Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei kruidenthee67:

Welkom terug Pytje.

En dapper van je. Dat je de huisarts gebeld hebt. 

Dat vragen en aanvaarden van hulp heeft er bij mij aan bijgedragen dat de knop echt om ging.  Dat ik 'het besluit' kon nemen dat ik het écht  niet meer wilde, drinken. Dat ik écht wilde gaan voor een nuchter bestaan.  En dat ik het écht zelluf moet doen, maar niet alleen.  Je schrijft: waarom kan ik het niet gewoon zelf? Nou, meid, je moet het gewoon zelf doen. Letterlijk, de eerste niet nemen. Ongeacht de omstandigheden. Maar delen, uitspreken,  en wat er allemaal nodig is om aan te werken, dat hoef je niet in je eentje op te lossen of te bedenken.  Ik hoop dat je goeie praktijkondersteuning gaat krijgen. Ik had een 'strenge, confronterende ondersteuner'...die ik niet om de  tuin kon leiden haha! En daarna een jonge maar pittige dame van Novadic...die me echt goed begeleid heeft. Zij hebben me echt op weg geholpen om de stappen erkennen en hulp aanvaarden te zetten.  

over refusal..dat werd mij ook een aantal keer voorgesteld. Ik wilde dat niet. De reden voor mij was dat ik weet dat ik daar mee zou gaan sjoemelen. Dat voelde voor mij als van de regen in de  drup. De 'interne drive', de wil om nuchter te willen zijn dat houdt me tot nu toe op het nuchtere pad..en de inzichten in  hoe het verslavingsbrein bij mij werkt ;).en ik hoop dat ook jij over een tijd kunt zeggen...het ís niet makkelijk, maar het wordt wel steeds wat gemakkelijker.

Succes Pytje! 

Dank je @kruidenthee67. Ik ga nu dus inderdaad zonder Refusal beginnen. Ik dacht juist dat ik daardoor minder gevaar zou lopen om te gaan sjoemelen, maar ik laat het maar op me af komen. Het loopt niet voor niks zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag de eerste dag van de rest van mijn leven. Ik sinds gisteren echt zin om te stoppen. Een nieuw fase met extra hulp. Fijn om hier weer terug te zijn ook!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo nu en dan lees ik hier nog weleens mee, vooral als ik het even moeilijk heb.

En net als @Rosee mij regelmatig afgevraagd, hoe zou het toch met Pytje gaan.

Blij je weer te lezen, en sterk  dat je hulp vraagt, 

Lekker weer leven, :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar dat partner mee stopt. Die van mij ook altijd alleen hij weet van binnen ook wel dit is toch niet voor altijd. Het is weer een fase. Gelooft jou partner je nu wel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-5-2020 om 12:13 zei Denise79:

ij ook altijd alleen hij weet van binnen ook wel dit is toch niet voor altijd. Het is weer een fase. Gelooft jou partner je nu wel? 

@Denise79, hij heeft mij natuurlijk al heel vaak zien stoppen. Doet altijd mee, omdat hij zelf ook wel vindt dat het bij hem wat minder kan. Hij is zelf een echte Bourgondiër en begrijpt niet altijd dat het voor mij zo'n punt is, dat mijn "nodig hebben van alcohol" uit een ander vaatje komt dan het zijne. Ik herkende jouw verhaal wel wat dat betreft. Hij heeft destijds wel gezien hoe het stoppen met roken een langdurige strijd voor mij was, dus ziet wel overeenkomsten. Ik zelf ook wel:wacko:.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-5-2020 om 06:06 zei Etty:

Hoe gaat ie @Pytje?

Het gaat goed. Dag drie. Gedurende de dag voel ik me fitter. Tegen vijf uur gaat het kriebelen, maar ik weiger al te veel gedachten aan alcohol te verspillen. En als ik dan 's avonds nuchter mijn bedje inkruip voel ik mij trots en opgelucht dat ik het me bewust ben dat ik dat bed in ga (anders ben ik al ongeveer in coma op de trap).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O ja dat stoppen met roken ken ik. Ik rookte de hele dag door, wel 40 sigaretten. Toch is dat na 1000 stoppogingen uiteindelijk ook gelukt. Terwijl niemand daar natuurlijk nog in geloofde. Nu inmiddels mooi bijna 4 jaar :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 4. Vandaag dan maar eens een afspraak maken om mijn leverwaarden te prikken. Ik heb eigenlijk geen klachten, maar de ha vond het toch verstandig. Verder goed geslapen, hoewel ik 's ochtends met hoofdpijn wakker word. Maar dat ken ik van vorige periodes. De slaap is anders en tegen de ochtend steeds dieper. Het nuchter zijn voelt 's ochtends als 1 grote kater:):)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...