Spring naar bijdragen

onze h. kamer 24-5-2020


Aanbevolen berichten

Goedemorgen zonder zorgen.

Zo gister een zware dag. Zo moe. Ik had heel de middag het gevoel dood te gaan, maar wilde moedig blijven en positief denken. Het was echt moeilijk. Steeds maar zeggen dan ga je dood dan stik je laat t maar gebeuren. Je bent gewoon doodmoe. Je gaat niet dood. Je voelt je gewoon heel rot etc. 

Opeens had ik een positieve gedachte. Eindelijk. Als je de rust bewaart put je jezelf minder uit en heb je meer energie en gaat je brein wellicht ook beter functioneren. In elk geval kreeg ik een positieve vibe om 16 uur tot 18 u. Toen kreeg ik t weer moeilijk. Was gewoon zo moe. Te moe om te huilen. Allemaal nare gedachtes over uitputting. Ja dat is mijn angst. 

Maar ik had me zo moedig gehouden de hele dag. Dus weer tegen jezelf praten en je angsten wegpraten. Het werkte. Ik heb nog redelijk rustig gezeten tot eten en gewandeld. Daarna heel moe. 8 u in bed. Met mn kat knuffelen pudding gegeten en 3 filmpjes op yt gekeken. Adem en ontspanningsoefeningen gedaan en op tijd lichtje uit maar slapen ho maar. Mijn spieren waren te moe om te ontspannen. Dus steeds mn benen opgerekt dat hielp om in slaap te komen. Toen ik eenmaal sliep tot 8.15 uur in 1 teug. Niet wakker geworden meer met pieptonen of wat dan ook. 

Vandaag weer moedig blijven. Hoop op weer een positieve vibe. Al zal dat lastig zijn als ik weer dat pms monster in me voel of brein aanvallen . Maar ook dan ga ik proberen om dat monster te ontkrachten.

O positief denken en zijn hoe naar je ook voelt hoe ellendig je toestand is dat is de key voor hoop en een ommekeer. En een positieve afbouw. Alles accepteren. 

Dan ben je in de war. Dan vergeet je alles. Je wordt niet gek. Dan heb je nergens puf voor. Dan is je hoofd te moe. etc.

Willen jullie me helpen? 

Weinig gejankt. Klein beetje. En bol ik mag huilen maar nu met die pms is het zelfmedelijden huilen. Ik mis mn familie het komt nooit meer goed ik heb zo'n rotleven enz dat is niet goed om in die modus te zitten. Zelfmedelijden komt tijdens pms vaak op. Heel irritant. En dan wil ik dood en kan niks meer hebben. Is energieslurpend. Nog 4 dagen. Als die weer komt dat pms monster ga ik m nu uitdagen en vermanen. Ga weg van mij. 

Dus gister een zware dag maar beter dan eergister die minder zwaar was. Jezelf er positief door heen knokken geeft zoveel meer dan jezelf laten gaan in zelfmedelijden. 

Ik weet dat ik nog aan t rommelen ben zoeken naar accepteren positief denken laten zijn. Maar je kunt niet falen tenzij je opgeeft! 

Morgen horen jullie hoe ik t vandaag heb gedaan. Ik ben zelf ook benieuwd. Status: moe hoofd, benauwd, gapen, angst, verward, uitgeput gevoel. 

Ik ben in ieder geval beter. Had 3 dagen 37.8 en malaise spierpijnen hoofdpijn en vol hoofd met slijm. Nu alleen dat laatste nog en ben ik benauwd met gevoel van stikken.

Ben nog moe ondanks redelijke slaap. Ik lijk wel op t niveau van blijvend moe uitgeput. Maar dat is wat ik gister dacht: bewaar de rust. Dan houd je t beter vol! 

Happy Sunday peepz 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan, @Louisa. Natuurlijk willen we je helpen, al is het alleen maar door te luisteren naar wat je schrijft. Ik merk op dat je toch ook windows ervaart , dat is best positief. 

En ja, hoe gaat het met mij? Ik ben weer teruggevallen in Temazepam voor het slapen, maar de laatste 2 nachten is het gelukt om het niet te nemen. Niet dat ik dan goed slaap, maar ik heb toch een paar uurtjes weggetikt. Ben wel onzeker over ontwenning enzo.

Merk al wat dingen op. Buikspanning is zeker in de ochtend aanwezig, later op de dag trekt het wat weg en in de avond heb ik nergens last van. 
Ik was vanmorgen om half 7 wakker en dan kan ik wel rustig blijven liggen. Ik slaap dan niet meer, maar heb soms gedachtes en/of beelden die ik niet herken. Erg vaag, net of je droomt terwijl je wakker bent. Dat duurt niet meer dan een paar seconden denk ik en dan is het weer weg. Herkenbaar? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Cyclad58:

Goed gedaan, @Louisa. Natuurlijk willen we je helpen, al is het alleen maar door te luisteren naar wat je schrijft. Ik merk op dat je toch ook windows ervaart , dat is best positief. 

En ja, hoe gaat het met mij? Ik ben weer teruggevallen in Temazepam voor het slapen, maar de laatste 2 nachten is het gelukt om het niet te nemen. Niet dat ik dan goed slaap, maar ik heb toch een paar uurtjes weggetikt. Ben wel onzeker over ontwenning enzo.

Merk al wat dingen op. Buikspanning is zeker in de ochtend aanwezig, later op de dag trekt het wat weg en in de avond heb ik nergens last van. 
Ik was vanmorgen om half 7 wakker en dan kan ik wel rustig blijven liggen. Ik slaap dan niet meer, maar heb soms gedachtes en/of beelden die ik niet herken. Erg vaag, net of je droomt terwijl je wakker bent. Dat duurt niet meer dan een paar seconden denk ik en dan is het weer weg. Herkenbaar? 

 

 

Ik heb heel de dag door vervreemding. Maar Ik noem t maar derealisaties.

 

Nee geen Windows ik bouw nog niet af namelijk. Jezelf klaarstomen voor afbouw! Ik hoop weer motivatie te vinden. Hang nog erg op de pillen:(

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een zware nacht en dag. Gisterochtend veel gewandeld. Gistermiddag appeltaart gebakken en boodschappen gedaan en gekookt. Beetje op de bank gezeten. Zeurderige pijn in mijn nier al de hele week. Ik denk niersteen. Het werd gisteravond erger. Nog geen 3 uur geslapen. Vanmorgen weer pijn. Paracetamol ingenomen. Nog niet helemaal weg. Trillen keihard. Vandaag niet buiten geweest. Slecht weer. 10 min op bed 10 min lopen 10 min op de bank. Zo gaat het vandaag. Waar het eind is? Ik weet het niet. Rot benzos. Ben je er vanaf ben je nog niet beter. Zit al op 11 wk benzo vrij. Psyhiaters beweren herstel 2 wk. Die vlieger gaat voor mij niet op. XXX Yollie

downloadfile-15.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Yollie  @Wanhopige die nachten zullen wel vaker gebeuren. Je kunt je vastklampen aan het feit dat het een aantal nachten beter is gegaan. Je komt er wel door, daar ben ik van overtuigd. 

En dat 10 minuten liggen, 10 minuten lopen, 10 minuten op de bank, komt dat door een bepaalde onrust? Het zijn ook rotpillen, juist als je er van af bent achtervolgen ze je. Blijf ze voor, dan komt het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha Yollie  @Wanhopige die nachten zullen wel vaker gebeuren. Je kunt je vastklampen aan het feit dat het een aantal nachten beter is gegaan. Je komt er wel door, daar ben ik van overtuigd. 

En dat 10 minuten liggen, 10 minuten lopen, 10 minuten op de bank, komt dat door een bepaalde onrust? Het zijn ook rotpillen, juist als je er van af bent achtervolgen ze je. Blijf ze voor, dan komt het goed!

@Cyclad58onrust komt door trillen. Zo probeer ik het niet te voelen. Ik ben ook niet van plan ze meer te slikken.

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Cyclad58:

Dat snap ik. Lukt dat dan ook? Mij is altijd verteld dat ik onrust moest ondergaan en er niet tegen te vechten, maar dat is verduveld lastig kan ik je zeggen. 

@Cyclad58 zeker moeilijk om mee om te gaan. Van de week was ik bij mijn dochter. We zijn de stad ingeweest. Tijdens lopen voel ik het minder. Maar toen ik weer in de auto zat was het keihard. Dus als ik me vermoeid hebt dan komt het ook in alle hevigheid terug. Ik krijg ook niet vanzelf slaap. Ik moet heel vroeg op mijn bed liggen. Ontspannen. Hoofd leegmaken dan val ik ergens na 24.00 of 1.00 in slaap. Tig keer wakker met zweten en vervelende dromen en meestal rond 3.30 wakker. Soms lukt het om weer door te slapen tot 5.30. Trillen is mijn zwaarste ontwenning symptoom tot nu toe.Ik verlang zo naar mijn oude leventje terug. Ik ben zo bang dat dit nooit meer verdwijnt. Of dat dit heel lang gaat duren.

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Wanhopige:

@Cyclad58 zeker moeilijk om mee om te gaan. Van de week was ik bij mijn dochter. We zijn de stad ingeweest. Tijdens lopen voel ik het minder. Maar toen ik weer in de auto zat was het keihard. Dus als ik me vermoeid hebt dan komt het ook in alle hevigheid terug. Ik krijg ook niet vanzelf slaap. Ik moet heel vroeg op mijn bed liggen. Ontspannen. Hoofd leegmaken dan val ik ergens na 24.00 of 1.00 in slaap. Tig keer wakker met zweten en vervelende dromen en meestal rond 3.30 wakker. Soms lukt het om weer door te slapen tot 5.30. Trillen is mijn zwaarste ontwenning symptoom tot nu toe.Ik verlang zo naar mijn oude leventje terug. Ik ben zo bang dat dit nooit meer verdwijnt. Of dat dit heel lang gaat duren.

Ik herken vooral dat inslaapprobleem. Ik heb dat ook. Werk overdag en lig rond 22:30 op bed. Als ik mazzel heb val ik voor 24:00 uur in slaap, maar soms ook niet. Dan wordt het weer een korte nacht. En ja, over gaat het. Het is bij mij ook lang goed gegaan, nu even  een terugval. Hoe lang het duurt weet niemand. Wat ik wel weet is dat je op de goede weg bent. Je slaap verbetert al wat en ik lees toch ook meer acceptatie. Op momenten dat het niet gaat is de acceptatie ook bij mij ver te zoeken, dus dat is wel logisch. Je gaat vooruit, en dat gaat soms met 3 stappen vooruit en daarna weer 2 achteruit. Uiteindelijk kom je toch bij je doel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik herken vooral dat inslaapprobleem. Ik heb dat ook. Werk overdag en lig rond 22:30 op bed. Als ik mazzel heb val ik voor 24:00 uur in slaap, maar soms ook niet. Dan wordt het weer een korte nacht. En ja, over gaat het. Het is bij mij ook lang goed gegaan, nu even  een terugval. Hoe lang het duurt weet niemand. Wat ik wel weet is dat je op de goede weg bent. Je slaap verbetert al wat en ik lees toch ook meer acceptatie. Op momenten dat het niet gaat is de acceptatie ook bij mij ver te zoeken, dus dat is wel logisch. Je gaat vooruit, en dat gaat soms met 3 stappen vooruit en daarna weer 2 achteruit. Uiteindelijk kom je toch bij je doel! 

@Cyclad58 het lijkt of mijn interne geheugen verkeerd is afgesteld. Ik wordt ook steeds tussenin rond dezelfde tijdstippen wakker. Met de antidepressiva sliep ik vast 5 a 6 uur. Maar daar begin ik niet meer aan. Ik ben wel blij dat ik zonder medicatie in ieder geval slaap. Als ik op bezoek ben bij mijn dochter wil ik ook op tijd naar huis. Zodat ik genoeg inslaaptijd krijg. Ik had vorig weekend bezoek van mijn zwager. Die ging pas om 24.00 weg. Ik werd al hartstikke nerveus dat ik niet zou kunnen slapen maar ik ben toch in slaap gevallen. Veel is ook psyhisch gerelateerd denk ik. Ik ga altijd ook heel nerveus naar bed. Dan probeer ik te kalmeren met ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen. Ik wil binnenkort ook weer gaan dansen als mijn club weer open mag. Dat is meestal om 23.00 u afgelopen. Ik nam dan in de auto mijn pilletje in en tegen de tijd als ik thuis was kon ik naar bed. Het kan ook zijn dat ik ontspannen was na het dansen. Ik ben gek op dansen. Mijn psyhiater zegt gewoon doen en dan maar accepteren dat je misschien niet zal slapen. Ik denk dat ik gister niet meer kon inslapen door de pijn. Ik denk zelf aan niersteen. Ik heb vanmorgen een paracetamol ingenomen en het zakte weg. Nu begint het weer op te spelen. Dus ik ga maar weer eentje slikken. En morgen naar de huisarts. Ik hoop dat ik een echo mag maken. Ik heb deze pijn in mijn nierstreek al een paar weken. Het was licht zeurend en niet constant. Maar nu constant en begint uit te stralen naar mijn onderrug en bil. Ik dacht eerst dat je een man was maar volgens mij ben je een vrouw. Ik probeer zoveel mogelijk hier op het forum te steunen maar soms zakt me de moed ook in de schoenen. Maar goed. Daar is deze forum voor bedoeld. Mekaar hier door heen slepen. Ik krijg ook heel veel steun van benzobuddies. Mensen met ook inwendige trillingen. Ik heb ze in mijn voeten. Mijn linkerbeen mijn linkerbuik mijn linkerborstkas en soms mijn linkerarm. Af en toe mijn rechterbeen. Soms alles afzonderlijk soms alles tegelijk. Dat is pas vreselijk.  Lukt het je nog zonder Quetiapine te slapen? Ik word trouwens binnenkort ook weer opgeroepen om 2 u per week te reiintegreren na 4 jaar tijd. Ik mag gelukkig zelf mijn tijd bepalen. Ik voel me meestal een beetje ziek als ik wakker wordt. Ze zeggen dat je cortisolspiegel dan hoger ligt. Ik weet het niet maar na een half uurtje gaat het weer. Pfff lang verhaal. Ik ga toch proberen een beetje tv te kijken. Toi toi Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Wanhopige,  Yoliie, ik weet niet waarom je denkt dat ik toch een vrouw ben, want ik wel degelijk een man :-) 

Mijn slaap is na het stoppen met de quetiapine ook minder geworden, maar dat moet dan maar. Ik vind en vond quetiapine echt een rotmedicijn. 
Dat van die cortisolspiegel klopt wel denk ik. IK heb  daar ook wel last van. Reintegreren zou fijn zijn . Ik heb dat mijn Lorazepamafbouw ook gedaan en inmiddels werk ik vanaf januari al weer voltijds. Wel vanaf half maart thuis vanwege de Corona crisis. Het valt niet altijd mee, maar tot nu toe kan ik het volhouden. 

Ciao, (Cycl)Ad

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Wanhopige,  Yoliie, ik weet niet waarom je denkt dat ik toch een vrouw ben, want ik wel degelijk een man :-) 

Mijn slaap is na het stoppen met de quetiapine ook minder geworden, maar dat moet dan maar. Ik vind en vond quetiapine echt een rotmedicijn. 
Dat van die cortisolspiegel klopt wel denk ik. IK heb  daar ook wel last van. Reintegreren zou fijn zijn . Ik heb dat mijn Lorazepamafbouw ook gedaan en inmiddels werk ik vanaf januari al weer voltijds. Wel vanaf half maart thuis vanwege de Corona crisis. Het valt niet altijd mee, maar tot nu toe kan ik het volhouden. 

Ciao, (Cycl)Ad

 

@Cyclad58o sorry. Ik had een bericht van iemand gezien. Ik dacht dat je daarop als vrouw werd aangesproken maar misschien heb ik het ook verkeerd gelezen. Ja heerlijk om even thuis te werken. Dat geeft minder stress denk ik.

XXX Yollie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie. Slikte jij ook oxazepam? Ik weet het dus niet meer, haal de dingen door elkaar. Ondanks dat ik afgekickt ben gaat het bij mij weer helemaal mis. Ik voel mij op en op en o zo ziek. Ik zet wel door hoor! Moet ook wel want de huisarts en apotheek weten dat ze mij geen pammen meer mogen geven en daar ben ik ook wel blij mee. . De Quetiapine  gebruik ik alleen in echte noodgevallen, omdat ik hier zo raar op reageer, dit is voor mij troep. De psychiater zegt kiezen: of gek in de kop, of wat raar van de Quetiapine,  ja dan kies ik toch maar voor de Quetiapine.  Maar ondanks is mijn kop ook weer goed gek. Ik kan het ook niet beter uit leggen, ga nog maar even tv kijken anders duurt de nacht zo lang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Mientje:

Yollie. Slikte jij ook oxazepam? Ik weet het dus niet meer, haal de dingen door elkaar. Ondanks dat ik afgekickt ben gaat het bij mij weer helemaal mis. Ik voel mij op en op en o zo ziek. Ik zet wel door hoor! Moet ook wel want de huisarts en apotheek weten dat ze mij geen pammen meer mogen geven en daar ben ik ook wel blij mee. . De Quetiapine  gebruik ik alleen in echte noodgevallen, omdat ik hier zo raar op reageer, dit is voor mij troep. De psychiater zegt kiezen: of gek in de kop, of wat raar van de Quetiapine,  ja dan kies ik toch maar voor de Quetiapine.  Maar ondanks is mijn kop ook weer goed gek. Ik kan het ook niet beter uit leggen, ga nog maar even tv kijken anders duurt de nacht zo lang. 

@Mientjeik heb 1 avond oxazepam geslikt. Ik sliep van 24.00 tot 6.00. Ik was zo blij. De volgende dag maar tot 0.200. Toen ben ik erweer mee gekapt. Bij alles bouw ik tolerantie op. Quetiapine  25 mg.ook 6 uren toen daalde het naar 2 en veel slechte dromen. Ik slik nu niks meer.  Gisteravond geslapen 3x 2 u . Zonder medicatie.Veel wakker steeds. Mijn grootste probleem is nu inwendig trillen. Ik zit op fb op slapeloosheid forum. Daar slikte iemand 300 mg quetiapine. Nu is ze afgebouwd naar 137.5 mg. Dus voor mij geen pillen meer. Hou vol. Afbouw betekent nog niet dat wij beter zijn. Duur herstel is bij iedereen anders. Ik ben elke dag ook moedeloos over mijn trillingen en slaap. Ik wacht niet totdat ik slaap krijg. Ik ga op tijd in bed liggen. Ik let op mijn ademhaling en dan val ik in slaap. Maar veel wakker. Maar dat is genezing begrijp ik. Het begint met korte slaapjes. Als ik wakker word voel ik mij ook ziek maar daarna trekt het weg.  Ik weet uit mijn eigen ervaring als ik opnieuw met een pil begin dan slaap ik weer 6 tot 8 uur en de volgende dag neemt het gelijk weer af. Afleiding beweging en gezonde voeding is het beste medicijn. Ik was van alle troep ook aangekomen. Ik denk meer door de antidepressiva en quetapine. Ik schreef het al eerder. Als ik helemaal genezen ben schrijf ik hier mijn succesverhaal. Ik geef dan een feestje en iedereen hier is uitgenodigd alvast. Hou vol! XXX Yollie

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie bedankt. Ik voel mij steeds verder afzakken en weet niet goed wat ik er mee aan moet. Ik slik dus nog een kleine hoeveelheid Quetiapine en de tracydal. Ik weet niet of de tracydal werkt maar die slik ik al weer jaren en de Quetiapine na het afkicken half december 2019 van de oxazepam. Bah! Ik baal van mijzelf dat ik mijn leven niet beter in de hand kan houden, maar zonder de Quetiapine red ik het al helemaal niet. Mientje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yollie. Duizelig, misselijk en vooral moe, moe en nog eens moe. Ik ben vanmorgen om half vijf opgestaan en lag er om 9 uur alweer in. Mijn hoofd is zo dol  dat ik niet rechtop kan zitten. Ik ben er nu een uurtje uit. Heb wat gegeten, gepaintinkt,  en ben nu alweer zo dol en misselijk dat ik er maar weer inkruip, zelfs dit typen kan mijn hoofd bijna niet aan. Het wil liggen en rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Mientje:

Yollie. Duizelig, misselijk en vooral moe, moe en nog eens moe. Ik ben vanmorgen om half vijf opgestaan en lag er om 9 uur alweer in. Mijn hoofd is zo dol  dat ik niet rechtop kan zitten. Ik ben er nu een uurtje uit. Heb wat gegeten, gepaintinkt,  en ben nu alweer zo dol en misselijk dat ik er maar weer inkruip, zelfs dit typen kan mijn hoofd bijna niet aan. Het wil liggen en rust.

@Mientje.Erg vervelend voor je. Als ik lig of zit voel ik mij juist zieker. Ook beetje misselijk en voel de trillingen nog erger. Dus loop maar steeds wat te doen. Ik ben ook moe. Slapen is nog steeds niet goed maar ik kan wel een beetje slapen zonder medicatie maar wordt tig keer wakker. Op Quetiapine sliep ik ook niet veel op. Dus daarom neem ik het ook niet meer. Op alles bouw ik tolerantie op. Dus ga ik daarom voor de harde weg. Zonder tot mijn lijf herstelt. Tracydal ken ik niet. Probeer hoe dan ook af te bouwen. Hoeveel zieker kan je nog worden. Ik geef toe dat het een lijdensweg is. Iedereen ervaart verschillende symptomen maar ze horen er allemaal bij. Alleen die stomme artsen blijven ontkennen.   Sterkte. Yollie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...