Spring naar bijdragen

mijnleven


mijnleven

Aanbevolen berichten

Dag dappere mensen op dit forum,

Ik ben sinds 4 maanden aan de oxazepam. Ik kreeg de oxazepam 10 mg heel makkelijk voorgeschreven door mijn huisarts door de stress situatie waarin ik zat en nog zit. We hebben het niet gehad over de dosering dus de ene dag gebruikte ik 1 oxazepam en de volgende dag weer twee etc. Na een verhuizing vorige maand heb ik er slaapmedicatie bijgekregen. Ook dit ging weer heel makkelijk. De oxazepam gebruik ik nu 1-2 per dag 10 mg en de temazepam iedere nacht. Ik ervaar dat is steeds 'zwakker' wordt en de temazepam werkt vaak maar 2 uur en dan ben ik weer wakker. Ik wil er heel graag vanaf en daarom heb ik mij aangemeld bij een verslavingskliniek die nu in deze tijd online werkt met het 12 stappen plan. Morgen heb ik hier een intake door een psycholoog en verslavingsangst want ik wil er zo graag vanaf. Hebben jullie ervaring met het in 1 keer stoppen van de oxazepam en eventueel temazepam? Ik heb een dochter van 15 jaar en ik voel mij erg schuldig naar haar. Op het moment heb ik geen werk dus ook weinig afleiding en dat maakt het wel lastig omdat ik (te)veel met mijzelf bezig ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @mijnleven, allereerst welkom hier!

Oxazepam en Temazepam cold Turkey stoppen is niet echt aan te bevelen. 

Mijn advies is om de 10-20 mg Oxazepam en de Temazepam met behulp van je arts om te zetten in totaal 10 mg Diazepam. en van daaruit af te bouwen met bv 1 mg per 2weken. Dan doe je er vrij lang over (20 weken), maar dan is de kans op heftige ontwenningsverschijnselen een stuk kleiner. Diazepam heeft de voorkeur omdat dat makkelijk doseerbar is en langwerkend is, waardoor het afbouwen minder klachten geeft. 
Laat je even weten hoe de intake ging? 

Ik nodig je hierbij ook uit om mee te praten in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je bij Ditjes Datjes en Dagdraad. In de huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen en kun je steun bij je afbouw verwachten en meepraten over de dingen die ons bezighouden. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel. Ik heb met de verslavingsarts afgesproken dat ik de komende dagen de oxazepam ga halveren. Dus van 2 keer 10 naar 2 keer 5 mg. De temazepam nog even zo laten voor de nacht. Ik heb veel last van spanningsklachten waaronder benauwdheid. In de ochtend veel paniek en hartkloppingen maar in de middag ervaar ik meer spanning rondom mijn middenrif en kan ik niet goed ademen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...