Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Momentum

Donderdag 21 mei

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Adri02:

@Jannigje, ik sta meestal tussen 5 en 6 uur op. Dan drink ik gauw een kop koffie en ga anderhalf uur fietsen. Daarna douchen en ontbijten, en dan loopt het alweer tegen 8 uur. Een mooie tijd om aan het werk te gaan. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik soms 's middags wel even ga liggen, een half uurtje, en dat ik meestal om 10 uur wel in bed lig. De vroege ochtend is voor mij echter verreweg het mooiste deel van de dag, zelfs in de winter. En ik woon in een mooie omgeving, dus dat scheelt ook.

Dank voor je antwoord. Ongelofelijk voor mij, dat jij die vroege ochtend zo mooi vind. Vroeger had ik dat trouwens wel, maar door mijn depressies is dat voorbij. 
Ga je in de winter ook eerst 1,5 uur fietsen? En ja, een mooie omgeving scheelt inderdaad wel.

bewerkt door Jannigje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Adri02:

Net eens even wat livecams van kustplaatsen bekeken, Vlissingen, Zoutelande, Hoek van Holland, Kijkduin, Noordwijk, Zandvoort... en het is er schrikbarend druk. Half juni liggen de ic's dus wel weer lekker vol. En in de zomer wordt het fijn binnen zitten vanwege een welverdiende minder-intelligente lockdown wellicht? :(

En ik maar braaf in mijn tuin zitten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel van mijn dorpsgenoten (kustbewoners)zitten binnen! Terwijl de stranden worden overspoeld door mensen van buitenaf! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jannigje:

Dank voor je antwoord. Ongelofelijk voor mij, dat jij die vroege ochtend zo mooi vind. Vroeger had ik dat trouwens ik wel, maar door mijn depressies is dat voorbij. 
Ga je in de winter ook eerst 1,5 uur fietsen? En ja, een mooie omgeving scheelt inderdaad wel.

Ook 's winters inderdaad, met de fietslampen aan uiteraard, en alleen over verlichte fietspaden. En als het glad is alleen als er gestrooid is.

Voor mij is de vroege ochtend zo mooi omdat het op gang komen van de dag een soort belofte inhoudt van een nieuwe dag waarin je nog van alles kunt gaan doen, en dus niet zoals 's avonds wanneer de dag eerder vermoeid, stoffig en uitdovend aanvoelt. Voor mij is de avondschemering eerder depressief. En 's ochtends is het stil op straat; daar houd ik erg van. En je kunt doorfietsen, dwars over alle kruispunten en door alle rode stoplichten...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Sandro:

En ik maar braaf in mijn tuin zitten...

Ja, je zou iedereen die nu op het strand is een stempel met onafwasbare inkt moeten geven, en mochten ze corona krijgen dan mogen ze straks achter aansluiten in de wachtrij bij het ziekenhuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Adri02:

Ja, je zou iedereen die nu op het strand is een stempel met onafwasbare inkt moeten geven, en mochten ze corona krijgen dan mogen ze straks achter aansluiten in de wachtrij bij het ziekenhuis.

We zullen t zien, Adri02, of deze persberichten/foto's/beelden het gevolg krijgen wat jij verwacht. Of misschien wel niet. 

En dan? Ga je dan ook met inkt gooien? 

Een getatoueerd nummer op de onderarm kan ook als je wilt? 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of iedereen krijgt nu zo'n vitamine D boost door het keren en smeren op het strand. Dat de weerstand omhoog gaat en men juist het virus daardoor niet krijgt. 

Wat is wijsheid.... wisten we het maar. Ik denk ergens tussen het advies van het RIVM en de complottheorieën met 5G in.

Jannigje, ik probeer zoveel mogelijk naar mijn eigen bioritme te luisteren. Dat functioneert het beste bij 7.30/8.00 u opstaan en rond 22.30u naar bed. Dan sta ik uitgerust op en slaap ik makkelijk in. Wat ik overdag doe is verschillend, maar mijn ochtendritueel is: sporten, douchen, mediteren, ontbijten.

Avond vaak: avondeten, wandelen met de hond, boek lezen en slapen.

Ik heb de mazzel dat ik mijn werkuren redelijk zelf kan indelen. Als ik maar mijn uren maak in de week. En aanwezig ben bij de overleggen waar dat gewenst is.

En ook wel eens een tijd om 6u oid opgestaan maar werkt voor mij niet. Moe wakker, weinig energie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel meteen een mooie test of de 1,5 meter maatregel wel overal nodig is. Als het vooral de aerosolen zijn die de besmettingen veroorzaken dan is het risico in de buitenlucht immers niet zo groot. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jannigje als ik goed te pas ben word ik vanzelf uitgerust en hongerig (in brede zin) wakker bij zonsopgang. Dat past mij beter, omdat ik dan ook lang genoeg wakker/bezig ben om dan mijn zo broodnodige middagdut (de kop stilzetten) te doen en zo de dag in tweeen te knippen.

De afgelopen maanden (vanaf oktober) word ik in zijn algemeenheid later wakker, doe weinig tot ik naar bed kan/mag om 13 uur of sukkel de hele dag door. 

Kortom: vroeg wakker is voor mij een symptoom van iets beter te pas zijn. En het leidt tot meer mogelijkheden (iets fysieks ondernemen voor mijn middagdut, iets anders na, en de kop leeg door) beter te pas te blijven. 

De ochtend is prachtig, stil, heeft iets ongeschondens. Mensen zijn er nog niet. Daar hou ik van. Maar mijn blijdschap ging over wat hierboven staat. 

Oorzaak en gevolg liggen dicht bij elkaar en wisselen stuivertje. Ik laat t zijn en vecht er niet (meer) tegen. Ik volg. In vertrouwen dat het goed is zo. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Jopie:

Een getatoueerd nummer op de onderarm kan ook als je wilt? 

Ja, die zag ik al van verre aankomen natuurlijk. Een vrij onfrisse vergelijking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel jaloers op mensen die s-middags een dutje kunnen doen. Ik word dan altijd zo chagrijnig wakker. Ik kan ook niet op de bank of in de tuin slapen al ben ik nog zo moe. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Sandro:

Het is wel meteen een mooie test of de 1,5 meter maatregel wel overal nodig is. 

Dat schreven we hier ook na de vele koningsdagfeestjes 4 weken geleden. We zullen t zien, toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag het ook Lieke, in de rij om het vondelpark in te mogen.

Ondertussen is hier in de polder het outlet center tijdelijk dicht geweest ivm teveel bezoekers in 1 keer. Heerlijk in de warmte kleding passen in zo'n benauwd hokje. En in de volle zon wachten tot je de winkel in mag omdat er al 20 binnen zijn. 

Mij niet gezien. Lekker in de tuin. Heermoes verwijderen :rolleyes: wat een hardnekkige plantje is dat! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk optreden gehad en voor de verandering mijn keyboard meegenomen.

Microfoon aansluiten voor de zang en het klonk hartstikke mooi.

Alleen met zon is zo'n display weer moeilijk te lezen, net als op die telefoontjes.

Bob ik ga het proberen. Vanmiddag lukte het wel om op te nemen.

Even bedenken wat  ik zal gaan eten. Er zijn diverse opties, dus hoef niet van de honger om te komen.

Heb rundvlees gebraden gisteren, daar kan ik ook iets mee gaan doen. Misschien stoofschoteltje maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Adri02:

Ja, die zag ik al van verre aankomen natuurlijk. Een vrij onfrisse vergelijking.

Klopt.

Maar wellicht minder ongepast dan t lijkt. Niet op jouw persoon, wel op de onfrisse tijd waar we inzitten en ingaan.

Maar laten we vooral afwachten. En kijken wat er gebeurt. En onthouden wat er gebeurd is. 

Zodat vooral correlatie ons niet als causaal voorgelegd wordt. 

Kan je daar wel mee instemmen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk hoor @takeiteasy 

Ik heb vandaag gewerkt  benauwd met masker  op heb nu flinke oorpijn  er van...

Aardappel anders met bloemkool wordt het hier..eerst even douchen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bbq hier , grilspek,  runderspiesen,  peppersteaks , Carbonade,  Spare ribs,  hamburger.  

Daarna komen de eerste gasten voor zoon  zijn verjaardag en snijden we de taart aan . Zelf gemaakt met zijn foto en van zijn geliefde "kabouter Felle " in een rood hart in het midden . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Cleo. Hoop dat je een fijne dag hebt, zonder zorgen. 

Heerlijke dag. Iedereen had wel 20m op t strand. Alleen vlak aan twater was het drukker. Voor ons strand moet je moeite doen. Ook lns volleybalveld kan zonder ye storen. Geluk hier.

En nu in een alweer bijna lege trein terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gnocchi, pesto mozzarella en tomaatjes. Even in de oven....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Lika:

Gnocchi, pesto mozzarella en tomaatjes. Even in de oven....

Gnocci? 

Is dat iets met aardappel ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jopie:

Zodat vooral correlatie ons niet als causaal voorgelegd wordt. 

Kan je daar wel mee instemmen? 

Voor zover dat ontwarbaar is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Adri02:

Voor zover dat ontwarbaar is.

Eind maart was de piek, dat is alweer een tijdje geleden. Is dat ondanks of dankzij de maatregelen? En welk deel van de maatregelen was dan wel en welk deel niet effectief? Dat zullen we nooit met zekerheid kunnen zeggen. 

bewerkt door Sandro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...