Spring naar bijdragen

onze h. kamer 23-5-2020


Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve kanjers. Hebben we een beetje kunnen rusten en of slapen? Hier wel. Ben gisteren on 20.15 naar bed gegaan en heb geslapen tot 6.15. Goed hé?

 Mientje,

Aan allemaal. Ik kan echt niet meer, kan wel hele dagen huilen, dit ken ik helemaal niet zo emotioneel. Volgens mij begint het bij mij gewoon weer overnieuw. Ik was vanmorgen al om half drie uit bed en ben toen maar aan het werk gegaan, tussen de middag geprobeerd te rusten maar dat lukte ook niet. Mijn kop is gewoon weer knettergek en dat beïnvloed natuurlijk mijn hele lichaam. Ik ga nu maar naar bed want ik moet morgen naar de verjaardag van mijn zus. Het positieve is dat ik vandaag heerlijk veel heb gedaan en dat geeft mij wel een goed gevoel. Ik snap er zelf niets van want anders ben ik met een uurtje al zo verschrikkelijk moe dat ik wel moet rusten  en nu word ik niet moe en blijf maar doorgaan,  maar hopen dat de reactie hierop positief blijft.

Mientje het is juist zoooo belangrijk dat je blijft liggen. Wat jij gedaan hebt is juist voedsel (drukte)voor je koppie. Veel werken en van alles doen zijn allemaal prikkels. Die moeten weer allemaal verwerkt  worden, en word je onrustig en kan niet slapen. Hoe meer prikkels, hoe drukker in je hoofd hoe onrustiger je wordt. Sterkte vandaag meis, en proficiat met je zus.
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben dood x x ging gister niet helemaal goed...  ben helemaal in de war. Echt ik word mental!

Gister zo'n pms dag. Waar ik t normaal kon handelen ben ik nu te uitgeput ervoor. Ik kwam niet in slaap. Mn hoofd deed zo naar. Werd om 2 uur wakker met een gigantische harde piep in mn oren dat ik niet eerder heb gehad. @faceWeleens een zachte piep bij vermoeidheid en verdween snel. Maar deze was hard en lang en ik heb t genegeerd en ben gewoon verder gaan slapen. Ben in slaap gevallen tot 7 u. En de piep is weg. Werd met angstgevoel wakker. Zakte weer. In mn droom werd de piep verklaard door een feestje met muziek. Was dat maar zo. Ik denk uitputting. Doodeng was het. Ik ben nog niet eerder zo uitgeput geweest. Echt gewoon zorgwekkend zo uitgeput. Hoe moe kun je worden tot je neervalt? 

Enfin ik heb gister ook niet de rust bewaard :(

ik ben nu mede daarom uitgeput tot en met. 

gisterochtend was okee. Goed te doen. Ik kon goed mn kaarten maken. Hoofd was best scherp. Heb zelfs een kaart geschreven. Was niet ontevreden. Na kaarten maken ga ik altijd een blokje om en daarna voelde ik me opeens zo moedeloos. Geen idee waarom. Ik had geen reden daartoe. Was rustig. Ik Kan mezelf wel slaan dat ik t verpest weer heb, maar de moed was ik kwijt. 

oh ik ben echt kapot gaar en mn hoofd is eng. Alsof ik wegzak. 

Ik ging ontspannen op bed. Oefeningen doen en dat lukte heel goed. Ik was moe en gaf er aan toe en viel in een slaap om 9 min later wakker te worden in complete benauwdheid. Gevoel te stikken. Dat was niet zo prettig. Hoofd vol neus dicht. Hyperen. Trillen kwam ook op. Maar dat was niet eens t ergste. Ik had een stemming van het hoeft van mij niet meer. Huilen en huilen. Komt nooit meer goed. Dit hoofd blijft drama. Het wordt erger en erger. Ben uitgeputter dan ooit. Ik mis mn familie. Huilen huilen. Depri. Maar Ik kon al gauw van uitputting niet meer huilen en was doodmoe. Toen kreeg ik even een blij moment want ik besefte dat t half 5 was en ik geen breinpijn had gehad! Heb een uur op de bank rustig spellen gedaan en toen werd t hoofd opeens een partij naar. Echt heel eng en wist niet wat te doen. Ik trok t niet meer en riep naar boven. Zo eng dat hoofd. Het deed gewoon pijn. Weer liet ik me gaan.

o jeetje 8 42 en ik ben kapot. 

Tot ik zei en nu zitten en laat t maar zijn! Het zakte en ik was weer zoet om na de avondwandeling op bed te zakken en te snikken en te sniffen. Mn moeder appte en allemaal blije dingen en ik kon t niet hebben. Ik was boos en geagiteerd. Ik appte dus mn toestand. Het hoeft van mij niet meer en dat soort dingen. Hele zware emoties. Tranen bleven vloeien had geen rust. Was echt zo'n pms moment. Dat zuigt energie.

Daardoor kwam ik ook niet in slaap. Dat hoofd deed zo naar. Sliep ik eindelijk in, werd ik wakker met een piep zo hard! Ik ben wel weer in slaap gevallen wonderbaarlijk maar wel onrustig droomde over die piep en werd met angst wakker om die piep. Wat ik hier lees Ben ik ook bang voor een chronische piep.

en nu ben ik dood zo verrot gaar moe. Gewoon geen energie. 

Ik weet niet wat er na de dag van tandarts is gebeurd, maar t lijkt wel of dat net t zetje was voor gehele uitputting mentaal en fysiek. Ook zo breinmoe. 

en dat bedoelde ik Bol de rust houden niet jezelf laten gaan dat werkt helend en voel je je beter. Nu heb ik me gister laten gaan en ben dood gewoon. Zo extreem uitgeput. Ik weet niet hoe ik de dag door kom. Nu 8.53. Nul energie. Mn uithoudingsvermogen is echt flink gedaald sinds de breinaanvallen gebeurde exact een jaar geleden. Sindsdien braak ik, beweeg niet meer, rook veel en heb lichamelijke degeneratie. Gebit maag darmen enz. 

Goed we moeten door tot we neer gaan. Vandaag weer positief zijn. In elk geval niet mezelf zo laten gaan. 

en ik had juist alle reden gister om blij te zijn. Mn temp was weer normaal. Ik voelde me ook beter. Heb vannacht ook niet gezweten zoals afgelopen 3 dagen. 

o man mn hoofd kan niet meer. 

Weet je wat mijn angst is. Dat de uitputting zo erg is dat ik niks meer kan. Daar gaat t nu op lijken. En het wordt erger en is niet meer te keren. Is deze angst reëel? En dat t extreme lijden blijvend is en ik weet niet hoe lang ik t nog trek? 

Ik heb iets wat niemand anders heeft en niemand weet wat het is. Dus kan ik ook niet geholpen worden. Afbouw benzos zie ik niet meer als genezing maar als een nog grotere hel van pieptonen breinklachten. 

Waar is mn motivatie gebleven? Toen ik met paling sprak wist ik dat t de benzos waren en was zo gemotiveerd dat ik al een kwart eraf haalde. Hij zei niet doen wacht op de opname in Radboud. Had ik nou maar niet geluisterd. Motivatie is nu weg. 

Ik ben zo verward. Zo moe in die grijze massa. Menselievens. Sorry voor dit wazige schrijven! 

Hoop vandaag nog een beter moment. 

Liefs

 

 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Louisa,

Ik heb je verhaal gelezen ,wat heb ik met je te doen,wat je beleeft is in mijn opinie gewoon benzo gerelateerde shit, sorry maar ik vindt het zo erg voor je,maar tegelijkertijd zoveel respect voor je wil om verder te gaan,in zo'n moeilijk leven waar je nu wel in zit,en inderdaad niemand ziet het hoort het,en soms onderschatten het,wat wij moeten doorstaan,iedere dag wéér, je hebt er geen controle op,ik zit in dezelfde situatie als jouw,enge dromen enz.ik heb tinnitus en die verhalen die je schrijft is gewoon een Tinnitus maar tijdelijk,het lijkt er op,ik heb ook een mail gestuurd naar Eric paling,maar helaas kon hij min niet helpen ,te complex door mij  tinnitus o.a.en zei dat je inderdaad tijdelijk tinnitus klachten krijg bij het stoppen van de benzodiazepines, maar dat komt goed,het is wat het met je hersens doet verschrikkelijk,wat wij beleven en ik ga ook uit mijn dak met die blije apjes, van o.a.mijn zus,ik zit hier elke dag te janken oh dat rothoofd,die herrie,die door diazepam erger is geworden ik roep ook heel vaak, God alsjeblieft haal me weg hier,ik wil niet méér, kan niet meer,mijn man gaat overal heen,lekker even inde auto plantjes kopen,even dit even dat,en ik ,naar de postbus lopen als een dronken figuur,zo vernederend,en ben ook zo woest,dat ik dacht hun weten het wel,het wordt nu beter,ben nog nooit zo ziek geweest,woest ben ik ,maar het helpt me niet,niks ik moet er ook vanaf net als jij maar oh wat een strijd wordt dat,ongelooflijk wat1p mg diazepam als verslaving aanricht,ze moesten eigenlijk verplicht vol gegooid worden,dan begrijpen  ze pas in wat voor hel wij leven,wens je een goede dag houdt moed,liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei face:

lieve Louisa,

Ik heb je verhaal gelezen ,wat heb ik met je te doen,wat je beleeft is in mijn opinie gewoon benzo gerelateerde shit, sorry maar ik vindt het zo erg voor je,maar tegelijkertijd zoveel respect voor je wil om verder te gaan,in zo'n moeilijk leven waar je nu wel in zit,en inderdaad niemand ziet het hoort het,en soms onderschatten het,wat wij moeten doorstaan,iedere dag wéér, je hebt er geen controle op,ik zit in dezelfde situatie als jouw,enge dromen enz.ik heb tinnitus en die verhalen die je schrijft is gewoon een Tinnitus maar tijdelijk,het lijkt er op,ik heb ook een mail gestuurd naar Eric paling,maar helaas kon hij min niet helpen ,te complex door mij  tinnitus o.a.en zei dat je inderdaad tijdelijk tinnitus klachten krijg bij het stoppen van de benzodiazepines, maar dat komt goed,het is wat het met je hersens doet verschrikkelijk,wat wij beleven en ik ga ook uit mijn dak met die blije apjes, van o.a.mijn zus,ik zit hier elke dag te janken oh dat rothoofd,die herrie,die door diazepam erger is geworden ik roep ook heel vaak, God alsjeblieft haal me weg hier,ik wil niet méér, kan niet meer,mijn man gaat overal heen,lekker even inde auto plantjes kopen,even dit even dat,en ik ,naar de postbus lopen als een dronken figuur,zo vernederend,en ben ook zo woest,dat ik dacht hun weten het wel,het wordt nu beter,ben nog nooit zo ziek geweest,woest ben ik ,maar het helpt me niet,niks ik moet er ook vanaf net als jij maar oh wat een strijd wordt dat,ongelooflijk wat1p mg diazepam als verslaving aanricht,ze moesten eigenlijk verplicht vol gegooid worden,dan begrijpen  ze pas in wat voor hel wij leven,wens je een goede dag houdt moed,liefs van mij

Wat een herkenning. Het is mensonterend ja wat drugs met je doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben jammer genoeg gezwicht. Sinds gisteren weer valium genomen. 2 x 10 mg. Voel me wel rustig maar ik kan nog steeds niet niets doen. Krijg dan geen lucht en is het precies of ik adem niet, gevolg is dat ik dan zelf begin te ademen. Heb van 23u tot 5 uur geslapen maar eens ik wakker werd was de angst er weer. Iets zegt mij dat ik het zo gewoon ben geworden van iets te voelen dat ik "normaal" zijn niet meer gewoon ben. Voel me dan zo verloren, ik was vroeger nooit bezig met mijn ademhaling, het gebeurde en dat was normaal. Hadden ze maar vroeger naar mij geluisterd, dan zat ik nu niet zo diep. De tintelingen in mijn gezicht verdwijnen  wel niet, ze zijn er heel even niet en na een 3 tal uur komen ze terug.

Wel nog een vraag. Als je nu even terug begint te nemen, daarna stopt. Moet je dan weer van begins af aan je genezingsprocess starten?

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey people,

Sterkte voor de mensen waar het vandaag wat minder mee gaat.

Met mij gaat het ook niet zo geweldig ik kom ben vast gelopen in de therapie die ik volg. Het lukt me nog steeds niet om het verdriet te verwerken. Als ik bijna wil of kan ga huilen begin ik zoveel te gapen dat het huilen niet meer lukt, raar he? Nou volgende week hypnose ingepland staan misschien dat het daarmee wel lukt. 
 

fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter Met alcohol weet ik dat je dan veel moeilijker kunt stoppen de 2e keer. Van anderen hoor ik dat ze denken dat ze weer opnieuw moeten beginnen. Zelf weet ik het niet maar opnieuw beginnen kan niet, je neemt toch alle ervaringen mee van het stoppen de eerste keer. Wel denk ik dat het terug grijpen naar medicatie iedere keer weer makkelijker wordt om te doen dus is het gevaarlijk om weer te gaan slikken. In het begin slik je weinig en maak jezelf wijs, "zie je wel het lukt me om het er bij één te houden" maar dat wordt steeds meer. Pas daar voor op, je zit zo weer op je oude dosis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kabouter0WesleyO o kabouter wat naar zeg dat je bent gezwicht voor die rotbenzos die sowieso gaan uitwerken en meer nodig hebt. Ik zit elke dag met onttrekkingsklachten. Vreselijk. Ik wou dat ik benzo vrij was maar moet nog door die hel. Stop er toch mee en ga met je angst aan de slag bij een goede therapeut. 

Weer opnieuw beginnen kan zorgen dat afbouwen nog lastiger gaat dan de eerste keer. Ook het kindling effect kan optreden.

Je hebt aan fobie en hyperventilatie. Benzos gaan je niet helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sla me echt om de kop hierom hoor, geloof me vrij. Het heeft ook een tijd geduurd voor ik daadwerkelijk een pil heb geslikt. Had het al even in huis. Spijtig genoeg helpt het niet meer voor die ademhalingsfocus. Wel kan pik beter gaan liggen. Zelfs dat ging niet meer.

Moest ik nu na een kleine week stoppen, krijg ik dan weer de ontwenningverschijnsels van in het begin of gaat het erger zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kabouter0Wesley:

Ik sla me echt om de kop hierom hoor, geloof me vrij. Het heeft ook een tijd geduurd voor ik daadwerkelijk een pil heb geslikt. Had het al even in huis. Spijtig genoeg helpt het niet meer voor die ademhalingsfocus. Wel kan pik beter gaan liggen. Zelfs dat ging niet meer.

Moest ik nu na een kleine week stoppen, krijg ik dan weer de ontwenningverschijnsels van in het begin of gaat het erger zijn.

Dat kan niemand je vertellen hoe je reageert. Dus je stopt met de benzos. Een kleine week. Miss dat @Cyclad58 je daar antwoord op kan geven. Zij is ook weer gaan slikken en stoppen?

Sterkte en goed als je stopt! Heb je eens aan zwemmen gedacht. Daar gaat je ademhaling goed van zitten. Heel goed tegen hyperen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook een zware nacht en dag. Gisterochtend veel gewandeld. Gistermiddag appeltaart gebakken en boodschappen gedaan en gekookt. Beetje op de bank gezeten. Zeurderige pijn in mijn nier al de hele week. Ik denk niersteen. Het werd gisteravond erger. Nog geen 3 uur geslapen. Vanmorgen weer pijn. Paracetamol ingenomen. Nog niet helemaal weg. Trillen keihard. Vandaag niet buiten geweest. Slecht weer. 10 min op bed 10 min lopen 10 min op de bank. Zo gaat het vandaag. Waar het eind is? Ik weet het niet. Rot benzos. Ben je er vanaf ben je nog niet beter. Zit al op 11 wk benzo vrij. Psyhiaters beweren herstel 2 wk. Die vlieger gaat voor mij niet op. XXX Yollie

downloadfile-15.jpg

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Wanhopige:

Hier ook een zware nacht en dag. Gisterochtend veel gewandeld. Gistermiddag appeltaart gebakken en boodschappen gedaan en gekookt. Beetje op de bank gezeten. Zeurderige pijn in mijn nier al de hele week. Ik denk niersteen. Het werd gisteravond erger. Nog geen 3 uur geslapen. Vanmorgen weer pijn. Paracetamol ingenomen. Nog niet helemaal weg. Trillen keihard. Vandaag niet buiten geweest. Slecht weer. 10 min op bed 10 min lopen 10 min op de bank. Zo gaat het vandaag. Waar het eind is? Ik weet het niet. Rot benzos. Ben je er vanaf ben je nog niet beter. Zit al op 11 wk benzo vrij. Psyhiaters beweren herstel 2 wk. Die vlieger gaat voor mij niet op. XXX Yollie

downloadfile-15.jpg

Yollie, Zou je terug willen naar de tijd op de benzos? Ben benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Yollie, Zou je terug willen naar de tijd op de benzos? Ben benieuwd. 

@louisa nee. Soms denk ik voor de trillingen wel. Maar niet voor mijn slaap die naar 0 uren zakte. Slaap nu wel. Gisteravond 3x2. En maar hopen dat trillingen tzt zullen verdwijnen. Ik heb geen zin meer  om door die angstmodus te gaan met afbouwen. Cgt heeft me van mijn angstmodus afgeholpen.

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wanhopige:

@louisa nee. Soms denk ik voor de trillingen wel. Maar niet voor mijn slaap die naar 0 uren zakte. Slaap nu wel. Gisteravond 3x2. En maar hopen dat trillingen tzt zullen verdwijnen. 

Sterk je komt er wel! X 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...