Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

Afbouwen Diazepam:

hebben jullie dit ook?

De hele dag hoofdpijn

Honger, ik eet veel meer...

Iemand ervaring of dat zo blijft tijdens de afbouw? Ik kom van 10mg (25 jaar lang) en zit nu op de 8

dankdank

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @maxxie

Ik kan je geen adviezen geven over het afbouwen omdat ik daar zelf een leek in ben en net zelf in dat proces zit met oxa en temazepam. Ik weet wel dat de meest rare verschijnselen optreden tijdens afbouwen.  Hoofdpijn herken ik inderdaad.

Hoe snel ben je van 10mg naar 8 mg gegaan?

bewerkt door Bellie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei maxxie:

In 2 weken, maar ga nu langzamer. Ik blijf nu 2 weken op de 8 en dan met 0.5 omlang per 14 dagenn

Hoi dat doe je helemaal goed, je ken zelfs nog per 3-4 weken als het toch tegen valt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer van diazepam af te komen na 48 jaar te hebben gebruikt. Op advies van huisarts. Ik had elke avond 10 mg om te kunnen slapen. Heb er een kwart vanaf gehaald maar na 1 week heel beroerd.  Heb al eerder geprobeerd te stoppen maar toen na 3 maanden nog doodziek. Dat houd je niet vol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo maxxi

ik slik nu een jaar lorazapam heb je goeie tips waarom ik eraan ben begonnen is eerst lichamelijk ziek zoals nachtzweten plasssen niet kunnen slape mij hoofd draaide maar door angst paniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Rixie:

Ik probeer van diazepam af te komen na 48 jaar te hebben gebruikt. Op advies van huisarts. Ik had elke avond 10 mg om te kunnen slapen. Heb er een kwart vanaf gehaald maar na 1 week heel beroerd.  Heb al eerder geprobeerd te stoppen maar toen na 3 maanden nog doodziek. Dat houd je niet vol.

Hoi @Rixie,

Na 48 jaar gebruik is een kwart  er af wel erg veel hoor. Dat is 25%. 10% wordt aangeraden. Dus 1 mg hooguit. En dat 10 tot 14 dagen aanhouden en dan weer 1 mg er af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Belle, Bedankt voor de tip, huisarts gaf me dat advies, 25%eraf, wel met ondersteuning Valdispert.

Ik ga nu proberen 14 dagen 1 mg per dag. Gisteren begonnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Rixie:

Belle, Bedankt voor de tip, huisarts gaf me dat advies, 25%eraf, wel met ondersteuning Valdispert.

Ik ga nu proberen 14 dagen 1 mg per dag. Gisteren begonnen.

@Rixie1mg eraf na 10 tot 14 dagen.  Niet per dag. Valdispert houdt de afkick verschijnselen niet tegen.

bewerkt door Bellie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar had ik op gehoopt Bellie, dat afkickverschijnselen in elk geval veel minder zouden zijn.

Hoop dat het wel lukt zoals jij zegt.....1mg per 14 dagen.

Al voel ik me na 48 jaar nog steeds goed met dit 1 pilletje, maar het moet.

bewerkt door Rixie
Iets vergeten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rixie:

Daar had ik op gehoopt Bellie, dat afkickverschijnselen in elk geval veel minder zouden zijn.

Hoop dat het wel lukt zoals jij zegt.....1mg per 14 dagen.

Al voel ik me na 48 jaar nog steeds goed met dit 1 pilletje, maar het moet.

@rixie valdispert kan wel helpen voor het slapen of onrust omdat je mindert met de diazepam. Maar als je zo hard afbouwt wat de huisarts wilde dan helot het niet lijkt mij. Je kan gerust ook 10 dagen proberen ipv 14. Is te snel dan kan je het daarna toch na 14 dagen doen. Heb je pillen van 2mg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Belle, ik heb 2 van 5 mg. Ik heb Valdispert extra sterk met cbd besteld. Komt morgen. 

Maar ben nu 1 week bezig, al heb ik tussendoor wel keer mijn gewone dosis gebruikt, was zo onrustig en nerveus .

Ik had en heb geen angsten, 48 jaar geleden postnatale depressie, veel pillen gekregen maar na 1 jaar weggegooid, deze is er nog van over.

Artsen wisten het toen ook niet wat te doen, schreven gemakkelijk pillen voor 

bewerkt door Rixie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Rixie:

Belle, ik heb 2 van 5 mg. Ik heb Valdispert extra sterk met cbd besteld. Komt morgen. 

Maar ben nu 1 week bezig, al heb ik tussendoor wel keer mijn gewone dosis gebruikt, was zo onrustig en nerveus .

Ik had en heb geen angsten, 48 jaar geleden postnatale depressie, veel pillen gekregen maar na 1 jaar weggegooid, deze is er nog van over.

Artsen wisten het toen ook niet wat te doen, schreven gemakkelijk pillen voor 

@Rixie je kan beter even tabletten van 2 mg erbij vragen.  Dat is makkelijker afbouwen. Want hoe wil je van een 5 mg tablet 1mg eraf halen? Als je 2 mg tabletten erbij hebt dan is een halve tablet dus 1 mg. Die kan je dan eraf halen. 

bewerkt door Bellie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ik denk niet dat het verstandig is om valdispert met CPD te nemen tegelijk met Diazepam in je lichaam. Je ken dan beter de gewone  valdispert nemen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip, ik vraag om tabletten van 2mg. Ik schat het nu beetje in en breek dat eraf.

CBD is toch rustgevend?. Ik kom er wel achter, mijn wens is dat het gaat lukken.

Ik moet wel, ben erg gemotiveerd, anders word mijn rijbewijs niet verlengd. ( kan ik dat hier zeggen?)

Mijn autootje is mijn vrijheid. Heb nu 1 jaar om eraf te komen.

bewerkt door Rixie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor dit  is besloten en je gegevens zijn niet zichtbaar.  Google eens op cpd en Benzo's.  Dan zie je dat ze verkeerd kunnen reageren op elkaar

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rixie Graag gedaan! En succes met het afbouwen. En rustig aan daarmee hé!  Artsen willen je altijd te snel af laten bouwen. Gewoon luisteren naar jezelf. Ongetwijfeld loop je bij de afbouw tegen een muur op. Had ik nu ook weer 2 dagen en dan gaat het weer beter. En het is echt beter om op een slechte dag niet een pilletje extra te nemen. Zo went je lichaam er nooit aan. Bij het rubriek ditjes en datjes is er elke dag een huiskamer. Daar wordt van alles besproken. Dus als je je verhaal kwijt wil dan is dat een mooi topic. Geeft veel steun in de moeilijke dagen. 

In de Valdispert mag ook geen Sint Janskruid zitten. 

bewerkt door Bellie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben nu 10 dagen geleden begonnen met afbouwen  diazepam.

Vraag me af ofdat kort lontje ook hoort bij afkickverschijnselen? Dan is het beter om me beetje terug te trekken want niemand in mijn omgeving weet het en dat wil ik zo laten.

bewerkt door Rixie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rixie:

Ben nu 10 dagen geleden begonnen met afbouwen  diazepam.

Vraag me af ofdat kort lontje ook hoort bij afkickverschijnselen? Dan is het beter om me beetje terug te trekken want niemand in mijn omgeving weet het en dat wil ik zo laten.

Geen idee  ik zit in de overgang dus weet niet of mijn kort lontje waar wat van komt:D  Maar ik kan  mij er wel wat bij voorstellen. Maar stel deze vraag ff in de huiskamer van vandaag. Dat is wat makkelijker. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...