en mentaal,ik heb hele erge tinnitus, nou dan praat je wel anders, als je verslaafd ben aan diazepam het is bij mij omgezet van lorezepam,ben in een kliniek veplicht in drie weken 32 mg afgebouwd, zit nu op.10 mg diazepam, kan helemaal niet tegen die troep wordt er knetter van,krijg insult aanvallen en weet soms ok niet meer wat ik doe,hen1 keer een kwart er af gehaald ,na 4 dagen ik dacht dat ik gek werd zo heftig reageerde mijn hersens en lichaam,heb letterlijk naar adem liggen happen een hele dag en nacht afschuwelijk,niet te doen,sta nu op een lijst van Antes,komen door het virus niet thuis,via Whatsapp, en met taperingstrips,wat moet ik anders,maar er is een wachtlijst van 10 weken,heb jij wel enig benul hoe gevaarlijk het is om zelf te gaan rotzooien,met weegschaaltjes enz,het kan je dood zijn stuk onbenul,ik laat me door jou de les niet lezen,heb al genoeg shit over n me heen gehad,je steeds maar wéér te laten overhalen om ad te nemen of dat enge in Amerika verboden risperdal,levens gevaarlijke troep,kroop over de grond van de pijn ,maar weigerde om het te nemen heb het we gegooid,je mag best een mening hébben, maar ik laat me niet een wanhopige gek noemen,door niemand en zeker niet door jou,sorry hóór,ik weet ook dat het een hel is heb zelf een keer op eigen houtje afgebouwd van 29mg oxzazepam  vertel mij niet dat ik een lafaard bént, kan ik het helpen dat er een virus is en dat de wachtlijsten zo hoog zijn,je moet die lui die jou ook volgegooid hebben uitschelden,maffia is het,niet óns zo even mijn hart gelucht,ook voor die andere mensen die jij zo behandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@face, ik denk toch dat je woorden van @Frankk niet goed opvat. Hij vindt jullie niet zwak, dat heeft hij ook nooit gezegd. Ook hij wil je helpen. 
Wat hij bedoelt te zeggen is dat je er wel iets voor moet doen en niet lijdzaam moet afwachten tot het over gaat. Bouw je momenteel af? Ik lees van wel, je hebt de Diazepam teruggebracht van 32 mg naar 10 mg. Dat is toch super, je hebt er dus al 22 mg Diazepam af kunnen halen. Dat is vooruitgang, dat is prima. 
Als je doorgaat met je afbouwschema kom je steeds dichter bij de 0 en dat motiveert. Bovendien denk ik dat je afbouwklachten niet meer erger worden, dat heb je al gehad en ervaar je nu. Diazepam is wat dat betreft veel minder grillig dan andere benzo's. Als je eenmaal op 0 bent blijft de Diazepam ook nog een tijdje in je lichaam, zodat ook die klap niet al te groot zal zijn. 
Mijn advies: ga vooral door met afbouwen. 
En als je hier wilt klagen over de afkickverschijnselen, doe dat vooral. Daar is het forum ook voor. Als het jou helpt om het van je af te schrijven is dat goed. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

@face, ik denk toch dat je woorden van @Frankk niet goed opvat. Hij vindt jullie niet zwak, dat heeft hij ook nooit gezegd. Ook hij wil je helpen. 
Wat hij bedoelt te zeggen is dat je er wel iets voor moet doen en niet lijdzaam moet afwachten tot het over gaat. Bouw je momenteel af? Ik lees van wel, je hebt de Diazepam teruggebracht van 32 mg naar 10 mg. Dat is toch super, je hebt er dus al 22 mg Diazepam af kunnen halen. Dat is vooruitgang, dat is prima. 
Als je doorgaat met je afbouwschema kom je steeds dichter bij de 0 en dat motiveert. Bovendien denk ik dat je afbouwklachten niet meer erger worden, dat heb je al gehad en ervaar je nu. Diazepam is wat dat betreft veel minder grillig dan andere benzo's. Als je eenmaal op 0 bent blijft de Diazepam ook nog een tijdje in je lichaam, zodat ook die klap niet al te groot zal zijn. 
Mijn advies: ga vooral door met afbouwen. 
En als je hier wilt klagen over de afkickverschijnselen, doe dat vooral. Daar is het forum ook voor. Als het jou helpt om het van je af te schrijven is dat goed. Sterkte!

@Cyclad58Dankjewel man, ik zat net al een hele poos te denken hoe en of ik hierop wilde antwoorden. Ik begrijp de boosheid van @faceheel goed en kan het gelukkig hebben. Maar jij verwoordt het helemaal goed. Het is positief bedoeld en iedereen kan er uit pikken wat hij of zij denkt dat binnen zijn/haar mogelijkheden ligt. Wat ik met dit schrijven bedoel is dat stilstaan achteruitgang is. Het is alleen maar een hele korte samenvatting van mijn ervaring van 2 jaar afbouwen en hoe ik er mee om ben gegaan. Ik heb nooit de intentie gehad om iemand zo grof te beledigen en volgens mij staat dat ook nergens. Ik ben soms misschien wat direct.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...