Spring naar bijdragen

Zaterdag 23 mei


Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Smaragd:

14 dagen vond ik ook al goed, kun je nagaan.

Grappig, ik zit op dag 14 :)

Ik heb het hier al meerderen zien schrijven, maar een lang weekend van 4 dagen waarin ik nauwelijks een kant op kan, is voor mij ook erg lastig. Maar het lukt me nog wel (met moeite), door klusjes/projectjes in en om het huis te doen en door regelmatig te gaan hardlopen. Tijdens het hardlopen net had ik muziek opstaan. "What doesn't kill you makes you stronger" schalde er in mijn oren. Dat is een mooie om me aan vast te houden. Doorzetten, JUIST als het moeilijk is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Hoi @Penny @rapilos had ze laatst gemaakt. Klonk heel lekker.

Dit tikte ze Zelf gemaakt die bal, met nootmuskaat, peper, ui, verse knoflook en verse gember, plus een ei en twee meerzaden beschuiten.

Zelf bak ik ze een aantal minuten goed aan op hoog vuur en dan nog lang sudderen in de jus. Zo krijg ik ze heel mals en sappig.Zal iedereen anders doen natuurlijk.

Uitgaande van twee ons rundergehakt van de slager

Leuk Smaragd, een tuin

Laat je weten hoe het was !

Geeft echt heel veel voldoening 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact ;

Momentum
Rapilos

Niks

Jane

Senna33

Lonster

Takeiteasy

Rosee

Jannigje 

Marietjestopt 

@rapilos doe ik ook nog even met je mee!

Wandeling zit er weer op. Ruim 23 kilometer. Van Hilversum Crailo naar Lage Vuursche. Stukje Trekvogelpad. 

En wat een gedoe bij dat zwemmen. Begreep dat ook al van mijn dochter, die had gisteren haar eerste training wedstrijdzwemmen. Ene baan heen, andere baan terug. Dus dan heb je voor langzaam, gewoon en snel uiteindelijk 6 banen nodig. 

Niks, wat een fijne leidinggevende. 

bewerkt door Marietjestopt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ook van mij nog gefeliciteerd met je zoon. Of had ik dat al gezegd? Ook hier vergeetachtig soms. Denk de overgang:blush: hopelijk niet van de drank. Maar hoor t ook vaak van mensen die niet of nauwelijks drinken. Vanavond gaat oudste puberzoon koken, heerlijk. Alleen gaat dat nog heel lang duren voordat het op tafel staat, altijd zo bij hem. Gok dat we rond half 9 aan tafel kunnen. Maar blij dat hij het doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Marika:

Ik wil juist graag een e-bike zodat ik met minder inspanning naar mijn werk kan rijden. Beetje relaxed aankomen, werk is al zwaar zat

Ik woon 30 km van mijn werk af. Ging altijd met de bus, maar ik zie het OV voorlopig niet zitten. Zit eraan te denken om af en toe naar kantoor te fietsen zodra ik weer mag komen. Moet ik wel een goede fiets hebben, want die heb ik nu niet. Dan gaan we er gewoon een lekkere training van maken, dus zeker geen e-bike. Daar voel ik me nog veel te jong en fit voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Als ik een gehaktbal braad zijn ze altijd zwart aan de buitenkant en rauw van binnen. Ook als ik de hele pan vol boter gooi, alleen dan stinkt het huis meer en gaat de rookmelder af.

Je weet dat de gasknop niet vol aan hoeft, of de inductieplaat ook andere standen heeft dan standje max?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zéker géén beschuit met ei  o.i.d. door je gehaktballen doen, nergens voor nodig en je bederft de smaak. Alleen kruiden, knoflook en ui. En/ of gember. Jus krijg je automstisch als je water toevoegt aan de bakboter en de gehaktballen om ze te braden . Uien die glazig zijn, die zijn niet wit meer. Duurt maar even als je ze in de pan doet, een paar minuutjes maar. 

Ik maak ze trouwens elke keer weer anders, met kruiden kun je heel veel variëren. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Ga je dan verhuizen smaragd of alleen daar een tuin kopen/huren 

Nee ga daar niet wonen, mag ook niet. Heb mijn eigen huis, je mag wel een nachtje slapen. Woon in de Randstad dus weinig buiten/plek.Ideaal voor mij dit.

Heb gekeken en ga er helemaal voor. Zo een lap grond erbij en echt een heel leuk schattig huisje erbij. Zit een keuken in en echt mooi afgewerkt. Met die man een mooie prijs afgesproken. Alleen moet ik maandag nog met een aantal mensen van dat complex spreken, of ik geschikt ben.Je moet hel wel bijhouden en je krijgt tuinbeurten, dan help je om de gemeenschappelijke plekken goed bij te houden. Is maar 1 keer per 6 weken.  Zo gaat dat. Komt wel goed. Die tuin ernaast, zit een man heel aardig. Ken ik van vroeger. Nog een leuke man ook, alleen hij praat teveel. Komt goed.

Pangasius filet, worteltjes, sla met tomaat en ui en gebakken aardappels.

Heb er ineens weer zin in. Zo werkt dat bij mij, beter. Ook geen trek. Nog beter.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei nancy:

Zéker géén beschuit met ei  o.i.d. door je gehaktballen doen, nergens voor nodig en je bederft de smaak. Alleen kruiden, knoflook en ui. En/ of gember. Jus krijg je automstisch als je water toevoegt aan de bakboter en de gehaktballen om ze te braden . Uien die glazig zijn, die zijn niet wit meer. Duurt maar even als je ze in de pan doet, een paar minuutjes maar. 

Ik maak ze trouwens elke keer weer anders, met kruiden kun je heel veel variëren. 

Vallen ze dan niet uit elkaar??

Gebruik ook altijd beschuit, ei of paneer ze kant en klaar.

1 keer zonder gedaan alles viel uit elkaar. Was gewoon geruld gehakt. Ook lekker maar geen gehaktbal.

@Fruitvlieg2019 je kan gewoon niet koken :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

1 keer zonder gedaan alles viel uit elkaar. Was gewoon geruld gehakt. Ook lekker maar geen gehaktbal.

Precies. Lastig/onmogelijk om ze heel te houden zonder op zijn minst ei. Dat bederft de smaak ook niet. Beschuit misschien wel, dat heb ik dan weer nog nooit gebruikt. Klinkt ook zo onnatuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, om nog even op de gehaktballen terug te komen: je kunt ze natuurlijk ook te groot willen maken @Fruitvlieg2019Als je ze wat kleiner maakt , is het wrs wat makkelijker. Zul je niet zo snel hebben dat ze zwart van buiten en rauw van binnen zijn.

Van al dat schrijven over eten heb ik trek gekregen, ik kan wel een paard op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Smaragd:

Vallen ze dan niet uit elkaar??

Gebruik ook altijd beschuit, ei of paneer ze kant en klaar.

1 keer zonder gedaan alles viel uit elkaar. Was gewoon geruld gehakt. Ook lekker maar geen gehaktbal.

 

Nee hoor, echt niet. Gebruik bij voorkeur rundergehakt. Na het toevoegen van de kruiden etcetera laten opstijven in de koelkast. Na een half uur kan je ze braden . Nooit problemen mee, al 37 jaar niet,  geen ei en geen paneermeel o.i.d. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...