Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Momentum

Zaterdag 23 mei

Aanbevolen berichten

Terug van zwemmen. Koud, te koud voor een vol uur, maar een openbaring.

Dit is goed. Het zwemmen (de techniek, de ontspanning), het meer (geen lijken, zeer helder), en iets leren wat me meer passende mogelijkheden geeft. En..... in een groep, en met een vriendin. 

Te vroeg om te juichen. Een goed moment om wel even tevreden te zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gaat de wekker doordeweeks gemiddeld half 5 en om 5:15 begint de werkdag. Bij mij gaat om 23:00 uur het licht uit.
Aan middagdutjes e.d.doe ik niet maar weekends slaap ik uit/ bij.

Had vannacht oudste kleinkind (10) logeren. Wou ze al zo lang, zo lang op "gezeurd" dus ik heb haar gister mee genomen, nachtje bij me slapen. Hoorde ik haar net niet zachtjes huilen op wc..? Ik zeg kind wat is er aan de hand..deur ging los en allemaal tranen, echt verdriet hoor. Mis mama zo! Husband hals over de kop met haar in de auto naar mama terugbrengen. Arm, arm kind.:)

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bor:

Mis mama zo! Husband hals over de kop met haar in de auto naar mama terugbrengen. Arm, arm kind.:)

Om Louis van Gaal maar eens te parafraseren: 'Is mem nou zo lief, of is beppe nou zo'n kreng?' :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei takeiteasy:

Dagpact ;

Momentum
Rapilos

Niks

Jane

Senna33

Lonster

Takeiteasy

Rosee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op naar de fietsenmaker aan de andere kant van de stad. Fietsensleutel jongste zoon afgebroken, slot opengezaagd. Meteen nieuw fietsenslot kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Rosee:

Flessen badschuim niet aan te slepen hier, zoons denken schoner te worden door halve fles in bad te gooien.

Dat is toch ook zo! Doe ik ook :D;)

Heb echt wel wat aan de reacties van gisteren.

Moet mij herpakken, hoe en wat is nog lastig. Nog erger eigenlijk, ik maak het mezelf nog lastiger, terwijl het al lastig is. Bijna sadistisch. Ben ik heel goed in.

Las hier vaker over een tuinhuis/moestuin. 1 km hier vandaan is ook zo een complex. Ga vanmiddag kijken met iemand, er zijn een paar tuinen/huisjes vrij/te koop. Je mag er ook slapen. Geen wachtlijst dus zou het meteen kunnen aanvaarden. Heb een hele leuke gezien met echt een hele grote tuin erbij. Denk dat het goed voor mij is. Iets nieuws, hou heel erg van tuinieren en buiten zijn.

Fijne dag allemaal, de zon schijnt hier lekker.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er iemand met een goed recept voor gehaktballen? Ik bedoel dan die lekkere sappige/ zachte, uit de jus.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @Penny @rapilos had ze laatst gemaakt. Klonk heel lekker.

Dit tikte ze Zelf gemaakt die bal, met nootmuskaat, peper, ui, verse knoflook en verse gember, plus een ei en twee meerzaden beschuiten.

Zelf bak ik ze een aantal minuten goed aan op hoog vuur en dan nog lang sudderen in de jus. Zo krijg ik ze heel mals en sappig.Zal iedereen anders doen natuurlijk.

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een goeie bal begint bij de basis: vers gekruid gehakt van de slager.

De rest is toevoeging.

Alhoewel een goeie bruine dikke jus ook veel doet. Sudder sudder in zo een loodzware braadpan.

Heerlijk!

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee @Bor van je kleindochter was pure heimwee. Had ik vroeger ook. Wilde zo graag bij opa en oma slapen. Echt ook nog dezelfde avond weer terug gebracht. Was ook ongeveer 10. Was zo herkenbaar, arme kind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had nieuwe viltstiften voor haar gekocht. Nieuwe haarband en elastieken. Ze mocht zo lang in bad als ze maar wou. Ze mocht patat eten met kroketten  etc etc..maar heimwee naar mama overtreft blijkbaar alles!

:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Smaragd:

@Marika:D 14 dagen vond ik ook al goed, kun je nagaan.

Ga kijken naar het huisje/tuin nu, zoef weg nu.

Leuk Smaragd, ben ook gek op tuinieren. Heb paprika's, tomaten, courgette, ui enzovoort uit eigen tuin. Geeft zoveel voldoening. Smaken ook lekkerder of zal dat verbeelding zijn?

Zeg het fout: gek op groentes en fruit tuingedoe. Niet op gras maaien, snoeien en onkruid plukken. Siertuinieren vind ik afschuwelijk.

bewerkt door Marika

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Marika:

Oei ik zeg dagen maar het moet zijn: vandaag 14 weken geen alcohol gehad. :D

Netjes Marika!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat gek heb 14 uur in bed gelegen en eindelijk weer eens een dag helemaal fit en een heleboel gedaan maar mijn hoofd is net zo wattig als ik weet niet wat. Maak hier steeds fouten maar in het echt ook: kan niet op woorden komen, maak de schaar, het aardappelschilmesje en de kat kwijt. Hoor de laatste steeds mauwen en denk nog: jee, wat een gemauw. Kwam er een uur later pas op dat ik boven geweest ben en dat daar dus een kat zat nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan ik even niet zeggen van mezelf. Heb het weleens beter gedaan. Het gaat ff niet zo..heb er wat een dip in ofzo.

Motivatie is wat weg. Heb ik wel vaker hoor, komt wel weer terug. Hoop ik.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je Bor, volgens mij ga ik mijn record breken. Heb gelukkig geen last van craving alleen wel met de barbecue of zoals nu zaterdagavond dat ik denk: ik kan nog naar de winkel. Maar bij mij is het direct zowat comazuipen en de hele volgende dag naar de gallemiezen. Hartkloppingen, benauwd, koppijn, vaag misselijk, moe, zweten, prikkelbaar. Bah, zo'n onzeker rotgevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bor:

Dat kan ik even niet zeggen van mezelf. Heb het weleens beter gedaan. Het gaat ff niet zo..heb er wat een dip in ofzo.

Motivatie is wat weg. Heb ik wel vaker hoor, komt wel weer terug. Hoop ik.

Heb ik altijd als ik ongelukkig ben. Weet dan zelf niet dat ik dat ben, pas achteraf. Kom dan tot niks maar voel me daar dan de hele tijd wel ontevreden over maar het lukt dan echt, echt niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...