Spring naar bijdragen

Zopliclon verslaafd..


Janus

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Janus:

Sinds de laatste tijd niet meer lekker kunnen slapen zonder zopiclon te nemen. Is onderhand uutgelopen tot zo'n4 a 5 tablettten van 7,5 mg per dag. Iemand anders met deze behoefte? Of is dit vrij ernstig?

Hoi  @Janus. Dat is best veel, iedere 7.5 mg is 10 mg Valium. Ik noem valium omdat dit de meest gebruikte benzo is om af te bouwen. Ik zou een heel goed nadenken of je verstandig bezig bent.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janus, 4 a 5 tabletten zopiclon is best wel veel inderdaad. Ik ben wel eens uitgekomen op 2,5 maar dat was de max. Maar de ellende van die dingen is dat de verleiding heel groot is om steeds iets meer te nemen. Ik bereikte 4 maanden geleden het punt dat ik een nacht met 3 slaappillen (zopiclon en/of zolpidem) achter de rug had en toen ben ik weer serieus werk gaan maken van afbouwen. Inmiddels ben ik bijna klaar met afbouwen maar het zal nog wel even duren voordat het spul echt uit mijn systeem is en het probleem dat ik niet zo'n goede slaper ben is ook nog niet opgelost (waardoor een terugval op de loer ligt). Je zou kunnen overwegen om ook te minderen, in eerste instantie naar de gebruikelijke dosering van 7,5 mg. Maar doe het met kleine stapjes, zodat het te doen blijft. In één keer de helft eraf doen is niet erg prettig....Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...