Spring naar bijdragen

Lorazepam afbouwen


Chaus

Aanbevolen berichten

Ik slik sinds medio januari lorazepam.

Moest van de huisarts, omdat ik atypische paniekaanvallen heb (die worden veroorzaakt door Lyme).

In eerste instantie 5 milligram per dag - 2,5 's ochtends en 2,5 's avonds.

Merkte meteen dat het té veel invloed op mijn systeem had en wilde minderen. Ben na twee weken naar 3,75 gegaan - 1,25 's ochtends, 1,25 's middags, 1,25 's avonds.

Na nog eens twee weken de middaginname eruit gehaald. En dus 2,5 mg over.

 

Drie weken later overgeschakeld van pillen van 2,5 mg naar pillen van 1,0 mg. En toen begon de moeite. Slik 's ochtends 1 mg en tegen de avond 1 mg. 

 

Merk dat ik inmiddels verslaafd ben. Geen dempende effecten meer, heb de angst en paniek zelf onder controle, maar word vreselijk depri van die kutpillen.

 

Wil graag afbouwen, maar huisarts geeft idiote richtlijn. Zegt: eerste week terug naar 1,0 mg, tweede week 0,5 mg, derde week klaar. 

Moet z'n vriendjes in de farmaceutische hoek natuurlijk ook tevreden houden.

 

Mijn vraag aan jullie, al weet ik dat elk persoon verschillend is - maar: hoe zouden jullie de 2 mg lorazepam afbouwen? Ik voel me 's ochtends na inname wel oke en 's avonds gaat het prima. Alleen die uren tussen het uitwerken van de ene milligram 's ochtends en de inname van de avondpil zijn vreselijk. Kan niets, moet op bed liggen, prikkelbaar, emotioneel. 

 

Ik wil van deze rommel af.

 

Heb de optie taperingstrip al overwogen, maar dat gaat per innamemoment. Ik zie het niet helemaal zitten om een innamemoment eruit te halen - dan wordt het toch alleen maar erger?

Is het niet veel verstandiger om die ene milligram 's ochtends kalm af te bouwen (misschien middels diazepam) en tegelijkertijd die avondpil?

 

Vast dank voor reacties. Graag opbouwend, ben al genoeg afgekraakt door de medische wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste chaus

Ik zelf heb geen ervaring met lorazepam hopelijk kan iemand anders je hierbij helpen ivm je afbouw. 

Ik heb nog een vraag ben je ooit behandeld geweest voor de lyme? 

Hoe lang heb je dit al? Heb je de natuurlijke manier aleens overwogen?

Een tekenbeet loop je snel op tegenwoordig.  

Veel sterkte gewenst 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chaus,

 

Ik leef met je mee, want ik neem ook gedurende 3 maanden lorezepam in. 1 mg per dag. Alleen was afgelopen week ermee gestopt nadat ik 2 dagen 0.5 mg had geslikt. Eerst vijf dagen voelde ik me super, maar daarna begon de ontwentingsverschijnselen. Heb gisteren toch maar weer een 0.5 mg ingenomen. Volgens mijn psychiater kan ik het de ene dag innemen en de andere dag als ik me goed voel niet. Maar zo werkt het denk ik niet. Ze zeggen snel dat je er niet aan verslaafd wordt. Ik las in deze forum dat het beter is om lorezepam eerst om te zetten naar diazepam en dan rustig af te bouwen. Misschien een ook een idee voor jou? Ik weet het zelf ook niet meer. Ga maandag weer bellen met de psychiater. 

Heel veel sterkte ermee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei EefjeJ:

Hoi @Chaus en @Stoppenmetbenzos

Er zijn een aantal mensen hier op het forum die ervaring hebben met het afbouwen van lorazepam, sommige hebben het omgezet in diazepam. Je zou één van hun om advies kunnen vragen... @Kannietmeer @doorbijter @Cyclad58

Sterkte beiden! 

Chaus, als ik het goed lees, gebruik je nu nog 2 mg lora, verdeeld over de avond en de ochtend. Dat is dezelfde hoeveelheid die ik gebruikte toen ik overstapte op diazepam. Ik voelde me heel wat ellendiger dan jou, maar ik kan je echt heel erg aanbevelen over te stappen op diazepam. Zelf ben ik van 2 mg in 4 weken overgestapt op 20 mg dia. Dat is aan de hoge kant, maar na de overstap voelde ik me echt een paar weken als vanouds en kon ik de afbouw aan. Dus elke week 0,5 lora vervangen door 5 mg dia. En de 1e dag van de omzetting zowel De lora als de dia slikken. Die dag slik je dus 0,5 lora extra. Op die manier ging de overstap bij mij probleemloos en merkte ik al na een kleine week verbetering. Succes ermee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Chaus in tegenstelling tot @Kannietmeer en @doorbijter heb ik mijn Lorazepam bij het afbouwen niet omgezet in Diazepam, maar bouwde ik rechtstreeks op de Lorazepam af. Dat is best heel moeizaam gegaan. Achteraf had ik ook beter de omzetting naar Diazepam kunnen doen. Het heeft mij 7 maanden gekost om de laatste 1 mg (ik kwam van 4) af te bouwen. Dat heb ik gedaan via een vijltje en precisieweegschaal, anders was het niet te doen. 
Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 24-5-2020 om 08:40 zei doorbijter:

Chaus, als ik het goed lees, gebruik je nu nog 2 mg lora, verdeeld over de avond en de ochtend. Dat is dezelfde hoeveelheid die ik gebruikte toen ik overstapte op diazepam. Ik voelde me heel wat ellendiger dan jou, maar ik kan je echt heel erg aanbevelen over te stappen op diazepam. Zelf ben ik van 2 mg in 4 weken overgestapt op 20 mg dia. Dat is aan de hoge kant, maar na de overstap voelde ik me echt een paar weken als vanouds en kon ik de afbouw aan. Dus elke week 0,5 lora vervangen door 5 mg dia. En de 1e dag van de omzetting zowel De lora als de dia slikken. Die dag slik je dus 0,5 lora extra. Op die manier ging de overstap bij mij probleemloos en merkte ik al na een kleine week verbetering. Succes ermee. 

Inmiddels afgebouwd naar 1,25 mg lora. Driekwart mg eraf in één maand. Was echt te snel, merk ik nu. Heb inmiddels diazepam thuis liggen, versierd bij de huisarts. Die zegt: 1 mg lorazepam is 5 mg diazepam dus met een stripje van 20 pillen kan jij drie weken vooruit. Maarja, als ik het zo lees is mijn nu nog 1,25 mg lora wel 12,5 mg dia (als ik niet op m'n bek wil gaan). Voel me de laatste dagen echt ruk vanwege die lora, met name de tussentijdse ontwenning is een drama. Neem dus in om 8u en om 16u, maar ben eigenlijk vanaf 13u al niets meer waard. Ook tegen het einde van de dag begin ik weer tegen plafonds op te wandelen.

Hoorde dat dia langere halfwaardetijd heeft en je dus minder tussentijdse ontwenning krijgt? Dat zou echt hemels zijn. 

Ik neem aan dat 1,25 mg lora ook wel direct om te zetten is naar 12,5 mg dia - wat zeggen de ervaringsdeskundigen ervan? @Kannietmeer @doorbijter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-5-2020 om 11:18 zei Doorgaan:

Beste chaus

Ik zelf heb geen ervaring met lorazepam hopelijk kan iemand anders je hierbij helpen ivm je afbouw. 

Ik heb nog een vraag ben je ooit behandeld geweest voor de lyme? 

Hoe lang heb je dit al? Heb je de natuurlijke manier aleens overwogen?

Een tekenbeet loop je snel op tegenwoordig.  

Veel sterkte gewenst 

@Doorgaan de Lyme lijkt aanleiding te zijn geweest voor de paniekaanvallen waarvoor ik lorazepam voorgeschreven heb gekregen. Ik word in het alternatieve, natuurlijke circuit geholpen en merk dat ik met sprongen vooruit ga. Enkel de benzo's zitten mijn herstel nu nog in de weg!

Ik heb het sinds dec. 2017 en weet ervan sinds okt. 2019. Sindsdien ook in behandeling middels bioresonantie, biofotonen, kruiden en supplementatie. Vertik het om antibiotica te nemen.

Lyme wordt niet enkel door een tekenbeet veroorzaakt - het lijkt een beetje op het 'kip en ei'- verhaal , wat was er eerder, verzwakte immuunsystemen of de tekenbeet? Enfin daar kunnen we nog lang over babbelen, dit is natuurlijk een forum dat over medicatieverslaving gaat. Ik zou het 'niet ervaring hebben' met lorazepam lekker zo houden, trouwens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...