Spring naar bijdragen

Donderdag 28 mei


Aanbevolen berichten

Blurrige dag vandaag. Nou ja. Niet erg. Maar ik liep steeds drie stappen achter. Vermoeiend.

Morgen opleiding. Via Zoom. Ik vind het inspannend allemaal. En dan ook nog drie stappen achterlopen....aiaiai

Kwam doordat dochter een een toets had verprutst. Dat speelt zich natuurlijk in huis af allemaal nu natuurlijk. Ze had niet meer kunnen nadenken en was van slag.

En daardoor raakte ik van slag. Ik vind het moeilijk om mee om te gaan. Ik heb van allerlei emoties door elkaar heen. Werd ook boos op haar en wilde haar niet ongelukkig zien. Ben er net pas achter dat mijn boosheid waarschijnlijk te maken heeft met dat zij ongelukkig is. Op dat moment. Ik gooi alles opzij en ga iets met en voor haar doen. Lief en geïrriteerd en alles door elkaar. 

Pijnlijk om te zien en ik schaam me. Denk dat er zoiets aan de hand is. Voel me een heel klein kind en een heel slecht mens. Gemeen. 

-Als ik anders had gekund, had ik het wel anders gedaan- 

Volgende keer hoop ik het anders aan te pakken. Voor haar, voor mij. 

Pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei lady jane:

slaap lekker frummers

het doet me wat
als iemand van hier vertrekt
waar ik aan gehecht ben
even verdrietig nu dus

 

Waar staat dat dan @LadyJane.  Is het Nancy? Ik vind dat ook erg. Zal haar, @nancy, ik zal jou, enorm missen.

Wil je iets toelichten? Ik.hoop heel erg dat het je goed gaat

Toevoeging: ik vond je bericht @nancy. Alle begrip. Dank voor schrijven. Daar had ik veel aan en zal ik missen.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt vast goed lika  volgens mij ben jij een hele lieve  moeder die het ook heel graag goed wilt doen ten koste van haar zelf..

Slaap lekker lady     kan mij voorstellen dat je iemand gaat missen bij vertrek.

Goed zo san     .  Dag 6 

... 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Lika en @Lieke7777 zie je ook echt met die dingen gooien. Zat er nog cola in die fles?? :D Nee is niet grappig. Kan het mij soms wel voorstellen.

Al 2 dagen hele nare buik/maagpijn. Gewoon pure stress denk ik door het stoppen en alles erom heen. Hoe erg ook, voorheen dronk ik dan weleens een paar biertjes en dan ging de pijn weg. Ga ik niet doen, maar paracetamol en proberen te ontspannen met wat muziek. Alcohol is natuurlijk helemaal niet goed voor je maag, verdoofde eerder wel natuurlijk en mijn schouders/lichaam ontspande. Maar andere manieren voor gaan vinden.

Droge afmelding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet het hier toch ook kwijt,
ik stoor me enorm aan het grove taalgebruik hier,
het afkatten van de hulpverlening, en het kleiner maken van de drankproblemen.
Dat er dingen niet goed gegaan zijn, zijn een understetement, en wat de kinderen
te lijden hebben (gehad) onder onveilige situaties mbt hun ouders, valt niet te onderschatten.
Juist de mensen nu die hier nog niet heel lang of helemaal niet gestopt zijn met drinken
hitsen elkaar hier op. SM, Lieke, Bor, jullie lijken partners in crime, Smaragd idem. Beseffen
jullie wel, hoe dat afgeven op anderen, jullie zelf afhoudt van het serieus aanpakken van jullie eigen problemen?
Het is zo gemakkelijk om hulpverleners af te kraken. Afgeven op systemen. Andere mensen schuld geven.
Ik lees dit natuurlijk hier al bijna 11 jaar. Meer oningelogd dan ingelogd, om mezelf van reageren af te houden.
Want hier lezen ook mensen die het forum nog zo nodig hebben. Ik zoek nu dus ook niet de diskussie of
verbaal elkaar afkraken. Maar realiseer je alsjeblieft ook, dat ook al lijkt het zo, jij bent niet het centrale punt
waar het hier om draait. We zijn allemaal deel van het geheel. We gedijen het best als we contsructief blijven.
Het klinkt cliché, zeker in coronatijd, maar samen, betekent ook groter dan ikke ikke ikke. En ja, ik ben ook ego-centrisch
geweest toen ik nog dronk, en ja ook in herstel. Het kan waarschijnlijk niet anders, want anders had ik misschien ook
niet genoeg motivatie gehad echt uit de put te klimmen. Maar als ik nu terugkijk, en zie hoe juist ook kinderen weer
groeien aan, en ondanks hun jeugd, dan doet het extra pijn. Ik had zo graag mede de rode draad van verslaving doorgeknipt.
Helaas is dat niet zo. Het enige wat ik kan doen is daar ook weer juist de hulpverlening bijhalen, om sterkernaast te
kunnen zijn en blijven. Er zit een stuk van boetedoening in soms, van erkennen dat ik meer heb doorgeven dan ik wilde.
En deels machteloos sta, tegen de wereld van overdaad, materialisme en egoisme. En dat kan ik niet alleen, ook hier niet.
Samen dus. Met jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom hier vanavond op terug. Maar het is en-en. Ik schreef n.a.v. en kwam al schrijvende bij diepere oorzaken. Had het korter mogen houden ja. Maar opeenstapelen isniet zomaar koppelen. Of ik leg het niet goed uit. Eerst strand nu en overpeinzen of en wat verder. Nancy heeft ook wat losgemaakt merk ik, wat al lang lag te gisten bij mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lady jane:

Ik kom hier vanavond op terug. Maar het is en-en. Ik schreef n.a.v. en kwam al schrijvende bij diepere oorzaken. Had het korter mogen houden ja. Maar opeenstapelen isniet zomaar koppelen. Of ik leg het niet goed uit. Eerst strand nu en overpeinzen of en wat verder. Nancy heeft ook wat losgemaakt merk ik, wat al lang lag te gisten bij mij. 

Ik ben het wel met je eens. Ik zit hier ook niet om dat soort zaken te lezen. Voor partners in crime om samen te zuipen heb ik geen forum nodig, hoef ik de straat maar voor over te steken.

Ik zit hier bewust veel minder tegenwoordig en als het nog verder afzakt en niet meer zelfmotiverend is ten aanzien van stoppen of in mijn geval ernstige matigheid, heb ik verder echt geen reden meer hier te zijn.

Alle vrijblijvende opmerkingen over justitie en andere instanties daar denk ik verder het mijne over maar dat is minder relevant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal mij verder niet meer uitlaten hier op het forum .

Ik had ' heb het moeilijk mijn ontploffing  is als ik het mag zeggen wel alcohol gerelateerd.  Het stoppen met alcohol  drinken maakt hier enorm veel gevoelens  los. En niet alleen  naar jz  toe..

En ja mbt Jeugd Zorg   en de Uhp  ja ik heb het zelf veroorzaakt door alcohol gebruik.  Dat weet ik dondersgoed en bagatelliseer het effect op mijn kinderen zeker niet. 

Maar dat betekend niet dat  ik maar alles wat er over mij ons gezegd wordt cq in dossier staat maar op waarheid berust .   En dit over mij laat lopen .

Ik ga dit net als vorige  berichten ook verwijderen .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Jopie:

dit dus, bor. keer op keer. Met drinken ook , met dit nu ook weer. "wij tegen de rest", "je bent voor me of je bent tegen me".......nooit eens iets genuanceerder "he, wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?" Geldt opvallend genoeg voor jullie hele groepje dat nog steeds drinkt. Zou dat toeval zijn? Ik denk van niet, namelijk, herken het gedrag, en de houding (van mezelf).......

 

Hoho  eens even '    ik drink niet '  doe mijn uiterste  best  om in deze omstandigheden niet te drinken en dat lukt...

 En ik voel mij zeker niet als groep tegen de rest. 

Als je mij beter zal kennen zal je vast een heel ander beeld  van mij hebben..

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet in groepjes, jammer dat sommigen dat wel doen. Ga er ook niet inhoudelijk op in. Totaal niet interessant. Niks zeggend voor mij en herken mij er ook niet in.Al werd mijn naam wel genoemd natuurlijk. Maar goed ieder zijn ding. Het mag er zijn en zal idd voor iets staan. We lezen het vanavond wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik trek naar mensen toe die mij prikkelen, een spiegel, mij boeien. Ook naar mensen die totaal anders zijn. Geheelonthouders die al jaren gestopt zijn, mensen die terugvallen hebben, mensen die een jaar stoppen, mensen die gecontroleerd/sociaal willen blijven drinken. Nieuwe mensen verwelkomen. Daar is dit forum ook voor en natuurlijk zijn er wel eens heftige reacties. Het is niet niks allemaal. Maar goed geen groepjes, daar hou ik nou juist NIET van en zal ik ook nooit aan meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat gevoel juist wel @SanMiquel, dat mensen die hier al jaren lopen, het vaak beter weten dan wij, de nieuwkomers. Ze hebben al zoveel mensen zien komen en gaan. Zo veel verhalen gelezen. Ik denk zeker dat ze meer weten dan mij. Daarnaast laat ik me ook niet graag in een hoekje drukken. Probeer wel een beetje mijn idee over dingen te delen, geheel wereldvreemd, zonder littekens of zonder levens ervaring ben ik natuurlijk niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jopie:

De pijn van de kinderen (in het algemeen) is een makkelijk onderwerp om snel klaar te staan met je oordeel en daarbij heel snel steun te krijgen ook, zeker als je dat aan nog steeds gebruik ophangt, en aan het taalgebruik etc van hierboven. Daaraan ophangen dat jij nu een traject loopt om de schade van jouw kind op te vangen (dat begrijp ik uit je post) heeft iets niet zuviers.....wat probeer je nou te zeggen? Kijk eens hoe ik het doe, zo kan het ook, zo moet het ook? Komop joh, past dat bij jou, nee toch?

Ik zal dit stuk even verduidelijken en meer van mezelf uit schrijven; ik zit middenin een training sterkernaast, omdat ik via mijn kinderen nu in viervoud verslaving tegenkom. Ik kan niets voorkomen voor hen, wil hun situatie niet vertroebelen met mijn verleden, maar wel aanpakken wat ik kan doen om mijn pad zuiver te houden en te zorgen dat ik kan blijven leven zoals ik wil, maar hen ook niet in de steek laat, als/wanneer ze mij nodig hebben. Dat bedoelde ik met misschien deels boetedoening. Ik dacht in een groep lotgenoten te komen en dat is ook zo, alleen niet met andere ouders, maar juist partners van, dochter van, en zus van. Ik had mezelf al eerder en meer verdiept in (ex)partners van, maar nog niet in kinderen van en zus/broer van. Het is luisteren naar hun verhalen, eerlijk zijn over mijn 2 kanten, als ouder, en als ex-verslaafde. Open zijn en toelaten wat er komt. Gelukkig is er bij mijn kinderen geen crisis, maar ik kan niets doen om hun leerpad te effenen en soms moeten dingen erger worden eer ze kunnen verbeteren. Maar ik ben blij met deze kans. En ook tevreden met mijn hulp zoeken daarin. Ook ik en wij hebben hele nare dingen meegemaakt met jeugdzorg, GGz, politie, psychiatrie. En gelukkig ook hele goede mensen getroffen, zowel als persoon als bekwaam zijn. Maar over wat goed gaat wordt zelden geschreven. En mijn persoonlijke visie is; hulpverlening zie ik als gereedschappen die ik aangereikt kan krijgen. Het is aan mij, hoe ik die hanteer. En ja slecht gereedschap wil ik niet meer, dus als ik keus heb, doe ik die weg en ga achter beter aan. Maar dat is met de kennis en ervaring van nu. En dan is het voor mij soms niet te doen, hier te lezen.
Ik ben denk ik ook niet helpend als ik me zoveel ga ergeren. Hoor zo'n beetje bij het meubilair hier en voel af en toe de moedeloosheid over posts afwisselen met ergernis. Nog steeds leer ik hier heel veel, heb ik me gehecht aan sommigen hier en ben blij met de meesten. Maar op niet drinken gebied heb ik het forum al een poos niet meer nodig. Hooguit over waar ik nooit meer naar terug wil. Dus ik denk dat ik ga proberen hier minder te zijn en meer plaats te maken. Ben een beetje (erg) verslaafd, dus dat wordt afkicken. Gooi eerst de app van mijn tel. en kijk hor dat gaat en bevalt. Blijf meelezen en meeleven.
Wat schreef je jopie? arme oude moeder? ik schrok daarvan. maar heb me misschien wel als een forum moeder gedragen hier. Dus ook hier; loslaten in liefde dan maar:heart:, stukje bij beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...