Spring naar bijdragen

Maandag 25 mei


Aanbevolen berichten

Zo werkt dat inderdaad. Als je het hebt gehaald, hoeft het niet eens meer zo per se. Soms heb ik dat gevoel ook door alcoholvrije drankjes. 

Wat Jopie zegt snijdt wel hout denk ik, @Smaragd kies voor het leven.

Je meldt dat je er naar verlangt en dat het niet mag. Zo maak je het moeilijk en blijft de alcohol trekken. Verlang naar iets anders, iets positiefs! 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dus idd @Bor. Maar goed ik snap ze wel. Heb familie zelf gebeld. Zo komt mijn schoonzus, zo geen zin in. Moet niet zeuren weet het. Zij snapt er niets van maar wel lief maar geen zin in. Lijkt wel controle, hou ik niet van.

Had ze  niet opgedronken maar dan had ik wel rust gehad. Het is een noodoplossing, moet het zelf doen. Dit werkt zo niet.

@Lonster weet het, genoeg positieve dingen om voor te gaan. Nu nog de uitvoering ja.

Eerst deze dag door zien te komen. Morgen voel ik me al iets beter, weet hoe het werkt. Zit mezelf nu in de weg. Al is het wel zo, dat als ik er 2 had kunnen drinken, ik had kunnen slapen. Lukt echt niet nu. Maar goed klaar met het gezeur van mij nu. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragd sterkte. Weet je wel wat je wilt? Gecontroleerd drinken of helemaal stoppen? Wat je een tijd terug schreef herken ik wel. Niet drinken op dagen dat je werkt. Ik heb precies datzelfde. Bij vrije dagen, vakanties, en ook zaterdagen blijf ik het moeilijk houden. Heb je nog nagedacht over wat je met het tuintje gaat doen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor lichamelijke kom ik wel door idd, duurt een paar dagen, mentaal/psychisch is het anders ja. Lees ik vaak hier ook weinig over. Dat is het probleem ook voor mij. En de AA/Na vind ik echt fijn maar zit alleen maar anderen aan te horen en te helpen, niet eens echt voor mezelf. Laat het ws niet toe, probeer het echt.

@Senna33 zou vandaag gaan voor een gesprek(tuinhuis/moestuin) maar ga ik niet doen vandaag natuurlijk. Voel ik me niet goed genoeg voor. Naar dinsdag gezet. Ga het sowieso doen. Denk dat het heel goed voor mij is naast mijn werk. Leuke afleiding, heb moeite met vrije dagen, vakanties.

Liefst gecontroleerd drinken maar die keuze had ik en verpest het zelf steeds omdat ik niet een goed gedegen plan. Stoppen/door gaan/stoppen, niet goed voor mij.Maar wel wat ik wil, controle hebben. Ging toen echt beter. Dat werd ook begeleid door de Brijder toen. Niemand gelooft  maar is echt zo. Sommige mensen kunnen niet geheel stoppen dan beter gecontroleerd. Nu niet aan de orde. Eerst mij iets beter voelen. Snap niet dat ik ga bingen, baal van mezelf, de situatie, dat is het enige wat ik kan bedenken. Moet daar doorheen. Logisch.

Nu stoppen, even de controle afwachten. Ze bedoelt het zo goed maar levert me niks op. Blij als ze weer weg is. 

Komt goed, de binge is iig gestopt en dat is/was wel belangrijk. Voor niemand goed.

Wel iets heel positiefs, vakantiegeld gestort, werd ik erg vrolijk van :D

Fijne dag nog.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Ik ben zo blij dat het weer "gewoon maandag" is..die feestdagen zijn nu eerst weer voorbij geloof ik...hoop ik.

Anders ik wel. Nu weer gewoon klusjes te doen (werk) waar ik wél goed in ben. Gebroken wc deksels moeten we niet elke dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk (durf het voorzichtig al een beetje in de verleden tijd te schrijven) vaak uit verveling ook. Als ik daar dan mee stopte dan krijg ik zeeën vol tijd, waarvan ik niet wist wat ermee te doen. En dan ga je nadenken, en zelden op een positieve manier wat de zucht ook weer aanwakkert. Ik houd me maar vast aan het feit dat bijna iedereen meerdere stoppogingen nodig heeft om voorgoed te stoppen. Elke keer leer je weer (een klein beetje) totdat het uiteindelijk klaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Daar wordt niet zoveel over gepraat, psychische afhankelijkheid.

:lol: vind je het erg als ik daar van in de lach schiet? Volgens mij gaat driekwart van het hele forum over psychische afhankelijkheid. 

@takeiteasy wat een rare toestand waar je in terecht kwam. Je doet of je verbaasd bent, maar BBQ staat volgens mij meestal gelijk aan flink drinken, en ondertussen wat stukjes vlees laten verkolen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei takeiteasy:

 

Ja, ik ben wel teleurgesteld weer. Al heb ik niet veel gedronken, ik heb me toch weer over laten halen.

Je legt de schuld weer bij een ander neer. Je hebt het toch echt zelf gedaan. Stom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

lichamelijke kom ik wel door idd, duurt een paar dagen, mentaal/psychisch is het anders ja. Lees ik vaak hier ook weinig over.

Eigenlijk ben ik stomverbaasd dat je dit schrijft. Waar hebben we het volgens jou op het forum dan over, behalve over eten en swifferen?

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, even mopperen hier. Bah het werken lukt voor geen meter. Ik heb teveel zaken die door elkaar lopen. De structuur lukte vanmorgen wel, vol goede moed. Maar nu ben ik het zat. Telefoon alvast uitgezet. Het liefst zou ik nu ook maar wat gaan drinken, lijkt me heerlijk. Maar ik doe het maar niet. Even een stuk lopen maar (zonder pinpas), en dan even op de bank met een kop thee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei SanMiquel:

 

Maar moe wordt ik er wel van Pffff ga maar weer 4 paracetamol wegkauwen  :(

Niet kunnen slapen, kan een hele directe grote trigger zijn. Ook best onderschat.

Middel wat je gebruikt ken ik, maar omdat je het een tijd niet hebt gebruikt, valt het uit het systeem, al is het een herhaalrecept. Kan me je frustratie indenken. Wel knap van je dat je niet drinkt. Echt bewondering voor. Dacht dit komt nooit meer goed. 

@Jopie ga je dan ook weg uit de regio of wel hier in de buurt?

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster doe maar beter niet nee. Pas thuis laten, mobiel uit, belde je, je nam niet op??:D;)

Bijna de dag door voor mijn gevoel. Zelfs gebakken eieren gegeten met ham en kaas. Het begin is er weer. Vanavond kippensoep. Mopper wel op die schoonzus maar ze heeft wel alles voor mij gehaald. Heel lief.

Vind het wel leerzaam vandaag om hier te lezen, hoe naar ook.

Ben iig niet alleen. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel of niet drinken is echt mijn eigen verantwoordelijkheid (gebleken). Ik noem het 'het besluit', genomen op 17 augustus.

En dat blijft het. Punt. Op andere vlakken heb ik nog wel eens de neiging 'de ander de schuld  te geven'.  Te sjoemelen en  te onderhandelen, mezelf mooie verhalen  te vertellen. Als het gaat om de alcoholverslaving niet. Dat is voor mij heel erg helder.

Toen ik dat zo kon 'voelen', ging alles erom heen ook voor mij 'werken'. En bereikte ik wat ik wilde, nuchterheid.  Tot  nu toe. 

Daarover onderhandel ik niet meer met mij zelf. Ben ik zwart/wit. Ik drink niet. Dat wil ik niet. En daarin heb ik zelf de keuze.

Nog steeds ervaar ik ondersteuning van de hulpmiddelen. Van de één wat meer dan van de ander. Hier lees ik mee, maar ben wat minder actief. Met mijn appmaatje app ik dagelijks. Voor mij heel belangrijk.  De AA groep heb ik opgezegd. Maar weet ik te vinden als ik het nodig heb. En af en toe app ik met een lid. Wachtlijsten zijn vervelend, maar geen excuus om...vraag jezelf af, wat kun je dan wel aan ondersteuning krijgen nu? Wat  heb jij nodig om niet voor de bijl te gaan? Die verantwoordelijkheid nemen voor mijn eigen welzijn...dat was waar het om draaide.  Niet slachtoffer van..maar zelf actief zijn in het proces. Makkelijk..neuh...was ik niet gewend. Confronterend ook. Maar het werkte wel. En nog steeds.  

 

Het werkt als ik er aan werk.

 

KMW, sterkte, kracht,...euh...'motivatie'...? Geloof in je zelf? Dat wens ik iedereen die worstelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het @SanMiquel, dan stompen we elkaar wel even in elkaar ja als het weer misgaat . Knap van je nogmaals. Ga weer in bed, zo een hoofdpijn. Lijk heel wat maar is niet zo. Fijne dag nog en 4 paracetamol is nooit goed, 1000 mg max per keer. Maar dat weet je ook wel.

Meld me vanavond. Hoop even wat in slaap te vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Ik heb voor morgen een afspraak bij de HA ivm het plekje... Heb er foto’s van vanaf 2018, dus hij kan het verloop ook zien. Ik ben benieuwd. 
Verder eigenlijk niks te melden behalve kip met geb aard en sla.

Doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Jopie:

 

Maar ja, ik heb natuurlijk wel net t Wed ontdekt, he? :)

Wat leuk, ken ik heel goed. Heel vaak met mijn ouders geweest, leuk/mooi daar. Al meer dan 40 jaar kom ik daar.

@Bor wat denk jij dat ik kan slapen? In en uit bed, gelukkig een laptop. Zweet staat op mijn kop. Liefst haal ik er gewoon een paar. Maar kan ik niet maken, zij heeft boodschappen gedaan toen straks voor mij. Zie je me al gaan. Wat verschrikkelijk die onrust. Zat ik te bedenken, bestel ik vanavond gewoon, slaat nergens op.

@Penny goed dat je gaat!! Las het gisteren al, wist niet hoe te reageren. Ben net als @Cleo66 soms, herken veel in haar..

Ga nu weer in bed. Dit wil ik echt niet meer. Zo erg, die onrust. Ja ik weet het dwars erdoor heen. Drinken is makkelijker, dat weet ik wel.

Doeg.

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...